Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dood en begraven ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Dood en begraven ?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Een moderator heeft me om deze uitspraak eens geband voor een dag/week in het verre verleden.
    Ik zou oppassen met het vermelden van een objectieve indruk
    "Verre verleden"
    Waarom oude koeien ...


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • #32
      Re: Dood en begraven ?

      Iedereen heeft wel een beetje gelijk hier.
      Maar een forum zonder fotohoek ? Lijkt me niks eigenlijk.
      Met wat moet je dat vergelijken - Misschien wel met Het café zonder bier van wijlen Bobbejaan
      Stel je voor - Een café waar alleen over bier gesproken wordt.
      Vroeger ja, dan hadden we hier ook bier - maar nu moet je hiernaast gaan.
      Hopelijk komt het niet zover
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #33
        Re: Dood en begraven ?

        @ dominiek

        De fotohoek blijft belangrijk wat blijkt uit de recente herinrichting na een langdurige periode waarin ieders mening werd gevraagd. Bd stelt zichzelf continue in vraag, maar we moeten nu eenmaal rekening houden met de beperkingen die eigen zijn aan een medium dat uitsluitend op inbreng van een beperkte groep vrijwilligers berust.

        Vriendelijke groeten

        Peter


        Sent from my iPad using Tapatalk

        Comment


        • #34
          Re: Dood en begraven ?

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Wat niet wegneemt dat het kan blijven bestaan.
          Zo bestaat er een forum ergens op internet louter bedoeld voor mensen met een rangefinder camera. Het is een nichemarkt waar geïnteresseerden blijven naartoe gaan.

          Zo zijn er fora over bonsaibomen, al lijkt de trend al eeuwen over zijn hoogtepunt, het blijft brandend actueel !!
          Ik bedoel maar, stel dat de fotohoek helemaal begraven is, dan hoeft het forum nog niet weg.
          Er is eindeloos gepalaver mogelijk over andere zaken:
          - zoals hier: fotografie technisch, zowel voor beginners als gevorderden
          - de evolutie van de markt, nieuwe toestellen per merk, productgericht
          - PRO, voor mensen die het professioneel willen doen of reeds doen, hoe ze hun winkel kunnen beginnen/uitbreiden, marketing, hulp,...
          - filosofie over fotografie in het dagelijks leven, invloeden, ideeën, discussies over fotografie in het algemeen
          - het delen van interessante diepgaandere artikels
          - film fotografie (gedeelte voor analoog), voor verzamelaars, vragen over doka, ... iets dat hier wel ontbreekt op het forum
          - video, DSLR video
          - marktplaats / te koop
          - creatieve hoek, voor mensen met nog andere creatieve hobbies waarover ze vanalles willen delen.
          Een fotografieforum zonder fotoplaatsing.....misschien, maar ik zie toch ook geen Mercedesforum, waar alleen maar over aanhangwagens voor Mercedes gedebatteerd wordt.....
          Ik betwijfel of er dan nog zoveel steunende leden (610 voor 2016 = bijna 25.000 euro !) zullen zijn die bereid zijn daarvoor lidgeld te betalen ???
          Want zoveel betalende leden zie ik toch niet opduiken in de onderdelen die jij opnoemt .
          Last edited by Guest17; 24 juli 2016, 15:09.

          Comment


          • #35
            Re: Dood en begraven ?

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Maar een forum zonder fotohoek ? Lijkt me niks eigenlijk.
            Met wat moet je dat vergelijken - Misschien wel met Het café zonder bier van wijlen Bobbejaan
            Niet helemaal wat ik bedoelde. Het gaat erom dat het in de fotohoek minder actief is.
            Als het ooit zover komt dat er zelden tot helemaal niets meer in gepost wordt, maar de fotohoek is nog steeds open, dan kan de rest van het forum nog steeds interessant zijn en actief gebruikt worden.
            Wie wil posten in de fotohoek is daar verder vrij in, ook al wordt er zelden in gereageerd.

            Dat is zoals een café waar wel nog bier te verkrijgen is, maar niemand bestelt iets, men komt er enkel samen om met anderen te babbelen, randactiviteiten te doen als de biljart en flipperkast en af en toe een nummer draaien op de jukebox, en als men er zin in heeft bestelt men iets om te drinken, al zit er dan niemand aan de toog om mee te kletsen, want die zijn intussen karaoke aan het zingen.

