Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de 1,2,3 en 4 punters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    die zijn met 10, wat te doen bij 5/5...?
    grt,bouk.
    Nu... omdat ik onze RvB-leden persoonlijk bijna allemaal ken, denk ik niet dat ze zo gepolariseerd zijn, hoor, dat de helft voor en de helft tegen een dergelijk voorstel zou zijn. Ik heb intussen onze voorzitter een PB gestuurd. Het kan zelfs zijn dat dit geen punt van discussie waard is, en dat het probleem "en petite comité" kan opgelost worden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #17
      Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

      Boris ik was de einige die een comment op je foto gaf
      heb er de gewoonte van gemaakt om laat punten toe te kennen en dan de gene die nog geen comment hebben gehad er toch iets bij te schijven al is dit niet altijd even makkelijk, omdat de mindergoede foto's meestal niet van een comment voorzien worden.vele durven geen kritiek te geven of juist wel om een goede foto negatief in beeld te stellen
      denk dat het vele goed doet dat er toch nog een comment komt op de gedane moeite.hoop dat mijn kattebelletjes niet ontmoedigend werken om toch terug mee te doen.probeer altijd zo positief als mogelijk te blijven en tips mee te geven.

      waarom die lage punten, vraag het me niet want soms zijn ze zo slecht nog niet zoals die van jou
      dus niet laten ontmoedigen en terug mee doen volgede keer

      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
      Vind het ook jammer dat er hier mensen doelbewust lage scores geven...begrijp niet wat zij daar zo leuk aan vinden! Zij zouden op zijn minst moeten schrijven waarom ze die dan niet goed vinden!
      En als je kijkt...dan heeft bijna iedereen 1tjes...2tjes en 3tjes...zijn dat dan dezelfde personen die de lage punten geven????
      Een positief of opbouwend commentaar heeft bij mij totaal geen invloed....ofwel vind je de foto goed of slecht...punt!

      Maar goed....we hebben dit probleem al verschillende malen aangekaart....en het zou heel jammer zijn dat er daardoor mensen afhaken.....wat normaal zou zijn...zou ik persoonlijk ook doen!
      Maar mensen AUB...laat jullie niet ontmoedigen....blijven doordoen.....het is niet zo belangrijk dat je de challenge wint ( is wel leuk) maar wel dat je er aan deelneemt en andere aspecten van fotografie uitprobeert...eigenlijk moet je het doen voor jezelf...verder durven gaan dan wat je gewoon bent om te fotograferen......allé...dat vind ik toch! Sinds ik meedoe aan de challenge heb ik al heel veel bijgeleerd...uitgeprobeerd....gefaald....mij kwaad gemaakt...heel veel zitten nadenken....en na een tijdje word je dan beloond.....dus.....BLIJVEN meedoen aan de challenge!!!!

      En nu stop ik ermee....
      Gr Pascale
      ja pascal jij had zelfs een eentje
      denk bewust om je foto lager te doen eindigen
      vindt het gewoon niet kunnen maar we doen er niets aan.
      voor mij was het ook een eentje maar met een 0 er achter want ik vond je foto prachtig

      volg je comment helemaal, mee doen is belangrijk er dingen bij leren door mee te doen en te kijken naar anderen hun foto's daar leer je inderdaad van.
      ik moet eerlijk bekennen dat mijn laagste score deze maand een 4 was die ik uitdeelde normaal ga ik nooit onder de 5 omdat ik belangrijk vind dat de mensen zich al de moeite doen om mee te doen en zo de challenge spannend maken
      ook wetende dat er velen voor de eerste keer mee doen aan de challenge geef ik een 5 omdat die 1 zo ontmoedigend is als je voor de eerste keer mee doet.en je vlugger af gaat haken.daar word geen rekenig mee gehouden denk ik door vele puntengevers, dus mensen bekijk het ook eens langs de andere kant als je zelf voor het eerst mee zou doen en je dan voelt om al die eentjes te zien verschijnen. ontmoedigend hé

