Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degreef: prijspolitiek???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Degreef: prijspolitiek???

    Oorspronkelijk geplaatst door LucD
    Zoals beloofd, hou ik jullie nu met deze op de hoogte.

    Na zowat 14 dagen geduld te hebben gehad, denk ik dat ik nu definitieve conclusies mag trekken over de houding van Foto Degreef.

    A. Ofwel lezen zij niet wat hier op het forum geschreven wordt. Dat is dan bijzonder dom, want hier klopt het hart van hun (potentiële) klanten en dit is de plaats bij uitstek om uw referenties te zetten, zodat je als winkelier échte "added value" kan laten gelden.

    B. Ofwel zijn ze zo arrogant en hautain dat ze de mogelijkheid om een en ander (event. via PM) recht te zetten, gewoon naast zich neerleggen en (andermaal) de correctheid missen om zich bij de klant te verontschuldigen voor het niet nakomen van hun afspraak.
    Dit is dan de bevestiging van hun vorige incorrecte houding in de winkel

    Ik heb hen een faire kans gegeven om zich alsnog te profileren als correcte handelaars, maar helaas, ik moet vaststellen dat het in deze winkel dus opletten geblazen is en dat men lessen moet trekken uit mijn hogerbeschreven negatieve ervaring bij Foto Degreef!...



    Anderzijds wil ik hier terloops wél even kwijt dat ik vorig jaar bij geheugenkaart.be een Sigma 50-500 had besteld, dat enkele dagen nadien de prijs (op hun site) werd verhoogd, maar dat ik bij de afhaling - zoals afgesproken - de originele prijs moest betalen, helemaal normaal en correct dus!
    Door die ervaring gesterkt, en alhoewel dit helemaal niet de bedoeling was, heb ik dan maar meteen terplaatse nog een 150mm Sigma macro-objectief en een Nikon 50 mm gekocht, plus 1GB geheugenkaart en nog wat toebehoren...

    Zo zie je maar, eerlijkheid en correctheid loont!...

    Een klein voorbeeldje waar Degreef nog lessen kan uit trekken!...
    Mss link doorsturen,dan weten ze tenminste wat er fout loopt
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #32
      Re: Degreef: prijspolitiek???

      Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC
      De man was heel gedienstig en hij wou zelfs een goed woordje doen bij De Beuckelaer om de herstelling aan te vragen onder garantie tot op het moment dat ik vertelde dat het toestel uit Duitsland kwam. Dan was het : " tja, ge kunt het misschien eens in Duitsland vragen".

      Ehwel, ik heb zijn raad opgevolgd (en hij ziet mij nooit meer terug). Dany.
      Maar wat wil je nu eigenlijk? goedkoop in duitsland kopen, ok, begrijpelijk, ieder beslist dat voor zich, maar dan moet een winkelier je hier maar verder helpen als er probs zijn? je moet daar eens goed over nadenken of dat klopt! Je mag er van uitgaan, dat die winkelier waar je hem koopt in principe ook de garantieafhandeling moet doen. tenzij uitzonderingen, verhuis of wat dan ook. voor niks gaat de zon op.
      Als je hem rechtstreeks bij Nikon binnebrengt, ok, dan zit je op het goede spoor.
      Maar als ik jullie hier bezig hoor, zullen er binnenkort gewoon geen gewone winkels meer zijn, kopen we allemaal in Duitsland, en rijden we naar de fnac om alles eens te betasten.
      Goe bezig.

      Comment


      • #33
        Re: Degreef: prijspolitiek???

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
        Met alle respekt, maar ervan uitgaan dat handelaars hier mee lezen is niet juist, die mensen hebben echt wel wat anders te doen dezer dag. We spreken hier niet over de zoveelste anonieme internetshop, die in zijn achterkamertje spullen verhandelt.
        Dat je dus slecht behandelt ben, kan ik inkomen, en begrijpen, maar deze manier van natrappen is toch echt niet nodig mijn inziens. Al eens aan gedacht, dat die mensen helemaal van niks weten, tenzij het voorval zelf? Want als ze hier niet meelezen, hoe komen ze het dan wel te weten, heb jij zelf stappen ondernomen? Nee, maar je verwacht wel dat ze jou gaan kontakteren? Redelijk grote kans dat ze je nickname Lucd nog eens niet kennen?
        Tja...de kip en het ei hé.
        Rudy, dit is helemaal géén natrappen hé! Dit is niet meer of niet minder dan de feedback geven die ik destijds beloofd had.
        Wanneer ik zeg/schrijf dat ik iets doe, dan doe ik dat ook!...
        Indien ik intussen een correcte houding had mogen ervaren van Degreef, dan had ik dat hier met exact dezelfde objectiviteit neergepend, wees maar gerust!...