            Comment


            • #36
              Re: Dood en begraven ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik betwijfel of er dan nog zoveel steunende leden (610 voor 2016 = bijna 25.000 euro !) zullen zijn die bereid zijn daarvoor lidgeld te betalen ???
              Want zoveel betalende leden zie ik toch niet opduiken in de onderdelen die jij opnoemt .
              Maar het is niet omdat er niemand meer post in de fotohoek dat het daarom wég moet.
              Ik doelde enkel op de extra onderdelen dat een forum te bieden heeft, buiten de fotohoek.
              Alsof de hele wereld hier draait om die fotohoek. De wereld draait om de zon, dat weet iedereen intussen dacht ik.

              Los daarvan. Wat men met die 25 000 euro jaarlijks doet is me ook een raadsel.
              Vroeger zat ik op een ander fotoforum dat een kennis van me gratis hostte op zijn eigen aparte server. Kostprijs: niet veel meer dan een pc en zijn internetabonnement.
              Die deed dat als hobby en hoefde er geen lidgeld voor.

              Als men louter een forum, extern wil hosten, vraag me niet naar de specificaties, maar ik neem dan bijvoorbeeld het duurste pakket bij one.com : https://www.one.com/nl/?gclid=CJrh6b...FTEz0wodh6QC2g
              ... dan kom ik op € 126 per jaar uit. (of pakweg € 300 bij concurrent combell: https://www.combell.com/nl/hosting/w...FUU6Gwodq3gCYw )
              Ok, BD heeft ook nog enkele vrijwilligers in dienst die onder de noemer vrijwilliger ook niet veel zullen kosten.
              Kortom, een rekensommetje maakt dat je niet zoveel betalende leden nodig hebt om een forum te hosten.

              PHPBB bijvoorbeeld, is gratis open source forum software. Je hoeft het zelfs niet zelf te installeren of kennen, je hebt gratis webhostingservices voor fora:
              http://www.freeforums.org/ Alleen zullen er heel wat beperkingen of reclame bij zijn enzo. Enfin, op BD staat er bovenaan ook reclame zie ik.
              Last edited by anonymous; 24 juli 2016, 21:39.

              Comment


              • #37
                Re: Dood en begraven ?

                anonymous,

                Louter informatief:
                Tijdens de AV (2x per jaar) wordt de boekhouding helemaal voorgesteld (inkomsten en uitgaven gedetailleerd) en heeft iedereen de kans tot vragen stellen.
                En de aanwezigen merken dat het rekensommetje wel klopt hoor
                Je stelt het allemaal wel héél simpel voor.
                En ja, die vrijwilligers kosten niet veel - daar heb je gelijk in. Maar de (gratis) manuren zullen we maar niet uitrekenen zeker?
                Kortom, de mensen die zich dagelijks inzetten voor Belgiumdigital verdienen wel iets meer respect en minder verdachtmakingen ...

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Maar het is niet omdat er niemand meer post in de fotohoek dat het daarom wég moet.
                Ik doelde enkel op de extra onderdelen dat een forum te bieden heeft, buiten de fotohoek.
                Alsof de hele wereld hier draait om die fotohoek. De wereld draait om de zon, dat weet iedereen intussen dacht ik.

                Los daarvan. Wat men met die 25 000 euro jaarlijks doet is me ook een raadsel.
                Vroeger zat ik op een ander fotoforum dat een kennis van me gratis hostte op zijn eigen aparte server. Kostprijs: niet veel meer dan een pc en zijn internetabonnement.
                Die deed dat als hobby en hoefde er geen lidgeld voor.

                Als men louter een forum, extern wil hosten, vraag me niet naar de specificaties, maar ik neem dan bijvoorbeeld het duurste pakket bij one.com : https://www.one.com/nl/?gclid=CJrh6b...FTEz0wodh6QC2g
                ... dan kom ik op € 126 per jaar uit. (of pakweg € 300 bij concurrent combell: https://www.combell.com/nl/hosting/w...FUU6Gwodq3gCYw )
                Ok, BD heeft ook nog enkele vrijwilligers in dienst die onder de noemer vrijwilliger ook niet veel zullen kosten.
                Kortom, een rekensommetje maakt dat je niet zoveel betalende leden nodig hebt om een forum te hosten.

