Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben/was bang dat BD naar een bedenkelijk niveau zakt. update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
    Hallo Rudy,
    Ik heb soms stevige uitspraken gedaan, maar nooit ongenuanceerd of van onderbroeken niveau (misschien bedoel je daar iets anders mee, als ik)
    Hoewel ooit heb ik eens een topic gehad met razzi in chit chat over Bertha K. bedoel je dat soms?
    Ik begrijp niet dat ik bij jou de indruk wek dat ik dat niet aanvaard. Je kan toch moeilijk zeggen dat ik de discussie niet durf aan te gaan of dat ik mijn fouten niet durf toe te geven.
    Ja, een tijd geleden heb ik je waarschijnlijk beledigd met mijn opmerking over de Minolta. Een prachtcamera, maar niet beter of slechter dan andere merken. Op punten is de camera wat beter, op punten wat minder. Het resultaat telt was mijn betoog en daar sta ik nog steeds achter.
    Jan, het gaat mij niet over de camera zelf, dat was de discussie zelf, daar had ik geen problemen mee, wel met de opmerkingen over de kwaliteit van de gemaakte beelden door sommigen, de reaktie tegen mar@, en dan die rotopmerking over hoe de models eventueel verder gaan uit de kleren. Dit is volgens mij respectloos. Of je het nu mooi vind of niet. Dat je niet wild word van mijn fotos, kan me geen zak schelen, dat hoeft ook niet .

Comment

als het niveau hier te laag is voor je dan kan je nog altijd beslissen een tijdje niet meer langs te komen.
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Alléé, zullen we dan nu allemaal terug fotokes gaan maken... (tussen de regenbuien door...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Jan, het gaat mij niet over de camera zelf, dat was de discussie zelf, daar had ik geen problemen mee, wel met de opmerkingen over de kwaliteit van de gemaakte beelden door sommigen, de reaktie tegen mar@, en dan die rotopmerking over hoe de models eventueel verder gaan uit de kleren. Dit is volgens mij respectloos. Of je het nu mooi vind of niet. Dat je niet wild word van mijn fotos, kan me geen zak schelen, dat hoeft ook niet .
          Waarom zou ik niet mogen oordelen over de kwaliteit van andermans foto's. Dat zulks erg subjectief is besef ik maar al te goed.
          Mijn reactie aangaande Mar© en jou was beneden niveau.
          Sommige modellenfotografie heeft iets gekunsteld. Dat aan aan de kaak stellen heeft niets met respectloosheid voor deze mensen te maken te maken.
          Er zijn prachtige modellenfoto's. Zo ben ik erg onder de indruk van de foto's uit het boek: OUTDOOR LIGHTING NUDES samengesteld door Cathy Joseph.

Last edited by j@n; 6 juni 2005, 12:00.

Comment

Nou, vooruit, laat ik dan ook maar eens een duit in het potje doen. Want hoewel ik Jan's reactie ook ietwat extreem vond in het aangehaalde topic kan ik me er wel wat bij voorstellen.

In de jaren die ik inmiddels her en der op fidonet, usenet en later ook op het www met zijn fora heb doorgebracht heb ik 1 ding geleerd: het kweken van een koeiehuid. Zelfs al strijkt iemand je 180 graden tegen de haren in, al beledigt'ie je tot op het bot, laat het van je afglijden. Al is iemand nog zo'n troll, laat gaan! Je bereikt er niets mee...

Of BD "afzakt naar een bedenkelijk niveau"... ach, om eerlijk te zijn: ieder forum, of eigenlijk: iedere community, beleeft zo z'n bergen en dalen door de tijd gezien. Meegaand op de getijden van het jaar (vakantietijd, nieuwe aanvoer van Lidl- en Aldi digidoosjes met "super-beelden voor een prikkie") zitten we nu weer in een tijd waarin mensen nieuwe speeltjes aanschaffen en anderen hernieuwd hun camera ter hand nemen. Dan krijg je nou eenmaal vragen die al 100 keer gesteld zijn, van beginnersvragen die in de handleiding op bladzijde 1 staan uitgelegd tot vragen naar basisbegrippen. Gaat wel weer over en diegenen die meer uit hun fototoestel willen halen dan alleen de vakantiekiekjes blijven misschien hangen en groeien door.

