Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben/was bang dat BD naar een bedenkelijk niveau zakt. update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

Oorspronkelijk geplaatst door frevaro
    ik ben alleen verrast dat dit topic zolang open is blijven staan, waarvoor hulde.
    Hoezo Moet toch kunnen op een forum
    Misschien moeten we er een sticky van maken

Nee, serieus, ik denk dat zonder beginners dit forum erg saai en doods zou worden. Juist de wisselwerking tussen 'anciens' en 'newbies' is een toevoeging. Mijn eigen leercurve is door dit forum steiler geweest dan ik ooit in m'n eentje had kunnen bereiken.

Zolang mensen maar bereid zijn om zelf moeite te doen om antwoorden te vinden en, als het niet lukt een antwoord te vinden, hun vraag goed en duidelijk te formuleren is er altijd wel iemand die bereid is om tijd en energie in een antwoord te steken Dat is wat mij betreft de kracht van dit forum. Er wordt niet geklaagd over wat er mis is met allerlei toestellen zoals op DPReview. Er wordt hier wel eens wat gepest tussen de verschillende merken, maar da's meer voor de lol. Op andere fora is dat wel anders Het niveau van het forum is over het geheel misschien lager dan b.v. Fred Miranda, maar eerlijk gezegd heb ik daar wel eens het gevoel op een wis-/natuurkunde forum verzeild geraakt te zijn

Voor mij is BD nog steeds het meest plezierige en leerzame forum dat ik tot op heden ben tegengekomen
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Re: Ik ben/was bang dat BD naar een bedenkelijk niveau zakt. update

Voor allen een leuke opmerking:

"de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"

Jongens en meisjes heren en dames:

indien ik iets niet interressant vind lees ik het dan niet. Is net als reclame en spam, zo wie zo krijg je het, zit er iets interressant tussen dan lees je het zo niet dan lees je het niet.

Moest de reclame en de spam niets opleveren zouden ze er zeker geen geld in steken!!

mijn moto is :
      hoe meer je krijgt hoe meer kans je hebt dat er iets interessant zal tussen zitten (omgekeerd ook natuurlijk)

maar al die zever van vroeger was het beter ???

btw. Het is van de nieuwelingen dat je soms nog het meest van al leert
      en voel je ten minste niet de domste in de ganse hoop

Comment

Tja, newbies zullen er altijd zijn, uiteindelijk mogen we niet vergeten dat we ooit allemaal als "newbie" begonnen zijn. Ik heb er niks op tegen, ik beschouw mezelf ook nog steeds als een beginneling (hoewel ik al sinds april 2004 vollop met m'n D70 bezig ben)

Wat mij wel opvalt, algemeen gezien dan (ik merk dit gedrag nl ook op andere forums over totaal andere onderwerpen) is dat steeds meer "newbies" tot een soort "internet-generatie" behoren die liever lui dan moe zijn.

Ook ik trok nogal verbaasde ogen toen ik gisteren het bewuste topic van oliebolie zag (waar de hele hetze mee begonnen is hier)

Dat je als newbie niet onmiddelijk je nieuwe camera kan kennen, lijkt mij niet meer dan normaal. Maar om zonder te blozen de functie van een bepaalde knop te komen vragen, daarbij ruiterlijk toe te geven dat je te lui bent om je handleiding te nemen.... dat kan er bij mij niet in. Hoewel ik het antwoord perfect wist, heb ik dan ook totaal niet de moeite gedaan om erop te reageren.

Maar stel je nu even voor: je kent de functie niet. Dan neem je even de handleiding, slaat op de eerst bladzijde met de overzichtstekening open, en je ziet onmiddelijk welke functie die knop heeft. Als je dan toch te lui bent om de handleiding te openen, waarom al die moeite doen om naar een forum te surfen, een hele topic aan te maken die je vervolgens moet controleren???? Lijkt mij nog meer werk.

Dat BD een lage drempel heeft vind ik zeer goed, en ik bewonder dan ook de mensen die tot in den treurnis antwoorden blijven geven op vragen die reeds 300 keer gesteld zijn, en mits enig leeswerk zo op te halen zijn. Op andere forum zouden zulke newbies haast onvermijdelijk met een kluitje in het riet gestuurd worden.

