Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben/was bang dat BD naar een bedenkelijk niveau zakt. update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

    Nou J@n, ik dacht dat je boven dergelijke nutteloze topics stond.
    Ik weet trouwens niet wat je met deze topic wil bereiken Is in de bewuste topic nog niet genoeg gezegd over dat éne ongelukkig zinnetje? Moeten we als moderators nu ook gaan filteren wat zinnige en onzinnige vragen zijn, welke het waard zijn door jou beantwoord te worden??
    Ik wil je volledig gelijk geven in de manier van vraagstelling, maar voor de rest zijn er hier genoeg (beginnende) fotografen-forumleden die -gelukkig maar- ook eenvoudige vragen willen oplossen.
    Het aantal beginnende digitale fotografen wordt steeds groter, is het dan niet onlogisch dat je in verhouding meer beginnersvragen zal lezen? Moeten we enkel nog originele, nooit eerder gestelde vragen toelaten? Dan zal het hier wel snel héél rustig worden.

    Maak je dan niet druk in zo een topic dat je niet kan bekoren of zelfs tegenzin doet krijgen en klik verder naar het volgende topic.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #17
      Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

      Oorspronkelijk geplaatst door j@n
      Je hebt gelijk. Ik hoef niet op een vraag te reageren. Maar toch blijf ik van mening dat dergelijke vragen het niveau van het forum verlagen.

      En wat voor niveau wil je dan ? Een niveau voor intelectuele camera nitwitz ofzo.


      Hetgene wat ik leuk vindt aan bd, is dat iedereen zowel iemand die geen bal verstand heeft van een camera, als mensen die weten hoe ze een camera moeten bedienen hier terecht komen......
      Als je liever in een wereld van pseudo intelectuelen leeft..... niemand houdt je tegen om andere fora op te zoeken. Hier zitten gewone mensen (die onderandere geen handledingen uitpluizen), als wat meer gevordereden... en dat maakt het zo leuk.....


      't bestaan genoeg fora waar mensen zitten die denken dat ze over intelect beschikken, of die zich wat beter als de gewone gebruiker willen voelen..... feel free...
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #18
        Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

        Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
        Hè, echt gezellige boel hier (als je van knokken houdt ). Maar heren (zijn vrouwen te dom om ruzie te maken? ), misschien is het leuker om lekker foto's te gaan maken... ik hou het in ieder geval voor gezien bij dit draadje... Ik laat wel weer van me horen als ik een paar foto's wil laten zien.

        Groeten, Miriam
        Yep, mijn gedachte ook. Ga lekker foto`s maken

        Comment


        • #19
          Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jo
          J@n,


          Als deze en onderstaande quote geen duidelijke zinnen zijn dan weet ik het ook niet meer.



          Ik heb de woorden "ongelukkige vraagstelling" gebruikt .
          En gezien de commoties en reacties die deze topic heeft teweeggebracht had ik feitelijk "rampzalig" moeten gebruiken.

          Wel is het ook zo dat Olliebollie een gebruikt heeft bij zijn vraag en achteraf excuses aangeboden heeft.


          Waarom ik de topic gesloten heb?
          2 vragen / 37 antwoorden waarvan 7 on topic ?
          Geef toe dat de topic aan het verzuren is.
          Hopelijk gaat deze NIET dezelfde weg op want anders gaat ook deze topic gesloten worden.
          Discussieren mag, voor beledigen en persoonlijke aanvallen moeten maar andere forums bezocht worden.

          mvgr
          Jo(han)

          BTW: Wij vinden het steeds spijtig als iemand BD wil verlaten. Het is steeds een verlies aan kennis/ervaring en vaak ook vriendschap.
          Johan, als jij vindt dat deze topic, waarin we misschien niet vriendelijk zijn, maar naar mijn gevoel niet gescholden wordt, wilt sluiten, dan doe je dat toch.
          Daarbij wie zegt dat ik het forum wil verlaten. Ook kan ik mij niet voorstellen dat je dat spijtig vindt. Zo'n laatste zin van jou, klinkt als een politicus.
          Jammer dat je niet inhoudelijk in gaat op de topic-titel.

          Comment


          • #20
            Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

            En we zakken...

