Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

creatieffffffff

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: creatieffffffff

    Jullie hebben allemaal overschot van gelijk. Het is idd uiteindelijk de maker die bepaald hoe creatief hij is. Zover was ik ook al hoor. Maar ik denk niet dat jullie echt begrijpen wat ik bedoel. Misschien druk ik me verkeerd uit.

    Ikzelf ben iemand die als hij keuzes moet maken , meestal voor het moeilijkste kies. Ik ga maar zelden een uitdaging uit de weg. Dit is in het dagelijkse leven voor mezelf ook zo. Ik kies niet voor dat gene dat ik al kan, neen , ik kies voor dat gene wat ik nog niet gedaan heb. Ik begin daar dan ook aan met de gedachten " als een ander dit kan , waarom zou ik het dan eens niet proberen". De uitvoering en het resultaat zijn dan misschien niet even goed of ik heb er misschien meer tijd voor nodig gehad , maar de voldoening is er om te kunnen zeggen dat ik het zelf heb gedaan.

    Daarom vind ik het zo spijtig dat telkens er keuze is tussen 5 opdrachten, er de gemakkelijkste gekozen wordt. Die één of twee andere opdrachten waarvan ik denk " waauw , dat lijkt me nog eens een uitdaging" , die worden bijna nooit gekozen.
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

    Comment


    • #17
      Re: creatieffffffff

      creatieffffffff ??????????????????

      Hoe gemakkelijk of moeilijk kan 'gemakkelijk' zijn ? 'Gemakkelijk' kan moeilijk zijn.
      Hoe gemakkelijk of moeilijk kan 'moeilijk' zijn ? 'Moeilijk' kan gemakkelijk zijn.

      Comment


      • #18
        Re: creatieffffffff

        Ik kan de opmerkingen van iedereen waarderen hier, maar zoals Gallosh al opmerkt.
        Wat is makkelijk en wat is moeilijk ? Wat voor de een makkelijk is kan voor de andere al moeilijker zijn. Voor de beginnelingen zullen technische foto's bvb al veel moeilijker zijn dan voor de doorwinterde fotograaf, ongeacht het feit of ze creatief proberen te zijn of niet.
        Een creatieve beginneling zal zijn creativiteit misschien moeilijker naar voren kunnen brengen dan een ervaren persoon.

        Wat ik bedoel is dat in mijn ogen dit een discussie zonder einde is. Moeilijk en makkelijk, creatief of niet zijn subjectieve begrippen die we allemaal anders zullen invullen. Persoonlijk ga ik er gewoon vanuit dat iedereen die de moeite neemt om mee te doen aan de challenge tegelijkertijd ook de moeite zal doen om goed uit de hoek te komen. Is dat niet de algemene bedoeling van een dergelijke challenge ?
        Momenteel lijkt het alsof men bij voorbaat "minder creatieve" inzendingen al gaat veroordelen, waar zijn we dan mee bezig. Wacht gewoon af en laat iedereen zijn ding doen.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #19
          Re: creatieffffffff

          De challenge is nog niet begonnen en ze zijn nu al zever aan het verkopen... Nu hebben ze al commentaar op de onderwerpen,.. Arme Spooky.
          Over elk onderwerp kan men creatief zijn en dat is de uitdaging? Zelfs over een fiets kan men creatief zijn. Mensen laat jullie verbeelding spreken en laat je keuze niet beïnvloeden door bovenstaande uitlatingen.
          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

          Comment


          • #20
            Re: creatieffffffff

            Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
            De challenge is nog niet begonnen en ze zijn nu al zever aan het verkopen... Nu hebben ze al commentaar op de onderwerpen,.. .........Mensen laat jullie verbeelding spreken en laat je keuze niet beïnvloeden door bovenstaande uitlatingen.

            sorry dat ik nu misschien weer impulsief uit de hoek kom , maar voor dat je een persoon zijn mening en bevindingen beschilderd als zever verkopen zou je er beter eerst voor zorgen dat je TIJDENS de challenge geen onzin uitkraamt en nutteloze foute opmerkingen maakt of zelfs de mensen onterecht van dingen beschuldigd. Je hebt amper één positief woord geschreven en al de rest was niet goed , niet scherp niet .... . moest het dan nog een beetje opbouwende kritiek zijn , maar neen. Doe me één plezier en vat eens al je opmerkingen van de voorbije challenge samen en oordeel dan alvorens te spreken over uitlatingen.

