Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degreef: prijspolitiek???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Degreef: prijspolitiek???

    Heeft er nu al iemand deze topic onder de aandacht van de winkelier gebracht?

    Natuurlijk is het volkomen verstaanbaar dat LucD hier zijn slechte ervaring neerpent

    Dat een winkel met goede reputatie misschien volledig afgebroken wordt voor een 1 malig feit zou spijtig zijn voor zowel de winkelier als de BD leden.

    mvgr
    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #17
      Re: Degreef: prijspolitiek???

      Oorspronkelijk geplaatst door LucD
      Ik merkte eveneens op dat er geen De Beuckelaer garantie bijzat, maar een van Nikon Europe BV...
      Even voor de goede orde: Nikon Europe BV is het bedrijf dat de spullen officieel in de EU importeert. Als die naam als importeur vermeld staat moet ieder service-punt van Nikon in Europa je de normale (in jouw visie 'Belgische') service bieden. Het is dus beslist niet noodzakelijk dat de Beuckelaer (of in het geval van Nederland, Inca) op het garantiebewijs vermeld staat.

      Zoals bekend zal de distributie in België voortaan door Nikon zelf worden verzorgd en niet meer door De Beuckelaer. Gezien een aantal recente ontwikkelingen bij Inca, verwacht ik dat Nikon binnenkort ook in Nederland de distributie zelf gaat verzorgen.

      Groeten, Miriam

      Comment


      • #18
        Re: Degreef: prijspolitiek???

        @Miriam,

        Juist, als Nikonian volg ik dit op de voet en weet ik dit dus natuurlijk ook wel, maar dan maakt het bijgevolg niet meer uit of je de spullen nu in België, Nederland, Duitsland of waar dan ook in EU koopt...
        Maw. welk voordeel hebben we dan nog om in België bij de lokale kleinhandel te kopen?...

        En mijn grootste bezwaar was dat ik een garantiebewijs zag dat precies hetzelfde zou zijn als wanneer ik het toestel in Duitsland of via een andere EU-parallelimport zou gekocht hebben!...

        Ik had dergelijk garantiebewijs nooit eerder gezien bij een "Belgisch" Nikon toestel, en vandaar (zonder hier iets te willen insinueren) dat ik even dacht aan mogelijk parallel import, maar daar heb ik het niet over gehad in de winkel. Gewoon, ik had, mss. ten onrechte, heel even een "not from here" gevoel en had dus bedenkingen ivm. de herkomst van die flitser...
        Er zijn idd. (hof)leveranciers die hetzelfde toestel met dergelijk garantiebewijs kunnen leveren...en zij gaan niet altijd bij De Beuckelaer shoppen

        Comment


        • #19
          Re: Degreef: prijspolitiek???

          Oorspronkelijk geplaatst door LucD
          En mijn grootste bezwaar was dat ik een garantiebewijs zag dat precies hetzelfde zou zijn als wanneer ik het toestel in Duitsland of via een andere EU-parallelimport zou gekocht hebben!...
          Als het toestel op een normale wijze de EU is binnengekomen, is er per definitie geen sprake van parallelimport. Dat is al heel lang zo en daarom hebben we al heel erg lang recht op normale service in België of Nederland als een toestel in Duitsland of een ander EU-land is gekocht. Dat vinden De Beuckelaer en Inca niet leuk, dus daarom hebben ze het nooit aan de grote klok gehangen.

          Nogmaals: gekocht in de EU geeft recht op volledige garantie in Belgie en Nederland; er is geen sprake van parallelimport.

          Groeten, Miriam

          Comment


          • #20
            Re: Degreef: prijspolitiek???

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
            Als het toestel op een normale wijze de EU is binnengekomen, is er per definitie geen sprake van parallelimport. Dat is al heel lang zo en daarom hebben we al heel erg lang recht op normale service in België of Nederland als een toestel in Duitsland of een ander EU-land is gekocht. Dat vinden De Beuckelaer en Inca niet leuk, dus daarom hebben ze het nooit aan de grote klok gehangen.

            Nogmaals: gekocht in de EU geeft recht op volledige garantie in Belgie en Nederland; er is geen sprake van parallelimport.

