Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Yeh, count me in aub.
Wat foto-albums betreft, ik heb een programmake geschreven waardoor ik alle foto's perfect kan catalogeren zodat ze op CD kunnen gebrand worden.
Vraag is echter, moeten er RAW's gegeven worden of enkel afgewerkte beelden.
Ik ben eventueel bereid te vinden om dit op mij te nemen (Zie SD-Dendermonde waar dat ook is gebeurd en ik denk te mogen zeggen dat het resultaat 'CD' goed was).
Alleen moeten er dan enkele serieuze spelregels worden opgesteld, dit is ook het best voor eventuele andere kandidaten.
Per fotograaf
1) Duidelijk dat alle foto's een volgnummer hebben dat uniek is.
2) In de naam, de eerste 8 posities een naam die door de organisator per deelnemer wordt gegeven
3) in een XLS-bestand een lijst waarin naast de naam van de foto (bestandsnaam) de rechtmatige eigenaar van de boliede staat. Dit kan eventueel een nummer zijn, doch ook hier weer is dat weer te vinden op een lijst die de organistor op de SD aan de deelnemers doorgeeft.
4) Aan alle boliede-eigenaars wordt een lijst gegeven met alle adressen, email-adressen van de deelnemende fotografen.
5) Iedere deelnemer verbindt er zich toe, foto's ter beschikking te stellen.
6) Indien ik de taak opneem, moeten alle foto's bij mij zijn tegen 15 mei. GEEN uitzonderingen. Op het BD-forum wordt de stand van zaken on-line weergegeven. (SD-Dendermonde ging dat ook zo en dat is ergens een goede stimulans).
7) Tegen 1 juli MOET iedere boliede-deelnemer de CD hebben met foto's van zijn machine.
8) Eventueel staan alle foto's van iedereen op één CD, indien er plaats genoeg is. Die CD kan eventueel ook een DVD worden.
9) BD-ers kunnen eventueel ook over die DVD beschikken, maar dat is later te regelen.
10) Het spreekt voor zich dat ik Sinterklaas niet ben, dus de DVD of CD, de verpakking en het opsturen zijn ten laste van de boliede-eigenaars, vragende BD-ers of van een eventuele sponsor, maar ikzelf reken daar niet op.
Het klinkt zwaar en sterk geregelmenteerd, maar de ervaring genoodzaakt daartoe. Vermoedelijk ben ik nog een paar dingetjes vergeten, maar het is een idee.
In het verleden is duielijk gebleken dat een SD een goede dirigent nodig heeft, anders loopt het fout af.
Als Wim hier de dirigent wil spelen is dat ok voor mij, maar dan moet je duidelijke regels opstellen die iedereen MOET naleven (zoals hierboven genoteerd).
Het enige waar ik een kleine bemerking bij heb is die RAW-beelden: Ik geef ze nooit en ik denk niet dat de eigenaars van de bolides ze willen (ze kunnen ze 9 op 10 nog niet eens bekijken). Daarom stel ik voor dat we volledig afgewerkte jpeg beelden op de cd zetten in web kwaliteit. Wensen de eigenaars ze dan achteraf op goede kwaliteit, dan kunnen we ze doorsturen via e-mail.
@Sven,
Ik deel hierin je mening. Ook ik denk dat RAW's niet dienen aangeleverd.
Wat web-kwaliteit betreft, is er dan keuze tussen 900 of 1024 pixel, maar daar moet later over gediscuteerd.
Wel is het inderdaad nuttig, dat alle deelnemers hier nog eventuele aanvullingen of afkeuringen melden. We kunnen dan bijschaven en aanvullen.
gemakkelijk zou al zijn, indien iedereen die een DVD wil (BD-ers evenals bolieders) op de shootingdag eventueel een groot duidelijk adres-etiket hebben om op de postpak te plakken. Het is immers in die zaken dat het vaak fout loopt en er veel tijd verloren gaat.
Ik denk dat er best enkel jpg worden doorgegeven, liefst afgewerkt.
Wat de verdeling van de foto's naar de mini-rijders betreft, zou het misschien mogelijk zijn om slechts 1 cd (dvd) met alle foto te maken en dan de Mini afdeling voor de verdere verdeling laten zorgen. Kwestie van de taken iets te verdelen.
Aan Purlut: Als jij wil zorgen voor de verzameling van alle foto's zou dat zeker een grote hulp zijn
Je zou het denken... Misschien is het wel zo'n hele oude versie van de forumsoftware die te koop staat, waarbij je nog geen automatische melding krijgt wanneer je en PM ontvangen hebt (en waarbij het niet toegelaten is voltooide deelwoorden te gebruiken).
Ik wacht overigens nog altijd op zo'n forum op de website van "De Post", waar je kan ingeven "brief verstuurd", of "kaartje verstuurd", of "factuur verstuurd" en met Nieuwjaar dan "nieuwjaarsbrief verstuurd", waarbij je peter dan kan antwoorden "drinkgeld verstuurd"
Ik wacht overigens nog altijd op zo'n forum op de website van "De Post", waar je kan ingeven "brief verstuurd", of "kaartje verstuurd", of "factuur verstuurd" ...
Naar aanleiding van 53, moet dat dan niet zijn: "brief verstuur", of "kaartje verstuur", of "factuur verstuur" enz?
In opvolging van het initiatief van Yannick starten we hier de inschrijvingen voor de Mini-shoot. (zie ook )
Datum: zondag 9 april 2006 - Het weer ziet er goed uit, dus gaat alles door.
Doel: Foto's nemen van (nieuwe) Mini's (auto's ;) ) in al hun kleuren en gedaantes op
de datum ligt dus vast op 9 april 2006
de locatie zal wellicht de antwerpse haven worden
omdat ik het momenteel erg druk heb en over 6 dagen op reis vertrek, heb ik in samenspraak met Voyager afgesproken dat hij voorlopig de organisatie overneemt en vanaf dat ik terug ben, we er terug samen aan voortwerken.
RAW-files lijkt me idd niet nodig, zolang het maar geen 300x400 LQ images ofzo zijn
ik plaats het hier nogmaals omdat ik hier enkele namen bij de voorlopige inschrijvingen zie staan die bij de uiteindelijke inschrijvingen niet staan...
Comment