            Ik kwam hier enkel mijn bevinding geven zonder iemand aan te vallen maar als het zo zit .... einde discussie
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

            Comment


            • #21
              Re: creatieffffffff

              In dit topic creatieffffffff ben ik slechts 2 maal aan het woord geweest. Dit enkel ter verduidelijking en als toelichting op de gestelde vragen van Tigo. Ik voelde vanaf de start van dit topic aan, dat deze discussie mogelijk kon leiden tot een mis begrepen bevinding van Tigo.Ik heb net een mailtje ontvangen van Tigo waar hij zich verontschuldigd voor de harde woorden welke hij uitte aan het adres van dimiella.

              Ik ken Tigo niet persoonlijk. Voor zover ik kan uitmaken heb ik de indruk dat Tigo een heel gedreven en spontaan iemand is. Zijn spontaniteit, snelheid en gedrevenheid waarmee hij reageert is hier mogelijk de oorzaak van het niet op volle waarde begrepen te worden. Een spontaniteit waarmee hij zich heeft uitgedrukt in bewoordingen welke hij niet echt bedoelde.

              Ik ben ervan overtuigt dat zijn reactie tegenover dimiella een opwelling is van het verkeerd begrepen zijn. De reactie die dimiella uitte is eerder een reactie die Tigo zelf uitgelokte.
              Last edited by spooky; 28 mei 2008, 23:37.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #22
                Re: creatieffffffff

                Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                ik had deze reactie verwacht, ik zei toch al dat er mensen zullen zeggen dat je met driehoeken ook heel cratief kan zijn. Als je echt wil kan je met alles creatief zijn. Maar uit het verleden blijkt dat er maar weinigen in slagen om creatief te zijn als het onderwerp te voor de hand ligt of te gemakkelijk is.

                Bouk heeft mss wel een beetje gelijk , maar toch is de beste leerschool als je het echt moet doen. Als je altijd heel ruime parkeerplaatsen hebt ga je nooit leren achteruit parkeren. Dit is hier net het zelfde , de mensen kiezen ervoor om nog liever 50m verder te parkeren zodat ze niet de moeite moeten doen om achteruit te parkeren. Resultaat , na 30jaar het rijbewijs te hebben kunnen ze nog steeds niet achteruit parkeren.

                Waar het mij hier om gaat hé , heeft iedereen nu echt zoveel schrik om eens op een thema als 'haast' te kiezen???????
                maar je kan in (Nederland) nooit voor je rijexamen zakken, omdat je niet goed achteruit kan parkeren.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: creatieffffffff

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                  Zoals het nu loopt vind ik het zeer spijtig dat er precies toch heel veel deelnemers schrik hebben van ruime en creatieve opdrachten ( zoals "haast" en "vogelperspectief" ) , en dan toch liever gaan voor de gemakkelijkere en vertrouwde opdrachten. Ik weet wel dat er heel wat mensen gaan reageren en zeggen dat je met driehoeken ook heel creatief kan zijn als je er voor wil gaan. Maar net zoals de zovele keren dat deze discussie heeft plaats gehad , is hier toch ( op enkele uitzonderingen na ) niet veel meer dan wolkjes , bospadjes en dergelijke uit de hoek gekomen.

