Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afscheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: afscheid

    Is hij al terug onder een andere username?
    flauwe grap man.
    Roland is daarvoor te integer om aan deze spielerei te beginnen.
    Roland , blijf erbij en laat weer van je horen. Er is een mooi spreekwoord: Het is stil, waar het nooit waait en das ook niet altijd leuk.
    Rejoin the club !
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #47
      Re: afscheid

      en de mods kunnen toch de IP adressen bekijken hee...

      dan flopt hij enkel de forumbezoekers
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #48
        Re: afscheid

        Ik ben maar een beginneling maar heb hier al veel geleerd en gelezen en dit voornamelijk door de actieve leden waaronder zeker **********.

        Ik vind het wel erg dat nadat ********** zijn vraag stelde op 11 april om 17:42 h. het sticky van de hall of fame werd aanpaste door Hombre om 19:01 h en dat deze Mod ********** dan het toch wel misplaatste antwoord gaf om 19:08 h.
        Ik vind het optreden van de mod dan ook van mijn kant op zijn minst een misplaatste grap. Men past toepassingsregio slechts aan na een vraag van een lid die men nadien nog belachelijk maakt met de bemerking “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.” Ik versta ********** zijn verbolgenheid

        Comment


        • #49
          Re: afscheid

          Oorspronkelijk geplaatst door Benigma
          Men past toepassingsregio slechts aan na een vraag van een lid die men nadien nog belachelijk maakt met de bemerking “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.” Ik versta ********** zijn verbolgenheid
          Hee mensen,
          Relativeer het toch een beetje alsjeblieft!
          De HoF is een nieuw iets dat soms gewoon nog wat aanpassingen krijgt, en dus ook aanpassingen in de sticky's. (soms zijn we daar wat traag mee, geef ik grif toe)
          Maar op zich.. Inhoudelijk gaat het om de eventuele criteria. Nou, die zijn niet echt te geven in deze zaak. Foto's zijn tenslotte als wijn he?
          De opmerking van blijven posten, wie weet kom je er ook eens terecht bewijst slechts dat voor de keuze nooit naar de naam word gekeken, alleen naar de inhoud. Deze wat ongelukkige woordkeuze doet daar niets aan af.

          Ik weet absoluut zeker dat de posting niet is bedoeld om iemand belachelijk te maken. Vertrouw me daar alsjeblieft op.

          Roland, kom nou gewoon terug

          Comment


          • #50
            Re: afscheid

            Ik moet toch ook toegeven dat sommige onder de mods wel dicatoriale trekjes vertonen , dat heb ik zelf al ondervonden

            Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening , en daar moeten de mods zich ook bij kunnen neerleggen .

            Groetjes Roland , en het ga je goed
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #51
              Re: afscheid

              Hallo,

              Ik denk dat "dictatoriaal" (al is het met een smiley) niet dadelijk de juiste context weergeeft. Zeg dan maar "menselijk" en we zijn beter op weg.
              Vanuit de crew en de VZW wordt het werk van de moderatoren ten zeerste op prijs gesteld - sterker nog, erzonder zou het forum inmiddels afgegleden zijn naar .... iets wat in elk geval veel minder leefbaar/leuk zou zijn als wat er nu is.
              Moderatoren zijn mensen die op vrijwillige basis en zonder enige bezoldiging in hun eigen vrije tijd helpen het forum in goede banen te leiden.
              Moderatoren zijn in de eerste plaats "mensen" die naar eigen geweten en volgens de afspraken binnen de VZW/crew handelen.
              Dat daarbij soms een actie niet dadelijk overkomt zoals ze bedoeld is, dat heeft dan waarschijnlijk te maken met de hoeveelheid werk die door de moderatoren verzet wordt.
              Als iemand zich daardoor "geviseerd" voelt, of op zijn/haar tenen getrapt, dan spijt ons dat - maar dat is zeker niet de bedoeling.

              Het is soms ook wel spijtig dat iemand omwille van één bepaalde zinsnede beoordeeld wordt zonder daarbij te denken aan al de positieve inbreng die er al is geweest, en dat gedurende geruime tijd.

