Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat aan Tigo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Proficiat aan Tigo

    Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
    Een speciale vermelding voor LesC die zich aan een -in mijn ogen - zeer geslaagd keukenstilleven gewaagd heeft ! Ook voor LesC werkt de challenge dus grensverleggend en met een prachtig resultaat als gevolg. Hier doe ik mijn spreekwoordelijk petje voor af.

    Dank je, Chris. Gelukkig zijn er mensen die zoiets waarderen (zonder daarom mijn prachtige nieuwe keuken te willen verbouwen, zoals een andere poster met veel fantasie hier ). Ik had ook een betere algemene score verwacht, maar totnogtoe bungel ik ergens halfweg in dat grote peleton. Nou ja, erg is dat niet: belangrijker is nog altijd te kunnen deelnemen.

    Als ik met bloemetjes wil gooien, zal het naar jou zijn voor jouw uitstekende en genuanceerde, maar steeds opbouwende commentaren op de vele foto's. Ik weet hoeveel werk daar in kruipt, en ik probeer mijn best te doen om er ook een aantal van een genuanceerde commentaar te voorzien (maar kan me soms zo woest maken, als ik zie hoe bepaalde posters zich er van af maken, of ervan uitgaan dat de natuur moet verbeterd worden).
    Mijn voorkeur gaat naar buitenfotografie, met zo weinig mogelijk regie, maar voor dat keukenstilleven heb ik tweemaal 20 foto's gemaakt, terwijl ik de gerechten effectief aan het bereiden was. Mijn grootste hobby (misschien nog meer dan fotografie!), is namelijk kokerellen.

    Zo, en nu maar terug naar mijn kookpotten!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Proficiat aan Tigo

      Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
      Bedankt allemaal voor jullie toffe reacties zowel hier als op de foto. Ook een heel dikke proficiat aan alle deelnemers en zeker de top plaatsen.

      Allemaal heel veel succes en shootplezier in de volgende challenge

      grtz Tigo
      Een verdiende plaats vind ik en mijn felicitaties aan de twee andere laureaten.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #18
        Re: Proficiat aan Tigo

        Nogmaals allemaal bedankt voor de toffe reacties.
        Zoals beloofd mijn opstelling. In de veranda op de tafel, een wit plastieken zeil als onder-achtergrond. Onder de zijkanten van het zeil enkele dunne houten blokjes om een opstaande rand in het zeil te creëren zodat hier een laagje water van ± 5mm kan gegoten worden. De mungboonzaadjes, een snelgroeiende kiemgroente, worden in deze ondiepe plas water gelegd. De eerste dagen worden de zaden afgedekt met een glazen stolp. De zaden beginnen al na enkele dagen te kiemen.

        Aan de zijkanten staan als verlichting een softbox en een flitsparaplu. Na het kiezen van een mooi geschikt zaadje en heel wat bijregeling van de juiste flits en camera instellingen, heb ik het gewenste resultaat bekomen.






        Grtz Tigo
        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Proficiat aan Tigo

          Met zo'n opstelling, of met zoveel inspanning, kun je toch niet anders dan winnen.
          Bedankt om dit aan de anderen te willen tonen; d'er zijn er nog teveel die hun speciale techniek geheim willen houden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Proficiat aan Tigo

            Hey juppekes

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Bedankt om dit aan de anderen te willen tonen; d'er zijn er nog teveel die hun speciale techniek geheim willen houden.
            Over mijn opstelling valt niet veel te zeggen he

            Ochtendzon, een vogeltje en een takje, meer was er niet
            Bootjes

            Comment


            • #21
              Re: Proficiat aan Tigo

              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes



              Over mijn opstelling valt niet veel te zeggen he

              Ochtendzon, een vogeltje en een takje, meer was er niet
              Jouw geheim: een stelling die elke dag opnieuw door de een of de andere hier verkondigd wordt! De fotograaf is belangrijker dan het toestel. Of: het is het mannetje/vrouwtje ACHTER de camera, niet de camera zelf.

              [ik denk niet dat je op dit compliment zat te azen, maar je verdient het toch maar!]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: Proficiat aan Tigo

                LesC, we kunnen misschien mekaars keuken delen? Ik heb een donkere stenen achtergrond (zoals je kan zien om mijn challengegeklungel ) Ik geloof dat dat de suggestie was die iemand jou gaf?

                Comment


                • #23
                  Re: Proficiat aan Tigo

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  LesC, we kunnen misschien mekaars keuken delen? Ik heb een donkere stenen achtergrond (zoals je kan zien om mijn challengegeklungel ) Ik geloof dat dat de suggestie was die iemand jou gaf?
                  Ja, zoals "Erven" schreef:
                  Mooi plaatje. Zou misschien nog sterker zijn met een zwarte of witte achtergrond en keukenblad, maar je kan moeilijk je keuken ombouwen voor deze challange hé.


                  Ik houd precies van dat lichte in mijn keuken!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X