Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop top-foto!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Ik zou aan de moderator vragen dit toch te locken.
    1) Top-foto gaat hier volledig vrij uit. Het kreeg de vraag iets op te sturen en deed het. Hier zijn zelfs geen fouten gemaakt. Zowel Top-foto als Sonara bevestigen dit.
    2) Taxi-Post. Taxi-Post heeft haar werk gedaan (alhoewel dit niet altijd even goed is, ikzelf werk bij te Post). Ik ga voor hen ook niet de hand in het vuur steken. Dus, ze hebben het pakket voor ontvangst aan het bedrijf aangeboden. Nu, aanbieden aan een bedrijf, betekent dat men het aanbiedt aan een onthaal. Met levert dus niet aan één persoon. Men levert aan het onthaal. Hierin treft hen geen schuld.
    3) Blijkbaar tekent in het bedrijf van Sonara's vrouw iemand die helemaal niet bevoegd is om af te tekenen, anders zou men de handtekening herkennen. Hier ligt de fout. Het onthaal heeft haar werk niet gedaan. Punt. slos gesloten. Ik vind het unfair vingerwijzingen te sturen naar onschuldigen en zo probeert het gelijke te krijgen, vergoeding ... Ik vind nog minder fair, dat pas helemaal aan het einde van de thread, plots wordt toegegeven dat het pakje inderdaad na ontvangstondertekening aan het onthaal, verdwijnt.
    Dit had reeds gezegd bij aanvang, en niet als men door de mazen van een gesprek, onderzoek valt.
    Of je nu bij Top-Foto, ... bestelt, steeds zal het net niet sluitend zijn en is uw probleem na ontvreemding na ontvangst niet opgelost. Dit moet je ook melden aan de politie. Het meest eenvoudige wat je kan doen is de bedrijfsleiding hiervan op de hoogte te stellen, evenals iedereen van het bedrijf te kennen geven dat je die diefstal hebt aangegeven.
    Probleem kan wel zijn, dat je de werkgever (tijd en infrastructuur) gebruikt om persoonlijke zaken te doen.
    Sorry, dit moest van mijn hart.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #47
      Originally posted by wimvan
      Ik vind het unfair vingerwijzingen te sturen naar onschuldigen en zo probeert het gelijke te krijgen, vergoeding ... Ik vind nog minder fair, dat pas helemaal aan het einde van de thread, plots wordt toegegeven dat het pakje inderdaad na ontvangstondertekening aan het onthaal, verdwijnt.
      Ik stel voor dat je de eerste message van deze hele thread eens leest. Daarin staat letterlijk dat het pakket was aangekomen. Ik denk dat iedereen het daarover eens is.

      Als iedereen onschuldig zou zijn, zou ik mijn levering toch hebben, niet waar?
      Nikon D70s
      AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
      Hier woon ik (ongeveer)

      Comment


      • #48
        Klaag dan bij het bedrijf waar uw vrouw werkt en niet op correct uitgevoerde taken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #49
          Originally posted by wimvan
          Klaag dan bij het bedrijf waar uw vrouw werkt en niet op correct uitgevoerde taken.
          Een handtekening die niet van de persoon is die het pakje in ontvangst heeft genomen, noem ik bezwaarlijk een correct uitgevoerde taak.

          Een verkeerde naam invullen op een te verzenden pakket, noem ik evenmin een schoolvoorbeeld van correctheid.

          Het stelen van interne post, is ook niet bepaald mooi en ongetwijfeld het zwaarste aandeel van deze zaak, en daar til ik samen met jou ook het zwaarst aan, en hier zal ik dan ook juridisch achteraan gaan.

          De zwaarste verantwoordelijkheid ligt zeker bij diegene die gestolen heeft, maar niets belet mij om bij de andere partijen een onderzoek te laten gebeuren waarom dit zo gebeurd is.

