Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onjuiste uitspraken !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onjuiste uitspraken !!

    Hallo Tigo hallo Leonidas,

    Mag ik zo vrij zijn als moderator even tussen beide te komen.

    Wij Challengers die dit topic volgen zien deze discussie voorlopig ontaarden in zinloze woorden waar niemand iets aan geeft.

    Tigo die een goed fotograaf is, zie maar aan zijn Challenge resultaten en die heel graag waar hij kan Challengers wil helpen is even de mist in gegaan. Hij heeft een fout gemaakt. Wie maakt nooit eens een fout.

    Leonidas wijst terecht (mogelijk droog en zonder franjes) Tigo op zijn foutieve beredenering. Ook ik maak wel eens een fout. Zelfs mijn vrouw Lolooke die een minder goede fotografe is en heel zelden haar op het Forum laat opmerken, maakte onlangs in een betoog op het forum met als titel Hoe flik je dat?min of meer een gelijkaardige fout. Ook zij werd terecht gewezen op haar vermeende onjuiste beredenering door photogRAF. Ook zij was verlegen voor de gemaakte foutieve redenatie. Maar aan de andere kant was ze blij dat ze op haar fout werd gewezen. Zo leert men uit zijn gemaakte fouten.

    Ondanks de wat min of meer uitgelopen woordenwisseling zullen dank zij deze fout mogelijk heel wat beginnelingen fotografen nu even stil hebben gestaan voor wat DOF staat.

    Als het zo is dan hebben zowel Tigo als Leonidas bijgedragen tot het begrip “DOF”.

    Mag ik dan aan zowel Tigo en Leonidas vragen hun fotografische kennis daar waar nodig over te dragen aan de Challengers daar waar ze kunnen.

    Als er Challengers zijn die naar aanleiding van dit topic nog vragen hebben over DOF, witbalans, scherpstelling, contrast en ISO waarden dat ze deze eventueel rustig stellen. BD beschikt over bekwame fotografen die op gestelde vragen graag een afdoend antwoord willen geven. Wees niet bang om een onderwerp met eigen woorden duidelijk te maken, indien je een foutje maakt zal men daar waar nodig het foutje wel helpen recht zetten. Op die manier kan de Challenge heel veel bijdragen tot vervolmaking en het beheersen van onze hobby.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #17
      Re: Onjuiste uitspraken !!

      Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
      Whatever, het is zinloos mijn tijd te steken in gefrustreerde losers die er alleen maar op uit zijn negativisme rond te strooien.
      Dan begrijp je me verkeerd. Ik probeer alleen fouten recht te zetten opdat de kwaliteit van het forum toeneemt. Eigenlijk is dat hetzelfde doel als waar jij deze thread ook mee begonnen bent, alleen met een verkeerd resultaat.

      Trouwens, je moet het niet opvatten als tijd in mij steken, maar in het ophelderen van de zaken die hier aan de orde zijn gekomen en vooral die zaken waar je maar aan vasthoudt zonder met bewijzen te komen. Dit voor de lezers die nog komen gaan en die er nog iets van willen of kunnen opsteken. Maar goed, ik denk dat ze met deze uitkomst ook zelf wel hun conclusies kunnen trekken. In principe staat alles er, het is alleen een kwestie van wie er geloofd gaat worden. Enig lezen, opzoekwerk en nadenken zou dat dan duidelijk moeten en kunnen maken. Dan hebben we samen toch nog iets moois bereikt.

      Comment


      • #18
        Re: Onjuiste uitspraken !!

        Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
        Mag ik dan aan zowel Tigo en Leonidas vragen hun fotografische kennis daar waar nodig over te dragen aan de Challengers daar waar ze kunnen.

        Als er Challengers zijn die naar aanleiding van dit topic nog vragen hebben over DOF, witbalans, scherpstelling, contrast en ISO waarden dat ze deze eventueel rustig stellen. BD beschikt over bekwame fotografen die op gestelde vragen graag een afdoend antwoord willen geven. Wees niet bang om een onderwerp met eigen woorden duidelijk te maken, indien je een foutje maakt zal men daar waar nodig het foutje wel helpen recht zetten. Op die manier kan de Challenge heel veel bijdragen tot vervolmaking en het beheersen van onze hobby.
        Spooky, eigenlijk kom ik nooit in het Challenge-forum. Gisteren werd ik verleid door de titel van deze thread met de twee uitroeptekens (met een komma ervoor @jo). Ik neem je oproep echter graag aan en zal kijken of ik hier iets positiefs kan doen. Echter, als ik in een ding slecht ben dan is het wel in het beoordelen van andermans foto's. Maar voor vragen sta ik altijd open.

        Comment


        • #19
          Re: Onjuiste uitspraken !!

          Alvast bedankt Leonidas voor je beriedwillige medewerking.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #20
            Re: Onjuiste uitspraken !!

