Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Mar 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Thema's voor de maand Mar 09

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en hoe meer discussies straks in de commentaren!
    Gewoon zelf meedoen Bouk en zien dat je alleen maar positieve reacties kan krijgen ... zo bewijs je zelf dat een challenge ook positief kan verlopen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Thema's voor de maand Mar 09

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Gewoon zelf meedoen Bouk en zien dat je alleen maar positieve reacties kan krijgen ... zo bewijs je zelf dat een challenge ook positief kan verlopen.
      nee... nee, ga me zelf niet verlochenen hoor, ben en blijf tegen commentaar in Challenge.
      geef wel iedere maand, iedere deelnemer en cijfer.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Thema's voor de maand Mar 09

        allé het thema staat vast
        nu met z'n allen naar een challenge maand zoals die van Februari 2009
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #34
          Re: Thema's voor de maand Mar 09

          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
          allé het thema staat vast
          nu met z'n allen naar een challenge maand zoals die van Februari 2009
          als alleen de stemmers mee doen, ist al een succes.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Thema's voor de maand Mar 09

            Amaai dat ga nog al lawaai maken als ik ga kijken om punten te geven ,.....ik zal mijn luidsprekers alvast al wat stiller gaan zetten !
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #36
              Re: Thema's voor de maand Mar 09

              voila, mijn idee is al aangewend door iemand anders.

              het springen van een glas ten gevolge van geluid. Het beeld geeft meer weer dan sommigen denken. Het glas springt pas bij een bepaalde frequentie (geluid), daarnaast maakt het springend glas ook nog eens geluid. Geluid is de oorzaak van het springend glas, dat op zijn beurt weer geluid produceert...

              Echter, met een hoge fps had je vele foto's kunnen trekken van het gebeuren. Hieruit had vervolgens een veel mooiere foto geselecteerd kunnen worden. De foto die we hier zien lijkt mij ene die wat verder in het proces getrokken is...

              Als ik goed kijk naar de reflectie in het glas, lijkt het alsof de foto bovendien uit de hand getrokken werd.
              You can trust anyone, just not the little devil inside them...

              Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

              Comment


              • #37
                Re: Thema's voor de maand Mar 09

                Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                voila, mijn idee is al aangewend door iemand anders.

                het springen van een glas ten gevolge van geluid. Het beeld geeft meer weer dan sommigen denken. Het glas springt pas bij een bepaalde frequentie (geluid), daarnaast maakt het springend glas ook nog eens geluid. Geluid is de oorzaak van het springend glas, dat op zijn beurt weer geluid produceert...

                Echter, met een hoge fps had je vele foto's kunnen trekken van het gebeuren. Hieruit had vervolgens een veel mooiere foto geselecteerd kunnen worden. De foto die we hier zien lijkt mij ene die wat verder in het proces getrokken is...

                Als ik goed kijk naar de reflectie in het glas, lijkt het alsof de foto bovendien uit de hand getrokken werd.
                is het de bedoeling, dat we nu hier ook al commentaar gaan geven op inzendingen van Challenge?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Thema's voor de maand Mar 09

                  het is geen commentaar en ik vond het lullig om te zeggen dat juist dat mijn idee was in de challenge zelf. Ik had ook eerder aangegeven dat ik mijn idee hier zou plaatsen.

                  maar ik snap je opmerking
                  You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                  Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                  Comment


                  • #39
                    Re: Thema's voor de maand Mar 09

                    Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                    het springen van een glas ten gevolge van geluid. Het beeld geeft meer weer dan sommigen denken. Het glas springt pas bij een bepaalde frequentie (geluid), daarnaast maakt het springend glas ook nog eens geluid. Geluid is de oorzaak van het springend glas, dat op zijn beurt weer geluid produceert...
                    Dit is meer een mythe dan realiteit. Zoek eens op hoe je een glas kan doen springen met geluid en probeer dan zelf eens een glas te doen springen.
                    Hopelijk kunnen je oren zoiets van een 160 à 170dB aan.

                    Er zit inderdaad geluid "in dat glas" als het kapotspringt en valt ... maar dan heb je geluid er nog steeds zelf bij te verzinnen want geluid zie je niet.
                    Last edited by VerSeg; 3 maart 2009, 21:38.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Thema's voor de maand Mar 09

                      [Er zit inderdaad geluid "in dat glas" als het kapotspringt en valt ... maar dan heb je geluid er nog steeds zelf bij te verzinnen want geluid zie je niet. [/QUOTE]



                      Daarom vind ik dat het onderwerp "geluid" in fotografie een belachelijke opgave.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #41
                        Re: Thema's voor de maand Mar 09

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dit is meer een mythe dan realiteit. Zoek eens op hoe je een glas kan doen springen met geluid en probeer dan zelf eens een glas te doen springen.
                        Hopelijk kunnen je oren zoiets van een 160 à 170dB aan.
                        heb je al eens met een natte vinger over de rand van een kristallen wijnglas gewreven? Die begint een geluid te produceren dat voor zover ik weet de resonante frequentie is. Als je die kan aanhouden zal het glas springen. En bij mijn weten is dat eerder een irriterend geluid dan dat het je doof kan maken. Maar misschien zit ik fout...
                        You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                        Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                        Comment


                        • #42
                          Re: Thema's voor de maand Mar 09

                          Wil hier wel eens iemand 160/170 db. zien halen of zitten er hier db-draggers ?
                          Het glas zal dan nog snelller kapot springen van omver geblazen te worden dan dat het zal springen van de druk .
                          Tenzij het glas vast gekleeft hangt dan zal het niet lang duren tot het breekt van de druk .

                          Maar dan nog de ingezonden foto vindt ik al 1 van de 2 beste tot nu toe .

                          Ben wel benieuwd of we deze maand terug een record inzendingen zullen hebben ?
                          CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

                          Comment


                          • #43
                            Re: Thema's voor de maand Mar 09

                            Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                            heb je al eens met een natte vinger over de rand van een kristallen wijnglas gewreven? Die begint een geluid te produceren dat voor zover ik weet de resonante frequentie is. Als je die kan aanhouden zal het glas springen. En bij mijn weten is dat eerder een irriterend geluid dan dat het je doof kan maken. Maar misschien zit ik fout...
                            Een kristallen glas springt bij een bepaalde frequentie dat je enkele seconden nauwkeurig kan aanhouden. Glas breekt pas tussen 129 en 135dB als deze op 1 cm van een hoornluidspreker staat, als daar 50cm tussen zit dan moet je er al 30dB bij tellen. Dit er vanuitgaande dat je met een kristallen glas bezig bent want met een gewoon glas zit deze waarde nog een héél stuk hoger.
                            Om een kristallen glas te doen springen zoals op de foto moet je al tussen de 160 en 170dB zitten en gegarandeerd dat je daar doof van kan worden. De pijngrens voor de mens ligt trouwens al op 120dB.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Thema's voor de maand Mar 09

                              Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                              Daarom vind ik dat het onderwerp "geluid" in fotografie een belachelijke opgave.
                              Men kan alleen belachelijke opmerkingen maken ... een opdracht kan hoogstens niet-uitvoerbaar zijn (ben ik hier nog niet tegengekomen).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Thema's voor de maand Mar 09

                                Geluid is veelomvattend. Als het onderwerp op de foto mij in eerste instantie aan een vorm van geluid doet denken vind ik het bij het maandthema passen.
                                Als mijn eerste gedacht daarentegen "mmm, die taart wil ik wel opeten" is, dan zit de foto volledig mis. Tot hiertoe doen alle foto's mij aan geluid denken.

                                Comment

                                Working...
                                X