Maar soms heeft het toch z'n grenzen. Want zeg nu zelf, als iemand die zelf beweerd te lui te zijn om z'n handleiding te lezen, waarom zouden andere mensen dan nog de moeite moeten doen om hier antwoord op te geven???

Lijkt mij haast z'n typisch scene uit een doorsnee feuilleton, waarbij manlief met de voeten op tafel voor TV hangt, en verwacht dat vrouwlief de ganse tijd voor bier en koekjes zorg. Man toch, sta zelf recht en loop zelf naar die koelkast! (en nee ik ben geen vrouw!)
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Mijn gedacht! 'k zou het niet beter kunnen verwoorden.

Ik heb zeker niets tegen newbies, integendeel, BD staat met armen wijd open ze te ontvangen, maar toen ik de bewuste topic las kwam er wel stoom uit mijn neusgaten

Zijn zwakke excuses (later) dat ie zijn handleiding was vergeten, is een zwak tegen-argument, hij was waarschijnlijk ook te lui om zijn handboek mee te nemen zekers..

De woorden "ik ben te lui" zinderen nog steeds na, wat een arogantie zeg.

Dit is een kaakslag voor ALLE BD'rs trouwens en een gebrek aan elementair respect!

Of zou ie graag hebben dat een BD'r uit ZIJN hanleiding voorleest voor ie slapen gaat, om alszo weg te (kunnen)dromen over zijn lost-knopje...

Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
          Tja, newbies zullen er altijd zijn, uiteindelijk mogen we niet vergeten dat we ooit allemaal als "newbie" begonnen zijn. Ik heb er niks op tegen, ik beschouw mezelf ook nog steeds als een beginneling (hoewel ik al sinds april 2004 vollop met m'n D70 bezig ben)

Wat mij wel opvalt, algemeen gezien dan (ik merk dit gedrag nl ook op andere forums over totaal andere onderwerpen) is dat steeds meer "newbies" tot een soort "internet-generatie" behoren die liever lui dan moe zijn.

Ook ik trok nogal verbaasde ogen toen ik gisteren het bewuste topic van oliebolie zag (waar de hele hetze mee begonnen is hier)

Dat je als newbie niet onmiddelijk je nieuwe camera kan kennen, lijkt mij niet meer dan normaal. Maar om zonder te blozen de functie van een bepaalde knop te komen vragen, daarbij ruiterlijk toe te geven dat je te lui bent om je handleiding te nemen.... dat kan er bij mij niet in. Hoewel ik het antwoord perfect wist, heb ik dan ook totaal niet de moeite gedaan om erop te reageren.

Maar stel je nu even voor: je kent de functie niet. Dan neem je even de handleiding, slaat op de eerst bladzijde met de overzichtstekening open, en je ziet onmiddelijk welke functie die knop heeft. Als je dan toch te lui bent om de handleiding te openen, waarom al die moeite doen om naar een forum te surfen, een hele topic aan te maken die je vervolgens moet controleren???? Lijkt mij nog meer werk.

Dat BD een lage drempel heeft vind ik zeer goed, en ik bewonder dan ook de mensen die tot in den treurnis antwoorden blijven geven op vragen die reeds 300 keer gesteld zijn, en mits enig leeswerk zo op te halen zijn. Op andere forum zouden zulke newbies haast onvermijdelijk met een kluitje in het riet gestuurd worden.

Maar soms heeft het toch z'n grenzen. Want zeg nu zelf, als iemand die zelf beweerd te lui te zijn om z'n handleiding te lezen, waarom zouden andere mensen dan nog de moeite moeten doen om hier antwoord op te geven???

Lijkt mij haast z'n typisch scene uit een doorsnee feuilleton, waarbij manlief met de voeten op tafel voor TV hangt, en verwacht dat vrouwlief de ganse tijd voor bier en koekjes zorg. Man toch, sta zelf recht en loop zelf naar die koelkast! (en nee ik ben geen vrouw!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
            Ik heb zeker niets tegen newbies, integendeel, BD staat met armen wijd open ze te ontvangen, maar toen ik de bewuste topic las kwam er wel stoom uit mijn neusgaten

Zijn zwakke excuses (later) dat ie zijn handleiding was vergeten, is een zwak tegen-argument, hij was waarschijnlijk ook te lui om zijn handboek mee te nemen zekers..

De woorden "ik ben te lui" zinderen nog steeds na, wat een arogantie zeg.

