Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

    Oorspronkelijk geplaatst door Mikko2 Bekijk bericht
    Zo lees ik opmerkingen bij sommige foto's ( en ik citeer ) ...
    - De foto had mooier geweest bij een helblauwe lucht.
    ( de fotograaf verklaart nadien waarom hij die witte lucht gebruikte ... en misschien vond ik het dan wel mooier met donkere, dreigende wolken ??? )
    - Achtergrond had je beter ook volledig zwart gemaakt. Nu is nog een blauwe en oranje kleurzweem merkbaar.
    ( Misschien was dit ook een bewuste keuze of Photoshop dan maar gebruiken ??? )
    - Ik had wel de achtergrond wit gemaakt, ofwel de kledij in lichtere kleuren.
    ( De huidtinten moesten de complementaire kleuren weergeven, dus een bewuste keuze v/d fotograaf, wat doet de kleur van de achtergrond en of de kleding er dan toe ??? )
    - Geeft de indruk van 'lui' te zijn: als je veel kleuren toont zullen er wel complementaire tussen zitten.
    ( zacht omschreven maar leuk om te lezen ? , luierik )
    k sluit me helemaal aan bij Mikko2.
    Dit soort commentaren hebben er voor gezorgd dat ik als nieuw lid 1 keer heb deelgenomen aan de challenge en nu niet meer. Ik vind het hautain om je op die manier op te werpen als een zelfverklaarde top-commentator die de waarheid in pacht denkt te hebben, en het dan maar op het forum gooit zonder verdere argumenten of duiding. Dergelijke nonsens bruskeerden mijn intenties zonder ze zelfs maar te willen bevragen. No hard feelings, maar de challenge zal in de toekomst zonder mij zijn. Er zijn buiten BD-challenge nog genoeg plaatsen op de wereld om m'n beelden voor te leggen aan een "expert".
    www.freddyhelsen.be

    Comment


    • #32
      Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

      over dat betoog van mikko2 ben ik volledig mee eens en mag je voor veel forums toepassen

      Comment


      • #33
        Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

        het gaat hier over de challenge en niet het forum in het algemeen. In het forum zelf is het wel de bedoeling dat er commentaar wordt geplaatst.
        En alhoewel daar ook sommige commentaren subjectief zijn (mooi/niet mooi), zijn andere kritieken terecht. Bijv. als het gaat over scherpte, keuze van instellingen, storende elementen en enkele basisregels.

        Als je geen commentaar wil of geen kritiek kan verdragen, kan je beter gewoon je foto's posten op 500px, instagram of flickr.

        Comment


        • #34
          Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          het gaat hier over de challenge en niet het forum in het algemeen.
          In het forum zelf is het wel de bedoeling dat er commentaar wordt geplaatst.
          En alhoewel daar ook sommige commentaren subjectief zijn (mooi/niet mooi), zijn andere kritieken terecht. Bijv. als het gaat over scherpte, keuze van instellingen, storende elementen en enkele basisregels.

          Als je geen commentaar wil of geen kritiek kan verdragen, kan je beter gewoon je foto's posten op 500px, instagram of flickr.
          Inderdaad, het gaat hier over de Challenge en niet over het Forum in het algemeen.
          Dat men elders op het Forum commentaren plaatst daar heb ik geen problemen mee maar moet dat ook bij de Challenge ?
          En vooral, moet dat dan leesbaar zijn voordat de beoordelingen geplaatst worden ?

          Ik heb al meermaals terechte commentaren gekregen over overbelichte zones, storende elementen en zo meer.
          Met die opmerkingen en adviezen hou ik nu vaker rekening, laat dat gezegd zijnde.

          Maar eigenlijk, uw laatste zin vat alles samen: " Als je geen commentaar wil of geen kritiek kan verdragen ... "

          Want wie ben je of beter gezegd waarop baseer je U om " terechte " kritiek te kunnen geven ?
          M.a.w. welke maatstaf gebruik je om bvb. te zeggen dat de achtergrond of de kleding lichter moest terwijl het duidelijk om de huidtinten ging.
          Wanneer is die kritiek er om een bijna perfecte foto " bewust (?) een beetje " negatief te belichten ?
          Is de kritiekgever dan misschien zelf de perfectie ?

