Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-opdracht voor de maand mei 2015

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto-opdracht voor de maand mei 2015

Na een klaarblijkelijk wat moeilijker thema met minder inzendingen dan gewoonlijk (en zeker minder dan ik verwacht had!), ga ik je ditmaal drie opdrachten aanbieden die te maken hebben met cameratechniek of compositie.
    Je hebt voor de maand mei de keuze tussen:
    1) Leidende lijnen (en da's een compositietechniek)
    2) Panning (is misschien wat moeilijker, maar is een cameratechniek die je moet beheersen als je een bewegend onderwerp wil 'vastleggen' t.o.v. de achtergrond. Denk aan een wielerkoers, al wordt deze techniek ook buiten de sport volop gebruikt)
    3) (Zeer) hoog camerastandpunt (vorig jaar hadden we veel succes met het omgekeerde, dus ik vermoed dat dit ook wel eens zou kunnen aanslaan).

Denk eraan dat deze poll sluit op 29 april.
    44
    Leidende lijnen
    0%
    18
    Panning
    0%
    20
    (Zeer) hoog camerastandpunt
    0%
    6

The poll is expired.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

Inderdaad weinig enthousiasme voor armoede.
    Ik had gehoopt op iets minder in scene gezette beelden, ook al zijn die natuurlijk makkelijker esthetisch te presenteren voor een wedstrijd.
    Ik verwachtte ook dat er enkelen reisfoto's van bv Afrikaanse landen zouden ingezonden hebben.

Moeilijke keuze deze maand (maar goeie opties).

Comment

Les,
      Kon je het thema "panning" geen maandje vroeger voorgesteld hebben.
      Heb die techniek wat kunnen oefenen tijdens de wielerwedstrijd Paris-Roubaix waar mijn zoon aan deelnam.
      Niet gemakkelijk vind ik!
      Succes iedereen!
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Inderdaad weinig enthousiasme voor armoede.
        Ik had gehoopt op iets minder in scene gezette beelden, ook al zijn die natuurlijk makkelijker esthetisch te presenteren voor een wedstrijd.
        Ik verwachtte ook dat er enkelen reisfoto's van bv Afrikaanse landen zouden ingezonden hebben.

Moeilijke keuze deze maand (maar goeie opties).
        Ik heb ook weinig waardering voor in scene gezette beelden wat vaak voorkomt in BD-Challenge.

Comment

Vind ik ook, maar het is niet omdat een ander dat doet, je dat ook dient te doen.
          Is ook wel vaak het probleem met de thema's die werkelijk alle kanten uit kunnen. Soms vind ik dan de aangeboden beelden vaak eng in geest.
          Maar dat is een andere discussie.
          Ook bij panning kan je studio-werk doen met in elkaar gezette zaken ...

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Ik heb ook weinig waardering voor in scene gezette beelden wat vaak voorkomt in BD-Challenge.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

ik heb ook niet deelgenomen deze maand omdat het zo wie zo een heel gevoelig thema was om in beeld brengen, echte armoede is meestal een verborgen beeld waar de persoon in kwestie niet mee te koop loopt .
            er is armoede genoeg rondom ons maar toch vond het een moeilijke
            en dan iets ik scene zetten was niet mijn ding deze maand.
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Hangt wat van het thema af, soms heet het straatfotografie en als het in scene gezet is heet het modelfotografie zeker. Maar dit was eens een thema waar een straatfotograaf es zijn ding kon tonen, ook al is het een heikel thema maar het zou toch met respect voor de persoon moeten in beeld te brengen zijn? Ik dacht dat dit de essentie vd opdracht wat was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC
                (Zeer) hoog camerastandpunt (vorig jaar hadden we veel succes met het omgekeerde, dus ik vermoed dat dit ook wel eens zou kunnen aanslaan).
                Gezien de respons op dit deel lijkt het dat er veel mensen zijn met hoogtevrees.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Meestal gaat het tussen twee, en de derde is nooit met het been aan de haal gegaan.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat zeer hoog camerastandpunt was voor mij uniek, maar ik kies er niet voor wegens gevaar voor diskwlificatie ...
                    Met de visoog iets van bovenop fotograferen, maar dan moet ik teveel wegklonen en knippen (teveel bewerken van een foto) om er mijzelf .... uit de weg, de foto te halen ...
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Met de visoog iets van bovenop fotograferen, maar dan moet ik teveel wegklonen en knippen .
                      met een tele mocht dat ook hoor
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

"Panning" ... niet mijn ding...
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          "Panning" ... niet mijn ding...
                          Oefenen Marie-Anne, oefenen!

En klein beginnen.

Vriendelijke groet,

Jos

Comment

tof & mooi beeld, maar te vroeg om hiermee te mogen deelnemen...
                            verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                              ... maar te vroeg om hiermee te mogen deelnemen...
                              Geen probleem hoor. Als je 't wil zien, kan je alle dagen pannen; en niet alleen snelle onderwerpen.

Voor volgende maand heb ik iets anders in petto ... als het me lukt.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                              X