Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afscheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: afscheid

    Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
    Gepost in BD mededelingen

    HWe zijn hier voor onze hobby en niettegenstaande ik uit sympathie 2 (twee) lidmaatschappen betaal niettegenstaande ik hier “te gast ben”en steeds actief deelnam aan activiteiten, postings enz. moet ik nu afscheid nemen, ik kan en wil dergelijke antwoorden niet aanvaarden “Welke criteria precies gebruikt worden, gaan we niet openbaar maken”
    Groot gelijk **********: wij zitten hier voor onze hobby en die mods hier voor hun dikke pree: het is genoegzaam bekend dat ze van BD een dertiende maand en een nieuwe camera krijgen (ieder jaar) en dat alleen maar om te controleren of de foto's niet 2 k te groot zijn of in het juiste vakje staan. Als ik lid was, deelnam aan de activiteiten en postings deed zou ik daar ook geen genoegen mee nemen en het afbollen: getuigt van doorzicht en moed.
    Met vriendelijke groeten
    Mac

    Comment


    • #17
      Re: afscheid

      Een dik jaar geleden deed ik mee aan de fotowedstrijd van de Koeheide, het wereldberoemde stukje natuur in de buurt van de brandweerkazerne van Bertem.
      Ik was er van overtuigd dat mijn foto de mooiste was van alle inzendingen, toch werd deze niet geselecteerd.
      Uit blinde woede ben ik anderhalve dag niet meer terug geweest naar de Koeheide en heb ik 4 grassprietjes vertrappeld voor de ogen van de conservator aldaar.

      Maar ik heb het overleefd. En de conservator aldaar ook ... alhoewel...

      En ik ga zelfs regelmatig terug naar de Koeheide, met vernieuwde kracht en jeugdige moed.
      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: afscheid

        Ik kan je zeer goed begrijpen en ik ben eveneens een bevoorrechte bannneling van BD. Ik heb voor mij het besluit genomen om geen beelden meer te plaatsen op BD, omdat ik daar een betere site voor heb, dit heb ik al eens voorgesteld in een vorige posting die kan je lezen onder: Hier klikken ! Uiteraard viel mijn voorstel niet echt in de smaak!

        Maar ik ben er zeker van overtuigd dat voor het plaatsen van je beelden je daar een veel breder publiek gaat vinden. Enfin ik ga de topic hier niet herschrijven, je kan best zelf is een kijkje gaan nemen.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: afscheid

          Roland, ook ik ken je niet en ik hang hier ook nog niet zo lang rond. Maar ik heb wel de indruk dat jij iemand bent die een waardevolle inbreng heeft in vele discussies. Daarom sluit ik me aan bij de meerderheid en vraag je om je 'vertrek' nog even te herbekijken.

          Ik moet toegeven dat ik ook soms mijn twijfels heb over sommige foto's in de HoF. Maar dat heb je nu eenmaal met foto's, je kan niet objectief bepalen welke goed zijn en welke niet. Ik zou het mij toch niet teveel aantrekken.

          Wat ik wel een beetje raar vind is dat de foto's blijkbaar door één persoon uitgekozen worden (al is dat niet altijd dezelfde). Dat lijkt me toch een beetje weinig. Eigenlijk zouden we dan allemaal elke week zelf onze Hall of Fame kunnen posten. (hoewel die maar uit 3 foto's mag bestaan dan )
          In een forum, lijkt het me logisch dat iedereen kan meekiezen. Misschien een ideetje om een wekelijkse wedstrijdmogelijkheid mee te nemen wanneer/als de bd-site vernieuwd wordt.
          Er zou ook met een poll gewerkt kunnen worden, zoals dat nu gebeurde met de jeugdige fotograaf.

