Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thema's voor de maand Mar 09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Thema's voor de maand Mar 09

    Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht

    Ik hoop dat niemand mij dit kwalijk neemt ik ga nooit geen namen noemen
    nooit (geen) namen noemen, is altijd namen noemen!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Thema's voor de maand Mar 09

      Oorspronkelijk geplaatst door Tartarus Bekijk bericht
      Voor geluid en gevoel heb ik al een idee , en ze staan op kop .
      deze staan dan wel aan kop maar denk dat bij geluid veel beelden van auto's blaffende honden en dergelijke zullen te zien krijgen de wereld bestaat nu eenmaal uit geluid.
      mijn voorkeur is geur veel moeilijker om weer te geven denk ik
      als je een foto dan ziet moet het ook echt de geur bij je kunnen oproepen in gedachten natuurlijk.
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #18
        Re: Thema's voor de maand Mar 09

        Mocht "geur" winnen, dan vrees ik weer dat velen de mosterd gaan halen in de Challenge "Parfums" van enige tijd geleden.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #19
          Re: Thema's voor de maand Mar 09

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Mocht "geur" winnen, dan vrees ik weer dat velen de mosterd gaan halen in de Challenge "Parfums" van enige tijd geleden.
          of een hoop naakte mensen in een heerlijk geurend bad?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Thema's voor de maand Mar 09

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Mocht "geur" winnen, dan vrees ik weer dat velen de mosterd gaan halen in de Challenge "Parfums" van enige tijd geleden.
            er zijn toch meer geuren dan alleen parfum in de wereld
            kan gaan van lekker eten tot ik weet iet wat......
            een natte hond na een regenbui geurt toch ook
            en dat is een van de reden waarom ik er geen wil
            iemand die creatief is weet wel iets te vinden buiten parfum hoor

            oorsprokelijk geplaats door bouk
            of een hoop naakte mensen in een heerlijk geurend bad?
            grt,bouk
            ja dan word er pas geken naar de challenge
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #21
              Re: Thema's voor de maand Mar 09

              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
              deze staan dan wel aan kop maar denk dat bij geluid veel beelden van auto's blaffende honden en dergelijke zullen te zien krijgen de wereld bestaat nu eenmaal uit geluid.
              mijn voorkeur is geur veel moeilijker om weer te geven denk ik
              als je een foto dan ziet moet het ook echt de geur bij je kunnen oproepen in gedachten natuurlijk.
              Kom je even ver mee .
              Uitlaat gassen van auto's en een schijtende hond !
              De wereld bestaat ook uit geuren .
              Een nieuw uit de doos gehaald fototoestel heeft ook zijn geur .
              Last edited by Tartarus; 24 februari 2009, 15:15.
              CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

              Comment


              • #22
                Re: Thema's voor de maand Mar 09

                Het is gekend dat velen inderdaad voor de 'gemakkelijke' weg kiezen bij het maken van een foto (zoals een radio of een fles parfum).
                Mijn hoop blijft echter dat er toch een aantal zijn die echt wel voor het zintuiglijke van de opdracht gaan. Er zijn voldoende voorbeelden op te noemen voor elk van de 5 keuzes.

                Denk eens even na over 'hoe een mens, elke van deze 5, ervaart' en maar daar bvb maar eens een foto van. Dan heb je voor mij pas een perfecte invulling voor deze challenge
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                Comment


                • #23
                  Re: Thema's voor de maand Mar 09

                  wordt nog spannend, laat Corien nog even wachten, voordat ze mag stemmem wat ik wil.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Thema's voor de maand Mar 09

                    heb mijn keuze gemaakt voor de challenge

                    en ik heb ook een bangelijk idee daarvoor, maar ik vrees dat ik dat nooit in een plaatje kan vastleggen. Enerzijds door mijn beginnende kwaliteiten als DSLR fotograaf(je) en ten tweede omdat ik bepaalde zaken niet heb om het te fotograferen idee te verwezenlijken.