          Als ik 150 rij omdat Volkswagen mijn kilometerteller verkeerd heeft gecalibreerd, krijg ik weliswaar de schuld, maar vraag ik toch ook na bij de autoconstructeur wat er gebeurd is tijdens het calibreren, hé. Ik ga hem die boete niet vorderen of zo, maar van zulke dingen moet je toch melding maken, al is het maar om ervoor te zorgen dat zij hun interne processen kunnen verbeteren.
          Nikon D70s
          AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
          Hier woon ik (ongeveer)

          Comment


          • #50
            Ik heb ergens het gevoel dat ik een beetje de mede-oorzaak heb aan deze lange discussie... Mijn excuses als mijn oorspronkelijke reactie wat erover was... Met de extra uitleg die er later gekomen is, werd er toch een ander licht op de zaak gebracht...
            Misschien toch maar even de topic-titel aanpassen omdat die nog altijd heel sterk anti-aankoopwinkel ligt (en neen, ik heb daar geen aandelen )

            Nu einde van het verhaal lijkt het erop dat de schuld dus bij de ontvangende partij (i.e. het bedrijf dat afgetekend heeft). Ik vermoed dat je daar je gelijk zal moeten proberen halen.

            Ikzelf werk in een bedrijf met een 85 mensen, ik zie de paketjes zelf toekomen, en toch heb ik liever dat die thuis bezorgd worden. Op die manier hoef ik me minder zorgen te maken om verloren pakjes...
            Het is vijgen na Pasen, maar ik hoop dat je je spullen toch snel terugvindt...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #51
              Ik was net aan het denken aan een analogie. Veel mensen hebben hier gediscussieerd over wie "de" schuldige zou zijn.

              Denk hier eens over na:

              Enkele jaren geleden stortte er in zuid-amerika een vliegtuig neer. Een paar honderd mensen vonden de dood. Zij bleven ook liever leven denk ik.

              Wat was de oorzaak? Een technicus was vergeten de plakband van één van de buitensensoren, die verantwoordelijk waren voor de registratie van hoogte en snelheid, te verwijderen.

              Alhoewel het vliegtuig perfect bestuurbaar was, en de piloot de crash had kunnen vermijden, was dit nooit gebeurd als die technicus dat stom plakbandje niet had verwijderd.

              Maar is het dan enkel de schuld geweest van de technicus? Natuurlijk niet! Want de piloot moet altijd zijn vliegtuig visueel inspecteren voor hij opstijgt.

              Maar zo zie je maar dat soms een op zich stomme fout grote gevolgen kan hebben. En zoals het meestal is met dingen die fout lopen, kan je de schuld nooit echt op 1 instantie of persoon schuiven, alhoewel het soms verlokkelijk is...

              Ik denk dat we hier wel kunnen besluiten. Ik ga dan nu een leukere topic starten denk ik want dit weekend rondlopen met de ouwe Minolta van m'n schoonvader en een lichtmeter was toch wel een leukere bezigheid dan mezelf bezig te houden met pakjes-jagen.

              Bedankt iedereen voor hun reacties en kritieken, zij waren zeer nuttig en ik hou jullie op de hoogte als ik het moest terugvinden en ook als ik er foto's mee zal kunnen nemen. Altijd handig want wij gaan binnenkort naar Thailand dus tips altijd welkom!

              Groetjes!

              (alleen wou ik dat ik hier met een leukere noot had kunnen starten)
              Nikon D70s
              AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5 G ED, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED VR
              Hier woon ik (ongeveer)

              Comment


              • #52
                Originally posted by Sonara

                Overigens vind ik 't nog steeds vreemd dat iemand een pakketje naar de zaak waar zijn vrouw werkt laat sturen. Wat was daar de reden van als ik zo vrij mag zijn? En wist het bedrijf van tevoren dat dit zou gebeuren?
                U mag dit uiteraard vragen. De reden was eigenlijk dat wij zelden thuis zijn. Het leek ons een goed idee.