            Groeten, Miriam
            OK, dus moeten we ons geen zorgen meer maken wanneer er bvb. geen Nederlandse handleiding wordt meegeleverd en/of wanneer bepaalde winkels preciseren dat bij een bepaald toestel geen "Inca" garantie wordt verleend, terwijl eenzelfde (duurder!) exemplaar in dezelfde shop wél met dergelijke garantie gaat!... Of zou het hier dan telkens om grijze import van buiten de EU gaan?...

            BTW, wanneer ik het over "EU-parallelimport" had, dan bedoelde ik wel parallelimport in België (dus binnen de EU en niet parallel aan de EU). Sorry indien ik dit niet duidelijker heb geformuleerd.

            Comment


            • #21
              Re: Degreef: prijspolitiek???

              Nee, je zult moeten blijven uitkijken voor zaken die niet officieel door de fabrikant naar de EU zijn gestuurd. Dat soort spullen komen uit de VS, Rusland, Japan en noem maar op. Het is precies dezelfde kwaliteit, maar niet dezelfde garantie. Vaak kun je dergelijke camera's herkennen aan verkeerde stekkers bij de voeding.

              Groeten, Miriam

              Comment


              • #22
                Re: Degreef: prijspolitiek???

                Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Nee, je zult moeten blijven uitkijken voor zaken die niet officieel door de fabrikant naar de EU zijn gestuurd. Dat soort spullen komen uit de VS, Rusland, Japan en noem maar op. Het is precies dezelfde kwaliteit, maar niet dezelfde garantie. Vaak kun je dergelijke camera's herkennen aan verkeerde stekkers bij de voeding.

                Groeten, Miriam
                Thx voor deze bevestiging Miriam, we zullen dit dus in 't vervolg telkens heel expliciet navragen bij de (hof)leverancier

                Bij deze zal ik dan maar dit - overigens interessant - off-topic hoofdstukje afsluiten en met belangstelling uitkijken naar verdere constructieve bijdragen aan de feitelijke kern van dit draadje...

                Comment


                • #23
                  Re: Degreef: prijspolitiek???

                  Ja dan zijn ze verwonderd dat men online koopt he.Heb hier ook eens de prijs gevraagd bij de lokale fotoboer een 18-50 lens van sigma kost bij die zaak 599 euro en online bij bvb konijnenberg 419 euro + 25 euro verzendkosten !

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Degreef: prijspolitiek???

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir
                    Ja dan zijn ze verwonderd dat men online koopt he.Heb hier ook eens de prijs gevraagd bij de lokale fotoboer een 18-50 lens van sigma kost bij die zaak 599 euro en online bij bvb konijnenberg 419 euro + 25 euro verzendkosten !
                    Ik wil hier toch aan toevoegen dat deze evolutie hier op dit forum serieus in de hand gewerkt wordt!

                    Hoe vaak kan je op het forum lezen "stap een fotowinkel binnen en neem de beide camera's eens vast, vraag advies en wat dan ook" en wanneer de keuze is gemaakt gaat men het internet af op zoek naar de goedkoopste leverancier. Van de plaatselijke fotohandelaar wordt dus verwacht dat hij zijn infrastructuur, zijn materiaal, zijn deskundigheid en vooral zijn personeel ter beschikking stelt van mensen die er nooit hun materiaal zullen kopen. Deze personeelskost dient betaald te worden van de (hogere) winstmarge die hij verplicht is te nemen op het materiaal dat nog wel in de winkel verkocht wordt.

                    En dan is men hier verwonderd dat er vele fotohandels verdwijnen of zich gaan groeperen in onpersoonlijke ketens. Weldra zullen jullie enkel nog materiaal kunnen bestellen met een muisklik, zonder dit ooit live gezien of vastgehad te hebben ...

                    Trouwens, de tarieven van de internetshops zijn ook niet gebaseerd op liefdadigheid. Door hun beperkte kostenstructuur zijn hun winstmarges, ondanks de lagere prijzen, vaak een stuk hoger dan die van de plaatselijke fotohandelaars.

                    Neen, ik heb geen enkel belang in geen enkele fotohandel, maar ik kan me wel mateloos ergeren aan heel deze evolutie. Gelukkig zijn er gezond denkende handelaars zoals Degreef die een perfecte service verlenen en, wanneer het nodig is, hun prijsniveau bijsturen.

                    @mir: dit is helemaal niet persoonlijk op jou bedoeld, hoor . Dit is iets wat al langer op mijn lever ligt!