BD, 't is soms net de echte wereld .

Comment

Ik kreeg vroeger altijd RTFM te horen op school:

RTFM: Read that fucking manual
              Steven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé

Krijg het nog steeds te horen, maar roep het nog vaker

Qua bedoeling van dit topic kan ik met J@n meegaan. Indien iemand srieus getracht heeft en het niet begrijpt ben ik altijd bereid om hulp te verlenen waar ik kan. Iets niet weten is niet dom, iets niet vragen als je het niet weet wel !

Waar ik absoluut een hekel aan heb is als iemand zonder enige poging om het zelf uit te zoeken vraagt of je hem/haar kunt helpen. Dat vertik ik in "het echte leven" dus gewoon Eerst zelf zoeken/proberen en dan vragen. Hier op het forum reageer ik inmiddels gewoon niet meer

Voor alle beginners zijn de eerste stappen moeilijk. En ja, ik vraag me ook wel eens af of iemand wel weet waar'ie mee bezig is, maar als de persoon de moeite neemt om de vraag goed en duidelijk te formuleren zal ik er antwoord op geven indien ik dat kan.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Het internet -en ook dit forum- is bij uitstek een "zap-medium"... Je pikt eruit wat je interessant vindt en je laat de rest gewoon links liggen. Hier speelt de vrije markt volkomen. Je kan fora zoals dit bestoken met allerhande vragen, wijsheden of dommigheden, maar het is aan de gebruikers (u en ik dus) om uit die aanhoudende gegevensstroom zelf te filteren wat ons aanspreekt.

Dwaze vragen, daar ga ik niet op in. "RTFM" heb ik gedacht gedurende de split-seconde dat ik die vraag zag passeren, en ik zal enkele seconden vol bewondering alweer naar een schitterende macro-foto van één van de leden te gapen. Dat er heel wat rommel en geleuter ronddobbert ook op dit forum, dat is voor mij geen steen des aanstoots; het hoort er gewoon bij. En ergens zitten er onder ons ook goeie zielen die met engelengeduld keer op keer dezelfde basic vragen blijven beantwoorden. Respect daarvoor!

De mods op dit forum hebben de onzalige taak om het "niveau" aantrekkelijk genoeg te houden opdat de meer ervaren fotofielen het niet voor bekeken houden. Een onophoudelijke strijd tegen verkleutering en degradatie, maar tegelijkertijd ook erover wakend dat er zich geen elitaire snobberij begint te ontwikkelen zoals op sommige andere fora (die ik dan ook met veel plezier links laat liggen). Het zit hem dus allemaal in de "mix" en wat dat betreft, doen de mods hier hun werk behoorlijk goed. Het resultaat is er alleszins. Een simpele blik in de showcase-fora volstaat hiervoor.

Conclusie is dus: erger je niet aan een per definitie ergerlijk medium. We zijn hier niet bezig om "grote literatuur" te plegen. Wie dàt verwacht is imho een tikje naïef.

Met alle respect voor de betrokkenen... ik begrijp uw standpunten en gebeurlijke idealisme.
                  Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé

Correctie.... je bedoelt natuurlijk Read The Fine Manual. We zijn hier toch niet grof in de bek, hè?

Overigens... als goed betaald consultant voor de grafische industrie word ik ook vaak geconfronteerd met vragen waarvan ik me oprecht afvraag waarom de mensen niet eerst even de handleiding er op na slaan. Maar ik zeg het ook heel eerlijk tegen mijn klanten: "handleidingen zijn boeken die geschreven zijn voor mij, zodat ik geld kan verdienen aan jullie".

Maar zelfs mensen die wel de handleiding lezen, kunnen niet alles onthouden. Als dat wel het geval zou zijn, zou ik misschien geen inkomsten meer hebben.