        En nogmaals, indien fotohandelaars hier niet af en toe eens komen kijken, dan zijn het dikke dommerikken.
        Dat is helemaal geen tijdverlies maar zou een essentieel deel van hun marketing aktiviteit moeten zijn...
        Ik weet van vele verkopers dat zij verdomd goed weten wat hier geschreven wordt, maak je vooral geen illusies!...

        Als jij dan toch zo'n grote vriend aan huis bent bij Degreef, dan kan jij hen mss. even attent maken op het feit dat niet alle klanten even tevreden zijn als jij. Maar noteer dat het enkel en alleen gaat om het niet naleven van een prijsafspraak en de manier hoe dit niet werd opgelost!...
        Je denkt toch zeker niet dat ik zelf ooit nog naar Degreef terugga?...

        Comment


        • #34
          Re: Degreef: prijspolitiek???

          beste Rudy,

          Ik had er kort voordien wel een flits gekocht en mocht de brave man mij geholpen met mijn probleem dan ik daar ook mijn nieuw toestel kunnen kopen (aan een eerlijke prijs dan wel).
          Een aantal verkopers gaan er nogal vlug vanuit dat al wie in het buitenland koopt een profiteur is terwijl zij enkel uit zijn op een verkoop met de hoogste winst en weinig tijdverlies. Ik herhaal het nog eens, geef de klant een goeie service voor een eerlijke prijs en misschien rijden er minder mensen naar Duitsland.

          We hebben een goed voorbeeld hoe een Degreef aan klantenbinding doet.
          Had die man nu eens vijf minuten tijd uitgetrokkenen en een compromis uitgewerkt met LucD dan had ie waarschijnlijk een klant gewonnen en een goeie afloop zou hem hier beslist goeie reklame hebben opgeleverd.

          Tja, soms moet een winkelier een beetje investeren om een klant binnen te halen (al is dat dan met een garantiegeval). Het rendement zal heus wel volgen.

          Dany.

          Comment


          • #35
            Re: Degreef: prijspolitiek???

            We hebben een goed voorbeeld hoe een Degreef aan klantenbinding doet.
            Had die man nu eens vijf minuten tijd uitgetrokkenen en een compromis uitgewerkt met LucD dan had ie waarschijnlijk een klant gewonnen en een goeie afloop zou hem hier beslist goeie reklame hebben opgeleverd.
            Ik vrees dat die goeie man nog niet eens weet dat er een probleem is of was.
            Heeft LucD het hem persoonlijk gezegd? Neen!
            Zijn we zeker dat hij de discussie hier op BD volgt? Neen!
            Zijn we dan niet te snel conclusies aan het trekken? Ja!

            Gr's, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #36
              Re: Degreef: prijspolitiek???

              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
              Ik vrees dat die goeie man nog niet eens weet dat er een probleem is of was.
              Heeft LucD het hem persoonlijk gezegd? Neen!
              Zijn we zeker dat hij de discussie hier op BD volgt? Neen!
              Zijn we dan niet te snel conclusies aan het trekken? Ja!

              Gr's, Wim
              Voila, dat is ook mijn gedacht
              Last edited by Rudy; 6 januari 2006, 19:16.

              Comment


              • #37
                Re: Degreef: prijspolitiek???

                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                Ik vrees dat die goeie man nog niet eens weet dat er een probleem is of was.
                Heeft LucD het hem persoonlijk gezegd? Neen!
                Zijn we zeker dat hij de discussie hier op BD volgt? Neen!
                Zijn we dan niet te snel conclusies aan het trekken? Ja!

                Gr's, Wim
                Ja hier zitten we fout hé mannen, we moeten hem dringend laten kennis maken met Belgium Digital.

                Comment


                • #38
                  Re: Degreef: prijspolitiek???

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                  En nogmaals, indien fotohandelaars hier niet af en toe eens komen kijken, dan zijn het dikke dommerikken.
                  Dat is helemaal geen tijdverlies maar zou een essentieel deel van hun marketing aktiviteit moeten zijn...?...
                  Waar haal je dat toch ? ? Denk je nou echt dat die mensen daar tijd of goesting voor hebben? Of je ze daarvoor dom moet noemen? Ze komen misschien veel meer met profis in aanraking dan wij hier op dit forum? En halen daar enorm veel nuttige info uit.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                  Je denkt toch zeker niet dat ik zelf ooit nog naar Degreef terugga?...
                  Ik ben er heel erg zeker van , dat als Alain moets weten wat er aan de hand is, hij dit zou proberen recht te zetten. Misschien zelfs een commerciele geste zou doen. Maar je kan niet verwachten, als ie al zo dom is om hier niet te lezne, dat ie ook nog eens ne glazen bol heeft en je probleem ziet?