              Even een "oproep" dus ...
              Beoordeel mensen niet te snel maar geef hen het nodige respect voor de wijze waarop zij zich inzetten voor ons allemaal. Dat er soms misverstanden kunnen onstaan is logisch - zeker met een medium als een forum.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #52
                Re: afscheid

                hier geldt hoofdzakelijk (99%) R I R => reglement is reglement.

                wie het niet zo nauw met regeltjes heeft zal dan wel wat hinder ondervinden van de moderators... maar uiteindelijk zijn het toch menselijke mods en geen machtsgeile individuen die hun modschap verkregen hebben door het meeste lawaai te maken.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #53
                  Re: afscheid

                  Ik ga hier niemand goedpraten, maar als je dit forum al dictatoriaal vindt, dan zou je eens moeten weten wat er op andere gebeurt ....

                  Je zou nogal schrikken denk ik .....
                  Last edited by Tom; 14 april 2005, 16:37.

                  Comment


                  • #54
                    Re: afscheid

                    Het was niet mijn bedoeling om ********** te negeren in deze topic, ik heb in de eerste plaats de forumleden de kans gegeven om éérst hun mening te posten.

                    Ik ben echt geschrokken van deze -voor mij- onverstaanbare reactie van Roland. Het is nooit mijn bedoeling van iemand persoonlijk aan te vallen of belachelijk te maken.

                    Eerst dit ophelderen:

                    Oorspronkelijk geplaatst door Benigma
                    Ik ben maar een beginneling maar heb hier al veel geleerd en gelezen en dit voornamelijk door de actieve leden waaronder zeker **********.

                    Ik vind het wel erg dat nadat ********** zijn vraag stelde op 11 april om 17:42 h. het sticky van de hall of fame werd aanpaste door Hombre om 19:01 h en dat deze Mod ********** dan het toch wel misplaatste antwoord gaf om 19:08 h.
                    Ik vind het optreden van de mod dan ook van mijn kant op zijn minst een misplaatste grap. Men past toepassingsregio slechts aan na een vraag van een lid die men nadien nog belachelijk maakt met de bemerking “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.” Ik versta ********** zijn verbolgenheid
                    Hier heb ik de vraag van ********** gelezen en gemerkt dat hij een punt had wat betreft de "toepassingsregio". Sinds een paar weken is deze inderdaad uitgebreid naar alle forums waar foto's kunnen gepost worden. Roland merkt op dat er in de sticky enkel gesproken wordt over Showcase postings. Dan is het mijn inziens logisch dat de sticky moet aangepast worden naar de nieuwe situatie. Dat heb ik ook duidelijk gescheven in de bewuste reply:

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    De sticky in HoF werd in die zin vandaag aangepast.
                    (ik had er voor alle duidelijkheid ook "bedankt voor de tip, Roland" kunnen bij schrijven)
                    Dat heeft dus helemaal niets met belachelijk maken of misplaatste grap te zien, integendeel, ik heb onmiddellijk positief gereageerd op een terechte vaststelling van **********.

                    Ook de bemerking “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.” moet je totaal niet als belachelijk opvatten. Waarom zou dit trouwens een belachelijke opmerking zijn? Omdat je al eens in de Hall of Fame bent terechtgekomen? Omdat ik dat niet weet? Dat bewijst alleen maar dat de foto's worden gekozen, NIET de fotografen.

                    Ter aanvulling nog eens een stukje uit de sticky van de HoF:
                    Hoe kan je zelf met een foto in de Hall of Fame terechtkomen? Eenvoudig: door schitterende "eersteklas" foto's te posten in de verschillende subforums (Showcase, Foto-discussie, Fotobewerking,...). Wat soort camera je hebt of welke lenzen, jong of oud, beginner of gevorderde, het maakt hier helemaal niets uit: het resultaat telt!
                    Daar staat ook nog eens wat ik bedoelde met die reply, namelijk dat niemand extra moeite moet doen om in HoF terecht te komen. Immers, "eersteklas" foto's hoe moet je dat omschrijven?

                    @ **********: Roland, als je me beter zou kennen, zou je weten dat ik nooit iets post om mensen te kleineren of persoonlijk aan te vallen. Indien je dit zo toch hebt ervaren had een eenvoudige PM of e-mail in eerste instantie al veel opgehelderd. Toch wil ik je bij deze mijn excuses aanbieden en dit ongelukkige hoofdstuk afsluiten.


                    Willy
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #55
                      Re: afscheid

                      Ergens bekruipt mij het gevoel dat de aanleiding van deze draad mijn posting van het 'niet traditionele kinderportret' was.
                      Dit denk ik omdat het de HOF van week 14 betreft en omdat ik mijn foto gepost had in discussie voor gevorderden, en dit was in eerste instantie, zoals ik begrijp, niet het forum waaruit foto's voor de HOF gekozen werden.