      Les doet zich hier heel hard de moeite om de challenge in goede banen te leiden en daarvoor een dikke chapeau
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #18
        Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        die zijn met 10, wat te doen bij 5/5...?
        grt,bouk.
        Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand voor het behoud van reclame voor een failliete firma is ?
        Eenmaal de doorstart een feit is en de nieuwe eigenaars terug de prijzen kunnen/willen leveren, kan de tijdelijke verwijdering opgeheven worden...
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #19
          Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

          ow sorry lesc, daar had ik niet bij stilgestaan, niet naar gekeken.
          dan zijn die lage scores niet ok.

          foto voldoet aan de challenge
          nikon stuff

          Comment


          • #20
            Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            ow sorry lesc, daar had ik niet bij stilgestaan, niet naar gekeken.
            dan zijn die lage scores niet ok.

            foto voldoet aan de challenge
            Geen probleem, David, maar zo zit de Challenge nu eenmaal in mekaar. De foto die TS hier laat zien, voldoet perfect aan het thema. Oplichten (door flitsen bv) is op een portret natuurlijk vrij makkelijk te doen, op een telefoto (ik vermoed althans dat de foto op afstand gemaakt is) is dat minder eenvoudig; soms moet je wel voor een silhouet kiezen. De Challenge dient (enfin, één van de doelstellingen volgens mij) om de deelnemers bewust een foto te laten maken: als dit of dat het onderwerp is (of de omstandigheden, want Tegenlicht is niet echt een onderwerp, maar een omstandigheid die velen onder ons spontaan vermijden), hoe maak je dan toch nog een geslaagde foto? En zeker wetende dat (zware) bewerkingen niet mogen...
            Mijn eerste idee, na het zien van de foto van Boris165 was dat het om een beeldje ging. De surfer is zo strak afgetekend, onder meer door het tegenlicht, en door de "gladheid" van de helm en het water op het surfpak, dat het wel een beeld lijkt. Een geslaagde opname bovendien!
            Last edited by LesC; 3 juni 2013, 19:18.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • #21
              Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

              Ik probeer ook zoveel mogelijk commentaar te geven op foto's....maar om op 65 foto's te reageren is het wel een beetje te veel....gelukkig dat lilybie en nog enkele mij daar een beetje mee helpen!!!
              Normaal geef ik nooit punten onder de 5 maar ook deze keer heb ik aan 1 persoon een 4 gegeven....wil zoals lilybie ook niemand ontmoedigen....hoe meer zielen...hoe meer vreugde.....en hoe spannender!!
              Ik herinner mij in het begin dat ik meedeed, kreeg ook van die lage scores....niet altijd leuk ...neen....maar aan de andere kant gaf dit mij een reden om er beter over na te denken hoe ik best het thema in beeld zou brengen....en niet zomaar een foto te nemen.....verschillende malen herbeginnen...wat opzoeken op internet....hier op forums kijken....eigenlijk wel tijdrovend soms....maar het loont na een tijdje!!!

              En stoppen....neen...zeker niet....vind dit echt wel leuk!

              En die prijs...tja...is altijd leuk ja....maar dat je in shoot staat vind ik duizend keer leuker