            En blijven zakken...

            ||
            \/

            Comment


            • #21
              Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

              Oorspronkelijk geplaatst door marc
              Yep, mijn gedachte ook.
              Ik begrijp niet Marc dat je dit knokken noemt. Een woordewisseling, maar knokken. Misschien is het gezellig houden van dit forum ook wel de reden dat het regelmatig echt uit de hand loopt. BD staat bekent om zijn gemoedelijkheid en toch komt het regelmatig te forse scheldpartijen. Het Nederlandse DPZ is veel zakelijker en directer, maar ik heb er nog nooit een
              flinke ruzie meegemaakt.

              Ik kan stevige woorden gebruiken, maar wel in een open discussie. Vermoedelijk zorgen dergelijk spelden prikken, zoals jouw reactie, juist er voor dat het snel uit de hand loopt, zonder inhoudelijk op de discussie in te gaan.

              Comment


              • #22
                Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose

                Ik had nooit gedacht dat je met het L-knopje op de D70 zoveel zever kon aanzetten...
                L L

                Iedereen heeft het recht om vragen te stellen op dit forum, maar de ongelukkige manier van vragen van Ollibollie is niet zo handig van hem geweest. Maar goed, dat is gebeurd en nu weer verder met fotograferen!
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #23
                  Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                  En wat voor niveau wil je dan ? Een niveau voor intelectuele camera nitwitz ofzo.


                  Hetgene wat ik leuk vindt aan bd, is dat iedereen zowel iemand die geen bal verstand heeft van een camera, als mensen die weten hoe ze een camera moeten bedienen hier terecht komen......
                  Als je liever in een wereld van pseudo intelectuelen leeft..... niemand houdt je tegen om andere fora op te zoeken. Hier zitten gewone mensen (die onderandere geen handledingen uitpluizen), als wat meer gevordereden... en dat maakt het zo leuk.....

                  't bestaan genoeg fora waar mensen zitten die denken dat ze over intelect beschikken, of die zich wat beter als de gewone gebruiker willen voelen..... feel free...
                  Bij kritiek word ik bij de 'pseudo intelectuelen' geplaatst en schijn ik mij beter dan de gewone gebruiker te willen voelen. Ben je dan echt zo onnozel?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                    J@n,

                    Hopelijk gaat deze NIET dezelfde weg op want anders gaat ook deze topic gesloten worden.
                    Discussieren mag, voor beledigen en persoonlijke aanvallen moeten maar andere forums bezocht worden

                    Duidelijk toch ?

                    Wij vinden het steeds spijtig als iemand BD wil verlaten. Het is steeds een verlies aan kennis/ervaring en vaak ook vriendschap.
                    Ook kan ik mij niet voorstellen dat je dat spijtig vindt. Zo'n laatste zin van jou, klinkt als een politicus.
                    Dit slaat op (haast) IEDEREEN die het forum verlaat.
                    En inderdaad ik aanzie mijn MOD zijn niet als een politionele opdracht. Een beetje diplomatie en inlevingsvermogen kan soms veel meer helpen dan de "botte bijl " methode.

                    Jammer dat je niet inhoudelijk in gaat op de topic-titel.
                    Dit is een moeilijke materie gezien de vele facetten ervan.
                    Als MOD ben ik ook geen onbevooroordeelde partij.
                    Tussen pot en pint valt daar wel eens over te praten

                    mvgr
                    Jo(han)







                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                      en we blijven zakken...


                      ||
                      \/


                      ||
                      \/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
                        en we blijven zakken...


                        ||
                        \/


                        ||
                        \/
                        Je hoeft niet te reageren. Waar heb ik dat advies al eerder gehoord!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                          Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                          Ik begrijp niet Marc dat je dit knokken noemt. Een woordewisseling, maar knokken. Misschien is het gezellig houden van dit forum ook wel de reden dat het regelmatig echt uit de hand loopt. BD staat bekent om zijn gemoedelijkheid en toch komt het regelmatig te forse scheldpartijen. Het Nederlandse DPZ is veel zakelijker en directer, maar ik heb er nog nooit een
                          flinke ruzie meegemaakt.