                      Mijn foto heeft blijkbaar een hoop stof doen opwaaien en dat vind ik opzich wel interessant. Ik snap echter werkelijk waar niet waar jullie mannen (voor zover ik kan beoordelen) zich druk om maken!

                      ' Get a life ' zou ik bijna zeggen, waar gaat het hier nou om? Ik wist nauwelijks van het bestaan van de HOF af, maar blijkbaar is het hier een big issue. Waarom dan? Je maakt toch geen foto's om in een of andere gallery terecht te komen?

                      Ik neem aan dat iedereen die hier komt net zoals ik fotografeert voor zijn, in mijn geval, haar lol. Gaan we ons dan hierover druk maken? Als moeder zeg ik: jullie lijken wel een stel kleine kinderen

                      Met zoveel mensen op een forum zoals hier kan het gewoon niet zo zijn dat iedereen elkaars werk mooi vind. Zoals sommige tenenkrommend naar mijn foto's kijken, kan ik ook eerlijk zeggen dat ik hier ook foto's tegenkom waarvan ik denk: jakkes! Nou en!!!! Door het kijken naar elkaars werk leer je zo ontzettend veel. Je kan tot verassende inzichten komen.

                      Lieve mensen, maak je toch niet zo druk en benut je tijd om te besteden aan je favoriete hobby: fotografie
                      Groetjes, Ebbie
                      mijn foto-log

                      Comment


                      • #56
                        Re: afscheid

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                        Het was niet mijn bedoeling om ********** te negeren in deze topic, ik heb in de eerste plaats de forumleden de kans gegeven om éérst hun mening te posten.

                        Ik ben echt geschrokken van deze -voor mij- onverstaanbare reactie van Roland. Het is nooit mijn bedoeling van iemand persoonlijk aan te vallen of belachelijk te maken.

                        Eerst dit ophelderen:



                        Hier heb ik de vraag van ********** gelezen en gemerkt dat hij een punt had wat betreft de "toepassingsregio". Sinds een paar weken is deze inderdaad uitgebreid naar alle forums waar foto's kunnen gepost worden. Roland merkt op dat er in de sticky enkel gesproken wordt over Showcase postings. Dan is het mijn inziens logisch dat de sticky moet aangepast worden naar de nieuwe situatie. Dat heb ik ook duidelijk gescheven in de bewuste reply:



                        (ik had er voor alle duidelijkheid ook "bedankt voor de tip, Roland" kunnen bij schrijven)
                        Dat heeft dus helemaal niets met belachelijk maken of misplaatste grap te zien, integendeel, ik heb onmiddellijk positief gereageerd op een terechte vaststelling van **********.

                        Ook de bemerking “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.” moet je totaal niet als belachelijk opvatten. Waarom zou dit trouwens een belachelijke opmerking zijn? Omdat je al eens in de Hall of Fame bent terechtgekomen? Omdat ik dat niet weet? Dat bewijst alleen maar dat de foto's worden gekozen, NIET de fotografen.

                        Ter aanvulling nog eens een stukje uit de sticky van de HoF:

                        Daar staat ook nog eens wat ik bedoelde met die reply, namelijk dat niemand extra moeite moet doen om in HoF terecht te komen. Immers, "eersteklas" foto's hoe moet je dat omschrijven?

                        @ **********: Roland, als je me beter zou kennen, zou je weten dat ik nooit iets post om mensen te kleineren of persoonlijk aan te vallen. Indien je dit zo toch hebt ervaren had een eenvoudige PM of e-mail in eerste instantie al veel opgehelderd. Toch wil ik je bij deze mijn excuses aanbieden en dit ongelukkige hoofdstuk afsluiten.


                        Willy
                        Roland,

                        Ik denk dat het met deze exuses moet volstaan om over de hele zaak de spons te vegen...
                        Alles berust waarschijnlijk op een klein misverstand, een paar ongelukkig gekozen woorden...
                        Ik zou zeggen neem je taak weer op zoals vroeger, met echt positieve reply's...niemand lijdt hier gezichtsverlies,en zéker jij niet...

