Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teveel is teveel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Teveel is teveel

    Ik ga hier niet herhalen wat mijn voorganger, filipo, allemaal heeft geschreven. Maar wil er wel bij zeggen dat ik van dezelfde mening ben. 100% zal je dat nooit krijgen en je kunt het draaien en keren hoe je wil, er zullen er altijd wel bijzijn die het opnieuw weten te omzeilen.
    Wat je nu doet had je al lang eerder moeten doen, strenge maatregelen nemen. Ik kan je heel goed begrijpen dat je dat niet graag doet en alles menselijk en plezant wil houden voor iedereen, doch denk ik dat dat niet anders zal kunen.
    Maar zoals filipo al aanhaalde, wat je ook doet, ik zal je blijvend steunen. Ook indien je mijzelf op mijn vingers moet tikken, al hoop ik dat dat nooit zal moeten gebeuren.
    En ja, ik heb hier alles gelezen.
    Nikon D300s met nog wat glas en attributen
    Foto Lucky

    Comment


    • #17
      Re: Teveel is teveel

      Flauwtjes om je post in #10 te verwijderen
      Nu wordt #13 in een heel andere en vooral heel onvolledige context geplaatst...
      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      zie #13
      BD0910BE

      Comment


      • #18
        Re: Teveel is teveel

        @ to filipo

        Je zal wel best begrijpen dat ik zeker met heel veel belangstelling je uiteenzetting tot het einde heb gelezen.

        Een betoog waar ik niet alleen mee kan leven maar waar ik heel veel inspiratie kan putten, nu mijn teleurstelling wat is afgenomen en de rust bij mijzelf en het forum terug is gekomen tot een normale verhouding.

        De aangehaalde rechtvaardiging in je goed onderbouwde uiteenzetting zijn niet mis. Ze laten me toe heel wat van mijn uitlatingen over de ééntjes af te zwakken.

        Ik zal al blij zijn als men respectvol omgaat met het geven van commentaren en men bij twijfel, van mogelijk bewerkte foto’s zoiets niet meer in de Challenge in twijfel brengt.

        Het rapporteren via een PM - berichtje van een mogelijk bewerkte foto laat mij toe, rustiger uit te zoeken af de aanbrenger van de foto zich al dan niet bezondigde aan een fotobewerking. Hierdoor kan de rust in de Challenge vrijwaart blijven en wordt een foto niet onterecht beïnvloed als achteraf blijkt dat het toch niet om vermeende bewerkte foto gaat. Zelfs bij een bewuste of onbewuste bewerkte foto is het niet nodig dat de inzender in het openbaar in diskrediet wordt gebracht. Zo kan in een dergelijke omstandigheid rustig en discreet met de inzender worden onderhandeld om de bewerkte foto te verwijderen.

        Een stofpluisje op de lens welke op de foto een onfris spoor nalaat blijft strikt genomen een niet toegelaten bewerking. Maar wie tussen de regels leest zal wel hebben begrepen dat ik een foto met een niet op te merken verwijderd stofpluisje niet zal kunnen bestempelen als een bewerkte foto, eenvoudig omdat ik het zelfs nooit zal waarnemen.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #19
          Re: Teveel is teveel

          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
          In echte natuurfotografie wordt nauwelijks iets in scene gezet. Natuurfotografen zoals bvb Frans Lanting kunnen zich niet permitteren om opnames uit te lokken. Ik kan me dus inbeelden dat sommigen het er dus zeer moeilijk mee hebben als natuurfoto's (duidelijk of schijnbaar) in scene gezet zijn of gemanipuleerd zijn, :
          @ filipo,

          ik ben volledig met je eens en ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

          Daar ik iemand ben die redelijk veel opmerkingen geef wou ik toch wel even nog één van mijn standpunten uitlichten. Ik heb zeker niets tegen het in scene zetten van een shoot. Als dit tot een mooi resultaat kan leiden waarom niet. Wanneer iemand zijn mening hierover geeft omdat hij dit volgens zijn eigen smaak minder goed vind, is dat zijn volste recht. Waar ik het echter wel moeilijk mee heb, is dat de maker van de foto allerlei dingen gaat vertellen die totaal niet kunnen. Het is niet omdat bepaalde personen liever een niet in scene gezette foto ziet , dat men hierover prompt moet gaan liegen. Hiermee val je toch door de mand. In plaats van je foto weg te halen ( wat in mijn ogen een schuldbekentenis is ) of eindeloze discussies te beginnen om je gelijk te halen , kan je evengoed vermelden dat je na de afloop van de challenge, de in je voordeel sprekende foto's zal posten in een topic en dan is de discussie onmiddellijk gestopt.

