Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben/was bang dat BD naar een bedenkelijk niveau zakt. update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgium Digital zakt langzaam naar een bedenkelijk laag niveau.

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
    Hallo Hermen,

Misschien komt het dat ik van de generatie ben, die het vanzelfsprekend vindt om eerst iets op te zoeken alvorens een vraag te stellen. .
    ... zei de man die beweerde op dit forum nog nooit een foto van mij gezien te hebben....

Alvorens je zulke uitspraken doet, ben je toch best dat je dit even controleert.

Verdraagzaamheid...soms ver te zoeken.

Ik stel hier soms ook "domme" vragen; maar ik beantwoord er zeker even veel terug.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
      ... zei de man die beweerde op dit forum nog nooit een foto van mij gezien te hebben....

Alvorens je zulke uitspraken doet, ben je toch best dat je dit even controleert.

Verdraagzaamheid...soms ver te zoeken.

Ik stel hier soms ook "domme" vragen; maar ik beantwoord er zeker even veel terug.
      Je hebt gelijk. Zeer onzorgvuldig van mij.

Comment

Jan,

Ik denk dat jij bedoelt dat het niveau van iemands vraag niet zo uitmaakt, als de vragensteller maar laat weten dat hij / zij moeite heeft gedaan om zelf achter het antwoord te komen.

Alleen persoon X zal bv een antwoord zoeken in zijn fotoboeken, internet terwijl persoon Y denkt dat hij hiervoor het beste op dit forum terecht kan. Omdat hier over het algemeen een goed antwoord op zijn vraag wordt gegeven. Dit laatste kun je ook als een groot compliment voor BD opvatten, want blijkbaar is hier veel kennis aanwezig. Natuurlijk weet niet iedereen even veel over fotografie, maar het feit is wel dat digitale fototoestellen steeds aantrekkelijker worden (denk alleen al aan de prijs). Toch denk ik dat de wat meer "onervaren" leden snel leren op BD en op den duur zelf vragen gaan beantwoorden die zij zelf eerst stelden.

Door de laagdrempeligheid van BD (want een digitale camera is immers steeds populairder) zullen er altijd vragen worden gesteld die eenvoudig zelf opgezocht hadden kunnen worden, maar...dat was in de begintijd van BD ook het geval (ben door de archieven te lezen dit ook tegengekomen)! Alleen kwam het wat minder vaak voor, omdat BD kleiner was.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP
          Jan,

Ik denk dat jij bedoelt dat het niveau van iemands vraag niet zo uitmaakt, als de vragensteller maar laat weten dat hij / zij moeite heeft gedaan om zelf achter het antwoord te komen.

Alleen persoon X zal bv een antwoord zoeken in zijn fotoboeken, internet terwijl persoon Y denkt dat hij hiervoor het beste op dit forum terecht kan. Omdat hier over het algemeen een goed antwoord op zijn vraag wordt gegeven. Dit laatste kun je ook als een groot compliment voor BD opvatten, want blijkbaar is hier veel kennis aanwezig. Natuurlijk weet niet iedereen even veel over fotografie, maar het feit is wel dat digitale fototoestellen steeds aantrekkelijker worden (denk alleen al aan de prijs). Toch denk ik dat de wat meer "onervaren" leden snel leren op BD en op den duur zelf vragen gaan beantwoorden die zij zelf eerst stelden.

Door de laagdrempeligheid van BD (want een digitale camera is immers steeds populairder) zullen er altijd vragen worden gesteld die eenvoudig zelf opgezocht hadden kunnen worden, maar...dat was in de begintijd van BD ook het geval (ben door de archieven te lezen dit ook tegengekomen)! Alleen kwam het wat minder vaak voor, omdat BD kleiner was.
          Ja dat klopt, zo bedoel ik het eigenlijk ook. Ja ik weet dat niet iedereen een boekenmens is en er een generatie jongeren liever een sneller antwoord zoekt op internet, maar een archief lezen is ook snel en heel leerzaam.

Comment

Dat je desondanks gefrustreert bent en mij probeert te kwetsen met 'mijnheer de slimme fotograaf' is jammer.

Als er hier iemand gefrustreerd is lijkt het er wel op dat jij dat bent, sla mijn tussenkomsten op dit forum er maar eens rustig op na !

Comment

Voor de duidelijkheid domme vragen bestaan niet (hoewel) ook niet van jou Mar©. Ik heb dat ook nergens geschreven.
              Ik heb alleen gezegd in de de tread van Lolliebollie geschreven: Op dit soort dommigheid knap ik af. Met dit soort vragen verziek je het forum.

