Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn leven als nieuwe mac gebruiker.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mijn leven als nieuwe mac gebruiker.

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    beste theokus,
    zeg nu ne keer wat je te zeggen hebt.
    wat is er tegen de i als start voor de naam van een antal basisaplicaties?
    ik dacht dat dit duidelijk was voor de gebruiker, als het programma begint met een i en het staat er standaard op wil dat gewoon zegen dat ze heel goed en vlot samenwerken.

De prijzen van een toestel waarmee je ook als eens mogen spelen hebt.
    Weeral, zeg eens wat je wil zeggen. iedereen kan de prijzen gaan bekijken op de website van apple, wat is daarmee? veel info extra heb ik daar niet aan.

Ik heb je vroeger al gevraagd eens jouw draadje te beginnen over windows. stel bvb eens een HP of dell 24" samen met dezelfde componenten en zelfde mogelijkheden qua basissoft enz. kunnen we vergelijken en hebben we er misschien iets aan.
    Anders blijft het gewoon gezever in het luchtledige waar niemand iets aan heeft.
    (haja je antwoord was weg omdat je pc het liet afweten zeker)

PS ja al van een ACT gehoord, ben er zelf een :-) en met net dit jaar 20 jaar macervaring kies ik (ja grafisch en foto) toch voor 2 zalige 20" mac cinemadisplays.
    Aha, mijne vriend is er ook weer
    Ik heb niks tegen die "i" hoor.
    Is maar gewoon een wijze van uitdrukken.
    En ik ben niet tégen, geloof me toch nu eens...

Kris, ik was in Londen (op het hoodkwartier)....euh....wanneer was het weer...begin 2006
    Wij "komen overal he", zelfs als er geen meisjes zijn
    Gewoon die zaken eens gevolgd via via via...enz. enz.
    Doet er nu niet toe.
    En leg eens uit aan de collega's hier wat een "ACT" is...

Ben wel tevreden met een zinnetje van collega kurry wurry:
    hij heeft niks tegen mij en iO.
    Tof dus, echt.

En het was Vista en FireFox...
    FireFox stopt af en toe met werken binnen Vista.
    Terwijl IE 7 het voortreffelijk doet...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ooit van een "Apple Certified Trainer" gehoord...?....
      Niks speciaals maar het helpt....
      ACT= Apple certified trainer.
      dit was een antwoord, op dat van jouw is het nog wachten, nogthans was mijn vraag duidelijk.
      En zijt maar zeker, ik heb niks tegen jouw, ik vraag me enkel af wat je wil zeggen of meedelen. Ik probeer het te begrijpen, maar tot nu toe is het telefoonboek informatiever dan je opmerkingen over prijzen enz.
      en nog even ter info, met een modem kan men nog steeds inbellen en op het web surfen hoor. Misschien niet snel ivm kabelmodems en adsl maar het lukt nog perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
        ACT= Apple certified trainer.
        dit was een antwoord, op dat van jouw is het nog wachten, nogthans was mijn vraag duidelijk.
        En zijt maar zeker, ik heb niks tegen jouw, ik vraag me enkel af wat je wil zeggen of meedelen. Ik probeer het te begrijpen, maar tot nu toe is het telefoonboek informatiever dan je opmerkingen over prijzen enz.
        en nog even ter info, met een modem kan men nog steeds inbellen en op het web surfen hoor. Misschien niet snel ivm kabelmodems en adsl maar het lukt nog perfect.
        Kris,

Ik heb geen antwoorden meer: alles is op
        Veel is gezegd of beter, geschreven....
        Ben al content dat het werd toegelaten.

We weten ongeveer hoe het nu zit met de ervaringen van collega kurrywurry.
        Mag ik het hier bij laten...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Nu heb ik toch een vraagje waar ik niet aan uit geraak.

Hier mijn probleem:
          ik heb een DAS.
          Dit toestel bevat twee schijven (raid1) die in het NTFS bestandsysteem staan.
          Ik kan deze perfect lezen in mac os, maar niet naartoe schrijven.
          Ik denk dat personen die met bootcamp werken en zo windows en mac os op één comuter draaien hetzelfde probleem tegenkomen.

Kent iemand hier een oplossing voor, zodat ik mijn foto's kan editeren op dit toestel.
          Daar ik nogsteeds een windows portable bezit, zou ik wel willen dat deze data eveneens toegankelijk is voor windows.

help!
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Kris,

Ik heb geen antwoorden meer: alles is op
            Veel is gezegd of beter, geschreven....
            Ben al content dat het werd toegelaten.

We weten ongeveer hoe het nu zit met de ervaringen van collega kurrywurry.
            Mag ik het hier bij laten...
            Amen en laat ons nu verder on topic blijven.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
              Nu heb ik toch een vraagje waar ik niet aan uit geraak.

Hier mijn probleem:
              ik heb een DAS.
              Dit toestel bevat twee schijven (raid1) die in het NTFS bestandsysteem staan.
              Ik kan deze perfect lezen in mac os, maar niet naartoe schrijven.
              Ik denk dat personen die met bootcamp werken en zo windows en mac os op één comuter draaien hetzelfde probleem tegenkomen.