          Bestaat de PERFECTE foto überhaupt wel ?
          Ik ben zeker van niet want ook al moest hij bestaan, ergens kan je wel iets vinden dat je anders wilt zien.
          Die vogel die heel ver weg is, die moest eigenlijk net boven die boom vliegen of die wolk had beter de vorm van een schaap gehad etc ...
          Op sommige dingen heb je nu eenmaal geen vat ( zoals mist die er moest gehangen hebben, witte lucht, of reflecties in het water of glas, ... )
          Maakt dat de foto beter of slechter, NEEN !!! Waarom zou je daar dan commentaar of kritiek op geven ?

          Het is als de beoordeling van een schilderij. Wie heeft het beste of het waardevolste schilderij gemaakt ?
          Picasso? Rubens? Van Gogh? Of zijn het de schilderijen van de holbewoners in de prehistorie ?

          Daarom blijf ik erbij en herhaal het nogmaals:
          ga van Commentaar over naar Advies ( voor meer uitleg hierover lees mijn vorige postings aub. )
          Last edited by Mikko2; 15 juni 2017, 09:01.

          Comment


          • #35
            Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

            Dubbele post.
            Last edited by Hans.De.Smaele; 22 juni 2017, 13:27. Reden: Dubbele post

            Comment


            • #36
              Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

              Hier opnieuw geposted, wegens problemen met de formatering.

              Met verwondering, verbijstering en ergens ook met verdriet moet ik op het forum lezen hoe iedereen, overtuigd van zijn eigen groot gelijk (dat op fanatisme lijkt), zijn mening geeft op de commentaren die Wim Vanmaele geeft op de foto's die deelnemen aan de BD Challenge.

              Vermits ik een nobele onbekende ben op BD en dus geen partij kies voor wie dan ook, meen ik dat het tijd wordt om hier een beetje duiding te geven. De enkelen die me wel kennen, weten dat ik onpartijdig, eerlijk, objectief, geniaal en bescheiden ben en zullen mijn bijdrage zeker met aandacht lezen.

              Eén van de mensen die ik wel goed ken, is Wim Vanmaele. Jaren geleden stapte ik op hem af (we werken in hetzelfde bedrijf) en vroeg hem me te leren fotograferen. Ik had toen een spiksplinternieuwe tweedehands D80... Wim nam dit heel serieus en quasi iedere middag gingen we met onze camera foto's nemen in Brussel. Gedurende ongeveer 2 jaar tijd heb ik geen foto kunnen maken waar Wim geen kritiek op gaf. De reden waarom ik toen niet afhaakte is dat Wim altijd opmerkingen had over de foto's, maar nooit kritiek gaf op mij als fotograaf. Waarmee ik wil zeggen dat de commentaren over de Challenge foto's ook van die aard zijn dat er commentaar gegeven wordt op de foto's, maar niet op de fotografen. Dit is niet omdat de Challenge anoniem is, maar omdat Wim's commentaren een ander doel dienen. Heel verwonderlijk is dat bijna iedereen wel een mening heeft op die commentaren, maar niemand zich de vraag stelt waarom Wim met die commentaren begonnen is.

              Na jaren optrekken met Wim, lopen we nu nog bijna elke dag met onze toestellen (Wim met zijn D4S en Fujitsu, ik met mijn inmiddels oude getrouwe D3S) en statieven, gepakt en gezakt (twee ezels, zeg maar...) door Brussel. En natuurlijk praten we over fotografie, over BD, over Shoot, over de Challenge, .... En toen zei Wim : "die commentaren, in de trend van Oh, Ahhh, Mooi, Prachtig, .... daar heb je niets aan. Tenzij die commentaren gegeven worden door steeds dezelde mensen voor steeds dezelfde mensen, die op die manier mekaars foto's willen promoten...". En Wim besloot om een 'nieuw soort' commentaar te geven, met de bedoeling duiding te geven over de foto's, waar de fotograaf zelf, en eventuele punten-gevers ook, iets zouden aan hebben. Die commentaar moest objectief zijn, en toepasbaar op iedere foto. Wim quoteerde ook zijn eigen foto's die meededen aan de Challenge op die manier, omdat het anders direct zou opvallen dat hij diegene was die die commentaar gaf. We zeggen en schrijven januari 2017...