          Wat de opmerkingen betreft over al dan niet met een bewerkingsprogramma bewerkte foto's, vind ik dat Spooky ook 100% gelijk heeft. Alvorens zulke insinuaties te posten is het beter om de moderator hiervan in te lichten. Dit is ten slotte zijn bevoegdheid.



          @ Spooky,

          Ik hoop dat je omwille van deze nogal bewogen challenge, het moderatorschap niet opgeeft. Ik denk dat ik voor velen mag spreken als ik zeg dat we je hier nog heel hard nodig hebben en je harde werk en inzet ten zeerste waarderen.
          To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
          Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Teveel is teveel

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            In (echte) wedstrijden is er een Jury, geen scheidsrechter, in echte wedstrijden is er ook geen commentaar door deelnemers over ingezonden werken van andere deelnemers.......................................
            MVG, Jeff
            Niemand houd je tegen om aan deze "ECHTE" wedstrijden deel te nemen dacht ik

            Maar de challenge is nu eenmaal de challenge zoals hij nu is en niet één van jouw "ECHTE" wedstrijden zoals je dit wil noemen. Als je totaal niet akkoord bent met hoe de challenge is ben je toch ook niet verplicht om hier aan deel te nemen hé .....
            To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
            Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Teveel is teveel

              @Spooky

              Het moderator zijn is en blijft een vrijwilliger job. Is trouwens niet de eerste keer dat anderen en ik dit vermelden. Moderator zijn van de Challenge lijkt mij zelfs een van de meest veeleisende te zijn waar je dus heelwat van je tijd moet in steken. Mijn steun en RESPECT heb je voor de volle 100%.

              ivm foto bewerkingen:

              Ik vind dat die inderdaad minimaal moeten zijn (stofvlekjes verwijderen moet kunnen) het is per slot van rekening een foto-beoordeling en geen beoordeling hoe goed je met een bewerkingsprogramma kan omgaan.

              Allez, laat de rust terugkeren. Ik heb al genoeg negatieve stress op het werk.

              mvg
              Marc
              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
              M.v.g. Marc

              Comment


              • #22
                Re: Teveel is teveel

                Misschien helemaal niets toelaten ? Waarom eigenlijk niet.
                Vroeger, lang geleden deed ik regelmatig mee met diawedstrijden, ...
                Daar moest je helemaal niet denken aan, is de dia nu iets onderbelicht en hoe kan ik die ophalen ? Zitten de kleuren, kontrasten wel goed. Daar kwam het erop neer dat je eerst goed nadacht eer je de foto nam.
                1) compositie goed ?
                2) lichtinval goed ?
                3) voldoende licht ?
                ...
                Je drukte op fotoknop en je had je beeld. Daar viel niet echt meer aan te tunen... Daar kwam de kennis van je materiaal op de eerste plaats en niet de kennis van een bewerkingsprogramma
                Voor die tweede groep zou misschien ook een wedstrijd kunnen ingericht worden.
                Lang geleden (zoek even op HV als auteur en onderwerp fotobewerking) hadden we hier immers ook nog zoiets als een uitdaging om met PS, ... foto's te bewerken, er zijn zelfs opdrachten voor geweest.
                vb:
                http://forum.belgiumdigital.com/show...06&postcount=6
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Teveel is teveel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                  Niemand houd je tegen om aan deze "ECHTE" wedstrijden deel te nemen dacht ik

                  Maar de challenge is nu eenmaal de challenge zoals hij nu is en niet één van jouw "ECHTE" wedstrijden zoals je dit wil noemen. Als je totaal niet akkoord bent met hoe de challenge is ben je toch ook niet verplicht om hier aan deel te nemen hé .....


                  Ik neem ook alleen deel aan ECHTE wedstrijden !

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #24
                    Re: Teveel is teveel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Ik neem ook alleen deel aan ECHTE wedstrijden !

