Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
    Op welk forum kan dat wel dan (in dezelfde opzet)? En is daar nooit gemekker over dit soort dingen? Overal waar mensen met elkaar in competitie gaan steken soorgelijke dingen de kop op. Of er nou een prijs aan hangt of niet.

Overigens staat het geven van degelijk commentaar volgens mij haaks op de insteek van de challenge. De opdrachtomschrijvingen zijn er veel te summier voor en juist door de anoniemiteit kun je geen gedegen commentaar geven. Er doen beginners aan mee, die al lang blij zijn als het onderwerp er scherp op staat, maar ook zeer ervaren fotografen die op zoek zijn naar iets heel anders. Kortom: voor commentaar ga je naar een fotokring of een de digitale variant daarvan: het forum. Niet naar de challenge.
    I rest my case.

ik ga hier niet meer over in discussie,zoveel tegen argumentatie kan ik niet tegen op.

ik mag hopen dat de challenge een succes blijft!!
    ik vraag mij alleen af waarom er steeds minder deelnemers zijn , en dat komt volgens mij niet alleen omdat men er geen tijd , of dat het onderwerp niet aanspreekt.
    "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Slechts 5 dagen tijd om nog in te zenden voor de challenge van maart en de teller staat momenteel op 20.
      Er zullen er wellicht na het weekend nog wel minstens 5 bijkomen maar 't ziet er toch naar uit dat deze topic niet veel mensen heeft gemotiveerd of wakker gemaakt om toch mee te doen ...

Bedankt aan hen die hun argumentatie hier reeds neergepend hebben , maar wie deze topic zou gemist hebben mag nog steeds zijn antwoord geven op de vraag van deze topic of beter nog : stuur voor 24/3 nog je foto in ...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

tja, al mijn ideeen zijn al gepost, en ik wil niet overkomen als een kopieerder, dus heb ik niets ingestuurd. ik heb nog één idee, maar dat is gewoon onuitvoerbaar. daar zouden een drietal spiegels op de juiste plaatsen voor benodigd zijn, ofwel een identieke tweeling

dit is dus ook een reden he filip........

ps: ik wou er nog niets over zeggen/starten, maar er zijn toch weeral foto's die niets met schaduwen te maken hebben? hoe goed die ook mogen zijn soms, ik geef die dan echt geen hoge score, om het terug even over de scores te hebben. hoe goed een foto wel mag zijn, dat doet er toch niet toe als het onderwerp er NIET in zit???

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

tja, al mijn ideeen zijn al gepost, en ik wil niet overkomen als een kopieerder, dus heb ik niets ingestuurd
          Dat is wel een heel zwak excuus hoor, ik denk dat je je dan veel te veel fixeert op de ingestuurde foto's.
          Als je wat nadenkt en uitprobeert ben ik er van overtuigd dat het je toch nog lukt, neem bvb. eens een lamp of spotje en ga daarmee aan het werk.
          Nu al opgeven terwijl je nog 5 dagen hebt....tsssss, ga daarmee naar de oorlog !
          Mark (300D)

Comment

ik heb hier nog een prachtig idee klaar liggen, maar echt niet uitvoerbaar.

en toch, al de vorige ideeen zijn al gepost. soms in de vorm die ik in gedachten had, soms lichtjes anders, maar ik wil niets insturen om erna te horen dat ik me ZOU kunnen gebaseerd hebben op een eerder gepost ideetje.

kben ook enorm kritisch hoor. kheb een 100 foto's genomen, puntspot telkens anders, object telkens anders, maar ik ben niet tevreden. het effect heb ik wel, maar ik weet niet of dat zo zou overkomen bij jullie

over die oorlog ga ik niets zeggen

Comment

Ja om eerlijk te zijn ik vind het ook een moeilijk onderwerp. Zeker als je niet over een studio of lampen beschikt. Voor zij die graag buiten fotograferen leende het weer in de maand maart zich niet zo erg om op dit thema te kunnen werken. Met andere woorden er was tot nu toe weinig zon die voldoende schaduwen leverde. Alhoewel het vandaag en de komende dagen zou moeten lukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                ik heb hier nog een prachtig idee klaar liggen, maar echt niet uitvoerbaar.
                Ik zou zeggen probeer het dan tenminste eens.

groeten, Jan.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                  Ik zou zeggen probeer het dan tenminste eens.

groeten, Jan.
                  ik heb het geprobeerd, maar het is een concept waarbij ik drie spiegels nodig heb ( ik heb er zelfs een deur voor van de kast gevezen ), om dan te zien dat het nog niet was wat ik wilde. ik heb hier een tekening van de opstelling, en ze is dus al geprobeerd, maar het kwam er niet sterk uit.

ik zie hier net nog een ideetje, ik ga terug an de slag vanavond (als het donker is he ) alle, nog maar eens

jantjeb ( ): je hebt me terug gemotiveerd

Comment

Go for it, ajuin !

