Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop top-foto!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Jongens en meisjes,

    Wat is dat hier allemaal voor een heisa.
    Als ik hier zo de berichtjes lees krijg ik enorm de indruk dat er bepaalde mensen wel aandelen hebben bij top-foto.
    Ik ga deze mensen zeker niet afbreken , maar.....
    Ik spreek van ondervinding daar ikzelf een webshop heb en .... niet in foto materiaal maar electronica toestelen welke speelt hier geen rol.
    Na uren met juristen zulke materie besproken te hebben is het het volgende uit de bus gekomen.
    Een klant doet bij mij een bestelling , vermeld duidelijk de Naam en adres naar waar het gestuurd moet worden ,indien het daar niet aankomt is het aan mij als leverancier om te bewijzen dat het daar wel is geleverd.
    Om hiervan zeker te zijn en zulke situaties te vermijden verstuur ik bijna altijd aangetekend.
    Dus de koper heeft betaald en nu is het aan top-foto om te bewijzen dat de goederen correct bij de juiste persoon zijn afgeleverd.
    Kan dit niet gestaafd worden aan de hand van bewijzen is enkel en alleen top-foto verantwoordelijk.
    De koper heeft een bewijs dat hij betaald heeft , de verkoper heeft geen bewijs dat hij het aan de juiste persoon heeft afgegeven.
    Top -foto van zijn kant kan proberen verhaal te halen bij de courier dienst of taxi post , dat zij het in verkeerde handen hebben gegeven op voorwaarde dat het ontvangst bij aftekening was .
    Maar nogmaals Top-foto moet hier de nodige stappen doen , en niet de koper die heeft netjes betaald en niks gekregen.
    Dus schiet niet op de koper dit is zijn goed recht om het openbaar aan te klagen zoals op dit openbare forum.
    En met de verdedigers en eventuele aandeelhouders van top-foto ga ik nog is praten als het hun overkomt .

    Groetjes Rudi

    Comment


    • #32
      Originally posted by Tubbs
      Jongens en meisjes,

      Wat is dat hier allemaal voor een heisa.

      Doe maar dames en heren....

      Verder...lees de reactie van Top-Foto boven je eigen post eerst voor je zoiets post.
      Top-Foto heeft geleverd, er is getekend voor ontvangst....dus zoals Top-Foto aanhaalt is het nu uitzoeken wie in dat bedrijf grijpgrage vingers heeft
      ***Canon 300D * kitlens * ...

      Comment


      • #33
        Originally posted by Annetje
        Originally posted by Tubbs
        Jongens en meisjes,

        Wat is dat hier allemaal voor een heisa.

        Doe maar dames en heren....

        Verder...lees de reactie van Top-Foto boven je eigen post eerst voor je zoiets post.
        Top-Foto heeft geleverd, er is getekend voor ontvangst....dus zoals Top-Foto aanhaalt is het nu uitzoeken wie in dat bedrijf grijpgrage vingers heeft
        Die had ik gelezen Annetje en daaruit blijkt des te meer dat Top-foto moet gaan zoeken , ze hadden maar aangetekend moeten verzenden.

        Rudi

        Comment


        • #34
          Uit de algemene voorwaarden van Top Foto


          5.4 Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd gaat het risico waar het deze producten betreft, over op de Koper.

          Artikelen zijn op het juiste adres afgeleverd....


          ***Canon 300D * kitlens * ...

          Comment


          • #35
            Originally posted by j@n
            Ik lees nergens dat Sonara TopFoto in een slecht daglicht stelt (tist) laat staan dat hij een Flame sessie is begonnen (Cooma).
            Neen? Ik lees toch nergens dat hij zelf een beetje treft in dit gebeuren...

            Ik blijf erbij dat de koper in dit geval zelf ook beter voor een minder risicovolle bestelmethode had gekozen... zeker als het dure/waardevolle goederen betreft...

            Af en toe je gezond verstand gebruiken kan geen kwaad hoor...
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #36
              Ik heb zelf de logistiek van een groot bedrijf georganiseerd.

              Als je levert aan bedrijven en winkels moet je rekenen dat ongeveer 2% van de zendingen verloren gaan. Als je bij de mensen thuis levert is er bijna nooit een probleem (behalve ter kwader trouw).

              Je mag dan nog een postkamer hebben, bij de minste fout gaat je pakje dagenlang verloren zelf met een correcte naam.