                    MVG, Jeff
                    in hemelsnaam waarom dan zulke uitlatingen en opmerkingen

                    maarja, ik ga er mijn hoofd niet over breken en je eigen raad opvolgen "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level .......... "
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Teveel is teveel

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Lang geleden (zoek even op HV als auteur en onderwerp fotobewerking) hadden we hier immers ook nog zoiets als een uitdaging om met PS, ... foto's te bewerken, er zijn zelfs opdrachten voor geweest.
                      Zo lang geleden is dat nu ook weer niet :
                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207119
                      Al is het nu wel zonder HV en er is nog altijd geen prijs aan verbonden, wat misschien ook een reden is waarom het deelnemersveld blijkbaar beperkt is ...



                      @spooky : blij dat de rust wat teruggekeerd is. Hopelijk blijft je boodschap deze keer iets langer in het collectief geheugen gegrift...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Teveel is teveel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                        in hemelsnaam waarom dan zulke uitlatingen en opmerkingen
                        Ik versta je ontgoocheling wel, Tigo, en het lijkt/is ook niet echt logisch maar niet vergeten dat dit challengeforum niet beperkt is tot effectieve deelnemers en iedereen mag en kan hier dus nog altijd zijn hart luchten of eens een andere zienswijze voorstellen. Bouk mag dat bvb toch ook doen hoewel hij zelf (zijn vrouw even buiten beschouwing gelaten) nog nooit heeft deelgenomen ? Zelf zou het me niet veel kunnen maken hoe de regels van een "wedstrijd" in elkaar zitten als ik er zelf niet aan mee doe, maar goed, ik ben iedereen niet


                        Laat trouwens dat paard toch af en toe eens alleen lopen ipv er telkens zo snel op te springen... je zal er meer plezier aan beleven
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Teveel is teveel

                          Deze had ik niet gezien zoals waarschijnlijk nog veel andere ...
                          Maar ik vind die uitdagingen leuk om zien wat en hoe ...
                          HV is echter wel een goeroe op dit vlak ... en ik ken hem, vandaar ...
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Teveel is teveel

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            HV is echter wel een goeroe op dit vlak ...
                            Dat klopt. Was hier vroeger de grootmeester wat bewerkingen betreft en had zelfs zijn eigen fanclub maar dat hoef ik jou dus niet meer te vertellen
                            Jammer dat hij hier niet meer echt actief is. Maar goed, we gaan te veel off topic nu ...
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Teveel is teveel

                              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                              Misschien helemaal niets toelaten ? Waarom eigenlijk niet.
                              Vroeger, lang geleden deed ik regelmatig mee met diawedstrijden, ...
                              Daar moest je helemaal niet denken aan, is de dia nu iets onderbelicht en hoe kan ik die ophalen ? Zitten de kleuren, kontrasten wel goed. Daar kwam het erop neer dat je eerst goed nadacht eer je de foto nam.
                              1) compositie goed ?
                              2) lichtinval goed ?
                              3) voldoende licht ?
                              ...
                              Je drukte op fotoknop en je had je beeld. Daar viel niet echt meer aan te tunen... Daar kwam de kennis van je materiaal op de eerste plaats en niet de kennis van een bewerkingsprogramma
                              Héél juist purlut, toen was fotografie nog fotografie

                              Comment


                              • #30
                                Re: Teveel is teveel

                                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                                Ik versta je ontgoocheling wel, Tigo, en het lijkt/is ook niet echt logisch maar niet vergeten dat dit challengeforum niet beperkt is tot effectieve deelnemers en iedereen mag en kan hier dus nog altijd zijn hart luchten of eens een andere zienswijze voorstellen. Bouk mag dat bvb toch ook doen hoewel hij zelf (zijn vrouw even buiten beschouwing gelaten) nog nooit heeft deelgenomen ? Zelf zou het me niet veel kunnen maken hoe de regels van een "wedstrijd" in elkaar zitten als ik er zelf niet aan mee doe, maar goed, ik ben iedereen niet


                                Laat trouwens dat paard toch af en toe eens alleen lopen ipv er telkens zo snel op te springen... je zal er meer plezier aan beleven
                                goed dat je er een ? bij hebt gezet, we hebben nl beide deelgenomen hoor.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X