Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

Iedereen alvast bedankt voor de interessante reacties

Enkele tussentijdse opmerkingen en bedenkingen :

@marjo, christian : een banner zou geen slecht idee zijn en misschien ook een sticky met het onderwerp van de lopende challenge en met een link naar de challenge-pagina (+ evt uiterste inzenddatum)

@ajuin : de topics herinner ik mij nog wel bij nader toezien bleken die wel te dateren van september vorig jaar of vroeger. Intussen is er al heel wat veranderd hier op het forum (leden bij, leden weg, nieuw forum, challenge-poll, ...) en gezien het absolute dieptepunt van 25 inzendingen heb ik het onderwerp nog eens naar boven gehaald.

@ Faan en Wouter M : jullie hebben het misschien over het hoofd gezien maar de inzendperiode voor de huidige challenge is al afgesloten. Inzenden kan steeds tot een week voor het bekendmaken van de uitslag (de 1e van elke maand) ...

Wat het gering aantal commentaren betreft, sta ik niet echt in een positie om daar kritiek op te geven want ik geef er zelf ook niet zo veel ... Het is ook niet echt de bedoeling dat je op alle foto's commentaar geeft want dan vervalt ook de anonimiteit ...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Tja, ik moet bekennen dat het voor mij een kwestie van tijdgebrek is (ik ben wel actief op het forum, maar foto's maken terwijl ik achter mijn pc zit is niet zo praktisch). Ik zal mijn leven proberen te verbeteren, al blijft het etg moeilijk voor mij om mijn foto ideeën goed uit te voeren.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Ik moet eerlijk bekennen , dat ik , buiten het feit om dat ik weinig tijd heb , ook de laatste tijd een beetje een gebrek aan inspiratie heb. En dan niet alleen voor foto's van de challenge ....
        Denk dat het maar snel voorjaar moet worden
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Kwam vandaag op een ideetje voor verkeer, maar zie dat de upload al gesloten is better luck next time
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

Comment

Hi,

Vind de challenge idee zeer goed, en doe mee als ik kan.

2 grote kritieken echter:

a) Show full size: de achtergrond van een foto moet donker zijn, want je mag al geen kader doen. En in full size komt er dan plots een WITTE achtergrond tevoorschijn, dat doet de meeste fotos geen goed. Graag een DONKERE achtergrond.

b) Het punten geven vind ik tijdrovend. Graag een veel snellere procedure als dat mogelijk is.

DPaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik heb deze maand niet deelgenomen, uit tijdsgebrek.
              Alleen vind ik het wat jammer dat de jaarrangschikking nu weggevallen is , hier valt een stukje spanning van een gezonde competitiegeest weg en moet men zo nodig niet meer deelnemen voor die rangschikking (hoewel dit natuurlijk in 2004 gedeeltelijk was opgelost door de tweede rangschikking).

Bij mij heeft het in elk geval als aanmoediging gewerkt, toen ik regelmatig bij de eerste tien was gerangschikt en dus zo kans maakte om de titel te krijgen van "fotograaf van het jaar'. Ik heb verleden jaar toffe contacten gehad met verschillende "kanshebbers" voor de titel en ik denk dat die mensen dezelfde motivatie hadden zoals ik, of vergis ik me hierin?
              Nu, ik kan er mee leven, hoor, ik kan begrijpen dat zo'n rangschikking veel werk met zich meebrengt, het is dus ook niet zo dat mijn belangstelling daardoor verminderd is.
              nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

Bij de vorige challenge werd er nogal gereageerd op de "lage quoteringen".
                Waarom niet het puntensysteem van ons aller bekende eurosong?
                Bv. Iedereen kan punten geven volgens een schaal van 10 - elk getal 1 keer te gebruiken?

Comment

Had me voorgenomen mee te doen, maar het thema was al eens aan bod gekomen (transport) en wegens tijdgebrek is het er niet van gekomen. Ga proberen de maand maart een inzending te doen, heb alvast gevoted, dat is toch al een begin....
                  lijn
                  canon eos 350d

Comment

voornaamtse reden: puntentelling wordt niet door IEDEREEN hetzelfde toegepast.

mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut
                      Bij de vorige challenge werd er nogal gereageerd op de "lage quoteringen".
                      Waarom niet het puntensysteem van ons aller bekende eurosong?
                      Bv. Iedereen kan punten geven volgens een schaal van 10 - elk getal 1 keer te gebruiken?
                      elk getal 1 x gebruiken vind ik niet zo goed. Dat betekent dan ook dat je maar op 10 foto's mag punten uitbrengen en dat de rest er geen kunnen krijgen. Dat zal met zich meebrengen dat bepaalde foto's puntloos zullen blijven... En wat als er 30 - 40 inzendingen zijn en je er maar 10 een score mag geven ?
                      Ook heb je bij elke challenge wel foto's die echt aan elkaar gewaagd zijn. Als er dan bv 4 zijn die je even sterk vindt, dan kan je toch maar 1 foto een 10 geven met als gevolg dat automatisch de 4de, die toch ook sterk is, maar een 6 kan krijgen.
                      Nee, een zelfde score aan meerdere foto's geven moet wel blijven kunnen volgens mij.
                      Maar zoals ik in het verleden reeds aanhaalde zou ik het goed vinden moesten scores van 1 t.e.m. bv 3 geargumenteerd moeten worden. Geen argumentatie betekent dat score niet gevalideerd kan worden. Een argumentatie met "." of ".." of wat dan ook om het veld opgevuld te krijgen, wordt automatisch geannuleerd.
                      Een andere, eenvoudige oplossing is gewoon dat men op zijn eigen foto geen score kan toekennen. Daarmee is al voor een groot gedeelte het zichzelf favoriseren uitgesloten.
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Maar 10 cijfers mogen geven dwingt tot keuzes maken. Mijn 10 besten zullen niet overeenkomen met jouw 10 besten en daarom is het best mogelijk dat iedereen punten zal krijgen. Wie er echt geen krijgt hoort bij niemand tot de 10 besten ... Is dat ook niet sprekend?

Comment

Wie er echt geen krijgt hoort bij niemand tot de 10 besten ... Is dat ook niet sprekend?
                          Dat is dan misschien wel sprekend, maar alles behalve motiverend. Volgens mij raak je sneller gedemotiveerd als je totaal geen punten krijgt dan wanneer je een minimum aan punten krijgt. "Iets" stimuleert tot nog altijd een beetje meer dan "niets"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
                            Dat is dan misschien wel sprekend, maar alles behalve motiverend. Volgens mij raak je sneller gedemotiveerd als je totaal geen punten krijgt dan wanneer je een minimum aan punten krijgt. "Iets" stimuleert tot nog altijd een beetje meer dan "niets"
                            Het zal een eindeloze discussie blijven hoe we het ook draaien of keren.

Comment

Het zal een eindeloze discussie blijven hoe we het ook draaien of keren.
                              Zolang ze gezond blijft kan dat geen kwaad

Comment

Twee redenen blijken regelmatig terug te komen :
                                - tijdsgebrek
                                - de uiteenlopende interpretaties van de puntentoekenning

----
                                Maar zoals ik in het verleden reeds aanhaalde zou ik het goed vinden moesten scores van 1 t.e.m. bv 3 geargumenteerd moeten worden. Geen argumentatie betekent dat score niet gevalideerd kan worden. Een argumentatie met "." of ".." of wat dan ook om het veld opgevuld te krijgen, wordt automatisch geannuleerd.
                                Dat zou zeker niet slecht zijn, alleen vrees ik dat dan wel omzeild zal worden door een "mindere" foto 4 punten te geven.

Een andere, eenvoudige oplossing is gewoon dat men op zijn eigen foto geen score kan toekennen. Daarmee is al voor een groot gedeelte het zichzelf favoriseren uitgesloten.
                                Dit lijkt me niet echt een oplossing. Als iedereen zijn eigen foto 10 punten geeft, heeft dat voor het gemiddelde ongeveer hetzelfde effect als geen score geven. Het zogenaamde favoriseren gaat verloren in het gemiddelde.

@joze : het feit dat ik net als jij vrij goed geklasseerd stond in het jaarklassement, heeft mij ook gestimuleerd om elke keer mee te doen (wat dit jaar misschien niet het geval zal zijn), maar zoals in een vroegere topic reeds aangehaald : deze stimulatie werkte enkel voor de 10-15 best geklasseerden, voor de andere 200 was dit (jammer genoeg) niet echt een stimulans...

@christian : de banner staat er al Hopelijk lokt dat wat volk. Alleen is het wel nog wat te vroeg om NU al een foto in te zenden (zoals gesuggereerd wordt in de banner)
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                                X