              Ik heb zo eens een klant gehad waar telkens leveringen uitgevoerd werden van 500.000 BEF. Op elke leverbon stond dezelfde handtekening. Wel die klant had het lef te zeggen dat de helft van onze leveringen nooit toegekomen waren en dat wij valse handtekeningen op het document plaatsten. Zo hoor je het eens van een andere kant.

              Na al deze ervaringen laat ik alles wat ik bestel bij me thuis afleveren. Als de shop afhaling bij hem toelaat ga ik altijd tot ginder. Zo zie je ook met wie je te doen hebt en maak je een mooie uitstap naar Düren wat Top Foto betreft.

              Sonara,
              Je zal het heel moeilijk hebben om je geld te recuperen. Ingo is wel zeer klantvriendelijk, maar ik vrees dat hij niet zover zal gaan. (Zie alle redenen hierboven)
              Het bedrijf van je vrouw aanspreken zou ik ook niet doen, behalve als het bedrijf zoiets uitdrukkelijk toelaat. Sommige bedrijven doen dit voor specifieke producten of shops, zoals Delhaize, droogkuis ...
              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

              Comment


              • #37
                Na al deze reacties misschien nog even reageren.

                Zoals steeds zijn de reacties verdeeld. Het is goed dat er over deze zaken gediscussieerd kan worden. Ik lees soms ook dat sommige mensen de indruk hebben dat ik top-foto.de in de grond wil krijgen of zo.

                Dan lees ik weer aan de andere kant dat er mensen zijn die anderen verwijten dat zij er aandelen hebben en hen overdreven verdedigen.

                Ik vind het ook positief dat topfoto hier zelf heeft gereageerd, dan kan iedereen de zaak langs alle kanten bekijken.

                Als je mijn posts leest zal je nergens lezen dat ik ergens dingen schrijf zoals topfoto is slecht koop daar nooit etc. Als er mensen zijn die uit mijn posts die conclusie wensen te trekken dan nemen zij dit best voor hun eigen rekening.

                Ik heb de indruk dat er erg veel mensen zeer tevreden zijn over topfoto. Dat is trouwens de reden waarom ik daar mijn bestelling heb geplaatst hé, ik ook had dat hier gelezen.
                De contacten met topfoto via e-mail en telefoon waren trouwens nooit problematisch: altijd opgenomen, altijd geantwoord op e-mail. Dat mag en moet ook allemaal gezegd worden.

                En het moet ook gezegd worden dat eigenlijk alles erg vlot verliep hoor, behalve de afhandeling ter plaatse, wegens alle hierboven genoemde omstandigheden.

                De politie zal dit misschien (hopelijk) verder uitzoeken, en ik ben van plan om topfoto ook op de hoogte te houden van deze zaak, aangezien zij ook belang hebben bij een correcte aflevering van hun goederen.
                Nikon D70s
                AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
                Hier woon ik (ongeveer)

                Comment


                • #38
                  Zoals ik hier de discussie een beetje kan volgen is het pakket wél aangetekend verstuurd. Men heeft immers moeten tekenen voor ontvangst. En ik ga er van uit dan in een bedrijf van 1000 werknemers echt niet iedereen Taxipost staat op te wachten, Taxipost levert goederen meestal af bij de receptie of bij de "ontvangst goederen" afdeling.

                  Ikzelf heb iets dergelijks meegemaakt (wel geen foto artikelen maar computeronderdelen). Pakket was ook bezorgd via een koerierdienst naar het bedrijf waar ik werk en ook mijn naam erop. Het pakket niet ontvangen en de receptioniste herinnerde zich wel iets ontvangen te hebben maar ze wist echt niet meer waar het pakket was, "zoek" dus.

                  Bij de leverancier navraag gedaan en deze stuurde afgetekende verzendingsnota van koeriersbedrijf met daarop duidelijk naam en handtekening en stempel van mijn bedrijf. De goederen waren dus duidelijk wel gearriveerd. Einde verhaal voor de leverancier. Ook het koerierbedrijf had gedaan wat er van hem werd verwacht, namelijk de goederen netjes afgeleverd op het adres dat opgegeven stond. En men had hiervoor afgetekend (stempel).