              Die commentaren sloegen in als een bom. In zoverre dat mensen schreven : "ik heb goede ideeën, maar zolang die commentaren niet stoppen, doe ik niet meer mee aan de Challenge.". Ik denk : "Ocharme toch, de enige die je daarmee straft is jezelf...". Toen de reacties bleven komen, vroeg Wim aan de moderator wat te doen, maar die zei dat hij er geen moeite mee had dat Wim dit bleef doen. Pas op, er zijn zowel voor- als tegenstanders voor die commentaren. Toen ook ik mijn mening begon te geven, en schreef dat Katrien1957 haar 'trap' er toch wat minnetjes uit zag, antwoordde ze : "ja, misschien mocht mijn trap wel wat meer grandeur gehad hebben (of iets in die aard)". Direct vond (en vind) ik Katrien een toffe madam, omdat ze haar inzendingen kan relativeren. Tot Wim bij de Challenge over terugkerende patronen schreef : "mooi, maar volgens mij is deze uitdaging minder geschikt om in de studio te maken.". En dan was Katrien - figuurlijk althans - in haar gat gebeten...

              En ze heeft gelijk ! Wim maakte hier de fout om zijn objectieve commentaar te mengen met zijn persoonlijke voorkeur. Had Wim zijn objectieve commentaar gegeven in één veld, en in een andere commentaar gezegd had : "Persoonlijk zou ik voor deze Challenge liever geen studio-werk zien", dan had Katrien daar waarschijnlijk niets over gezegd. Maar nu, juist omdat Wim's commentaar dient om duiding te geven, en door die opmerking de indruk kon gewekt worden dat die foto als 'minder' kon beschouwd worden omdat het studio-werk is, heeft Katrien gelijk dat ze hier niet echt blij mee was. Nochtans (en ik weet dat) gaf Wim een heel hoge score aan die foto, omdat de foto echt wel mooi is.... Zo zie je maar hoe moeilijk het is om ten alle tijde objectief te blijven, hoe goed de bedoelingen ook zijn. Want geef toe dat Wim echt wel wat tijd in die commentaren steekt.

              Dit brengt ons naadloos op de discussie of studio-werk en andere foto's verschillend moeten beoordeeld worden bij de Challenge. Persoonlijk vind ik dat grote nonsens. Heel veel foto's zijn studio-werk, zoals bijvoorbeeld ook Wim's winnende foto bij de Challenge "Scherp (zeepbel op cactus)" en de foto van de paardenbloem met maar 3 pluisjes er op... Maar het echte studio-werk (zoals waar Katrien mee bezig is) is nog iets anders, waar daar 'maak' je echt de volledige foto. En het is misschien juist dat je dan de compositie en belichting volledig in de hand hebt, maar je krijgt - volgens mij althans - andere problemen in de plaats. Zo moet Katrien (en andere studio-fotografen) er voor zorgen dat ze creatief blijft, en dat haar foto's origineel blijven. Volgens mij is daar dikwijls nog meer werk mee gemoeid dan de juiste foto 'in het veld' nemen. Wanneer Katrien wint met één van haar inzendingen is het omdat dit de mooiste foto is van de ingezonden beelden. Aan ons om beter te doen, zou ik zo zeggen !

              En toen zei Wim (en dat weten jullie waarschijnljk niet eens) : "die titels bij de foto's, dat dient alleen maar om slechte foto's toch nog een beetje 'extra' te geven". En de moderator, steeds bereid om rekening te houden met ieders verzuchtingen en opmerkingen, teneinde de Challenge te verbeteren en te vernieuwen, gaf als experiment aan dat er eens geen titels mochten gegeven worden. Daar kwam wonderwel weinig reactie op...

              En dus geef ik nu mijn commentaar :
              Titels moeten blijven, omdat ze een echte meerwaarde kunnen geven aan een foto. Ik geef een voorbeeld : "een Challenge met als opdracht : 'ongewild'". Wanneer iemand als titel geeft : "Molshopen in mijn voortuin" en iedereen denkt : "goed dat hij het zegt, want ik dacht dat een kudde paarden daar een aantal drollen achtergelaten hadden", dan is die titel alleen gebruikt om de evaluator te 'helpen' zijn molshopen te zien. Maar wanneer ik een foto neem van een oorlogskerkhof, zal iedereen denken : "ja, inderdaad, die oorlogen zijn echt ongewild". Maar wanneer ik dan een titel plaats : "Moedig, of van moeten ?", dan krijgt dit kerkhof een gans andere betekenis. Dan gaat het niet meer over de oorlog, maar over de soldaten die naar het front moesten. En in dat geval is een titel wel goed gebruikt. Trouwens, jullie zijn allemaal fotografen, en begrijpen goed wat ik hiermee bedoel.