                    Groetjes, Wim
                    Last edited by Wivo; 26 december 2005, 11:05.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #25
                      Re: Degreef: prijspolitiek???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                      Ik wil hier toch aan toevoegen dat deze evolutie hier op dit formum serieus in de hand gewerkt wordt!

                      Hoe vaak kan je op het forum lezen "stap een fotowinkel binnen en neem de beide camera's eens vast, vraag advies en wat dan ook" en wanneer de keuze is gemaakt gaat men het internet af op zoek naar de goedkoopste leverancier. Van de plaatselijke fotohandel wordt dus verwacht dat hij zijn infrastructuur, zijn materiaal, zijn deskundigheid en vooral zijn personeel ter beschikking stelt van mensen die er nooit hun materiaal zullen kopen. Deze personeelskost dient betaald te worden van de (hogere) marge die hij verplicht is te nemen op het materiaal dat nog wel in de winkel verkocht wordt.

                      En dan is men hier verwonderd dat er vele fotohandels verdwijnen of zich gaan groeperen in onpersoonlijke ketens. Weldra zullen jullie enkel nog materiaal kunnen bestellen met een muisklik, zonder dit ooit live gezien of vastgehad te hebben ...

                      Trouwens, de tarieven van de internetshops zijn ook niet gebaseerd op liefdadigheid. Door hun beperkte kostenstructuur zijn hun winstmarges, ondanks de lagere prijzen, vaak een stuk hoger dan die van de plaatselijke fotohandelaars.

                      Neen, ik heb geen enkel belang in geen enkele fotohandel, maar ik kan me wel mateloos ergeren aan heel deze evolutie. Gelukkig zijn er gezond denkende handelaars zoals Degreef die een perfecte service verlenen en, wanneer het nodig is, hun prijsniveau bijsturen.

                      @mir: dit is helemaal niet persoonlijk op jou bedoeld, hoor . Dit is iets wat al langer op mijn lever ligt!

                      Groetjes, Wim
                      Hier ben ik u 100% akkoord mee, en durf nog een stapje verder te gaan, de lokale fotowinkel betaald wel mee aan onze sociale zekerheid, om bijvoorbeeld die bruggepensioneerden (die waarschijnlijk ook alles in duitsland kopen) te betalen.
                      Arghhhh, gek word ik ervan!!
                      Ik discuteer bijna altijd wat over de prijs, en dan kom ik meestal wel tot een aanvaardbaar prijsverschil, waarmee ik dan toch de toekomst van mijn kinderen een beetje mee ondersteun.
                      Waarmee ik niet zeg, dat als het verschil te gortig is,.. ik heb ooit een olympus e100rs gekocht in duitsland voor 15000 bfr, toen die hier overal 65000fr kostte, tja, dan ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Degreef: prijspolitiek???

                        Hola mannen, ... het gaat hier niet om de absolute centen, wél om het principe van een bepaalde afspraak hé.
                        Als je mijn eerste post in dit draadje naleest, zal je direct (of terug) merken wat ik precies bedoelde.
                        Het gaat mij dus idd. enkel en alleen om een prijsafspraak die niet correct werd nageleefd!
                        Ik heb ook gezegd dat ik liefst in België aankoop, maar dat ik de "toegevoegde waarde" van bepaalde winkels sterk in twijfel trek. Als ze zich dan niet aan consistente afspraken houden, is voor mij het hek van de dam en is de meerwaarde totaal zoek. Bovendien moet ik geen toestel hebben dat reeds door tientallen nieuwsgierige handen is bepoteld. De technische info vind ik ruimschoots op het net.

                        En wat die zgn. fameuze "BD-korting" bij Degreef betreft, ik ben daar niet over begonnen hé. Ik heb dat reeds langer geleden voor het eerst hier op het forum moeten lezen van een aantal leden die er zelf mee uitpakten.
                        Toen ik dit in de winkel even aanhaalde, pikte de verkoper er heel enthousiast op in en plaatste hij zelfs een cijfer op de korting die voor "BD" van toepassing is (...zou zijn ?).

                        Comment


                        • #27
                          Re: Degreef: prijspolitiek???