Ik wil even kwijt dat ik blij ben dat de toon van deze draad inmiddels een stuk gematigd is. Blijkbaar zijn hier toch echte kerels aan het werk in plaats van ruziemakende kinderen

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      Correctie.... je bedoelt natuurlijk Read The Fine Manual. We zijn hier toch niet grof in de bek, hè?

Overigens... als goed betaald consultant voor de grafische industrie word ik ook vaak geconfronteerd met vragen waarvan ik me oprecht afvraag waarom de mensen niet eerst even de handleiding er op na slaan. Maar ik zeg het ook heel eerlijk tegen mijn klanten: "handleidingen zijn boeken die geschreven zijn voor mij, zodat ik geld kan verdienen aan jullie".

Maar zelfs mensen die wel de handleiding lezen, kunnen niet alles onthouden. Als dat wel het geval zou zijn, zou ik misschien geen inkomsten meer hebben.

Ik wil even kwijt dat ik blij ben dat de toon van deze draad inmiddels een stuk gematigd is. Blijkbaar zijn hier toch echte kerels aan het werk in plaats van ruziemakende kinderen

Groeten, Miriam
                      En Miriam, bevalt Scott Kelby nog steeds goed?

Comment

Eerlijk gezegd had ik niet meer verwacht, dat deze topic in een rustiger vaarwater zou komen. Mijn hartelijke dank hiervoor. Dat in het begin, een aantal reacties zich vooral op het persoonlijke vlak tegen mij keerden, heb ik ook aan mijzelf te danken; wie soms om zich heen slaat kan een klappen terug verwachten.

De reactie van peterke: 'Erger je niet aan een per definitie ergerlijk medium. We zijn hier niet bezig om "grote literatuur" te plegen. Wie dàt verwacht is imho een tikje naïef'. Ga ik mij ter harte nemen. Soms ben ik té serieus voor de vluchtigheid en relatieve oppervlakkigheid van dit medium. Het kan dan ergerlijk overkomen de dominee uit te hangen.

Comment

Eerlijk gezegd had ik niet meer verwacht, dat deze topic in een rustiger vaarwater zou komen. Mijn hartelijke dank hiervoor. Dat in het begin, een aantal reacties zich vooral op het persoonlijke vlak tegen mij keerden, heb ik ook aan mijzelf te danken; wie soms om zich heen slaat kan een klappen terug verwachten.

De reactie van peterke: 'Erger je niet aan een per definitie ergerlijk medium. We zijn hier niet bezig om "grote literatuur" te plegen. Wie dàt verwacht is imho een tikje naïef'. Ga ik mij ter harte nemen. Soms ben ik té serieus voor de vluchtigheid en relatieve oppervlakkigheid van dit medium. Het kan dan ergerlijk overkomen de dominee uit te hangen.
                          J@n, een dominee is ook maar een mens hee
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                            J@n, een dominee is ook maar een mens hee
                            Ja, iemand die de letters 'theo' in zijn naam heeft kan het weten.

Comment

En Miriam, bevalt Scott Kelby nog steeds goed?
                              Ja zeker. Mooi boek met relevante voorbeelden. Ik ben er nog steeds blij mee.

Nu het hier weer rustig is geworden durf ik er eindelijk op te wijzen dat onder deze thread een aantal "similar threads" worden genoemd. En welke thread staat daar al een hele tijd als eerste genoemd?

Toeval of niet, maar de kunst van het communiceren ligt in het relativeren

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                                Ja zeker. Mooi boek met relevante voorbeelden. Ik ben er nog steeds blij mee.

Nu het hier weer rustig is geworden durf ik er eindelijk op te wijzen dat onder deze thread een aantal "similar threads" worden genoemd. En welke thread staat daar al een hele tijd als eerste genoemd?

Toeval of niet, maar de kunst van het communiceren ligt in het relativeren

Groeten, Miriam
                                Hier groeit iets mooi's.....
                                Ken wel hun niveau nog niet
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X