              En dan de commentaren binnen de Challenge... De moderator heeft hierover een poll georganiseerd, maar dit is volgens mij - wie ben ik ? - echter geen bindend referendum. De redenen waarom de commentaren volgens mij in the Challange moeten blijven zijn :
              - Sommige mensen hebben graag commentaren op hun foto's. Toen ik mijn twee foto's over Lize (Lize I en Lize II) op het forum plaatste, was ik ontgoocheld dat er maar een paar mensen commentaar gaven (ok, dat was niet op de Challenge, maar toch...).
              - Indien de commentaren afgeschaft worden, kan iedereen gewoon op het forum (of bij uitbreiding op zijn eigen website) commentaar geven op de foto's. De moderator kan dit zelfs niet tegenhouden, omdat dit censuur zou zijn.
              - Wanneer mensen op hun eigen website een 'commentaar-hoekje' inrichten, heeft niemand nog de mogelijkheid om hier een wederwoord op te posten. Ook dit is jammer.
              - Deftige, objectieve commentaar zorgt ervoor dat fotografen iets bijleren, of althans iets anders bekijken. Ik blijf het verwonderlijk vinden dat mensen zich direct aangevallen voelen.
              - Wanneer iemand - via een commentaar - duiding wil geven over zijn opname, kan hij dit hier doen. Ook dit is een meerwaarde.
              - Ik vind het een beetje pervers dat iemand wel mijn punten, maar niet mijn opmerkingen wil...

              Ten slotte, iedere commentaar op mijn stukje proza zal door mij met veel interesse gelezen worden, maar negatieve kritiek zal als het spreekwoordelijke water van een eend afglijden. Ik wens geen polemiek te starten over dit schrijven. Ik dank dan ook de moderator voor zijn geduld en hoop dat iedereen het hoofd en zijn drankje koel houdt.

              Met vriendelijke groet,

              Hans.

              Comment


              • #37
                Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
                Hier opnieuw geposted, wegens problemen met de formatering.

                ... maar niemand zich de vraag stelt waarom Wim met die commentaren begonnen is.
                ... "ik heb goede ideeën, maar zolang die commentaren niet stoppen, doe ik niet meer mee aan de Challenge.".

                En dan de commentaren binnen de Challenge... De moderator heeft hierover een poll georganiseerd, maar dit is volgens mij - wie ben ik ? - echter geen bindend referendum.
                De redenen waarom de commentaren volgens mij in the Challange moeten blijven zijn :
                ...
                - Deftige, objectieve commentaar zorgt ervoor dat fotografen iets bijleren, of althans iets anders bekijken. Ik blijf het verwonderlijk vinden dat mensen zich direct aangevallen voelen.
                - Wanneer iemand - via een commentaar - duiding wil geven over zijn opname, kan hij dit hier doen. Ook dit is een meerwaarde.
                - Ik vind het een beetje pervers dat iemand wel mijn punten, maar niet mijn opmerkingen wil...
                ...
                Ik dank dan ook de moderator voor zijn geduld en hoop dat iedereen het hoofd en zijn drankje koel houdt.

                Met vriendelijke groet,

                Hans.
                Wel Hans,
                daar heb je een serieus stukje typewerk ten berde gebracht en terecht.
                Ik ben nog niet erg lang als foto's postend lid bezig en wist van de achtergrond van het commentaar geven niet veel af.
                Maar ik sluit me bij uw betoog aan, uit deftige en objectieve commentaar kan je veel bijleren.
                Echter, zoals het zo vaak gebeurt kan tekst anders geïnterpreteerd worden dan hij eigenlijk bedoeld is.