Hallo
              ben ff totaal deze functie vergeten,
              die L knop rechts van de LCD, wat kan
              je daar weer mee doen?
              ff te lui om manual te nemen en te zoeken
              wie wil hierop antwoorden
              Last edited by j@n; 5 juni 2005, 23:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                Als er hier iemand gefrustreerd is lijkt het er wel op dat jij dat bent, sla mijn tussenkomsten op dit forum er maar eens rustig op na !
                Net als iedereen ben ik weleens gefrustreerd, maar jij bent het ook gezien je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J@n
                  Doch zou het fijn zijn als de moderatoren eens wat vaker een topicstarter wijzen op de mogelijkheid van een search. Ook laat vaak de topic-titel te wensen over. Als ik voor de voor de zoveelste keer lees: 'welke camera?' en er is zelfs nog geen vooronderzoek gedaan, irriteert dat mij.
                  Ik kom regelmatig op de Nederlandse MacFreak een forum voor Apple Macintosh gebruikers. Als daar iemand een vraag stelt die enkele dagen (kunnen zelfs 2 weken zijn) daarvoor al aan de orde is geweest. Wordt de topic gesloten met de vriendelijk verwijzing naar de eerdere topic over hetzelfde onderwerp. Men gaat ervan uit dat de forumleden eerst het betreffende forum nalopen.
                  Je kan de moderatoren niet verwijten dat ze te weinig aandacht voor dit "probleem" hebben. Met dagelijks tientallen nieuwe topics en vaak honderden nieuwe reply's is het onmogelijk bij te houden welke vraag nu al dan niet ooit -of recent- al eens gesteld werd. De mods hebben ook nog een dagtaak en (sommigen althans ) een leven naast BD. Trouwens zijn er in het verleden al topics afgesloten omdat de vraag nog maar enkele dagen eerder werd gesteld in een andere topic.

Mag ik de gevorderde fotografen er ook nog eens op wijzen dat we hier een forum "Ter Zake" hebben, en het Fotodiscussieforum Gevorderden. Dit zijn specifiek de forums waar de meer ervaren fotograaf zich thuis zou kunnen voelen.

Voor de rest zullen met z'n allen, net zoals in het dagelijkse leven, met elkaar moeten kunnen omgaan in wederzijds respect los van ervaring, ouderdom, IQ-gehalte of wat dan ook.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ja dat klopt, zo bedoel ik het eigenlijk ook. Ja ik weet dat niet iedereen een boekenmens is en er een generatie jongeren liever een sneller antwoord zoekt op internet, maar een archief lezen is ook snel en heel leerzaam.
                    En BD heeft een hele mooie zoekfunctie met bergen informatie! Maar het L-knopje staat daar niet in.

Ik begrijp je punt wel en tja, er zijn wel verschillende opties (onder andere die jij hebt genoemd), maar het is aan de crew om hierover een standpunt te bepalen. Het is aan de ene kant wel de kracht van BD om laagdrempelig te zijn, maar dat heeft als gevolg dat dit ook voor kan komen.
                    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                    --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                      Je kan de moderatoren niet verwijten dat ze te weinig aandacht voor dit "probleem" hebben. Met dagelijks tientallen nieuwe topics en vaak honderden nieuwe reply's is het onmogelijk bij te houden welke vraag nu al dan niet ooit -of recent- al eens gesteld werd. De mods hebben ook nog een dagtaak en (sommigen althans ) een leven naast BD. Trouwens zijn er in het verleden al topics afgesloten omdat de vraag nog maar enkele dagen eerder werd gesteld in een andere topic.

Mag ik de gevorderde fotografen er ook nog eens op wijzen dat we hier een forum "Ter Zake" hebben, en het Fotodiscussieforum Gevorderden. Dit zijn specifiek de forums waar de meer ervaren fotograaf zich thuis zou kunnen voelen.

Voor de rest zullen met z'n allen, net zoals in het dagelijkse leven, met elkaar moeten kunnen omgaan in wederzijds respect los van ervaring, ouderdom, IQ-gehalte of wat dan ook.
                      Ik verwijt de moderatoren niet, ik vraag het alleen maar!

Hoe komt het toch Willy dat iemand die weleens het advies geeft om een fototechniekboek te lezen, of om een search te doen op het net en/of het forum, woorden vallen als: 'mij beter te voelen als de gewone gebruiker', pseudo intelectuelen, 'mijnheer de slimme fotograaf' en 'IQ'?

Comment

J@n,

Ik had het betreffende topic van Olliebollie ook gelezen, en had ook gezien dat hij geen zin had om z'n manual door te bladeren.

Mijn eerste reactie was: ga ze dan eerst lezen! MAAR ik heb deze reactie niet gezet op het forum... Waarom niet?

Omdat ik het een nutteloze reactie vond, die geen constructieve bijdrage zou leveren. "Laat hem maar knoeien of laat anderen hem dan maar helpen" ging er door m'n hoofd. Zo duwde ik op m'n back-knopje van m'n muis en ging rustig verder het forum af.

Ja ik erger me daar ook aan, maar ik laat betijen. Je zal altijd mensen hebben die voor de gemakkelijke weg gaan. En je zal ook altijd de die-hards hebben die eerst een manual doorpluizen en dan pas vragen gaan stellen.