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                          Hola mannen, ... het gaat hier niet om de absolute centen, wél om het principe van een bepaalde afspraak hé.
                          @LucD: Mijn betoog had geen directe betrekking op jouw verhaal. Jij was tenminste wel van plan op bij een lokale handelaar te kopen. Onderhandelen over een prijs is iets wat moet kunnen en wat ik ook doe bij Degreef. En inderdaad, afspraak is afspraak. Ik vind het spijtig dat jij bij Degreef een onaangename ervaring opdeed, want dit is helemaal niet kenmerkend voor deze winkel.

                          Groetjes, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #28
                            Re: Degreef: prijspolitiek???

                            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                            .....

                            Foto Degreef ....

                            Geen correcte houding ivm. prijzenpolitiek en blijkbaar verschillende "maten en gewichten"...
                            Ik heb een principieel probleem met de dualiteit van enerzijds de zéér duidelijke uitspraak van een vriendelijke verkoper vorige week en anderzijds de on-commerciële reactie van de "madam" gisteren....
                            Ik ben helemaal niet rancuneus en als Degreef dit leest (???), mag hij alleszins nog proberen een en ander alsnog recht te zetten (via PM). Zelf zet ik echter niet de eerste stap om dit zgn. "misverstand" uit de wereld te helpen... Zij hebben het veroorzaakt, aan hen om het terug recht te zetten (indien ze dat belangrijk vinden natuurlijk)....

                            Iig., ik hou jullie op de hoogte!...
                            Zoals beloofd, hou ik jullie nu met deze op de hoogte.

                            Na zowat 14 dagen geduld te hebben gehad, denk ik dat ik nu definitieve conclusies mag trekken over de houding van Foto Degreef.

                            A. Ofwel lezen zij niet wat hier op het forum geschreven wordt. Dat is dan bijzonder dom, want hier klopt het hart van hun (potentiële) klanten en dit is de plaats bij uitstek om uw referenties te zetten, zodat je als winkelier échte "added value" kan laten gelden.

                            B. Ofwel zijn ze zo arrogant en hautain dat ze de mogelijkheid om een en ander (event. via PM) recht te zetten, gewoon naast zich neerleggen en (andermaal) de correctheid missen om zich bij de klant te verontschuldigen voor het niet nakomen van hun afspraak.
                            Dit is dan de bevestiging van hun vorige incorrecte houding in de winkel

                            Ik heb hen een faire kans gegeven om zich alsnog te profileren als correcte handelaars, maar helaas, ik moet vaststellen dat het in deze winkel dus opletten geblazen is en dat men lessen moet trekken uit mijn hogerbeschreven negatieve ervaring bij Foto Degreef!...



                            Anderzijds wil ik hier terloops wél even kwijt dat ik vorig jaar bij geheugenkaart.be een Sigma 50-500 had besteld, dat enkele dagen nadien de prijs (op hun site) werd verhoogd, maar dat ik bij de afhaling - zoals afgesproken - de originele prijs moest betalen, helemaal normaal en correct dus!
                            Door die ervaring gesterkt, en alhoewel dit helemaal niet de bedoeling was, heb ik dan maar meteen terplaatse nog een 150mm Sigma macro-objectief en een Nikon 50 mm gekocht, plus 1GB geheugenkaart en nog wat toebehoren...

                            Zo zie je maar, eerlijkheid en correctheid loont!...

                            Een klein voorbeeldje waar Degreef nog lessen kan uit trekken!...
                            Last edited by LucD; 6 januari 2006, 16:37.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Degreef: prijspolitiek???

                              Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                              Zoals beloofd, hou ik jullie nu met deze op de hoogte.

                              Na zowat 14 dagen geduld te hebben gehad, denk ik dat ik nu definitieve conclusies mag trekken over de houding van Foto Degreef.

                              A. Ofwel lezen zij niet wat hier op het forum geschreven wordt. Dat is dan bijzonder dom, want hier klopt het hart van hun (potentiële) klanten en dit is de plaats bij uitstek om uw referenties te zetten, zodat je als winkelier échte "added value" kan laten gelden.