                  Navraag gedaan aan iedereen intern bij het bedrijf (mail naar everyone) maar geen resultaat. Niemand had het pakket gezien. Bleek achteraf dat het pakket (verpakt in neutrale bruine doos) waarschijnlijk bij de vuilcontainer was gezet, overigens ter goeder trouw want men was net een afdeling aan het verhuizen, en dus definitief pakket kwijt.

                  Mijn werkgever heeft toen wel zijn verantwoordelijkheid genomen... De regel is dan, wie "schuld" heeft moet betalen. De leverancier had geen schuld (had goederen correct verstuurd). Het koerierbedrijf had geen schuld (goederen correct geleverd op officieel adres - stempel als bewijs). Mijn werkgever persoonlijk trof geen schuld, maar in de hoedanigheid van receptioniste had men als bedrijf wel officieel getekend voor ontvangst (stempel bedrijf) en aangegeven dat het pakket officieel in het bedrijf was binnengekomen. Ik heb toen op kosten van de werkgever de goederen nog eens besteld.

                  Maar als er gewoon maar een handtekening (krabbel) opstaat... Tja

                  Succes !

                  Comment


                  • #39
                    Nog eens: Het pakket is op 23.06.04 om 17:57 uur bij de afleveradres terechtgekomen. Iemand van de zaak heeft een handtekeing gedaan voor ontvangst.

                    Het pakket wordt door ons via Taxi-Post verstuurd - er moet wel iemand een handtekening voor het ontvangst doen - maar Taxi-Post kijkt dus niet, dat het die persoon is, die op de adreslabel (t.a.v. ...) staat.

                    Ik vind het raar, dat niemand in de zaak deze handtekening herkend?!?

                    Comment


                    • #40
                      TopFoto treft geen blaam dat is duidelijk. Maar mocht ik in de toekomst iets bestellen en het laten bezorgen dan zou ik het op prijs stellen als ze het pakket aangetekend verzenden. Bij de TPG in Nedederland moet ik niet alleen mijn handtekening (krabbel) zetten, maar ook mijn naam in blokletters. Ik hoefde mij tot nu toe niet te legitimeren, maar als ik niet thuis ben en het pakket de volgende dag op het postkantoor ga afhalen moet ik mij altijd legitimeren. Als de bezorger van de Taxipost dat ook had gedaan en het nummer van de legitimatie had opgeschreven, was het pakket waarschijnlijk niet zoekgeraakt.
                      Ik zou zoiets nooit naar een bedrijf laten sturen, maar TopFoto kan in het vervolg beter aangetekend gaan versturen.

                      Comment


                      • #41
                        In Nederland is er een verschil tussen "aangetekend versturen" en "versturen met ontvangstbevestiging". Is dit verschil er in Belgie ook?

                        Overigens vind ik 't nog steeds vreemd dat iemand een pakketje naar de zaak waar zijn vrouw werkt laat sturen. Wat was daar de reden van als ik zo vrij mag zijn? En wist het bedrijf van tevoren dat dit zou gebeuren?

                        Om nu het bedrijf aansprakelijk te stellen vind ik voor dit soort prive-aangelegenheden ook weer niet kunnen. Een bedrijf is weliswaar verantwoordelijk voor zijn/haar werknemers, maar niet voor hun prive spullen...

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by j@n
                          TopFoto treft geen blaam dat is duidelijk....
                          ..... maar TopFoto kan in het vervolg beter aangetekend gaan versturen.
                          Dat TopFoto geen enkele blaam treft is ook in mijn ogen eigen heel duidelijk, ik vind dat die firma zich al veel moeite getroost door hier zelfs te komen schrijven, hoedje af hoor.
                          Als ik verder in heel veel andere posts lees wat Topfoto reeds heeft gedaan voor anderen kan ik er alleen maar uit konkluderen dat die firma enorm veel doet voor zijn klanten.

                          Aangetekend opsturen ? Als je nu ook al moet een handtekening zetten voor ontvangst is dat ook al vrij duidelijk dacht ik he.
                          Mischien kan TopFoto in de toekomst die mogelijkheid bieden tegen uiteraard een meerprijs, er zijn nog andere mogelijkheden, dat moet ieder maar voor zich uitmaken.
                          Ik blijf erbij dat de ontvanger (diegene die zijn handtekening heeft gezet)het zou moeten oplossen, als er nu eens een pakje van vrij grote waarde toekomt voor de firma zelf, en diegene die getekend heeft voor ontvangst en die neemt het mee naar huis wat dan? Gaat de firma het dan ook gewoon zo laten ? Ik denk het niet hoor.
                          In alle geval zijn er blijkbaar heel toffe kollega's in de werkomgeving.

