Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini-shoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mini-shoot

Zeker geïnteresseerd. Als het tijdstip nog vrij is, kom ik zeker langs
    Rudi
    Fuji XT-4 en wat glas
    Web: Flickr

Comment

Eveneens interesse hier
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

bedankt voor de interesse allemaal

Bij de MINI-rijders werd er al geopperd om de shooting in maart te doen.. omdat meeste MINI's in de zomer rondrijden met hun wintervelgen -en banden. Dit zijn goedkope velgen en dus ook minder knappe velgen om te verhinderen dat de goeie velgen worden aangetast door de weersomstandigheden en zoutaantasting enz.

Is dat voor jullie een probleem dat het pas in maart zou doorgaan? drukke kalender in maart met veel shootingdays ofzo? alle suggesties zijn welkom (niet alleen suggesties ivm de datum, ook andere suggesties zijn welkom)
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

[QUOTE=yannick]bedankt voor de interesse allemaal

Bij de MINI-rijders werd er al geopperd om de shooting in maart te doen.. omdat meeste MINI's in de zomer rondrijden met hun wintervelgen -en banden. Dit zijn goedkope velgen
          [/COLOR]
          maar als ze in de zomer met hun wintervelgen rijden
          dan rijden ze nu toch met hun zomervelgen

Ok voor maart , zie geen probleem.

grtz
          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
          en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP
            maar als ze in de zomer met hun wintervelgen rijden
            dan rijden ze nu toch met hun zomervelgen

Ok voor maart , zie geen probleem.

grtz

lol foutje, moest dus zijn "in de winter".

kleine update:

tot dus ver heb ik 17 MINI's die willen komen poseren als de datum hen past.

waaronder al 2 speciale uitvoeringen, nl. de nieuwe Cooper Checkmate en een "Italian Job" Edition-cooper. Voor de rest: 1x One, 1x One Cabrio, 2x One D, 5x Cooper, 3x Cooper S, 2x Cooper Cabrio + 1 waar ik het type niet van weet (voyager van het forum hier!). Van de basismodellen ontbreekt enkel de Cooper S Cabrio nog.. voor de rest zal elk model er zijn en dit in allerlei verschillende en soms speciale kleuren.
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager
              Ik wil er ook bij zijn.

Dan is er een fotograaf en een mini meer.

P.S. Over welk mini-club hebben we het hier?

Hey voyager, leuk dat je ook interesse hebt.
              Met welk type MINI rij je?

mini-club:
              - MINI2.be en de bijhorende club is MINIACS
              - New Mini Club (uit NL) zal ook een paar MINI's afvaardigen

ik kan ook eventueel een oproep doen bij de MMC (Mixed Mini Club), maar ik vrees dat er dan misschien té veel geinteresseerde Mini-rijders zullen zijn.. en dat maakt de organisatie er niet makkelijk op!

Comment

Misschien ook eens aan denken hoe de foto's bij de eigenaars gaan geraken. De modellen zullen nie zagen ma de rechtmatige eigenaars misschien wel. Aangezien er redelijk wa belangstelling is van de fotografen gaat hier een pak foto's genomen worden.
                Elke eigenaar 1x poseren met auto + bordje met E-mail adres of zo.
                Want alle foto's laten samen komen is ook een zottekeswerk voor diegene die het moet uitzoeken.
                Ofwel moet Yannick tegen de shoot een lijst maken met nummerplaten en mailadressen ... is maar een hersenspinsel hé.

Danny
                ooit ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe
                  Misschien ook eens aan denken hoe de foto's bij de eigenaars gaan geraken....
                  om de meeste problemen te vermijden kan je als fotograaf ook gewoon een kaartje geven of je gegevens achterlaten.
                  Op mijn website komt ongetwijfeld een album met de beste foto's op. Daar kunnen ze alvast het resultaat zien en vragen achter alle goeie foto's van hun bolide
                  Als organisator kan je best alles goed voorbereiden en indien je merkt dat het veel is kan je hulp vragen, er zijn altijd wel mensen bereid je te helpen. Goeie en duidelijke afspraken op voorhand kunnen veel misverstanden vermijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
                    Als organisator kan je best alles goed voorbereiden en indien je merkt dat het veel is kan je hulp vragen, er zijn altijd wel mensen bereid je te helpen. Goeie en duidelijke afspraken op voorhand kunnen veel misverstanden vermijden.
                    Hulp ga ik alleszins kunnen gebruiken!
                    Van de MINI-rijders krijg ik al hulp om de geschikte locatie te zoeken etc.

Qua indeling van de dag zelf, denk ik dat ik misschien best van hieruit wat hulp inroep. Ik zou graag wel wat raad krijgen hoe jullie de praktische afdeling van de zaak zien.. (bv. de fotografen opdelen in groepjes en dan altijd enkele auto's laten opschuiven ofzo..). Ik zou er zelfs ook graag iets leuk van willen maken, omdat sommige van de mini-rijders (en misschien ook BD-ers) toch een hele afstand moeten afleggen om er te geraken..en voor hen zou het dan zeker teleurstellend zijn moest het allemaal slecht georganiseerd zijn.

Ik denk dat ik trouwens ook een stop ga zetten op het aantal MINI's (want weer 2 nieuwe MINI's gevonden)..misschien jammer maar als het zo blijft lopen gaan we geen locatie vinden om zoveel MINI's deftig te plaatsen zodat er ook nog ruimte over is om deftig te fotograferen.

