Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-opdracht voor de maand mei 2015

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd. Men is nooit te oud om te leren.
    als het over die ND filter gaat vermoed ik wat het is, maar of dat valsspelen is? ofwel zit ik ernaast.

edit: ok na ff nadenken nog op iets gekomen wat al iets frauduleuzer lijkt.
    Last edited by Stefan_C; 5 mei 2015, 15:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
      als het over die ND filter gaat vermoed ik wat het is, maar of dat valsspelen is? ofwel zit ik ernaast.
      Kan me niet voorstellen wat de invloed kan zijn van een ND filter. OK dat zo'n filter je sluitertijd naar beneden haalt, maar wil wel eens een panning foto zien op een sluitertijd van 2 sec.
      Last edited by HEYLO; 5 mei 2015, 15:46.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Kan me niet voorstellen wat de invloed kan zijn van een ND filter. OK dat zo'n filter je sluitertijd naar beneden haalt, maar wil wel eens een panning foto zien op een sluitertijd van 2 sec.
        Eerste waar ik aan dacht is dat je met de ND je diafragma groot kon houden zodat je de achtergrond waziger kunt houden en toch de sluitertijd lang genoeg houden om panning toe te passen. Lijkt me niks mis mee in het kader van de wedstrijd, zou volgens mij gewoon het onderwerp helpen te isoleren en de achtergrond rustiger te maken.
        Tweede waar ik aan dacht is dat je misschien met een flitser het onderwerp kan bevriezen tijdens de panning, waarbij de ND filter overbelichting als gevolg van de sluitertijd voorkomt. In dat geval moet je minder goed je onderwerp volgen terwijl het bij panning erg cruciaal is dat perfect te doen. Of zo lijkt t mij toch te kunnen, ben geen expert in panning (en het vervalsen ervan )

Comment

Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

En hoe je die panning uiteindelijk voor elkaar krijgt, speelt geen rol, en is niet tegen het reglement. Maar exif aanpassen, of de achtergrond in post-processing blurren zijn uiteraard verboden. Hou ook in gedachten dat ik probeer onderwerpen aan te reiken, waarvoor je misschien een techniek moet aanleren, of je alleszins uit je schulp zult moeten komen om de opdracht tot een goed einde te brengen. Daar gaat het (bij mij toch) om. Je bent tenslotte niet eens verplicht om mee te doen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Hou ook in gedachten dat ik probeer onderwerpen aan te reiken, waarvoor je misschien een techniek moet aanleren, of je alleszins uit je schulp zult moeten komen om de opdracht tot een goed einde te brengen. Daar gaat het (bij mij toch) om. Je bent tenslotte niet eens verplicht om mee te doen.
              Da's waar. Dat is mss ook deel van de sterkte van de challenge om eens iets anders te doen en leren. Ik hoop deze maand tijd te vinden maar de weekends zitten al potdicht en ik zit met nog 2 optredens waar ik foto's van moet nemen (+verwerken) dus ik vrees ervoor... Nochtans ik zou de uitdaging graag aannemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Ik hoop deze maand tijd te vinden maar de weekends zitten al potdicht en ik zit met nog 2 optredens waar ik foto's van moet nemen
                Afhankelijk van je sluitertijd duurt het echt niet zo lang om een foto te maken. Zeker niet langer dan 1 sec. Een bericht intikken hiet duurt véél langer.

Comment

Zaterdag heb ik de kans om een heleboel panningfoto's te maken, maar omdat ik de foto's van dat evenement zo snel mogelijk op mijn website wil zetten kan ik ze niet gebruiken voor de challenge...
                  Als ik afspraken maak met de inrichters van een evenement, dan moet ik mij daar ook aan houden (anders krijg ik die kans volgend jaar niet meer).
                  Hopelijk zit er wel wat bij dat goed genoeg is voor showcase, dan kan ik toch nog wat resultaten laten zien .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Zaterdag heb ik de kans om een heleboel panningfoto's te maken, maar omdat ik de foto's van dat evenement zo snel mogelijk op mijn website wil zetten kan ik ze niet gebruiken voor de challenge...
                    Als ik afspraken maak met de inrichters van een evenement, dan moet ik mij daar ook aan houden (anders krijg ik die kans volgend jaar niet meer).
                    Hopelijk zit er wel wat bij dat goed genoeg is voor showcase, dan kan ik toch nog wat resultaten laten zien .
                    Als de bewuste foto niet op de site zou staan wat dat toch goed geweest? Als het een event is zou je niet de enige zijn daar, dus men weet nooit zeker dat het jouw foto is (anders dan vb andere foto uit een studioshort ofzo).

Comment

leuke opdracht maar nog geen slak gezien..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        grt,bouk.
                        Geduld Bouk.
                        Dat kan even duren.
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Geduld Bouk.
                          Dat kan even duren.
                          Oh ja natuurlijk.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

grt,bouk.
                            Jawel, hoor: http://www.belgiumdigital.com/belgiu...%2dpanning%2d/
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

grt,bouk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Geduld Bouk.
                              Dat kan even duren.
                              Oh ja natuurlijk.
                              grt,bouk.
                              Voor mijn gevoel, te zien aan het aantal inzendingen tot nu toe, gaan we héél veel slakken te zien krijgen.

Comment

grt,bouk.
                                olé.

:-)))
                                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Working...
                                X