          Dus Roland, gewoon blijven hé
          Bert Stephani

          http://www.bertstephani.com

          Comment


          • #20
            Re: afscheid

            Roland, roland, dit doet zeer ...
            Ik zie je niet graag vertrekken ...
            Herinner je een paar weken geleden, ons gesprekje via messages en daarna via de telefoon...
            Ik zag het al helemaal niet meer zitten, en blies gewoon een nadien blijkbare, enorm leuke dag af ...
            De woorden die je dan uitsprak, neerschreef, kan ik hier letterlijk herhalen en ze zijn zeker ook van toepassing op jouw.
            Neem een rustpauze (niet te lang, een paar uurkes) en kom er ne goeie pakken in Dendermonde, Buggenhout, weet ik veel en veeg aan al de rest vierkant je broek. dwz, regelmenten zijn er geval van problemen. Het regent altijd wel eens teveel of te weinig, maar laat dit niet aan je hart komen. Morgen komt de zon weer op. Laat die problemen, regelmenten niet je hart en je ziel veroveren. Die zijn enkel een noodzakelijk kwaad.
            Ik vond het leuk je visueel ontmoet te hebben, laat het zo houden, ik vermoed dat er enorm veel zijn die deze mening delen .
            Duim omhoog
            PS. groetjes aan Dolly
            Last edited by Wim.Vanmaele; 12 april 2005, 09:34.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: afscheid

              Jongens toch...

              Het is slechts enkele maanden geleden dat dit mooi (vind ik toch) iniciatief als HOF is opgestart, dat géén wedstrijd is, maar gewoon leuke en mooie plaatjes kijken is, dat trouwens iedere dag opnieuw alle inzendingen op BD moeten bekeken en opgevolgd worden, om dan naar best vermogen een selectie te maken er er op zetten, een verbintenis voor jaren... en dit speciaal om iedereen te plezieren!

              Het antwoord van Peter ook nog niet voldoende...?!

              Oorspronkelijk geplaatst door peter
              Beste,

              Laat ons het anders zeggen. Er is geen criteria. Voldoet dat beter? Het zijn stuk voor stuk foto's die opvallen, en vooral op het einde van de week blijven hangen. Dit kan de kwaliteit zijn, fotografisch standpunt, orginaliteit, enz...
              Wie de selectie maakt? De ene week kan het ikzelf zijn, de andere week een of andere moderator (als voorbeeld).

              Daaruit maakt de persoon van dienst zijn selectie voor een week. En hopen we dat iedereen kan blijven genieten van het werk van collega posters.

              mvg,
              peter
              Dit alles uit eigen vrije wil en tijd.

              Steeds na het lezen van zulke topics weet en voel ik dat mijn collega's mods en crew een slag in het gezicht krijgen, of beter gezegd een stamp onder hun g*t!

              Denk je soms dat wij niet denken om er de brui aan te geven.. Na zoiets toch wel hoor.
              Een aantal voorgangers-weggelvluchte collega's wel, zij het met niet zo veel tamtam als u!

              Hoofdpijn krijg ik ervan!

              Comment


              • #22
                Re: afscheid

                wil alleen maar zeggen, dat ik het helemaal niet leuk vind dat je weg gaat.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: afscheid

                  Het ligt nu eenmaal in de aard van het beestje alles in een vakje te willen steken. Als de regels die bepalen in welk vakje wat past wegvallen of niet bekend zijn, vinden velen hun draai niet.
                  Niet alles moet uit zekerheden bestaan. Laat los en geniet.

                  Voor zover ik het zie zegt het feit of je foto in hof komt net zoveel als veel of weinig replies krijgen : absoluut niets, behalve wat meer of minder aandacht.

                  En na 2 weken blijft toch alleen maar het gevoel dat jij bij de foto had over.

                  Waar maak je je druk over?

                  my 2€cent

                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: afscheid

                    Roland,

                    Koel even af, vraag je in alle rust af waarom je deelneemt aan dit forum en beslis dan wat je gaat doen. Ben je hier voor de gezelligheid, het kletsen over fotografie of wat dan ook Dat bepaalt of jij plezier hebt in dit forum, niet een aanvaring met de één of ander. Dat gaat weer voorbij.

                    Iedereen heeft op z'n tijd wel eens een aanvaring met een mod of een andere bezoeker. Het hoort er gewoon bij denk ik De mod's reageren ook wel eens op een manier dat ik denk van "moet dat nou zo". Van de andere kant reageren de leden ook zo richting mod's of elkaar.
                    Let wel: dit is geen kritiek richting iemand, alléén een constatering ! We blijven allemaal mensen met gevoelens, goed of niet goed !

                    Dat vind ik het nadeel van een forum, je hebt geen lichaamstaal om de boodschap juist te interpreteren. Geschreven woorden komen veel harder aan dan gesproken woorden !

                    Uiteindelijk is dit een forum waar wij met z'n allen (ook crew en mod's) toch uiteindelijk voor ons plezier komen. Af en toe eens een aanvaring met deze of gene hoort er bij, net als in het echte leven.

