Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degreef: prijspolitiek???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Degreef: prijspolitiek???

    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
    Ik heb een paar keer spullen bij Degreef gekocht, met BD-korting en daarbij nooit problemen gehad. Mijn SB-800 komt van daar, was tweedehands maar had nog de originele De Beuckelaer garantiekaart en was 100 euro goedkoper dan de officiele verkoopprijs. Dat lijkt me een faire deal.

    Zowel de eigenaar als de mevrouw die dikwijls in de zaak staat en waarvan ik aanneem dat het zijn echtgenote is hebben me altijd 10% korting gegeven als ik vertelde dat ik BD-lid was.
    Wel, dàt is nu precies de kern van de hele zaak!....

    Jij bevestigt dus dat Degreef "BD-korting" geeft van 10%. Dat zei die verkoper dus ook direct tegen mij... maar de volgende week wist een andere verkoopspersoon blijkbaar niets van een zgn. "BD-korting"..., wel integendeel want ze beweerde: "....BD-korting, nooit van gehoord meneer, wat mijn collega u vorige week heeft verteld, is volkomen onjuist en hij heeft dus een zware professionele fout gemaakt..."

    Dit is m.i. geen correcte houding!...

    BTW, als je zegt dat ze er "BD-korting" geven, ... dan moeten ze "BD" daar toch kennen... en niet uit de lucht vallen?...
    Ze zullen dan toch ook wel eens hier op 't forum komen kijken, zeker als hun naam hier als onderwerp in een thread vermeld wordt!...

    Comment


    • #47
      Re: Degreef: prijspolitiek???

      Heb ook al een paar zaken bij de Greef gekocht en was er zeer tevreden. Zeer vriendelijke patron en dito personeel, tenzij dit nu veranderd zou zijn.En ook de 10% korting gekregen. Heb er zelfs eens een accessoire besteld dat mij na datum, toen het binnen was, eigenlijk niet beviel. Zonder probleem werd de bestelling vernietigd. Dus hier niets dan goeie ervaringen.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #48
        Re: Degreef: prijspolitiek???

        Oorspronkelijk geplaatst door LucD
        A. Ofwel lezen zij niet wat hier op het forum geschreven wordt. Dat is dan bijzonder dom, want hier klopt het hart van hun (potentiële) klanten en dit is de plaats bij uitstek om uw referenties te zetten, zodat je als winkelier échte "added value" kan laten gelden.
        NEE, hier klopt niet het hart van potentiële klanten. Hier wordt immers hopen reclame (al dan niet rechtstreeks) gemaakt voor Nederlandse en Duitse internetshops die om redenen goedkoper kunnen verkopen dan dat Belgische fotowinkels hun waar kunnen aankopen.
        U moet dit niet geloven, toch is het zo. Het is ook één van de redenen (al zullen ze dit nooit toegeven) dat De Beukelaer geen invoerder meer blijft.

        Verder moet ik u wijzen op het feit dat de richtprijs van de SB-600 steeds 329 euro incl btw geweest is. U als geïnformeerde consument moet dit zeker geweten hebben.
        Meer nog, de aankoopprijs van een SB-600 is in België, en u mag dat gerust weten, 244.71 euro excl btw of 296 euro incl btw.

        De prijs die de dame u gaf was dus, rekening houdende met de extra korting en eindejaarspremie, een, voor België, zeer scherpe prijs.

        Comment


        • #49
          Re: Degreef: prijspolitiek???

          Oorspronkelijk geplaatst door mbman
          NEE, hier klopt niet het hart van potentiële klanten. Hier wordt immers hopen reclame (al dan niet rechtstreeks) gemaakt voor Nederlandse en Duitse internetshops die om redenen goedkoper kunnen verkopen dan dat Belgische fotowinkels hun waar kunnen aankopen.
          U moet dit niet geloven, toch is het zo. Het is ook één van de redenen (al zullen ze dit nooit toegeven) dat De Beukelaer geen invoerder meer blijft.

          Verder moet ik u wijzen op het feit dat de richtprijs van de SB-600 steeds 329 euro incl btw geweest is. U als geïnformeerde consument moet dit zeker geweten hebben.
          Meer nog, de aankoopprijs van een SB-600 is in België, en u mag dat gerust weten, 244.71 euro excl btw of 296 euro incl btw.

          De prijs die de dame u gaf was dus, rekening houdende met de extra korting en eindejaarspremie, een, voor België, zeer scherpe prijs.
          Het gaat me helemaal niet om de absolute prijs (anders ging ik toch direkt in Duitsland of Nederland bestellen, wat ik tot op heden nog niet heb gedaan).
          Het gaat hier enkel en alleen om de inconsequente prijspolitiek bij Degreef, afhankelijk van de verkoopspersoon en het niet naleven van eerder gemaakte afspraken!
          Je moet de thread lezen van bij het begin!!!