                    Desondanks hoop ik wel met de challenge mee te doen. Dus op zoek naar een nieuw creatief idee...
                    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                    Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Thema's voor de maand Mar 09

                      Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
                      heb mijn keuze gemaakt voor de challenge

                      en ik heb ook een bangelijk idee daarvoor, maar ik vrees dat ik dat nooit in een plaatje kan vastleggen. Enerzijds door mijn beginnende kwaliteiten als DSLR fotograaf(je) en ten tweede omdat ik bepaalde zaken niet heb om het te fotograferen idee te verwezenlijken.

                      Desondanks hoop ik wel met de challenge mee te doen. Dus op zoek naar een nieuw creatief idee...
                      Indien je "A" zegt moet je ook "B" zeggen, anders is het beter helemaal niets te zeggen.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #26
                        Re: Thema's voor de maand Mar 09

                        Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                        Indien je "A" zegt moet je ook "B" zeggen, anders is het beter helemaal niets te zeggen.
                        Vind ik ook
                        Maar ... Toch beter wachten tot de Challenge voorbij is OF op zijn minst tot de Challenge gestart is ...
                        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                        Comment


                        • #27
                          Re: Thema's voor de maand Mar 09

                          op weg naar huis van het werk was ik al aan het denken hoe ik het zou kunnen realiseren, maar ik denk niet dat het mij zou lukken. Ik heb de apparatuur niet om het te verwezenlijken. Noch om het "moment" te creëren, noch om het moment op het juiste moment vast te leggen (wat een zin??)

                          ga nu niet te hoge verwachtingen scheppen hé
                          Ikzelf vind het een bangelijk idee. Voor hetzelfde geld wordt het door iedereen afgeschoten als zijnde niet origineel of te ver van het onderwerp... En ik moet toegeven dat het mogelijk is om enige verklaring te moeten geven bij de foto om duidelijk te maken waar het om gaat.

                          Als het onderwerp bekend is, zal ik aangeven wat ik bedoel. Indien iemand het dan wil realiseren, mag dat best. Ik zou iemand van hier dit "moment" dan wel eens willen zien vastleggen. Let wel, een hoge fps zal misschien nodig zijn
                          You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                          Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Thema's voor de maand Mar 09

                            Oorspronkelijk geplaatst door pthomass
                            Ik zou iemand van hier dit "moment" dan wel eens willen zien vastleggen. Let wel, een hoge fps zal misschien nodig zijn
                            Jij wil toch geen scheet ontsteken om zo geluid, geur en beeld te combineren.
                            Daarvoor heb je geen hoge fps nodig maar wel een goede coördinatie tussen fotograaf en "uitvoerend artiest".

                            Mvg,

                            Luc
                            Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Thema's voor de maand Mar 09

                              Oorspronkelijk geplaatst door digiluc Bekijk bericht
                              Jij wil toch geen scheet ontsteken om zo geluid, geur en beeld te combineren.
                              Daarvoor heb je geen hoge fps nodig maar wel een goede coördinatie tussen fotograaf en "uitvoerend artiest".

                              Mvg,

                              Luc

                              grapjas...

                              als ik het goed heb, begint de challenge dit weekend. ik zal dan aangeven wat het is.
                              (ik had eigenlijk beter gezwegen, dadelijk wordt mijn idee door jan en alleman afgeschoten)
                              You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                              Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                              Comment


                              • #30
                                Re: Thema's voor de maand Mar 09

                                Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht

                                Denk eens even na over 'hoe een mens, elke van deze 5, ervaart' en maar daar bvb maar eens een foto van. Dan heb je voor mij pas een perfecte invulling voor deze challenge
                                Man drinkt een geurige kom verse ajuinsoep (geur) die smaakt (smaak) krijgt krampen in zijn darmen (gevoel) laat een scheet (geluid) en laat een afdruk in de onderbroek achter. (beeld).
                                Dit nu nog op de foto krijgen.
                                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                                Comment

                                Working...
                                X