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Als je misverstanden wilt ophelderen moet je geen nieuwe gaan scheppen, he.

            Depth of field...

            Dat heb ik hier wel vaker gelezen, geen idee waar die opvatting ineens vandaan komt. De sluitertijd heeft helemaal niets te maken met of de sensor veel of weinig kan scherpstellen. Da's ernstige flauwekul. Over onjuiste uitspraken gesproken...
            da hebt ge tactvol rechtgezet .....


            met de tips van de TS kom je volgens mij al een heel eind op de goeie weg , denk niet dat het nodig is om er nog gedetaileerder over door te gaan .

            Comment


            • #21
              Re: Onjuiste uitspraken !!

              Off topic

              De TS heeft met de beste bedoelingen de aandacht getrokken op een paar technische problemen die aan bod kwamen in de challenge. Misschien zijn er in zijn uitleg een paar foutjes geslopen, maar hij verdient absoluut niet om door het slijk gesleurd te worden. Ook al heeft hij wellicht wat te impulsief gereageerd op de reactie van Leonidas.

              Ik hoop dat zowel Tigo als Leonidas ons nog verder willen laten delen in hun enorm grote ervaring als onderlegde fotografen. Daar kunnen minder ervaren fotografen zoals ik, alleen maar wel bij varen.

              Bovendien moeten we dankbaar zijn voor de inzet van Spooky en Tigo om de challenge boeiend en leerrijk te houden. Dit onderdeel van BD is voor minder ervaren fotografen o.a. dank zij de zeer terechte opmerkingen van Tigo en de besprekingen van Spooky een opstapje om boven zichzelf uit te stijgen.

              En laat ons nu verder doen waarvoor we hier zijn: foto's maken en van mekaar leren

              Met vriendelijke groeten,
              Chris
              Geniet van foto's maken

              Comment


              • #22
                Re: Onjuiste uitspraken !!

                Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                Off topic

                De TS heeft met de beste bedoelingen de aandacht getrokken op een paar technische problemen die aan bod kwamen in de challenge. Misschien zijn er in zijn uitleg een paar foutjes geslopen, maar hij verdient absoluut niet om door het slijk gesleurd te worden. Ook al heeft hij wellicht wat te impulsief gereageerd op de reactie van Leonidas.

                Ik hoop dat zowel Tigo als Leonidas ons nog verder willen laten delen in hun enorm grote ervaring als onderlegde fotografen. Daar kunnen minder ervaren fotografen zoals ik, alleen maar wel bij varen.

                Bovendien moeten we dankbaar zijn voor de inzet van Spooky en Tigo om de challenge boeiend en leerrijk te houden. Dit onderdeel van BD is voor minder ervaren fotografen o.a. dank zij de zeer terechte opmerkingen van Tigo en de besprekingen van Spooky een opstapje om boven zichzelf uit te stijgen.

                En laat ons nu verder doen waarvoor we hier zijn: foto's maken en van mekaar leren

                Met vriendelijke groeten,
                Chris
                Thnx Chris,

                Een mens kan zo'n ruggesteun van tijd tot tijd al eens gebruiken.
                Het hoeft niet altijd negatief te zijn hé, en het doet deugd te weten dat er nog mensen zijn die waarderen wat je doet

                Grtz Tigo
                To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Onjuiste uitspraken !!

                  @ Tigo: Van mijne kant krijg je ook de steun. Ik vind het al fijn dat je hier de mensen wil verder helpen en raad geven. Ja en wie maakt al niet eens een foutje. Het is door veel te lezen hier dat ik ook ben beginnen te begrijpen wat DOF betekende en hoe ik ermee moet werken. In het begin was dat ook voor mij allemaal chinees en snapte zelfs nog niet de fouten die er geschreven werden, maar door veel experimenteren slaagde ik er toch nog in, maar ik ken wel niets van die berekeningen die ze ook in de forums geven. Maar ja een mens is nooit te oud om bij te leren. Doe zo maar verder alle hulp is welkom. Een amateurke.

                  Mvg. Lucie
                  Last edited by Lucie 54; 2 december 2008, 19:35.
                  Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

                  http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Onjuiste uitspraken !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Even ter verduidelijking: hiermee wil ik niet zeggen dat BD onderdoet voor DPReview of zo maar ik wil voorbeelden 'van de redactie' van een site en niet van forumleden in een forum. Dat mogen ook stickies van hier zijn natuurlijk.

                    En ondertussen zie ik dat Polleke ook al een zelfde voorbeeld aanhaalt met die sluitertijd. Excuses, ik was toen al aan het typen.
                    Die excuses zijn niet nodig, blijkbaar vonden we dat beide de gemakkelijkste manier om het uit te leggen.