                  Weet je, als het je zo hoog zit, wees dan een vent, en ga erheen, leg je frustratie uit, en kom dan hier je relaas schrijven!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Degreef: prijspolitiek???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                    ...
                    Heeft LucD het hem persoonlijk gezegd? Neen!
                    ...
                    Toch wél hoor beste Wivo... !!!
                    Je moet goed lezen wat ik geschreven heb hé!
                    Ik heb wel degelijk aan die madam gezegd wat de verkoper mij de vorige week als "BD-prijs" had vermeld. Zij beweerde letterlijk dat die jongen een professionele fout had gemaakt!...
                    Ik ga hier niet het ganse verhaal opnieuw schrijven. Scroll desnoods maar even naar boven...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Degreef: prijspolitiek???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                      .... Met alle respekt, maar ervan uitgaan dat handelaars hier mee lezen is niet juist, die mensen hebben echt wel wat anders te doen dezer dag...
                      Hoe verklaar je dan dat de verkoper zelf van "dé BD-korting" sprak zonder dat ik het zelf vermeldde?
                      Mss. kijkt die verkoper wél naar BD en zijn baas/bazin niet?....
                      En ik heb het al geschreven, de meeste verkopers kennen BD dus idd. wél... 't zou maar erg zijn voor BD... dikwijls heb ik hen in verkoopsgesprekken zélf al horen verwijzen naar dit (en andere) fora...

                      Als het stoort dat ik een man van principes ben, ... so be it.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Degreef: prijspolitiek???

                        Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                        Hoe verklaar je dan dat de verkoper zelf van "dé BD-korting" sprak zonder dat ik het zelf vermeldde?
                        Mss. kijkt die verkoper wél naar BD en zijn baas/bazin niet?....
                        En ik heb het al geschreven, de meeste verkopers kennen BD dus idd. wél... 't zou maar erg zijn voor BD... dikwijls heb ik hen in verkoopsgesprekken zélf al horen verwijzen naar dit (en andere) fora...

                        Als het stoort dat ik een man van principes ben, ... so be it.
                        Een mens mag (moet zelfs) principes hebben.
                        i rest my case.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Degreef: prijspolitiek???

                          Ik ben het volledig eens dat advies vragen in een fotozaak en dan online in Duitsland aankopen niet echt fair is.Ik zou dit trouwens nooit durven.
                          Ik heb me onlangs een 28-75 van Tamron aangeschaft.Na veel opzoekwerk op internet,testen en forums gelezen. Ging eerst een fotozaak in de buurt binnen,deze had ze niet in stock kon ze bestellen maar kost bjina 500 euro.
                          De lens dan bij een bekende hier op BD gekocht,aantrekkelijke prijs en kon ze daar eerst testen.Zijn prijs lag meer dan 30 % lager dan die zaak hier in de buurt.

                          Als ik geld genoeg had kocht ik ze onmiddelijk hier achter de hoek.Maar voor dit prijsverschil kon ik wel eens 75 km verder rijden.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Degreef: prijspolitiek???

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir
                            Ik ben het volledig eens dat advies vragen in een fotozaak en dan online in Duitsland aankopen niet echt fair is.Ik zou dit trouwens nooit durven.
                            Ik heb me onlangs een 28-75 van Tamron aangeschaft.Na veel opzoekwerk op internet,testen en forums gelezen. Ging eerst een fotozaak in de buurt binnen,deze had ze niet in stock kon ze bestellen maar kost bjina 500 euro.
                            De lens dan bij een bekende hier op BD gekocht,aantrekkelijke prijs en kon ze daar eerst testen.Zijn prijs lag meer dan 30 % lager dan die zaak hier in de buurt.

                            Als ik geld genoeg had kocht ik ze onmiddelijk hier achter de hoek.Maar voor dit prijsverschil kon ik wel eens 75 km verder rijden.

                            mir
                            Beste mir,
                            Ik hoop dat het duidelijk is dat ik wel degelijk in België wou - en nog steeds wil - kopen.
                            Tot op heden heb ik trouwens al mijn fotomateriaal uitsluitend in België gekocht...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Degreef: prijspolitiek???

                              Ik heb een paar keer spullen bij Degreef gekocht, met BD-korting en daarbij nooit problemen gehad. Mijn SB-800 komt van daar, was tweedehands maar had nog de originele De Beuckelaer garantiekaart en was 100 euro goedkoper dan de officiele verkoopprijs. Dat lijkt me een faire deal.

                              Zowel de eigenaar als de mevrouw die dikwijls in de zaak staat en waarvan ik aanneem dat het zijn echtgenote is hebben me altijd 10% korting gegeven als ik vertelde dat ik BD-lid was.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment


                              • #45
                                Re: Degreef: prijspolitiek???

                                Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                                Beste mir,
                                Ik hoop dat het duidelijk is dat ik wel degelijk in België wou - en nog steeds wil - kopen.
                                Tot op heden heb ik trouwens al mijn fotomateriaal uitsluitend in België gekocht...

                                Maar die lens die ik onlangs kocht komt ook uit Belgie (BD sponser).
                                Het was niet mijn bedoeling om af te wijken.

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X