          Waar ik hier wil op wijzen is dat in éénzelfde winkel een verkoper wél direkt en spontaan over de "BD-korting" spreekt, terwijl de dame koudweg stelde dat dergelijke korting gewoon niet bestaat (wat dus een pertinente leugen is als je de reacties van andere BD-leden hier mag geloven)!...

          Om even uw geheugen op te frissen:
          De prijs die de verkoper mij opgaf was €279 - 10% BD-korting. De dame zei dat hun minimumprijs €295 was en dat de verkoper zich vergist had met over die korting te spreken!...

          BTW, ik ken winkels in het Antwerpse waar de SB-600 onder de €290 ligt!...

          En ja, hier klopt wél het hart van potentiële klanten van fotowinkels, tot spijt van velen mss...

          Uw uitspraak "De prijs die de dame u gaf was dus, rekening houdende met de extra korting en eindejaarspremie, een, voor België, zeer scherpe prijs" is klinkklare nonsens, want er was hoegenaamd géén sprake van enige "extra korting" noch "eindejaarspremie"...

          Comment


          • #50
            Re: Degreef: prijspolitiek???

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
            Uw uitspraak "De prijs die de dame u gaf was dus, rekening houdende met de extra korting en eindejaarspremie, een, voor België, zeer scherpe prijs" is klinkklare nonsens, want er was hoegenaamd géén sprake van enige "extra korting" noch "eindejaarspremie"...
            Ik bedoelde: 295 euro incl btw is, gezien de aankoopprijs en de daarbijhorende extra voordelen voor de winkelier als extra korting of eindejaarspremie, ...

            Comment


            • #51
              Re: Degreef: prijspolitiek???

              Oorspronkelijk geplaatst door mbman
              Ik bedoelde: 295 euro incl btw is, gezien de aankoopprijs en de daarbijhorende extra voordelen voor de winkelier als extra korting of eindejaarspremie, ...
              Yeah...
              Begrijpe wie kan....

              Comment


              • #52
                Re: Degreef: prijspolitiek???

                Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                Yeah...
                Begrijpe wie kan....
                Begrijp je dat nu nog niet ?

                Een winkelier heeft een bepaalde aankoopprijs. Afhankelijk van het aantal bestelde stukken en de relatie met de leverancier kan het zijn dat die winkelier een extra korting geniet, meestal 3-4%. Dan heb je nog eens de eindejaarsbonus, dit is een bonus op de behaalde omzet.

                Wegens de prijszetting van de Nederlandse en Duitse collega's zijn Belgische fotohandelaars bijna genoodzaakt hun normale winst op te geven en volledig te vertrouwen op die extra korting en bonus.

                Een gevaarlijke evolutie als je het mij vraagt, in de hand gewerkt door de invoerders van ons land

                Comment


                • #53
                  Re: Degreef: prijspolitiek???

                  Oorspronkelijk geplaatst door mbman
                  Begrijp je dat nu nog niet ?

                  Een winkelier heeft een bepaalde aankoopprijs. Afhankelijk van het aantal bestelde stukken en de relatie met de leverancier kan het zijn dat die winkelier een extra korting geniet, meestal 3-4%. Dan heb je nog eens de eindejaarsbonus, dit is een bonus op de behaalde omzet.

                  Wegens de prijszetting van de Nederlandse en Duitse collega's zijn Belgische fotohandelaars bijna genoodzaakt hun normale winst op te geven en volledig te vertrouwen op die extra korting en bonus.

                  Een gevaarlijke evolutie als je het mij vraagt, in de hand gewerkt door de invoerders van ons land
                  Och manneke toch, ... en gij gaat het mij uitleggen zekers?
                  Ik begrijp het maar al te goed en ik trek mijn conclusies!
                  Ik koop alleen bij mensen die een consequente en eerlijke prijspolitiek toepassen.
                  Dat kàn in een gewone fotowinkel in België zijn, maar dat kan ook elders, en dàt zal ik zelf wel beslissen....

                  Comment


                  • #54
                    Re: Degreef: prijspolitiek???

                    [MOD] Dhr. Alain Degreef, zaakvoerder van Foto Degreef, stuurde ons volgend schrijven dat wij hier als recht van antwoord publiceren.


                    Geachte Belgium Digital-leden en in het bijzonder "LucD" en dhr "Parakiet",

                    Enkele trouwe klanten maakten mij opmerkzaam over enkele negatieve reacties ivm onze
                    prijzenpolitiek. Na het lezen van het bewuste forum ben ik zo vrij een recht van
                    antwoord te publiceren.