                          Ik kan stevige woorden gebruiken, maar wel in een open discussie. Vermoedelijk zorgen dergelijk spelden prikken, zoals jouw reactie, juist er voor dat het snel uit de hand loopt, zonder inhoudelijk op de discussie in te gaan.
                          Ik doelde niet op het 'spreekwoordelijk' knokken waar Mirjam het in haar eerste alinea, inclusief knipoog, heeft, maar op het feit van dat het leuker is om foto`s te maken dan je op te winden over iets onbenulligs.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                            Johan,

                            Wij vinden het steeds spijtig als iemand BD wil verlaten. Het is steeds een verlies aan kennis/ervaring en vaak ook vriendschap.
                            Een dergelijk cliché is met de botte bijl en is zeker niet diplomatiek.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                              Nou J@n, ik dacht dat je boven dergelijke nutteloze topics stond.
                              Ik weet trouwens niet wat je met deze topic wil bereiken Is in de bewuste topic nog niet genoeg gezegd over dat éne ongelukkig zinnetje? Moeten we als moderators nu ook gaan filteren wat zinnige en onzinnige vragen zijn, welke het waard zijn door jou beantwoord te worden??
                              Ik wil je volledig gelijk geven in de manier van vraagstelling, maar voor de rest zijn er hier genoeg (beginnende) fotografen-forumleden die -gelukkig maar- ook eenvoudige vragen willen oplossen.
                              Het aantal beginnende digitale fotografen wordt steeds groter, is het dan niet onlogisch dat je in verhouding meer beginnersvragen zal lezen? Moeten we enkel nog originele, nooit eerder gestelde vragen toelaten? Dan zal het hier wel snel héél rustig worden.

                              Maak je dan niet druk in zo een topic dat je niet kan bekoren of zelfs tegenzin doet krijgen en klik verder naar het volgende topic.
                              Hallo Willy,

                              Ik heb een zwak voor je en ben daarom geneigd je gelijk te geven.
                              Laat ik voorop stellen: je hebt gelijk, maar soms, ik ben ook maar een mens, knapt er iets. Maar het zijn juist de mensen die zo'n Ollibollie verdedigen, die mij taai maken. Er is bijna niemand die daarover op een redelijk en stevige manier in de discussie wil gaan, maar blijven steken in kleine oppervlakkige stekelige opmerkingen.
                              Overigens is het niet zo willy, dat ik tegen beginners-vragen ben. Jammer dat ik dat niet duidelijk heb kunnen maken. Zeker er komen steeds meer beginnende fotografen. Ik was er ook ooit een. Doch zou het fijn zijn als de moderatoren eens wat vaker een topicstarter wijzen op de mogelijkheid van een search. Ook laat vaak de topic-titel te wensen over. Als ik voor de voor de zoveelste keer lees: 'welke camera?' en er is zelfs nog geen vooronderzoek gedaan, irriteert dat mij.
                              Ik kom regelmatig op de Nederlandse MacFreak een forum voor Apple Macintosh gebruikers. Als daar iemand een vraag stelt die enkele dagen (kunnen zelfs 2 weken zijn) daarvoor al aan de orde is geweest. Wordt de topic gesloten met de vriendelijk verwijzing naar de eerdere topic over hetzelfde onderwerp. Men gaat ervan uit dat de forumleden eerst het betreffende forum nalopen.
                              Last edited by j@n; 5 juni 2005, 21:54.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
                                Ik had nooit gedacht dat je met het L-knopje op de D70 zoveel zever kon aanzetten...
                                ja... en dat stond niet in de handleiding hoor.. dus was best een goeie vraag....

                                Maar on topic nu: ik erger me soms ook aan reacties, vragen etc.. dat ga je gewoon altijd hebben. Verschillende mensen, verschillende meningen, verschillende manieren om te reageren.... is er een domme manier? is er een slimme manier.... ik weet het niet.... maar ik denk dat niet reageren op een topic, vraag of wat dan ook dat je niet aanstaat of waar je je aan ergert de meest wijze manier is. Zo ga ik er toch mee om. En ik kom elke dag met plezier op BD.

                                Amen.

                                Mvg
                                Frans

                                Comment

                                Working...
                                X