              En nu.....zwijg ik....vrouwen hé

              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #22
                Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                Beste mensen, een steeds opnieuw weerkerende discussie is dat... iedereen geeft punten zoals ie zelf wil uiteraard, en je kan scoren tussen 1 en 10, dat laat ons de mogelijkheid om een onderscheid te maken tussen wat je echt goed vindt en wat je minder vindt. Dat er dus 1's en 10en uitgedeeld worden is eigenlijk niet meer dan normaal. Ik zou het echter bijzonder jammer en zielig vinden indien iemand moedwillig gaat onderscoren om z'n eigen inzending te bevoordelen (naief?)... het is uiteindelijk een hobby én sportiviteit is zo'n mooie deugd!
                Ik betrap er me ook steeds op niet de uiterste scores te gebruiken en geef meestal punten tussen 4 en 8,9.10... en heb dan soms spijt dat ik ze nadien niet kan veranderen (cfr ander topic). Wat ik echter vooral belangrijk vind is dat iedereen deze challenge als een leuk extra ziet aan z'n hobby. Dat men zich niet laat afschrikken om mee te doen. Ik doe ook steeds m'n best om verschillende (bescheiden) comments te geven, en ik probeer dat steeds opbouwend te doen (althans steeds zo bedoeld), Het lukt me niet om dat 65 x te doen... gelukkig zijn er nog die hierin bijspringen . Bouk heeft anderzijds ook gelijk, als je het voor de comments doet, dan zijn daar veel directere kanalen voor op ditzelfde forum... Maar ik vind het wel leuk als iemand iets achterlaat bij mijn inzending en zo te horen ben ik niet de enige.
                Feit is dat we weinig verandering aan de software kunnen aanbrengen. Dit is uiteindelijk een 'club' die het met beperkte middelen moet doen en daar moeten we rekening mee houden. Andere wijze van punten geven (eurosong) lijkt dus niet direct haalbaar. Ik stel echter toch vast dat steeds de besten boven komen dat daar iedereen het er meestal over eens is niet? Indien we nu eens enkel de top 10 (of zelfs top 20) zouden bekend maken en de rest zijn allemaal verdienstelijke deelnemers? Ik ben ook al eens eervol laatste geëindigd en dan denk je toch even of je de volgende keer nog meedoet... We vinden het allemaal fijn dat er veel deelnemers zijn, misschien kan dit de drempel verlagen? Er zou dan immers nooit een verliezer zijn...

                Beste Boris, ik had eigenlijk de eerste comment geschreven onder jouw foto, ik stelde alleen vast enkele dagen later dat ie niet was doorgekomen en ontzag het dan op de moeite om die opnieuw te schrijven. Ik schreef iets in de zin van ' op en top tegenlicht, ziet er zo makkelijk uit dat kite-surfen, goed ultrasnel vastgelegd!' (ik dacht hierbij net als Les aan een standbeeld). Indien je zelf comments wil ,dan begint dat met zelf veel comments te geven. Ik weet niet meer welke score ik je gaf maar 't zal zeker meer dan 6 geweest zijn

                Prijs is inderdaad onbelangrijk, het gaat hem om de eer...

                aub laat dit een positief verhaal blijven

                groet,

                Luc
                verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

                Comment


                • #23
                  Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                  Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
                  ....... Bouk heeft anderzijds ook gelijk, als je het voor de comments doet, dan zijn daar veel directere kanalen voor op ditzelfde forum... Maar ik vind het wel leuk als iemand iets achterlaat bij mijn inzending en zo te horen ben ik niet de enige.
                  commentaren pas zichtbaar maken na de uitslag.
                  heeft het geen invloed en men heeft toch zijn/haar commentaar.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    commentaren pas zichtbaar maken na de uitslag.
                    heeft het geen invloed en men heeft toch zijn/haar commentaar.
                    grt,bouk.
                    Volledig mee eens. Een deel van mijn score zal wel om zeep geholpen zijn door de foute commentaar (al was het waarschijnlijk goed bedoeld), maar daar ga ik niet van wakker liggen. De dag dat een slechte foto de challenge wint, zullen we ons pas vragen moeten stellen. Zolang de winnaar terecht is, gaat alles eigenlijk goed... Niet dan?

                    V.
                    http://www.catchlight.be
                    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aan de 1,2,3 en 4 punters

                      Aan mij zal het ook niet liggen, als ik stem haal ik het gemiddelde bij iedereen omhoog (tussen 5 en 10). Ik heb ook deze maand niet gestemd.
                      Bovendien probeer ik altijd eerst te stemmen en dan pas de commentaar te lezen. Niet beïnvloedbaar dus :-). Als ik zelf mee doe en ik eindig op de eerste pagina en er staan 1'tjes tussen, denk ik zelf stiekem: ok goed bezig (iemand vond hem te goed :-)).
                      Ik heb wel al een paar keer het gevoel gehad, dat ik hoger had moeten staan in de rangschikking, maar eerlijk: ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de winnaar (zelfs de top 3) niet terecht was. Ik vind het nog steeds leuk om af en toe eens mee te doen.

                      Veerle
                      Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                      Comment

                      Working...
                      X