                    Als je daadwerkelijk niet langer deel uit wilt maken van dit forum dan zij dat zo. Dat zou naar mijn mening echter zeer spijtig zijn

                    Ik hoop dat je je bedenkt en deel blijft nemen aan dit forum.
                    Last edited by ajh; 12 april 2005, 09:46.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #25
                      Re: afscheid

                      Dat iemand zich ongelukkig voelt is niet leuk, dat die daaraan ruchtbaarheid wil geven begrijpelijk, dat hij voor zichzelf conclusies trekt zijn volste recht ...

                      Als junior member schrok ik wel even, want deze stek is op korte tijd mijn favoriete plaats geworden.

                      Nu is het wel zo IMHO dat er spelleiders nodig zijn en die kunnen nooit voor iedereen goed doen, dat iemand daar niet mee kan leven en vertrekt is spijtig maar waarschijnlijk onvermijdbaar.

                      Wat ik in de hele topic een beetje mis is begrip en waardering voor wat de organisatoren, mod's (of hoe ze ook heten) doen en dat ze daarbij beslissingen moeten nemen die niet altijd bij iedereen in goede aarde vallen is gewoon deel van het leven. Per slot van rekening is het hun tuin waarin wij mogen komen spelen en bepalen zij de spelregels.

                      Dat zij daarbij zichzelf verrijken? Lijkt me sterk, 't zal wel een duit kosten ook zeker? Al heb ik me ook al wel afgevraagd waarvoor of waarom ik lidgeld zou betalen (misschien krijg ik daarop nog een afdoend antwoord?). Maar voor zover ik weet gaat het toch om een vzw? En die zijn toch wel aan bepalingen, voorschriften en controles onderworpen, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen zeker.

                      Ik waardeer in elk geval het werk dat ze er in stoppen en wil hen er ook voor danken.
                      | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                      Comment


                      • #26
                        Re: afscheid

                        waarom je lidgeld betaalt? waarop denk je dat dit alles draait denk je?

                        ik weet niet of mods geld zien, maar dat interesseert me ook niet. misschien dat ze er eens ene mee gaan pakken, maar echt een vast bedrag worden ze zeker niet betaald hoor. ze steken er veel tijd in, wat ook geld is.


                        de mods doen dat hier zeker goed. soms maken ze wel eens een schoonheidsfoutje, maken ze een beoordelingsfout, maar dat doen de leden en bezoekers ook regelmatig. de sfeer is even grillig geweest, en dan werd elk woord ontleed, wat uiteraard niet ten goede kwam van de aangename sfeer hier...

                        maarreuh, al is quiet at the eastern front now. mods, doe zo voort
                        roland: ik heb het al gezegd hierboven: just stay (voor zo'n akkefietje)

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #27
                          Re: afscheid

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          waarom je lidgeld betaalt? waarop denk je dat dit alles draait denk je?

                          ik weet niet of mods geld zien, maar dat interesseert me ook niet. misschien dat ze er eens ene mee gaan pakken, maar echt een vast bedrag worden ze zeker niet betaald hoor. ze steken er veel tijd in, wat ook geld is.


                          de mods doen dat hier zeker goed. soms maken ze wel eens een schoonheidsfoutje, maken ze een beoordelingsfout, maar dat doen de leden en bezoekers ook regelmatig. de sfeer is even grillig geweest, en dan werd elk woord ontleed, wat uiteraard niet ten goede kwam van de aangename sfeer hier...

                          maarreuh, al is quiet at the eastern front now. mods, doe zo voort
                          Ajuin, just my thought
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #28
                            Re: afscheid

                            Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                            Finale:

                            We zijn hier voor onze hobby en niettegenstaande ik uit sympathie 2 (twee) lidmaatschappen betaal niettegenstaande ik hier “te gast ben”en steeds actief deelnam aan activiteiten, postings enz. moet ik nu afscheid nemen, ik kan en wil dergelijke antwoorden niet aanvaarden “Welke criteria precies gebruikt worden, gaan we niet openbaar maken” alsook niet “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.”

                            Ik neem dan ook de meermaals gebruikte leuze voor waarheid” als het je niet aanstaat vertrek dan”
                            Roland, als je denkt dat je je beter en gelukkiger zult voelen door te vertrekken, dan zal niemand je tegenhouden om elders je geluk te vinden. Weet dat de deur altijd openstaat om hier terug te komen posten ...

                            Ik moet er wel aan toevoegen dat ik niet helemaal begrijp waarom je precies vertrekt. Ik zie niet veel verkeerds aan de 2 zinnetjes die je citeert ?