Ik vraag me af waarom zulke mensen eigenlijk een DSLR kopen.Als je zelfs al te lui bent om je handleiding eens grondig door te nemen,koop jezelf dan een point en shoot (waar helemaal niks mis mee is,dit wil ik erg duidelijk stellen!) met weinig of geen knopkes en eenvoudige symbolen.De handleiding zal ook heel wat dunner en eenvoudiger zijn.

Eén van de plezierige kanten van een DSLR is net dat je zelf als fotograaf via sluitertijd,diafragma,soort lichtmeting enz...je eigen fotookes en zelfs stijl van fotografie kan gaan bepalen.Dit is een wezenlijk deel van de fun en daar moet je wel een leerschool voor doorlopen die inspanningen van je vraagt.(of je moet een geboren natuurtalent zijn )

Denk dat met de vraag op zich niks mis is.Heb hier ooit ook al heel wat "domme" vragen gesteld maar het is inderdaad de houding die redelijk arrogant overkomt.
            Danny's Photosite

Comment

Ik ben blij met de reacties en ervaar het als een steun. Een paar dagen geleden dacht ik nog dat ik de enige was die zich stoorde, maar gelukkig is dat niet zo.

@ Aragon. Je schrijft: Ook ik trok nogal verbaasde ogen toen ik gisteren het bewuste topic van oliebolie zag (waar de hele hetze mee begonnen is hier).
              Waarschijnlijk bedoel je het niet zo want 'hetze', betekent: ophitsing, lastercampagne. Maar het was/is zeker niet mijn bedoeling om een hetze te beginnen.

Comment

och

je kan ook denken:
                ik leer niet teveel over mijn fototoestel, dan blijf ik er nieuwe functies in ontdekken, door de jaren heen, en hoef ik niet elk jaar een nieuwe te kopen.
                besparend verrassingsdenken, heet dat, denk ik.

voor de rest denk ik niet dat we ons zorgen moeten maken over niveau's die zakken of niet zakken.

Ik kan wel begrijpen dat je, hoewel je normaal niet op zo'n dingen reageert, dat het toch eens moet, of gebeurt voor dat je't zelf doorhebt.
                (In dit geval zou ik misschien wel gereageerd hebben want ik weet van buiten waar dat knopje voor dient, en da's in een seccondje uitgelegd... ik heb het soms moeilijk om te slikken als de provincialiteit van mijn scherm druipt... maar iedereen mag zijn hobby en leven vormgeven zoals ie dat zelf wil, denk ik dan maar. Maar IK VIND mijn manier nog altijd de beste - gelukkig maar.)

Hendrik
                Last edited by hendrik; 8 juni 2005, 23:13. Reden: twee joekels van taalfouten verbeterd!
                +------------------+
                +------------------+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                  Waarschijnlijk bedoel je het niet zo want 'hetze', betekent: ophitsing, lastercampagne. Maar het was/is zeker niet mijn bedoeling om een hetze te beginnen.
                  De meeste politiekers die een oorlog beginnen bedoelen het meestal ook niet zo.
                  Toch gebeurt het...
                  I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

Comment

De woorden "ik ben te lui " zullen we nog meer te horen krijgen. Ik denk dat het bij deze tijd hoort. Niet alleen hier op het forum maar ook in het dagelijks leven hoor en zie ik deze trendt. Op het werk erger ik mij kapot aan deze mentaliteit. Ze worden snel moe tegenwoordig, of ze willen toch vanalles maar laten iemand anders er voor opdraaien. Dat is ook een kunst. Niet reageren op zulke postings is in mijn ogen nog het beste.

Groetjes

JO
                    Groetjes
                    ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Owanneke
                      De meeste politiekers die een oorlog beginnen bedoelen het meestal ook niet zo.
                      Toch gebeurt het...
                      Je hebt mij door. Verdorie!

Comment

OK, misschien een ietswat verkeerde woordkeuze dan, maar wat ik er onder versta/bedoel is gewoon de algemene frustratie die ontstond bij verschillende forum leden (oa mijzelf) naar aanleiding van het bewuste topic. Heeft idd niets met ophitsing te maken in deze context.

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                        @ Aragon. Je schrijft: Ook ik trok nogal verbaasde ogen toen ik gisteren het bewuste topic van oliebolie zag (waar de hele hetze mee begonnen is hier).
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Working...
                        X