Oorspronkelijk geplaatst door Lolooke
                    Ja om eerlijk te zijn ik vind het ook een moeilijk onderwerp. Zeker als je niet over een studio of lampen beschikt.
                    Hoi Lolooke,

Als je een binnenopname wil doen, hoef je niet noodzakelijk een studio of speciale lampen te hebben, hoor. Zoals Cyrox al aangaf, met een gewone zaklamp of een bureaulamp of gewoon het zonlicht van buiten (als het aanwezig is tenminste; lijkt me geen probleem meer de laatste dagen) kan je ook al heel wat moois bereiken mits je ook wat aandacht besteedt aan achtergrond/ondergrond. En ik spreek uit (eigen) ervaring
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lolooke
                      Zeker als je niet over een studio of lampen beschikt.
                      Lolooke, het is handig om deze zaken te hebben, maar niet noodzakelijk. Iedereen heeft lampen in huis, niet iedereen heeft een studio. Een eenvoudige staanlamp met richtbare lichtbronnen kan het al doen, evenals een zaklamp.
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

That's the spirit Ajuin
                        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Filipo ik heb je topic even teug opgehaald naar aanleiding van mijn topic Is er nog voldoende intresse ? .

Na doorname denk ik dat heel wat redenen dat toen in februari werden opgegeven wel nog of terug van toepassing zullen zijn voor de afnemende deelname dat we voorlopig terug kennen.
                          Spookys Fotoweb
                          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Ik doe nog niet zo lang mee aan de BD challenge en vind de foto's die erop komen vaak erg professioneel. Dit is misschien goed voor de challenge maar niet echt een motivatie voor beginners om mee te doen.
                            Ten tweede vind ik de thema's vaak nogal concreet. Waarom niet eens "spreekwoorden", "titels van liedjes/films/...",...

Comment

Ten tweede vind ik de thema's vaak nogal concreet. Waarom niet eens "spreekwoorden", "titels van liedjes/films/...",...
                              En dat zouden dus volgens jou meer toegankelijke onderwerpen zijn dat diegenen die nu de revue passeren ??
                              Ik denk dat we dan pas met een dieptepunt qua aantal deelnemers zouden zitten.

Een onderwerp als dakvensters of blikopeners, DAT is pas concreet. Maar bvb. oud, cirkels, rook, geel, verkeer,.... daar kan je toch zelf nog alle kanten mee uit ? En met wat creaticiteit hoef je er zelfs de woonkamer niet voor uit, zelfs zonder een pro te zijn (ik betwijfel trouwens dat er hier één pro meedoet aan de challenge, maar soit).
                              Mark (300D)

Comment

@ to Lize,

Je mag je niet laten ontmoedigen door enkele uitstekende fotografen die hier deelnemen. Maar laat juist hun aanwezigheid en hun werk de motivatie zijn om hen te proberen te evenaren. Als je niet zo onmiddellijk weet hoe je een onderwerp moet of kan benaderen dan kan je ook wel even wachten tot er enkele inzendingen zijn die je dan mogelijk wel inspiratie geven. Of ja ik zou zelfs durven zeggen probeer ze gerust zij die je dan goed vind even na te apen. Uit dat proberen na te apen kan je heel wat opsteken. En weet je ze zullen je hier zeker niet vervolgen voor plagiaat. Het enige dat ze hoogstens kunnen doen is in hun commentaar daar naar verwijzen. Maar nu heb je een redelijke kans om zonder je anonimiteit te moeten verbreken daarop te reageren. Dus je kan altijd dan nog weerleggen dat je op die manier porbeerde je kennis bij te scherpen door te zoeken naar het hoe van een bepaalde foto.
                                Spookys Fotoweb
                                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

Comment

Working...
                                X