Kent iemand hier een oplossing voor, zodat ik mijn foto's kan editeren op dit toestel.
              Daar ik nogsteeds een windows portable bezit, zou ik wel willen dat deze data eveneens toegankelijk is voor windows.

help!
              Ik denk dat de beste oplossing is ze te herformatteren naar FAT32. Ik zit met een gelijkaardig probleem met mijn multiboot Windows/Linux. Er bestaan "patches" die zorgen dat Linux ook naar NTFS kan schrijven, maar dat zijn voorlopig beta's. Ik denk dat ze bij Mac niet veel verder zullen staan. Met FAT32 heb je wel het probleem dat het wat vaker moet gedefragmenteerd worden dan NTFS. Daarom ben ikzelf aan het twijfelen om mijn interne schijven niet gewoon in het *nix Ext3FS (dat nooit gedefragmenteerd moet worden) te formatteren en deze uit te lezen met een patch voor Windows. Waarschijnlijk zal een gelijkaardige patch al wel bestaan voor Mac.

Mvg

Weet iemand eigenlijk waarom MS geen bestandsformaat uitbrengt dat niet meer gedefragmenteerd moet worden? Qua prestaties maakt het niet veel uit, ik heb er ooit benchmarks van gezien Ext3FS tegen NTFS. Komt wel uit één bron maar natuurlijk...

Comment

ntfs is read-only voor Mac's . best herformatteren naar Fat32
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                  Een en ander zou wel kunnen werken met MacFuse...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

mja , maar als je Microsoft achter je gaat laten kan je best ook het Microsoft file system dumpen ...
                    www.Klikkerdeklik.be

Comment

mja , maar als je Microsoft achter je gaat laten kan je best ook het Microsoft file system dumpen ...
                      Maar ik zal microsoft niet volledig achter mij laten.
                      de bedoeling is dat ik later een imac 24i koop en met bootcamp daar een windows en macos naast elkaar zet.
                      alleen zal ik zeker wachten tot mac osx 10.5 er is
                      Happy to be a MACcie

Comment

Nog even mijn ervaringen tot hiertoe...

Na één week van werken met mac, ben ik redelijk overtuigd van de kwaliteiten van het platform.
                        Als volgende test vroeg ik mij af "en als het nu helemaal misgaat??
                        Dus even opnieuw installeren. ik heb ook al redelijk wat programmatjes op het systeem gezet en terug weggenomen. ik weet niet of er bij mac dan rommel achterblijft, maar bij Windows is dit zeker zo, en dan is de grote kuis eens nodig.
                        Ik nam mijn installatiecd tjes die bij mijn mac mini zaten, en stopte DVD1 in de lader. ik kreeg de mogelijkheid om het os te installeren. kon kiezen tussen de harde schijven die er waren, maar omdat ik een volledige herinstallatie wilde uitvoeren nam ik dan die optie.
                        Computer opnieuw opstarten en installatie laten lopen.
                        De rest duurde wel een klein uurtje, maar verliep volledig unnatended (op het wisselen van dvd's na). en direct kon ik terug aan de slag.
                        Dus hier ook een 10/10

Ik ben dus overtuigt en kan naar mijn mening zeggen dat mac osx al mijn verwachtingen inloste, en misschien zelfs meer.
                        Happy to be a MACcie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                          Nog even mijn ervaringen tot hiertoe...
                          Als volgende test vroeg ik mij af "en als het nu helemaal misgaat??
                          Dus even opnieuw installeren. ik heb ook al redelijk wat programmatjes op het systeem gezet en terug weggenomen. ik weet niet of er bij mac dan rommel achterblijft, maar bij Windows is dit zeker zo, en dan is de grote kuis eens nodig.
                          Ge probeert 't hem écht wel volledig uit, hé?!
                          Als ge allerlei programmatjes op het systeem gezet en terug wegwerpt kan je best via de finder of spotlight eens kijken of er links of rechts nog iets blijft staan (in elk geval zal er een bestand in de map preferences staan). Een programmatje dat dit ook doet is AppZapper.
                          Regelmatig (eens in de maand) "Schijfhulpprogramma" laten lopen, om de bevoegdheden eens te herstellen, is gezond.
                          Als je je computer aan laat staan zal hij tijdens de nachtelijke uurtje zichzelf "opschonen". Doe je dat niet, dan laat je best af en toe MacJanitor (freeware) eens lopen.
                          ... Tot zover het overzicht Mac-hygiëne!
                          .

Comment

Ah ja?

Ik schrijf toch zonder problemen files vanop mijn MacBook naar ntfs schijven op mijn PC .

Tss (), ik gebruik daarvoor Forklift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Ah ja?

Ik schrijf toch zonder problemen files vanop mijn MacBook naar ntfs schijven op mijn PC .

hd formaten onder OSX in combinatie met MS:
                              MSDOS (FAT) formaat kan gelezen en naar geschreven worden. Kan niet gebruikt worden onder OSX als opstartvolume.
                              NTFS kan gelezen worden maar als ze gemound worden vanop de mac (niet via netwerking) zijn ze read only voor mac.
                              Dus als je een harde schijf formateerd in NTFS en je koppelt die rechtstreeks aan je Mac is die lezen alleen, niet schrijven.
                              Ga je naar dit volume via netwerk en gebruik van een PC is dit lezen en schrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Ah ja?

ja, uiteraard ... je biedt de files aan aan je PC en die schrijft ze op het NTFS volume . Hang maar es een NTFS usb-schijf aan je mac en probeer dan nog eens
                                www.Klikkerdeklik.be

Comment

Working...
                                X