Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yamaha Virago 1100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Yamaha Virago 1100

Wegens gezondheids redenen moet ik hem spijtig genoeg verkopen.Er is één probleempje dat ik wel graag zou oplossen voor hij buiten gaat.
    Starten doet hij van de eerste keer,zonder problemen maar....'k moet dan wel een 5tal minuten wachten voor ik kan vertrekken.Telkens ik hem in vitesse zet valt hij stil,ook als ik gas geef.Weet er iemand de mogelijke reden?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Yamaha Virago 1100

Nog ene met ne manuele choke zekers?
    Betert wel met beter weer en als je regelmatiger rijdt normaal gezien.
    Al lang geleden dat je tankte? Nieuwe naft in doen kan ook al helpen.
    Anders eens laten afstellen of bougies kuisen / vervangen alsook de luchtfilter.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Geen manuele choke,bouwjaar 1993.Heeft na groot nazicht maar 1000km gereden.Kan eens proberen met nieuwe benzine maar begrijp echt niet hoe ik dan na een 5 tal min. wel kan vertrekken.Toch bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Wegens gezondheids redenen moet ik hem spijtig genoeg verkopen.Er is één probleempje dat ik wel graag zou oplossen voor hij buiten gaat.
        Starten doet hij van de eerste keer,zonder problemen maar....'k moet dan wel een 5tal minuten wachten voor ik kan vertrekken.Telkens ik hem in vitesse zet valt hij stil,ook als ik gas geef.Weet er iemand de mogelijke reden?
        Misschien domme vraag van mij, maar ... staat de zijstandaard nog uit ? Dan valt hij ook stil als je hem in versnelling zet. Als je "pikkel" inklapt blijft dit contactje misschien hangen en komt het (door opwarming door draaiende motor) na een tijdje los.

Die 5 minuten, is dat altijd effectief 5 minuten, of is dat bij wijze van spreken ? 5 minuten is erg lang hoor als je aan het wachten bent.

Mvg,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Geen manuele choke,bouwjaar 1993.Heeft na groot nazicht maar 1000km gereden.Kan eens proberen met nieuwe benzine maar begrijp echt niet hoe ik dan na een 5 tal min. wel kan vertrekken.Toch bedankt!
          Als ik mijn vorige moto een paar weken stil liet staan had ik dit ook, was een Bandit 1200 met carbu's. Na een paar minuten wachten was het terug OK.
          Mijn vrouw heeft een CBF250 met carbu en die heeft dat ook, de eerste minuten kan je bijna niet vertrekken zonder stil te vallen.
          Je moet de choke even zijn werk laten doen en als de motor eenmaal warm is geweest is dat opgelost. Met oude benzine heb je dat rapper dan met nieuwe.
          Dit is niet echt een defect, eerder een eigenschap.
          Met mijn nieuwe CBF1000 welke een injectie is heb ik dat helemaal niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Misschien domme vraag van mij, maar ... staat de zijstandaard nog uit ? Dan valt hij ook stil als je hem in versnelling zet. Als je "pikkel" inklapt blijft dit contactje misschien hangen en komt het (door opwarming door draaiende motor) na een tijdje los.

Die 5 minuten, is dat altijd effectief 5 minuten, of is dat bij wijze van spreken ? 5 minuten is erg lang hoor als je aan het wachten bent.

Mvg,
            TravelToy.
            Neen zijstandaars was ingeklapt,die 5 min. is ong.hé.
            Bedankt voor de tips,'k ga het eens verder onderzoeken.
            Nog tips,laat maar komen

Comment

Als een motor een tijdje stilgestaan heeft, dan kleven de koppelingsplaten op elkaar, als dan de motor nog niet goed draait omdat die het wat te koud heeft, dan valt die stil omdat de weerstand te groot wordt bij het inschakelen van de eerste versnelling.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als een motor een tijdje stilgestaan heeft, dan kleven de koppelingsplaten op elkaar, als dan de motor nog niet goed draait omdat die het wat te koud heeft, dan valt die stil omdat de weerstand te groot wordt bij het inschakelen van de eerste versnelling.
                Je laat de motor in vrijloop draaien, je komt aan niets anders dan de gas en plops die staat stil. Je versmacht hem als het ware. Heeft helemaal nog niets te maken met de ontkoppeling op dat moment. Maar dat is een ander punt natuurlijk en ik had het eerst zo begrepen, vandaar mijn vorige reactie.