                            De HoF is bij mijn weten een DIENSTverlening van BD waarin men wekelijks een samenvatting geeft van mooie, opvallende, interessante, ... foto's die de voorbije week op het forum te zien waren. Het spreekt voor zich dat niet elke foto en ook niet een foto van iedereen kan opgenomen worden. Ik heb persoonlijk niet de tijd om alle foto's op het forum te bekijken en ben dus blij met deze dienst. Als men natuurlijk de HoF als een BD-competitie ziet (met bijhorende regels), dan ... neemt men beter deel aan de challenge ...

                            En zoals ajuin al aangaf : je betaalt niet voor voorrechten op het forum maar om de "boel" draaiende te houden ... en mods zijn ook maar mensen, ze kunnen nooit goed doen voor iedereen

                            Tot binnenkort ?
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: afscheid

                              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                              ik weet niet of mods geld zien, maar dat interesseert me ook niet. misschien dat ze er eens ene mee gaan pakken, maar echt een vast bedrag worden ze zeker niet betaald hoor. ze steken er veel tijd in, wat ook geld is.
                              Voor alle duidelijkheid, mods noch crew krijgen geld of kilometervergoeding of wat dan ook van mogelijke omwegen van vergoedingen allerhande, we hebben niet voor niets een "Vereniging Zonder Winstoogmerk" opgestart... Als we eens samenkomen (2 tot 3x per jaar) worden er een paar drankjes (geen liters) en een lichte lunch (geen 5 gangen diner) via de vzw kas betaald. Geld in de vzw kas is de laatste tijd trouwens meer en meer via inkomsten van banners en niet via lidgeld van jullie verkregen. Wees maar gerust dat mods en crew meer tijd steken in BD dan we via een drankje en lunch terug 'krijgen'.

                              On topic terug: de Hall of Fame is opgericht omdat we op het forum veel prachtige foto's zien verschijnen en het jammer vinden dat ze op termijn dieper en dieper weg zakken tot de link ook nog eens verdwijnt. De HoF is een ereplaatsje voor foto's die ons (crew/mods) speciaal zijn opgevallen. Criterea: positief opvallen op gelijk welke manier.

                              Wim
                              secretaris Belgiumdigital vzw
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                              Comment


                              • #30
                                Re: afscheid

                                Dat zij daarbij zichzelf verrijken? Lijkt me sterk, 't zal wel een duit kosten ook zeker? Al heb ik me ook al wel afgevraagd waarvoor of waarom ik lidgeld zou betalen (misschien krijg ik daarop nog een afdoend antwoord?). Maar voor zover ik weet gaat het toch om een vzw? En die zijn toch wel aan bepalingen, voorschriften en controles onderworpen, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen zeker
                                ik weet niet of mods geld zien, maar dat interesseert me ook niet. misschien dat ze er eens ene mee gaan pakken, maar echt een vast bedrag worden ze zeker niet betaald hoor. ze steken er veel tijd in, wat ook geld is.

                                De boekhouding van de vzw wordt ieder jaar aan de algemene ledenvergadering voorgelegd ter goed of afkeuring. Tot nu toe steeds goedgekeurd.
                                Binnen BD ontvangt NIEMAND ook maar enige vergoeding, zelfs geen teugbetaling van kosten ( niet telefoon, ook niet kilomtervergoeding om naar vergaderingen te rijden). In principe geeft de vzw bij vergadering van de RVB en of Mods en drankje ( ja beperkt dus) en uitzonderlijk een lichte maaltijd.
                                We hebben alle verantwoordelijkheden als bedankje wel gratis een BD- raagriem gegeven; als dat nog niet eens meer kan.....en het is meteen publiciteit.

                                De inkomsten ( dat zijn lidgelden en sponsorgelden uit de bannering, waar Peter zich de 'poten van het onder lijf voor loopt' om ze binnen te halen) dienen om de kosten te dekken: dat zijn aankoop/afschrijving hardware ( server); maandelijkse hosting ( datatrafiek),kosten secretariaat (lidkaarten, lanyards daarvoor, postzegels, officiële dokcumenten en verzekeringen). Dat is idd allemaal aan strikte regels gebonden.
                                Last edited by Peter1; 12 april 2005, 11:39.
                                Peter

                                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                                http://www.photoblog.be/peterwarson

                                Comment

                                Working...
                                X