                PHPBB bijvoorbeeld, is gratis open source forum software. Je hoeft het zelfs niet zelf te installeren of kennen, je hebt gratis webhostingservices voor fora:
                http://www.freeforums.org/ Alleen zullen er heel wat beperkingen of reclame bij zijn enzo. Enfin, op BD staat er bovenaan ook reclame zie ik.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #38
                  Re: Dood en begraven ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

                  Los daarvan. Wat men met die 25 000 euro jaarlijks doet is me ook een raadsel.
                  Ik vind die verdachtmaking naar het bestuur van de vzw toe grotesk, want ik vermoed dat ze niet komt van een vzw-lid. Immers, de vzw-leden krijgen 2 x per jaar in alle openheid een gedetailleerd financieel overzicht op de algemene vergaderingen, waar zij de mogelijkheid hebben om vragen te stellen die steeds beantwoord worden.

                  De boekhouding wordt gevoerd door een extern boekhouder en de verslagen van de algemene vergaderingen zijn beschikbaar op het forum voor de leden van de vzw.

                  Peter Borghs
                  Penningmeester

                  Comment


                  • #39
                    Re: Dood en begraven ?

                    Nu als het forum enkel vol zit met oude mannen dat ziet het er goed uit voor de toekomst want ze voorspellen dat de baby-boom generatie uit de jaren 50 60 stilletjes aan op pensioen gaat nu. Of we daarmee echt heel goede fotos gaan zien is een ander vraag.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Dood en begraven ?

                      Gisteren werden toch 28 foto's ingebracht ... correctie : meer want ik telde maar de begonnen topics.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Dood en begraven ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Gisteren werden toch 28 foto's ingebracht ... correctie : meer want ik telde maar de begonnen topics.
                        De begonnen topics in de foto-onderdelen of de begonnen topics in het algemeen ???

                        Comment


                        • #42
                          Re: Dood en begraven ?

                          "Je stelt het allemaal wel héél simpel voor."

                          > Ik doelde enkel en alleen op het forum.
                          Ik weet ook wel dat het lidmaatschap van een BD-lid andere zaken inhoudt zoals een Shoot abonnement, korting bij CEWE, ongevallenverzekering op de Shooting Days,... (http://www.belgiumdigital.com/belgiu...w-lid-in-2016/)

                          Ik weet ook wel dat men met het geld vanalles financiert, zoals het uitgeven en schrijven van Shoot magazine, artikels op de website, het book of fame, evenementen,...
                          Dáárvoor vind ik dat bedrag terecht.

                          Maar om nu te zeggen dat dit bedrag louter om een forum te hosten is, dát is iets anders. Want ik ken geen fotofora waar men lidgeld moet betalen. Het was daar dat Djivan het -meen ik- over had: de fotohoek op dit forum.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Dood en begraven ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Nu als het forum enkel vol zit met oude mannen dat ziet het er goed uit voor de toekomst want ze voorspellen dat de baby-boom generatie uit de jaren 50 60 stilletjes aan op pensioen gaat nu. Of we daarmee echt heel goede fotos gaan zien is een ander vraag.
                            Wat is trouwens 'oud' ? Anonymous schreef hier zelf in een ander topic dat hij 33 is, maar zich nog altijd 16 voelt...
                            Als dat zo is met al die 'oude' mannen hier, dan hebben we hier al bij al een zeer jong volkje bijeen toch .

                            Comment


                            • #44
                              Re: Dood en begraven ?



                              Kijk hier maar eens. Hoeveel zouden er onder de 40 zitten, en hoeveel boven de 60?
                              In elk geval, ik zie geen mensen die ik 25 zou schatten.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Dood en begraven ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                De begonnen topics in de foto-onderdelen of de begonnen topics in het algemeen ???
                                Begonnen topics in Fotohoek natuurlijk.

                                Comment

                                Working...
                                X