Natuurlijk zoals u zegt als het enkel bij het schakelen is ... koppeling die een beetje plakt zoals ze bij ons zeggen ...
                Maar dat voel je wel want het gaat meestal gepaard met een snokje op het moment dat je schakelt.
                Last edited by VerSeg; 22 maart 2007, 22:43.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Je laat de motor in vrijloop draaien, je komt aan niets anders dan de gas en plops die staat stil. Je versmacht hem als het ware.
                  Heeft helemaal nog niets te maken met de ontkoppeling op dat moment.
                  Neen,hij draait en bij het schakelen naar eerste,dan valt hij stil.
                  Ik bedoede als ik het toerental opdrijf tijdens het schakelen valt hij ook stil.

Comment

Neen,hij draait en bij het schakelen naar eerste,dan valt hij stil.
                    Ik bedoede als ik het toerental opdrijf tijdens het schakelen valt hij ook stil.
                    Je was wel heel snel deze keer, wou tekst aanpassen en je had al gereageerd

En je schakelt met de poot omhoog en met de ontkoppeling volledig ingetrokken ... buiten die twee weet ik geen schakelaartje staan voor een onderbreking.

Voel je dan een schok bij het schakelen?

Geen elektrische schok hé
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

'K weet dat er normaal wel een schok is maar of dit nu zo wasdurf ik niet met zekerheid te zeggen.

Comment

zou het niet de ontkoppelingskabel zijn die een beetje slap hangt, of gewoon afgebroken is?
                        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                        debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                          zou het niet de ontkoppelingskabel zijn die een beetje slap hangt, of gewoon afgebroken is?
                          Ha neen hé want ik kan,na enkele min.,gewoon vertrekken.

Comment

Ha neen hé want ik kan,na enkele min.,gewoon vertrekken.
                            Dus als hij een beetje warm is, kan je gewoon vertrekken.
                            Dan zal der wel iets scheef zitten met de
                            luchtverdeling in de carburator vmbm
                            (bedoel regeling van lucht/benzine)
                            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                            debruri.be

Comment

Het is hier ook al geschreven, als de benzine al heel lang in de tank zit, dan zijn de lichtste fracties daarvan verdampt. Maar, die heb je wel nodig om te starten, en zolang de motor nog te koud is zal die niet goed draaien met die oude benzine.

Daarbij komt nog dat er waarschijnlijk alleen maar gestart is, en dat de motor niet goed warm gereden is. Dan krijg je een vettige aanslag op de bougies, en daardoor zal de motor nog slechter draaien. Een motor af en toe starten zonder die echt goed warm te rijden is dus heel slecht voor de bougies (en ook voor de rest van het motorblok).

Ik weet niet of die motor nog verzekerd is, maar als het weer eens wat beter wordt, dan zou je er eens minstens zo'n 25km mee moeten rijden, en dan liefst nog op de snelweg. Door het wat hogere toerental (zo'n Virago draait wel niet zoveel toeren ) zal de aanslag op de bougies en in de verbrandingskamer mee verbranden.
                              Als je er dan ook nog verse benzine indoet, dan zal het probleem wel opgelost zijn.

Maak dus geen korte ritjes, en start de motor alleen maar als je er werkelijk mee gaat rijden.

Ik heb zelf altijd lange afstanden gereden met mijn Bandit 1200, en alhoewel de fabrikant opgeeft dat je de bougies elke 12.000km moet vervangen, bleef ik er zelfs 36.000km mee rijden. Ik heb nooit startproblemen gehad, maar als die motor eens wat langer stilstond, dan was er wel een druppellader aangesloten om de akku geladen te houden. Toen ik die verkocht na 8,5 jaar en 132.000km zat er nog steeds de originele akku in .

Wat mijn eerder antwoord betreft, als een koude motor niet 100% draait, en de koppeling kleeft, wat normaal is bij een natte platenkoppeling zoals er in de meeste motoren zit, dan kan de motor stilvallen omdat die plots te zwaar belast wordt (BMW-boxers en Moto-Guzzi hebben een droge koppeling, ongeveer zoals in een auto, en sommige Ducati's hebben een droge meerplaatskoppeling die je wel eens hoort "rinkelen").
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X