                    Het is niet onze gewoonte forums te volgen, eraan deel te nemen en er zeker niet in
                    discussie mee te gaan. Bewust van de negatieve reacties van dhr "LucD" en dhr "Parakiet"
                    en de hele polemiek die hier omtrent is ontstaan, toch even volgende reactie.

                    Iedereen maakt in zijn professionele leven fouten, en daarvoor willen wij ook onze
                    verantwoordelijkheid opnemen. Tijdens de aanloop naar de kerstperiode worden wij
                    gewoonlijk overstelpt met prijsaanvragen. Via mail, telefoon en in de winkel, dikwijls alle
                    3 op hetzelfde moment. Het kan dus gebeuren dat er al eens een vergissing gebeurt. Enkele
                    veel gevraagde prijzen zitten in het geheugen maar een verwisseling kan al eens gebeuren. Zeker
                    als het snel moet gaan. Bij een foute (te dure) prijszetting zijn wij onmiddelijk bereid om het
                    verschil terug te betalen als de fout duidelijk te bewijzen is. Als wij per vergissing een lagere
                    prijs geven, behouden we het recht daar op terug te komen en vragen we het begrip van de klant.
                    Door de huidige evolutie in de digitale fotografie is er een scherpe prijzenoorlog tussen internetshops
                    en fotowinkels. De wet en ons financieel gezond verstand verbiedt ons met verlies te verkopen. Wij proberen
                    door onze klantvriendelijkheid, technische knowhow en een jarenlange opgebouwde reputatie met vele tevreden
                    klanten, bedrijven en referenties weerwerk te bieden aan de wildgroei van internetshops.

                    NOOIT hebben wij aan parallele import ("grijze import")gedaan. Meermaals ontvangen wij van De Beuckelaer producten
                    waar een Europese garantie bijzit. Dit is volstrekt normaal en kan bij De Beuckelaer worden nagevraagd.
                    Dhr "LucD" en Dhr "Parakiet" kunnen dan ineens onze goede referentie bij De Beuckelaer controleren.

                    Er bestaat eveneens niet zoiets als een BD-korting van 10%. Aan BD-leden proberen wij steeds de scherpste prijzen te
                    geven. Dit is soms 10% van de regerende marktprijs maar niet in alle omstandigheden. Als u in onze winkel vermeldt dat
                    u een BD-forum bezoeker bent zullen wij u altijd de juiste prijs geven, bij wie u ook geholpen wordt. Op een forum
                    kan zoiets een eigen leven gaan leiden, vandaar even deze rechtzetting.

                    Als zaakvoerder sta ik ten alle tijde achter mijn personeel. Ik werk niet met tijdelijke hulpjes zoals
                    werd geinsinueerd, wel met 3 mensen (waarvan 2 deeltijds) die een grote kennis hebben van de fotografiewereld.
                    Het is menselijk dat iemand niet alles kan weten en ten rade gaat bij een collega.
                    De beschuldingen die in alle anonimiteit op het forum werden geuit, evenals het zwartmaken van onze zaak,
                    choqueerden ons uitermate maar wij zien af van verdere juridische stappen.

                    Op de beschuldigingen (citaat BD-forum: want échte "toegevoegde waarde" verwacht ik al lang niet meer van
                    lokale fotoboer(in)... Dhr "LucD"/ dan zou ik de str*nt in hun gezicht wrijven Dhr "Parakiet") willen we niet reageren.
                    Als volwassen, rationele mensen lijkt ons dit niet opportuun.

                    Onze producten in de etalage worden met de grootste zorg behandelt. "Bepotelde" toestellen (zoals Dhr "Parakiet" het
                    stelt) worden gereinigd voor een eventuele verkoop. Als er ook maar enig defect of fysieke schade wordt vastgesteld
                    wordt dit toestel niet verkocht. Wij hebben er alle begrip voor dat de klant een volledig nieuw ingepakt toestel wil
                    (wie wil dat niet?)
                    en proberen ten allen tijde genoeg stockvoorraad te voorzien. Door laattijdige leveringen van de leverancier
                    kan een stocktekort als eens voorvallen. De klant heeft dan ook het recht een "demo" toestel te weigeren en te wachten
                    op een nieuwe levering.

                    Het BD-forum is een prachtig initiatief om nieuwe kennis over de snel ontwikkelende digitale fotografie te verspreiden.
                    Ook tests en reviews kunnen bijdragen tot gerichte aankopen. Wij kunnen dit dus enkel aanmoedigen. Tevreden klanten is onze enigste bezordheid.

                    Bij deze is de zaak voor ons afgesloten en verduidelijkt.

                    Met vriendelijke groeten,

                    Alain Degreef
                    Zaakvoerder Foto Degreef

                    Aangezien alle betrokken partijen in deze discussie hun standpunt hebben toegelicht wordt deze topic afgesloten.

                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment

                    Working...
                    X