                              B. Ofwel zijn ze zo arrogant en hautain dat ze de mogelijkheid om een en ander (event. via PM) recht te zetten, gewoon naast zich neerleggen en (andermaal) de correctheid missen om zich bij de klant te verontschuldigen voor het niet nakomen van hun afspraak.
                              Dit is dan de bevestiging van hun vorige incorrecte houding in de winkel

                              Ik heb hen een faire kans gegeven om zich alsnog te profileren als correcte handelaars, maar helaas, ik moet vaststellen dat het in deze winkel dus opletten geblazen is en dat men lessen moet trekken uit mijn hogerbeschreven negatieve ervaring bij Foto Degreef!...



                              Anderzijds wil ik hier terloops wél even kwijt dat ik vorig jaar bij geheugenkaart.be een Sigma 50-500 had besteld, dat enkele dagen nadien de prijs (op hun site) werd verhoogd, maar dat ik bij de afhaling - zoals afgesproken - de originele prijs moest betalen, helemaal normaal en correct dus!
                              Door die ervaring gesterkt, en alhoewel dit helemaal niet de bedoeling was, heb ik dan maar meteen terplaatse nog een 150mm Sigma macro-objectief en een Nikon 50 mm gekocht, plus 1GB geheugenkaart en nog wat toebehoren...

                              Zo zie je maar, eerlijkheid en correctheid loont!...

                              Een klein voorbeeldje waar Degreef nog lessen kan uit trekken!...
                              Met alle respekt, maar ervan uitgaan dat handelaars hier mee lezen is niet juist, die mensen hebben echt wel wat anders te doen dezer dag. We spreken hier niet over de zoveelste anonieme internetshop, die in zijn achterkamertje spullen verhandelt.
                              Dat je dus slecht behandelt ben, kan ik inkomen, en begrijpen, maar deze manier van natrappen is toch echt niet nodig mijn inziens. Al eens aan gedacht, dat die mensen helemaal van niks weten, tenzij het voorval zelf? Want als ze hier niet meelezen, hoe komen ze het dan wel te weten, heb jij zelf stappen ondernomen? Nee, maar je verwacht wel dat ze jou gaan kontakteren? Redelijk grote kans dat ze je nickname Lucd nog eens niet kennen?
                              Tja...de kip en het ei hé.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Degreef: prijspolitiek???

                                Mijn laatste toestellen heb ik ook in Duitsland aangeschaft en dat de prijs heeft meegespeeld ga ik niet ontkennen maar het heeft in mijn geval zeker ook te maken met service.

                                Ik wou indertijd een cp8700 wou aanschaffen. Hij lag te blinken in een vitrinekast in de fnac maar daar moest ge toen ook niet zijn voor een deftige uitleg of serieuze prijs. Ik loop een paar kilometer verder naar focilux en daar wisten ze wel dat ie op komst was maar ze konden nog niet eens een foto van het toestel tonen. Bij Cornelis waren ze iets beter op de hoogte maar een prijs konden ze nog niet geven.

                                Ik heb er eentje besteld bij Ingo in Duren en nog aan een goeie prijs ook.
                                Een week nadien kon ik mij al uitleven.

                                Toen ik na 1,5 jaar een probleem had met mijn toestel (gebeurt meestal 2 dagen voor ge op reis vertrekt), ga ik naar onze lokale nikon verdeler (waar ik kort voordien een SB-600 flits had aangeschaft).
                                De man was heel gedienstig en hij wou zelfs een goed woordje doen bij De Beuckelaer om de herstelling aan te vragen onder garantie tot op het moment dat ik vertelde dat het toestel uit Duitsland kwam. Dan was het : " tja, ge kunt het misschien eens in Duitsland vragen".

                                Ehwel, ik heb zijn raad opgevolgd (en hij ziet mij nooit meer terug).

                                Ondertussen is het toestel in Duitsland onder garantie hersteld en raad eens waar ik mijn d70s heb gekocht.....
                                Voor de service die ik bij Ingo krijg wil ik gerust twee uur rijden.

                                Wanneer ik een mailtje stuur naar Ingo of Corné dan krijg ik binnen de paar uur (of nog vlugger) al een antwoord. Ge moet dat hier eens proberen ...

                                Ik heb misschien pech dat ik in mijn streek nog niet op een geschikte dealer ben gebotst in ieder geval heb ik de indruk dat de service niet evenredig is aan de prijs die wordt aangerekend.

                                Ik denk dat veel lokale verkopers nog iets kunnen leren van hun collega's in 't buitenland.

                                Dany.

                                Comment

                                Working...
                                X