Ik heb geen ervaring met het organiseren van een fotoshoot (heb 1x een BD-SD meegedaan als bezoeker, maar nooit geholpen met de organisatie), ben maar een studentje (heb dus sowieso nog wel dingen te leren) en heb het over't algemeen vrij druk..dus hulp is zeker welkom !

Comment

Misschien ook eens aan denken hoe de foto's bij de eigenaars gaan geraken. De modellen zullen nie zagen ma de rechtmatige eigenaars misschien wel. Aangezien er redelijk wa belangstelling is van de fotografen gaat hier een pak foto's genomen worden.
                      Want alle foto's laten samen komen is ook een zottekeswerk voor diegene die het moet uitzoeken.
                      Ofwel moet Yannick tegen de shoot een lijst maken met nummerplaten en mailadressen ... is maar een hersenspinsel hé.

Danny
                      Lijkt me een goed idee, dat ik van zowel alle MINI-rijder als van elke fotograaf het e-mailadres verzamel..Het is inderdaad de bedoeling dat alle MINI-rijders indien ze dat wensen de beste foto's van hun wagen in een goeie resolutie kunnen verkrijgen. Hoe dat allemaal gaat moeten uitgevoerd worden moet natuurlijk over nagedacht worden. Ik reken natuurlijk op de goodwill van de fotografen dat als ze zeggen dat ze bepaalde foto's in een redelijk hoge resolutie online willen zetten en willen mailen dat ze dat dan ook effectief doen als ze de vraag krijgen.. maar dat zal wel geen probleem zijn, de BD'ers kennende

Comment

Aangezien dat de vorige modellenshoot nogal lang geduurd heeft, stel ik voor dat elke fotograaf bv. zijn beste foto van elke auto doorstuurd naar Yannick (doorsturen kan via de post, maar kan ook via yousendit) en die foto geef je dan de naam van de nummerplaat. Zo moet elke eigenaar toch ongeveer 20 à 30 zéér mooie foto's hebben van zijn wagen.

Elke eigenaar van de wagen stuurt dan Yannick een e-mail met zijn nummerplaat en Yannick stuurt dan alle foto's van dezelfde nummerplaat naar de eigenaar.

Is dit een goede oplossing?

mvg Svenmichiels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                          Aangezien dat de vorige modellenshoot nogal lang geduurd heeft, stel ik voor dat elke fotograaf bv. zijn beste foto van elke auto doorstuurd naar Yannick (doorsturen kan via de post, maar kan ook via yousendit) en die foto geef je dan de naam van de nummerplaat. Zo moet elke eigenaar toch ongeveer 20 à 30 zéér mooie foto's hebben van zijn wagen.

Elke eigenaar van de wagen stuurt dan Yannick een e-mail met zijn nummerplaat en Yannick stuurt dan alle foto's van dezelfde nummerplaat naar de eigenaar.

Is dit een goede oplossing?

mvg Svenmichiels
                          dit lijkt me nogal veel werk voor yannick ... als je op je eigen website foto's plaatst en elke deelnemer krijgt van elke fotograaf gegevens mee dan kunnen ze toch gewoon persoonlijk vragen achter de foto's.
                          zo vermijd je tussenpersonen en problemen.
                          Of is dat te gemakkelijk zo als ik het voorstel ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yannick
                            Hey voyager, leuk dat je ook interesse hebt.
                            Met welk type MINI rij je?

mini-club:
                            - MINI2.be en de bijhorende club is MINIACS
                            - New Mini Club (uit NL) zal ook een paar MINI's afvaardigen

ik kan ook eventueel een oproep doen bij de MMC (Mixed Mini Club), maar ik vrees dat er dan misschien té veel geinteresseerde Mini-rijders zullen zijn.. en dat maakt de organisatie er niet makkelijk op!
                            De mijne is een dark silver S. Je kan hem zien op de foto boven het forum van mini2 (het is de derde in de rechtse rij).

En voyager van hier is ook voyager van daar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager
                              De mijne is een dark silver S. Je kan hem zien op de foto boven het forum van mini2 (het is de derde in de rechtse rij).

En voyager van hier is ook voyager van daar.

ik heb heel lang aan't twijfelen geweest tussen een dark silver S en een cabrio one (die jammer genoeg niet beschikbaar is in dark silver, enkel de S).

Uiteindelijk de cabrio One gekozen omdat die voordeliger was qua inschrijvingstaks, rijtaks, verbruik,..

leuk dat er nog iemand is die op beide fora zit!

ontopic-Update: 20 MINI's !! oa. nu ook een nederlanse MINI met een zelfontworpen dak kunstwerkje.

ik heb trouwens voorlopig een stop ingelast van 25 MINI's, omdat anders de organisatie te moeilijk wordt. Bij de Mixed Mini Club zal ik dus geen oproep meer doen, omdat dat nogal een grote club is en dan ga ik mensen moeten weigeren..

Comment

Danny
                                Een lijst met nummerplaten en eventueel email adressen is een prima Idee.
                                En eventueel indien er met modellen gewerkt wordt één groeps foto waar de meisjes
                                of jongens opstaan met hun voornaam opgespeld (lettertype 20mm)
                                En een lijst van de namen met de email_adressen of een ander aanknopingspunt.

Ben uiteraard ook geintresseerd in de mini shoot.
                                Groeten Leon
                                http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                                Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Working...
                                X