Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-opdracht voor de maand mei 2015

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

    Echt niet simpel om een goeie panning opname te maken en het onderwerp voldoende scherp te houden (moet dat eigenlijk altijd?). Werken jullie dan met statief? of hebben jullie zo'n vaste hand, of gaat het om een lucky shot?

    ik ben in ieder geval tot de laatste dag aan het proberen geweest...

    Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

    Comment


    • #47
      Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

      Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
      Echt niet simpel om een goeie panning opname te maken en het onderwerp voldoende scherp te houden (moet dat eigenlijk altijd?). Werken jullie dan met statief? of hebben jullie zo'n vaste hand, of gaat het om een lucky shot?

      ik ben in ieder geval tot de laatste dag aan het proberen geweest...

      Luc
      Er is wat oefening voor nodig en ja, het onderwerp moet voor mij scherp zijn.
      Vanop statief kan het ook, op voorwaarde dat het onderwerp een rechte lijn volgt. Een panorama hoofd kan je uitlijnen op het traject dat het onderwerp zal volgen.

      Met een paar goede tips lukt het misschien vandaag nog.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #48
        Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Ik verwachtte ook dat er enkelen reisfoto's van bv Afrikaanse landen zouden ingezonden hebben.
        Ik denk dat je weinig mensen zal vinden die voor deze wedstrijd even naar Afrika zouden vliegen om foto's te gaan nemen
        Je mag immers geen foto uit je archief gebruiken:
        "2.De foto moet zijn gemaakt NADAT het opgegeven onderwerp bekend is gemaakt. Een foto uit je archief mag dus niet worden ingezonden."

        In België trouwens pijnlijk veel armoede op overschot, spijtig genoeg.

        Toch vind ik de in scene gezette beelden ook iets hebben, soms heel origineel gevonden.

        Comment


        • #49
          Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

          Ik heb veel geoefend deze keer maar niets goeds tevoorschijn kunnen toveren...
          Op naar een andere maand hoor!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #50
            Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

            Helemaal geen tijd gehad deze maand om mijn idee uit te werken

            ik hoop de volgende toch weer mee te kunnen doen.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #51
              Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Ik denk dat je weinig mensen zal vinden die voor deze wedstrijd even naar Afrika zouden vliegen om foto's te gaan nemen
              Je mag immers geen foto uit je archief gebruiken:
              "2.De foto moet zijn gemaakt NADAT het opgegeven onderwerp bekend is gemaakt. Een foto uit je archief mag dus niet worden ingezonden."
              I know, maar dacht dat uit die 1000en gebruikers dat er toch wel een paar in die maand op reis zouden geweest zijn.

              Comment


              • #52
                Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                En wanneer komt de stemming voor de challenge van juni?
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #53
                  Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Helemaal geen tijd gehad deze maand om mijn idee uit te werken

                  ik hoop de volgende toch weer mee te kunnen doen.
                  Idem hier.
                  2 kleine kindjes geven heel weinig tijd.
                  En nog tal van andere werkjes en hobbies!

                  Of is dat een excuus omdat ik helemaal niet goed ben in 'panning'?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    I know, maar dacht dat uit die 1000en gebruikers dat er toch wel een paar in die maand op reis zouden geweest zijn.
                    Ik ben op reis geweest in die maand.....maar niet naar Afrika .
                    Ben benieuwd naar de challenge van juni, ik zit de eerste week van juni in de Cotentin enkel en alleen om te fotograferen.
                    Ik zou me dus eens kunnen bezighouden met zaken te zoeken voor de challenge gedurende die week, maar dan moeten er natuurlijk eerst voorstellen komen en moet er nog gestemd worden enz....

                    Comment


                    • #55
                      Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                      Misschien wordt er niet gestemd en is het een opgelegd onderwerp? Normaal kan je toch gedurende een week stemmen, nu zijn er nog 4 dagen.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                        Misschien wordt er niet gestemd en is het een opgelegd onderwerp? Normaal kan je toch gedurende een week stemmen, nu zijn er nog 4 dagen.
                        Tsja, ik begrijp het ook niet. Misschien zijn sommigen in een lenteslaapje gesukkeld ipv in een winterslaapje .

                        Comment


                        • #57
                          Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                          Traditioneel kies ik voor juni-juli (samengenomen) zelf het thema. Dat wordt per 1 juni bekend gemaakt. Foto's voor de 'zomer'-Challenge mogen gemaakt worden vanaf 1 juni, maar kunnen pas vanaf 1 juli worden opgeladen, zodat ikzelf wat vakantie kan nemen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                            mijn best gedaan maar ook niet gelukt.
                            volgende opdracht misschien.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #59
                              Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                              Denk het wel, maar ga je nog in het ongewisse laten.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment


                              • #60
                                Re: Foto-opdracht voor de maand mei 2015

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Traditioneel kies ik voor juni-juli (samengenomen) zelf het thema. Dat wordt per 1 juni bekend gemaakt. Foto's voor de 'zomer'-Challenge mogen gemaakt worden vanaf 1 juni, maar kunnen pas vanaf 1 juli worden opgeladen, zodat ikzelf wat vakantie kan nemen.
                                Je was nog niet in je lenteslaapje, maar je bent het dus wel van plan .

                                Comment

                                Working...
                                X