                    Ik vind Tigo z'n initiatief ook wel lovenswaardig, maar dat betekent niet dat er niet mag kunnen gereageerd worden (ik wik mijn woorden ;-)), als er fouten instaan.
                    Zeker niet als het over basisgegevens gaat over de fotografie (wat voor mij trouwens een gewone hobby is, niets meer (ook niets minder)).

                    Je kan zaken veel beter toepassen als je ook de "wetenschappelijke" achtergrond beet hebt.
                    Iedereen kan met een auto rijden, maar het ding zal veel beter, en langer meegaan als je wat rekening houdt met hoe het werkt. Wie weet wat spatsmering is, zal misschien wachten tot de motor warm is vooraleer met 6000 toeren, door de bocht te scheuren (in Zolder)...

                    Heb daarnaast eigenlijk nog een vraagje voor de moderatoren hier. Vroeger stonden hier een aantal fotografie-cursussen online waarin de basisprincipes goed werden uitgelegd. Nu vind ik die eigenlijk niet meer terug sinds de "verbouwing" van de website (zal er wel weer over gekeken hebben, maar kom). OA de DOF (zelfs met de berekening ervan) stond daar goed in uitgelegd.
                    Zou het niet nuttig zijn om die ergens met koeien van letters terug beschikbaar te stellen op de startpagina ? Dat is blijkbaar voor veel mensen nuttig (ook voor mezelf trouwens).
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Onjuiste uitspraken !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                      Ik heb idd je postinghistorie eens bekeken en wat me als eerste op viel is dat je idd nooit positief of opbouwend uit de hoek kan komen.
                      "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

                      Er is niets irritanter dan een forum waar onjuiste theorieën en foute beweringen met de mantel der liefde bedekt worden, zeker niet als ze dan nog eens met arrogantie verdedigd worden.
                      Last edited by hvr_oosterzele; 23 november 2008, 10:28.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Onjuiste uitspraken !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

                        Er is niets irritanter dan een forum waar onjuiste theorieën en foute beweringen met de mantel der liefde bedekt worden, zeker niet als ze dan nog eens met arrogantie verdedigd worden.

                        Maar het is ook niet de bedoeling dat elk goedbedoeld initiatief om informatie te verschaffen aan anderen keihard met de grond wordt afgestraft omdat er enkele fouten instaan.

                        Als ik merk dat er ergens een fout staat dan zal ik aangeven wat fout is en de juiste informatie meegeven, op een beleefde manier, en niet direct het ganse topic of nog minder de topicstarter afschieten.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Onjuiste uitspraken !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          en niet direct het ganse topic of nog minder de topicstarter afschieten.
                          Ik vraag me af wat je definitie is van mediator?.
                          EDIT: hier stond eerst wat anders maar ik ga me verder inhouden,
                          Last edited by Leonidas; 23 november 2008, 14:30.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Onjuiste uitspraken !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            , op een beleefde manier, en niet direct het ganse topic of nog minder de topicstarter afschieten.
                            Tja, dat zwaard snijdt aan twee kanten natuurlijk .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Onjuiste uitspraken !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Ik vraag me af wat je definitie is van mediator?.
                              EDIT: hier stond eerst wat anders maar ik ga me verder inhouden,
                              Wat er eerst stond heb ik ook gelezen
                              Heb gans het topic nog eens op een rustige en kalme manier nagelezen en ik moet toegeven dat wanneer ik mij niet laat beïnvloeden door korte zinnen als hevige reactie te interpreteren en intonaties al eens anders leg, dat mijn bovenstaande post niet echt op jou posts betrekking heeft.

                              Het nadeel van geschreven tekst is dat het onderhevig is aan de interpretatie en emotie van de lezer, welke soms kan afwijken van deze van de schrijver.

                              Zo kunnen sommige (en ik laat me daartoe ook al eens verleiden) korte reacties als hevig reacties beschouwd worden waardoor men al snel in de verdediging gaat en zich laat verleiden tot hevig terug te reageren.

                              Mijn reactie hierboven heeft als doel om de deelnemers in dit topic terug tot wat beleefdheid en kalmte te brengen.
                              Mijn verontschuldiging als dit verkeerd begrepen werd of dat ik u verkeerd geïnterpreteerd heb.

                              (zo zie je dat ik niet bang bent om fouten toe te geven, en dat ik mijn ongelijk op een beschaafde manier kan toegeven)
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Onjuiste uitspraken !!

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Wat er eerst stond heb ik ook gelezen
                                OK, is ook niet erg. Ik dacht op dat moment dat er weer wat olie op het vuur gegooid werd maar voor de andere lezers: in mijn reactie stond niks waarvoor ik me moet schamen, hoor.

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Mijn reactie hierboven heeft als doel om de deelnemers in dit topic terug tot wat beleefdheid en kalmte te brengen.
                                Dat is inderdaad ook mijn voorstelling van wat een mediator doet. Bedankt in elk geval voor je reactie en nadere uitleg.

                                Comment

                                Working...
                                X