                Wij hadden de receptie op de hoogte gebracht dat mijn vrouw een pakje zou ontvangen, zij wisten dit maar linkten logischerwijs mijn naam niet aan de hare.
                Het rare is wel dat de handtekening die we hebben teruggekregen van topfoto niet toebehoort aan geen enkele van de receptionistes, en hier begint het uiteraard erg raar te worden, zoals topfoto zelf al aanhaalde. Taxipost heeft me trouwens dezelfde handtekening doorgestuurd, dus ze is het wel degelijk maar van wie ze is weet niemand.

                Al eens aan gedacht dat ze dan wel is van iemand van taxipost zou kunnen komen ?
                Ik heb al meermaals mee gemaakt dat er paketjes verdwijnen zelfs bij ups.

                Tubbs

                Comment


                • #53
                  Originally posted by wimvan
                  Ik zou aan de moderator vragen dit toch te locken.
                  1) Top-foto gaat hier volledig vrij uit. Het kreeg de vraag iets op te sturen en deed het. Hier zijn zelfs geen fouten gemaakt. Zowel Top-foto als Sonara bevestigen dit.
                  2) Taxi-Post. Taxi-Post heeft haar werk gedaan (alhoewel dit niet altijd even goed is, ikzelf werk bij te Post). Ik ga voor hen ook niet de hand in het vuur steken. Dus, ze hebben het pakket voor ontvangst aan het bedrijf aangeboden. Nu, aanbieden aan een bedrijf, betekent dat men het aanbiedt aan een onthaal. Met levert dus niet aan één persoon. Men levert aan het onthaal. Hierin treft hen geen schuld.
                  3) Blijkbaar tekent in het bedrijf van Sonara's vrouw iemand die helemaal niet bevoegd is om af te tekenen, anders zou men de handtekening herkennen. Hier ligt de fout. Het onthaal heeft haar werk niet gedaan. Punt. slos gesloten. Ik vind het unfair vingerwijzingen te sturen naar onschuldigen en zo probeert het gelijke te krijgen, vergoeding ... Ik vind nog minder fair, dat pas helemaal aan het einde van de thread, plots wordt toegegeven dat het pakje inderdaad na ontvangstondertekening aan het onthaal, verdwijnt.
                  Dit had reeds gezegd bij aanvang, en niet als men door de mazen van een gesprek, onderzoek valt.
                  Of je nu bij Top-Foto, ... bestelt, steeds zal het net niet sluitend zijn en is uw probleem na ontvreemding na ontvangst niet opgelost. Dit moet je ook melden aan de politie. Het meest eenvoudige wat je kan doen is de bedrijfsleiding hiervan op de hoogte te stellen, evenals iedereen van het bedrijf te kennen geven dat je die diefstal hebt aangegeven.
                  Probleem kan wel zijn, dat je de werkgever (tijd en infrastructuur) gebruikt om persoonlijke zaken te doen.
                  Sorry, dit moest van mijn hart.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by wimvan
                    Ik zou aan de moderator vragen dit toch te locken.
                    1) Top-foto gaat hier volledig vrij uit. Het kreeg de vraag iets op te sturen en deed het. Hier zijn zelfs geen fouten gemaakt. Zowel Top-foto als Sonara bevestigen dit.
                    2) Taxi-Post. Taxi-Post heeft haar werk gedaan (alhoewel dit niet altijd even goed is, ikzelf werk bij te Post). Ik ga voor hen ook niet de hand in het vuur steken. Dus, ze hebben het pakket voor ontvangst aan het bedrijf aangeboden. Nu, aanbieden aan een bedrijf, betekent dat men het aanbiedt aan een onthaal. Met levert dus niet aan één persoon. Men levert aan het onthaal. Hierin treft hen geen schuld.
                    3) Blijkbaar tekent in het bedrijf van Sonara's vrouw iemand die helemaal niet bevoegd is om af te tekenen, anders zou men de handtekening herkennen. Hier ligt de fout. Het onthaal heeft haar werk niet gedaan. Punt. slos gesloten. Ik vind het unfair vingerwijzingen te sturen naar onschuldigen en zo probeert het gelijke te krijgen, vergoeding ... Ik vind nog minder fair, dat pas helemaal aan het einde van de thread, plots wordt toegegeven dat het pakje inderdaad na ontvangstondertekening aan het onthaal, verdwijnt.
                    Dit had reeds gezegd bij aanvang, en niet als men door de mazen van een gesprek, onderzoek valt.
                    Of je nu bij Top-Foto, ... bestelt, steeds zal het net niet sluitend zijn en is uw probleem na ontvreemding na ontvangst niet opgelost. Dit moet je ook melden aan de politie. Het meest eenvoudige wat je kan doen is de bedrijfsleiding hiervan op de hoogte te stellen, evenals iedereen van het bedrijf te kennen geven dat je die diefstal hebt aangegeven.
                    Probleem kan wel zijn, dat je de werkgever (tijd en infrastructuur) gebruikt om persoonlijke zaken te doen.
                    Sorry, dit moest van mijn hart.
                    Het spijt me Wim maar ik zie niet in waarom de moderator deze topic zou moeten locken.
                    Ik vind het anders heel leerzaam en ook een les voor anderen. Niet beweerd iets onvertogens en de topicstarter is heel reëel en hij verwijt niemand iets excepliet.