                Persoonlijk denk ik dat de meesten wel kunnen leven met de commentaren van Wim, het zijn vaak de andere commentaren die tegen de borst stoten.
                Om een voorbeeld te geven > Keukengereedschap: boven in de vleesmolen steken enkele wortelen, selder en prei en langs de uitgang komt er een volledige varkenspoot uit.
                Iedereen snapt dat het een speelse manier was om de vleesmolen ( het keukengerief ) in beeld te brengen.
                Is er daar toch iemand die zegt " Ik stel mij ook vragen bij de varkenspoot die uit de molen komt: ik dacht dat het gehakt daar uit kwam ?? "

                En van wie schrijft "ik heb goede ideeën, maar zolang die commentaren niet stoppen, doe ik niet meer mee aan de Challenge." heb ik ook mijn gedacht.
                Dat is inderdaad nogal kleingeestig en die persoon is zeker niet vatbaar voor aanvaarden van verbeteringen ( voorstellen of commentaren ) idd. spijtig voor hem !
                Last edited by Mikko2; 22 juni 2017, 14:52.

                Comment


                • #38
                  Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

                  @ Hans… eerst en vooral bedankt dat je mij een toffe madam vindt ;-).

                  Wat betreft mijn mening over deze polemiek, amai… ik had veel in te halen, gezien ik een tijdje hier niet heb vertoeft, maar als je deze allemaal achter elkaar leest, man… man…man… waar zijn we mee bezig, ik doe mee aan de Challenge omdat het telkens een uitdaging heeft om het beste uit mijzelf te tonen, en mijn creativiteit te laten werken, de ene keer valt dat beter mee dan een ander keer, maar weet je dat ik eventjes dacht ik doe niet meer mee, met heel zo’n polemiek rond vriendjespolitiek enz. , mensen er zijn geen prijzen te winnen van duizenden euro’s hé en ook omdat ik al idd al meermaals heb gewonnen dacht ik aan stoppen want nu mag je het geloven of niet dat heeft zeker niet altijd een aangenaam gevoel gezien ik begin nijd te voelen en zo zit dat mijlenver van mijn principes en aard, zit de wereld al niet genoeg vol haat, dat wij in zo’n kleine groep ook zo’n onrust moeten zaaien. Maar ik doe het te graag om deze uitdaging daarvoor op te geven, dat de mensen die niet tegen een stoot kunnen dan maar afhaken… er zullen er altijd zijn die het mooie ervan in zien, of ben ik te naïef?
                  Ikzelf hou van commentaren daar leer je van… als je er tenminste voor openstaat. En leer er niet uit dan moet je toch tenminste kritischer naar je werk kijken. Het is maar op zo’n manier dat je beelden sterker worden! Dat is toch de reden van het forum en de challenge van BD.

                  Wim deed of doet zijn werk heel goed, maar hij moet misschien eventjes zijn zinvorming wat aanpassen, niet zo direct zijn of iets in meer invraagstelling zeggen, dat komt minder hard aan en een mens staat er dan sowieso er meer voor open! Blijkbaar kon Hans mijn gedachten lezen want idd zo voelde ik mij ook in mijn gat gepikt, de manier “waarop” vond ik verkeerd niet dat Wim die mening had maar hij bracht het op het randje van het hautaine aan, want iedereen lees die commentaar en sommige worden daardoor ook beïnvloedt dan telt je foto niet meer maar de commentaar.
                  Normaal was ik niet plan om te reageren maar na de reactie van Hans vond ik dat mij ook mocht laten horen (ik kwam een beetje teveel aan bod ), dus mijn besluit commentaren of niet, laat ons het a.u.b. niet verzuren!

                  Nog een prettige vakantie allemaal !

                  Groetjes Katrien
                  Groetjes Katrien
                  Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                  Comment