                          Comment


                          • #43

                            Overigens vind ik 't nog steeds vreemd dat iemand een pakketje naar de zaak waar zijn vrouw werkt laat sturen. Wat was daar de reden van als ik zo vrij mag zijn? En wist het bedrijf van tevoren dat dit zou gebeuren?
                            U mag dit uiteraard vragen. De reden was eigenlijk dat wij zelden thuis zijn. Het leek ons een goed idee.

                            Wij hadden de receptie op de hoogte gebracht dat mijn vrouw een pakje zou ontvangen, zij wisten dit maar linkten logischerwijs mijn naam niet aan de hare.
                            Het rare is wel dat de handtekening die we hebben teruggekregen van topfoto niet toebehoort aan geen enkele van de receptionistes, en hier begint het uiteraard erg raar te worden, zoals topfoto zelf al aanhaalde. Taxipost heeft me trouwens dezelfde handtekening doorgestuurd, dus ze is het wel degelijk maar van wie ze is weet niemand.

                            Wij zullen zeker doen wat we kunnen om de verantwoordlijke partij hun verantwoordelijkheid te laten opnemen. Wie dit ook moge zijn in the long shot. Hoe dit zich zal afwikkelen en vooral hoe lang dit zal duren is denk ik niet te voorspellen. Ik ben gelukkig erg geduldig op dat vlak.
                            Nikon D70s
                            AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
                            Hier woon ik (ongeveer)

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by tist
                              Originally posted by j@n
                              TopFoto treft geen blaam dat is duidelijk....
                              ..... maar TopFoto kan in het vervolg beter aangetekend gaan versturen.
                              Dat TopFoto geen enkele blaam treft is ook in mijn ogen eigen heel duidelijk, ik vind dat die firma zich al veel moeite getroost door hier zelfs te komen schrijven, hoedje af hoor.
                              Als ik verder in heel veel andere posts lees wat Topfoto reeds heeft gedaan voor anderen kan ik er alleen maar uit konkluderen dat die firma enorm veel doet voor zijn klanten.

                              Aangetekend opsturen ? Als je nu ook al moet een handtekening zetten voor ontvangst is dat ook al vrij duidelijk dacht ik he.
                              Mischien kan TopFoto in de toekomst die mogelijkheid bieden tegen uiteraard een meerprijs, er zijn nog andere mogelijkheden, dat moet ieder maar voor zich uitmaken.
                              Ik blijf erbij dat de ontvanger (diegene die zijn handtekening heeft gezet)het zou moeten oplossen, als er nu eens een pakje van vrij grote waarde toekomt voor de firma zelf, en diegene die getekend heeft voor ontvangst en die neemt het mee naar huis wat dan? Gaat de firma het dan ook gewoon zo laten ? Ik denk het niet hoor.
                              In alle geval zijn er blijkbaar heel toffe kollega's in de werkomgeving.
                              Dat het, achteraf bezien, niet slim was van Sonara weten we nu wel.

                              Nu ik weet dat TopFoto niet aangetekend verstuurd, zou ik het persoonlijk gaan halen of eisen dat ze het aangetekend versturen. Dat is toch een fatsoenlijk eis. Overigens was ik in de veronderstelling dat zulks ook het geval was, maar ik kom er dus nu achter dat dat niet zo is.

                              Comment


                              • #45
                                ik zou er toch maar mee stoppen om de poster, zelfs al heeft ie nog maar 1 post als dom te verkopen....
                                dit kan iedereen gebeuren als je ter goeder trouw handelt...

                                dat topfoto geen enkele blaam treft ben ik wel niet zo zeker van....
                                overal ontstaan er grote problemen, omdat er ergens iemand 'n klein foutje begaat...
                                immers, topfoto geeft zelf toe dat de naam verkeerd was...en dat heeft het risico voor problemen aleen maar vergroot...

                                bottom line:
                                ben er zeker van dat als de naam juist was geweest het pakje misschien ook verloren was gegaan, maar dat de topicstarter dit nooit zou gepost hebben...

                                Comment

                                Working...
                                X