                    Comment


                    • #55
                      Ikzelf heb ook iets gelijkaardigs meegemaakt, al was de waarde van de opgestuurde stukken in vergelijking niets: via teleticket bestelden wij kaarten voor het concert van Faithless en we betaalden extra om de tickets aangetekend te laten versturen (hiervan had ik het bewijs). De tickets kwamen niet aan en TT beweerde dat de tickets wel moesten aangekomen zijn omdat ze waren afgeleverd door taxi-post en er voor ontvangst was getekend. Aangezien wij op het moment van aflevering niet thuis waren, kon mijn vriend (de ondertekenaar van het ontvangstbewijs volgens TT)onmogelijk getekend hebben en ook de buren (wij wonen in appartement hadden niets getekend) Na veel over en weer gebel hebben wij uiteindelijk een kopie van het bewijs gekregen en de handtekening (eigenlijk gewoon de naam met een krulletje rond)leek in de verste verte niet op die van mijn vriend. Bleek uiteindelijk dat de chauffeur van taxipost zelf voor ontvangst had getekend (wel met een goede intentie) en ze in de brievenbus had gedumpt, die dan weer de brievenbus van een van de buren bleek te zijn. Bij rondvraag bleken de buren geen tickets gezien te hebben maar een paar dagen later zaten de tickets plots in onze brievenbus...Wie gaat er dan in de fout: taxipost, omdat de chauffeur een valse handtekening heeft gezet of de buren omdat ze de tickets hebben achtergehouden en ze pas anoniem lieten opduiken nadat wij een rondvraag hadden gedaan? Ik wil maar zeggen, waterdicht is zo een systeem nooit, topfoto gaat in de fout want vermelden verkeerde naam, opdrachtgever maakt een inschattingsfout door dit naar een groot bedrijf te laten sturen tav een receptie en de ontvanger is op de hoogte dat er een waardevol pakje gaat arriveren (natuurlijk gebruikt die een valse handtekening als hij/zij de bedoeling had om het pakje achterover te drukken) of heeft misschien iemand van takipost zelf voor ontvangst getekend (zoals bij ons) maar dan met een veel minder goede intentie? Ik zelf werk ook bij een bedrijf met 600 werknemers en met eigen postkamer en het is ook al meerdere keren overkomen dat de verzender een bevestiging heeft dat een pakje op een bepaald uur werd geleverd en afgetekend door persoon X van de postkamer en dat het pakje intern verloren gaat. Ik hoop in ieder geval dat de starter van deze topic alsnog aan zijn goederen geraakt

                      Comment

                      Working...
                      X