                  Vorige maand is er ook massaal gekozen voor lente, terwijl als je de inzendingen bekijkt , er enorm veel close-up foto's zijn genomen. Raar, als je dan weet dat er bij de keuze van vorige maand ook voor de opdracht "dichtbij" kon gekozen worden. Het is net alsof de meesten onder ons bang hebben om eens iets creatievers te proberen dan onze vertrouwde wolkjes en bospadjes.
                  Tigo,

                  Ik begrijp goed je ergernis, maar ik stoor er mij minder aan.
                  Voor mij heeft een onderwerp op zich nooit iets creatief, maar het ene onderwerp zet al meer aan tot creativiteit dan het andere, dat klopt wel voor mij. Als ik google op creatief , zie ik ook vaak het woord "Denken" te voorschijn komen. En dan denk ik : Iets bedenken (creëren) is moeilijker dan iets zoeken dat mooi op foto staat. Je kan dan wel originele ideeën hebben, maar daarmee heb je nog geen geslaagde foto. De meeste onder ons zijn met fotografie begonnen omdat ze mooi dingen willen vastleggen, minder om ideeën te willen uitwerken dat komt meestal achteraf pas. Onderwerpen als Paden en Lente gaven dan ook veel meer inzenders dan wachten of duo's.
                  Ik vind het juist leuk om die op het eerste oog simpelere onderwerpen juist wel vanuit een ander oogpunt in te vullen.
                  Tigo : ik zou zeggen neem enkele creatieve onderwerpen die niet aanbod komen en laat ons het resultaat op het forum zien.

                  ps : Voor mij dient er geen verkiezing te zijn naar onderwerp, ik ben best tevreden moest de moderator iedere maand gewoon 1 onderwerp opleggen.


                  grtz

                  Jotto
                  Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                  Comment


                  • #24
                    Re: creatieffffffff

                    Nu wordt het spannend. Momenteel vandaag 30 mei 08 om 11 uur hebben we een gelijke stand.
                    Driehoeken in compositie en vogelperspectief staan beiden met elk 27 stemmen.

                    Wie maakt de beslissende keuze ?
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment


                    • #25
                      Re: creatieffffffff

                      Terug een gelijke stand 29 stemmen voor driehoeken in compositie en 29 stemmen voor vogelperspectief.

                      dit om 13u08.

                      Wie neemt nu de beslissende keuze.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #26
                        Re: creatieffffffff

                        Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                        Terug een gelijke stand 29 stemmen voor driehoeken in compositie en 29 stemmen voor vogelperspectief.

                        dit om 13u08.

                        Wie neemt nu de beslissende keuze.
                        ondertussen 32/29 ... 'k denk dat de doorslag er komt
                        Deze topic starten zal hier wel zijn deel aan bijgedragen hebben
                        .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                        ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                        Comment


                        • #27
                          Re: creatieffffffff

                          Ik kreeg mailtjes van Challengers dat ze hun stem niet konden uitbrengen wegens het niet bereikbaar zijn van de server.

                          Om die reden heb ik besloten het sluiten van de enquête te verplaatsen naar deze avond om 18.00 uur.

                          Dus zij die hun stem nog niet konden uitbrengen de mogelijkheid is er nu nog tot 18.00 uur.
                          Spookys Fotoweb
                          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                          Comment


                          • #28
                            Re: creatieffffffff

                            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                            Terug een gelijke stand 29 stemmen voor driehoeken in compositie en 29 stemmen voor vogelperspectief.

                            dit om 13u08.

                            Wie neemt nu de beslissende keuze.
                            Twee keer stemmen mag niet zeker ?
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

                            Comment


                            • #29
                              Re: creatieffffffff

                              @ to DeSwa,

                              Neen 2 maal stemmen mag niet.

                              Normaal zou dit zelfs niet mogen kunnen.

                              Ik hoop dat DeSwa dit maar aanhaalde om te lachen en niet dat hij een manier gevonden heeft om 2 maal te stemmen.
                              Spookys Fotoweb
                              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                              Comment


                              • #30
                                Re: creatieffffffff

                                Interessant thema, maar ik hou toch mijn hart vast voor de beoordeling van de compositorisch denkbeeldige driehoeken (= oorspronkelijke opdracht) ...

                                Succes iedereen
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X