                        Groeten,
                        Aquarius

                        .
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: afscheid

                          @ iedereen
                          bedankt voor de steun en begrip
                          @ Hombre bedankt en excuses aanvaard, en je weet beter dan wie ook dat ik het met dat niet zo moeilijk heb.
                          @ Teddy-Bear, bedenk ook eens dat ook andere mensen veel tijd en energie aan BD spenderen dus niet de Mods en Crew alleen. Het is dank zij hen dat jullie o.a. zoveel werk hebben.
                          @ ebbie1971 het ging hier helemaal niet over het feit dat je foto al of niet mooi was, maar om het principe, op BD wordt soms terecht streng gemodereerd om orde op zaken te houden, wel mijn vraag was enkel in die zin en dat ze juist was, was duidelijk door de aanpassingen nadien.

                          Voor mij is deze zaak dan ook gesloten en de spons erover geveegd, en zoals door een verstandig lid reeds eerder hier gezegd, laat ons vooralleer we reageren en wat schrijven, twee keer nadenken over de neergepende tekst, het is geen gesproken taal.
                          vriendelijke groeten roland, bij deze terug in de stal

                          Comment


                          • #58
                            Re: afscheid

                            Oorspronkelijk geplaatst door ebbie1971
                            Ergens bekruipt mij het gevoel dat de aanleiding van deze draad mijn posting van het 'niet traditionele kinderportret' was.
                            Dit denk ik omdat het de HOF van week 14 betreft en omdat ik mijn foto gepost had in discussie voor gevorderden, en dit was in eerste instantie, zoals ik begrijp, niet het forum waaruit foto's voor de HOF gekozen werden.

                            Mijn foto heeft blijkbaar een hoop stof doen opwaaien en dat vind ik opzich wel interessant. Ik snap echter werkelijk waar niet waar jullie mannen (voor zover ik kan beoordelen) zich druk om maken!

                            ' Get a life ' zou ik bijna zeggen, waar gaat het hier nou om? Ik wist nauwelijks van het bestaan van de HOF af, maar blijkbaar is het hier een big issue. Waarom dan? Je maakt toch geen foto's om in een of andere gallery terecht te komen?

                            Ik neem aan dat iedereen die hier komt net zoals ik fotografeert voor zijn, in mijn geval, haar lol. Gaan we ons dan hierover druk maken? Als moeder zeg ik: jullie lijken wel een stel kleine kinderen

                            Met zoveel mensen op een forum zoals hier kan het gewoon niet zo zijn dat iedereen elkaars werk mooi vind. Zoals sommige tenenkrommend naar mijn foto's kijken, kan ik ook eerlijk zeggen dat ik hier ook foto's tegenkom waarvan ik denk: jakkes! Nou en!!!! Door het kijken naar elkaars werk leer je zo ontzettend veel. Je kan tot verassende inzichten komen.

                            Lieve mensen, maak je toch niet zo druk en benut je tijd om te besteden aan je favoriete hobby: fotografie
                            Voor alle duidelijkheid: de eerste maal werd reeds in Hall of Fame week 10 een foto uit een niet-showcase forum gekozen. Die foto kwam uit Fotobewerking.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #59
                              Re: afscheid

                              Zullen we dan nu allemaal terug foto's gaan maken? Dan komen we misschien wel allemaal in de HOF...

                              Groetjes Geert

                              PS: ik vind den "HOF" wel mooi eigenlijk... net of we hier onze eigen Hof van Eden hebben met alleen maar moois in!!! Prima toch?!?

                              Comment


                              • #60
                                Re: afscheid

                                Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                                @ iedereen
                                bedankt voor de steun en begrip
                                @ Hombre bedankt en excuses aanvaard, en je weet beter dan wie ook dat ik het met dat niet zo moeilijk heb.
                                @ Teddy-Bear, bedenk ook eens dat ook andere mensen veel tijd en energie aan BD spenderen dus niet de Mods en Crew alleen. Het is dank zij hen dat jullie o.a. zoveel werk hebben.
                                @ ebbie1971 het ging hier helemaal niet over het feit dat je foto al of niet mooi was, maar om het principe, op BD wordt soms terecht streng gemodereerd om orde op zaken te houden, wel mijn vraag was enkel in die zin en dat ze juist was, was duidelijk door de aanpassingen nadien.

                                Voor mij is deze zaak dan ook gesloten en de spons erover geveegd, en zoals door een verstandig lid reeds eerder hier gezegd, laat ons vooralleer we reageren en wat schrijven, twee keer nadenken over de neergepende tekst, het is geen gesproken taal.
                                vriendelijke groeten roland, bij deze terug in de stal

                                roland
                                gr.erik
                                gr, eb

                                Comment

                                Working...
                                X