Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag men een 'secured' harde schijf formatteren in NTFS ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mag men een 'secured' harde schijf formatteren in NTFS ?

Hallo allemaal,

Oandaag een nieuwe externe harde schijf gaan halen. Toshiba model PX1269E-1G50 USB 2.0 500 GB Goed om al mijn video's en foto's nog maar eens veilig te stellen. Nu werkt die met een paswoord-partitie (wordt in XP weergegeven als een CD ROM station van 19.7 MB en dat start op als je de schijf aanzet. Er wordt een paswoord gevraagd en pas na ingegeven daarvan krijg je de schijf van 465 GB zelf te zien.
    Nu zou ik de schijf willen formatteren in NTFS om van de beperking van filegrootte van 4 GB af te zijn. Maar hoe zou het dan gaan met dat virtueel CD ROM station ? En wat als ik mijn PC herformatteer ? Ik durf er niet goed aan te beginnen zonder ff raad, tips, ervaringen te vragen ...
    Misschien beter de hele boel omzetten naar 1 'gewone' harddisk, dus zonder die beveiligde partitie, maar hoe is dat te doen ? Afin, vele vragen, ik zou niet willen dat ik mijn gegevens, die ik juist veilig zou willen stellen, niet meer kan ophalen achteraf ...

Met dank !

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: Mag men een 'secured' harde schijf formatteren in NTFS ?

Ik zou de boel gewoon formatteren in NTFS. Ik doe dat "d'office" met elke externe harde schijf die hier binnen komt.

Comment

Bedankt voor je reactie, Pol, ik zou dat ook willen doen. Maar ik vraag me af wat er met die virtuele CD ROM moet gebeuren, laten staan zoals het nu is ? Ik denk trouwens niet dat je die kan integreren in de rest om 1 grote harddisk te krijgen ..., of ben ik verkeerd ?
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Zou zeggen bekijk het eens met systeembeheer -> computerbeheer-> opslag
        kan je zien of je de partitie kan opheffen en opnieuw samen formateren
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
          Zou zeggen bekijk het eens met systeembeheer -> computerbeheer-> opslag
          kan je zien of je de partitie kan opheffen en opnieuw samen formateren
          That's the way to go!

Comment

Met dank voor de tips ! Ik ga er dit weekend zeker voor, maar ik ben nog niet zeker of ik die paswoord-beveiliging wel zou weg doen, kan altijd handig zijn, he ?

Comment

Working...
            X