Op school hadden we ook leraars die zeiden: lees eerst het hoofdstuk effe opnieuw voor je met zo'n vragen komt, het staat erin. En we hadden ook leraars die het met alle plezier opnieuw uitlegden, ook al stond het in het boek...

It's good to have diversity.

Greetz
                        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Ik verwijt de moderatoren niet, ik vraag het alleen maar!

Hoe komt het toch Willy dat iemand die weleens het advies geeft om een fototechniekboek te lezen, of om een search te doen op het net en/of het forum, woorden vallen als: 'mij beter te voelen als de gewone gebruiker', pseudo intelectuelen, 'mijnheer de slimme fotograaf' en 'IQ'?
                          Heeft mogelijk helemaal niks met dat lezen van een boek te maken, maar wel omdat je opmerkingen maakt , zoals mensen niets ter zake doende opmerkingen geeft (lage, van onderbroeken niveau), of niet zoeken via google, nota bene tegen mensen die een ganse dag aan het zoeken zijn ?? Je hebt dan ook een serieus verleden opgebouwd rond deze stijl. En nu krijg je daarvoor de rekening gepresenteerd. Je bent zelf ook altijd hard en ongenuanceerd in je uitspraken, wees een man, en aanvaard dit.
                          En euh, laat ons eerlijk zijn, dit topic heb je niet "zomaar" gestart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje
                            J@n,

Ik had het betreffende topic van Olliebollie ook gelezen, en had ook gezien dat hij geen zin had om z'n manual door te bladeren.

Mijn eerste reactie was: ga ze dan eerst lezen! MAAR ik heb deze reactie niet gezet op het forum... Waarom niet?

Omdat ik het een nutteloze reactie vond, die geen constructieve bijdrage zou leveren. "Laat hem maar knoeien of laat anderen hem dan maar helpen" ging er door m'n hoofd. Zo duwde ik op m'n back-knopje van m'n muis en ging rustig verder het forum af.

Ja ik erger me daar ook aan, maar ik laat betijen. Je zal altijd mensen hebben die voor de gemakkelijke weg gaan. En je zal ook altijd de die-hards hebben die eerst een manual doorpluizen en dan pas vragen gaan stellen.

Op school hadden we ook leraars die zeiden: lees eerst het hoofdstuk effe opnieuw voor je met zo'n vragen komt, het staat erin. En we hadden ook leraars die het met alle plezier opnieuw uitlegden, ook al stond het in het boek...

It's good to have diversity.

Greetz
                            Is ook zo Exxosje. Normaal lukt mij dat ook, maar het was de druppel..
                            Overigens heb ik veel stagiairs begeleidt. Voor de stagiairs die er voor gingen, ging ik door het vuur ook al waren ze nog zo zwak (dat laatste bedoel ik niet neerbuigend). Ik merk dat op de scholen van mijn kinderen ook. De leerlingen die er met de pet naar gooien, krijgen weinig steun van de docenten.
                            Last edited by j@n; 5 juni 2005, 23:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                              Heeft mogelijk helemaal niks met dat lezen van een boek te maken, maar wel omdat je opmerkingen maakt , zoals mensen niets ter zake doende opmerkingen geeft (lage, van onderbroeken niveau), of niet zoeken via google, nota bene tegen mensen die een ganse dag aan het zoeken zijn ?? Je hebt dan ook een serieus verleden opgebouwd rond deze stijl. En nu krijg je daarvoor de rekening gepresenteerd. Je bent zelf ook altijd hard en ongenuanceerd in je uitspraken, wees een man, en aanvaard dit.
                              En euh, laat ons eerlijk zijn, dit topic heb je niet "zomaar" gestart.
                              Hallo Rudy,
                              Ik heb soms stevige uitspraken gedaan, maar nooit ongenuanceerd of van onderbroeken niveau (misschien bedoel je daar iets anders mee, als ik)
                              Hoewel ooit heb ik eens een topic gehad met razzi in chit chat over Bertha K. bedoel je dat soms?
                              Ik begrijp niet dat ik bij jou de indruk wek dat ik dat niet aanvaard. Je kan toch moeilijk zeggen dat ik de discussie niet durf aan te gaan of dat ik mijn fouten niet durf toe te geven.
                              Ja, een tijd geleden heb ik je waarschijnlijk beledigd met mijn opmerking over de Minolta. Een prachtcamera, maar niet beter of slechter dan andere merken. Op punten is de camera wat beter, op punten wat minder. Het resultaat telt was mijn betoog en daar sta ik nog steeds achter.

Comment

Is ook zo Exxosje. Normaal lukt mij dat ook, maar het was de druppel..
                                Overigens heb ik veel stagiairs begeleidt. Voor de stagiairs die er voor gingen, ging ik door het vuur ook al waren ze nog zo zwak (dat laatste bedoel ik niet neerbuigend). Ik merk dat op de scholen van mijn kinderen ook. De leerlingen die er met de pet naar gooien, krijgen weinig steun van de docenten.
                                J@n,

alles gewist...sorry
                                Last edited by theokus; 6 juni 2005, 01:04.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X