                  • #39
                    Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Katrien1957 Bekijk bericht
                    Wim deed of doet zijn werk heel goed, maar hij moet misschien eventjes zijn zinvorming wat aanpassen, niet zo direct zijn of iets in meer invraagstelling zeggen, ...
                    @Katrien, allen.
                    Dat ik vaak hard en kort in uitspraken ben ben ik me echt wel bewust. Bij mij bestaat een beetje fout niet. Het is fout of correct, sorry.
                    En ja, mensen die me kennen kunnen dat wel naar waarde schatten anderen minder, maar ook al ben ik hard, ik verwijt geen mensen.
                    Nu, we hebben het ook al een paar maal gezegd en geschreven. De software is een spelbreker.
                    1) je kan maximaal 500 tekens inbrengen per commentaar en dat is voor commentaar vaak echt te weinig. Wordt dan telegramstijl en kort en daardoor wordt de tekst harder.
                    2) Je kan ook geen twee commentaren na elkaar in brengen. Vooraleer je een tweede commentaar kan inbrengen moet er eerst een andere persoon commentaar hebben gegeven. Spijtig, want anders had ik een commentaar over enkel de foto en een tweede commentaar van hoe ik dat dan zie, eventueel voorstel om iets te proberen.
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 23 juni 2017, 07:10.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #40
                      Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Dat ik vaak hard en kort in uitspraken ben ben ik me echt wel bewust.
                      kort ? Ik vond uw commentaren dikwijls veel te lang en ook deels naast de kwestie, proberen uitleggen hoe anderen hun beeld gemaakt werd kon je best achterwege gelaten, laat de kijker voor zichzelf denken.
                      Als er dan naar "the making of" gevraagd zou worden geeft de maker graag zelf de juiste uitleg na afloop van de challenge !
                      Wat wel telde was het resultaat !
                      De tekst was ook dikwijls vlug afgehaspeld zonder nalezen is mijn indruk.
                      Je kon beter ook soms geen resem "verbeterpunten ...volgens jou dan" opgegeven hebben maar beter 1 of 2, daar had de inzender waarschijnlijk meer aan gehad, als ze op teveel moeten gaan letten dan maken ze automatisch andere fouten.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

                        Commentaar of hoe je het wil omschrijven moet blijven en die mag gerust pittig zijn, een titel kan volgens mij ook omdat de maker daarmee kan aangeven wat hij met de foto wil weergeven.

                        Om de mogelijke invloed van commentaren op de stemming uit te sluiten herhaal ik volgend voorstel, wat naar mijn menig haalbaar is binnen het huidige software pakket.
                        – 17 dagen tijd om een foto te uploaden. Kijkers kunnen reeds commentaar geven maar deze wordt nog niet getoond.
                        – Daarna nog 7 dagen tijd om te stemmen, dus op de 24ste dag wordt de stemming afgesloten en ligt de uitslag vast, zonder dat die reeds wordt bekendgemaakt. Het tofste zou zijn dat iedere stemmer zijn score met commentaar moet toelichten, maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar binnen het huidige software pakket?
                        – Na de 24ste dag, dus na het afsluiten van de stemming, worden de commentaren (die men reeds van bij de start kan geven) getoond. Hierop kan men dan nog reageren tot op het einde van de maand.
                        – De 1st van de volgende maand (zoals in het huidige systeem) wordt de uitslag bekendgemaakt en de scores getoond.
                        Opmerking.
                        Door een kleine truc toe te passen is het klassement heel gemakkelijk te volgen gedurende de stemmingsperiode.
                        Wil men het hierboven vermelde systeem toepassen en laten slagen mag dit voorlopig klassement niet zichtbaar zijn en moet iedere deelnemer op zijn ingediende plaats blijven staan.

                        Ik ben er van overtuigd dat dit voorstel de Challeng aantrekkelijker kan maken en hoop op een antwoord van moderator LesC of dit voorstel haalbaar is.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Gaan we door met commentaar in de Challenge zoals de afgelopen maanden?

                          OK, ik ben terug na veertien dagen deugddoend forumloos (en bijna internetloos) vakantie, en klaar om er opnieuw in te vliegen. Ik heb alle commentaren nog niet gelezen, en zie dat er nog een draadje loopt ivm de 'ja maar' stemmen (heb ivm daarmee nog een privébericht van TS te behandelen), maar omdat hier de nee's duidelijk in de meerderheid waren (niet als je de ja's zou combineren met de ja maar's!) heb ik -als het gelukt is tenminste, en dat zullen we eerstdaags zien- voor deze Challenge (toerist in eigen buurt) het geven van commentaar uitgeschakeld.
                          Ik ga het voorstel van Ward-07 ook 'ns bekijken, en via de admins van de Challenge-site nagaan of een en ander technisch kan.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment

                          Working...
                          X