Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop top-foto!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Juist, en indien je geen ontvangst krijgt, dan naar de politie, klacht indienen, het helpt meschien om uw verzekering aan te spreken.

    groeten

    dromer

    Comment


    • #17
      In principe moet je volgens mij de mensen van Taxipost aanspreken.

      Normaal gezien zijn de zendingen van Top foto bij taxipost verzekerd.

      Taxipost heeft het pakketje aan een verkeerde persoon afgeleverd, en door dezelfde verkeerde persoon laten ondertekenen. Kijk maar eens op de website van taxipost. vergelijk de bestemmeling en de ondertekenaar...Indien dit niet gelijk is, dan is taxipost verantwoordelijk en moeten ze hun verzekering aanspreken!

      Comment


      • #18
        Je betaald bij Top-Foto toch extra verzendingskosten omdat daar een soort verzekering is inbegrepen?

        Een quote uit de verkoopsovereenkomst:

        8.3 De door ons geleverde producten worden door ons verzekerd tijdens het vervoer naar de Koper. Ongeacht hetgeen tussen ons en de Koper, omtrent kosten van vervoer en assurantie is overeengekomen, blijven de producten voor risico van ons tot het moment dat zij in de feitelijke beschikkingsmacht van de Koper of door de Koper aangewezen derden zijn overgegaan. De Koper is verplicht de producten te verzekeren vanaf het moment van levering totdat algehele betaling heeft plaatsgevonden. Bij tenietgaan van producten voordat betaling heeft plaatsgevonden zij wij gerechtigd de schade voor ons namens koper rechtstreeks bij de verzekeraar te incasseren. Koper cedeert al zijn rechten te dier zake aan ons.
        Heb je overigens al contact opgenomen met Top-Foto? Wat is hun verhaal? Mij lijkt het alvast dat ze een fout in de adressering begaan hebben, of heb je in de bevestigings-mail daar ook het foute adres staan?
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #19
          Zoals CooMa al vertelde, top-foto is niet zomaar een e-shop.
          Ik ben er al twee maal met de auto naar toe gereden, we(vrouwtje en ik) kregen er een lekker kopje koffie en zijn nadien wat gaan shoppen in Düren.
          Greetings,
          Ace

          Comment


          • #20
            Ik denk niet dat taxi post in de fout is gegaan. Bij aflevering aan grote bedrijven tekent de receptioniste altijd. Ik heb ooit op het werk een levering pc's kwijt gedaan. Receptioniste tekent en een collega met durf heeft ze toen meegenomen. In grote bedrijven wordt de post soms zelfs geopend ter controle.

            Ik sluit me aan bij Mic. Indien wij pakjes ontvangen laat ik die leveren bij mijn ouders. die zijn meestal wel thuis overdag. ik heb momenteel ook een bestelling bij Top-foto. Deze keer ga ik ze zelf halen en ikm krijg regelmatig een update over de staat van mijn levering.

            groetjes
            W@nnes

            Comment


            • #21
              Ik heb zelf ook al dingen laten leveren op m'n werk. Dit is wel niet zo'n grote firma (ongeveer 120 man) maar wat ik telkens deed wanneer ik m'n werk als leveringsadres opgaf, was op voorhand (!!) de receptioniste verwittigen, zodat zij op de hoogte was.

              Misschien stom achteraf, maar als uw vrouw op voorhand tegen de receptioniste had verteld dat er een pakket voor haar zou geleverd worden, misschien was het dan zo ver niet gekomen.

              Misschien volgende keer eens aan denken?
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #22
                Verkeerde naam, allemaal goed en wel... TopFoto handelde ter goeder trouw... kan je dus niks verwijten.

                Echter, je hebt bewijs dat het pakket is geleverd bij de firma van je vrouw, en je kan een verklaring aleggen bij de politie dat je het pakket nooit hebt gezien. Welnu, dan staat zwart op wit vast dat het pakket is ontvreemd door iemand binnen die firma, en DIE FIRMA IS VERANTWOORDELIJK VOOR ZIJN PERSONEEL. De diefstal is immers gebeurd binnen de muren van dat bedrijf. Je kan hen dus aansprakelijk stellen. Me dunkt dat je deze waarheid niet durft inzien. Ga op je strepen staan! Dat dit delicaat is, omdat je vrouw er werkt, dat spreekt vanzelf...
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #23
                  Het pakje kwam op de verkeerde naam (zijn naam) toe, er was dus geen pakje voor zijn vrouw...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jochen
                    Verkeerde naam, allemaal goed en wel... TopFoto handelde ter goeder trouw... kan je dus niks verwijten.

                    Echter, je hebt bewijs dat het pakket is geleverd bij de firma van je vrouw..........
                    dan staat zwart op wit vast dat het pakket is ontvreemd door iemand binnen die firma, en DIE FIRMA IS VERANTWOORDELIJK VOOR ZIJN PERSONEEL. De diefstal is immers gebeurd binnen de muren van dat bedrijf. Je kan hen dus aansprakelijk stellen.
                    Volgens mij is dit de enige juiste handelswijze, voor TopFoto is alles ok, zij hebben geleverd en een ontvangtsbewijs, het is nu aan jezelf om op je strepen te gaan staan, en zeker niet TopFoto in een slecht daglicht te gaan stellen.

                    Als de firma van je vrouw dat niet had aanvaard (wat ik ergens normaal zou vinden) zou het pakket veel minder kans hebben gekregen om "verloren" te zijn gegaan.

                    Iets aannemen voor iemand die je niet kent vind ik wel raar hoor, en als je dan nog moet tekenen voor ontvangst ?!?!?
                    Heel raar ik zou dat nooit doen want als puntje bij paaltje komt.... ja dan ben ik uiteindelijk de "dief".

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by tist
                      Originally posted by Jochen
                      Verkeerde naam, allemaal goed en wel... TopFoto handelde ter goeder trouw... kan je dus niks verwijten.

                      Echter, je hebt bewijs dat het pakket is geleverd bij de firma van je vrouw..........
                      dan staat zwart op wit vast dat het pakket is ontvreemd door iemand binnen die firma, en DIE FIRMA IS VERANTWOORDELIJK VOOR ZIJN PERSONEEL. De diefstal is immers gebeurd binnen de muren van dat bedrijf. Je kan hen dus aansprakelijk stellen.

                      Volgens mij is dit de enige juiste handelswijze, voor TopFoto is alles ok, zij hebben geleverd en een ontvangtsbewijs, het is nu aan jezelf om op je strepen te gaan staan, en zeker niet TopFoto in een slecht daglicht te gaan stellen.

                      Als de firma van je vrouw dat niet had aanvaard (wat ik ergens normaal zou vinden) zou het pakket veel minder kans hebben gekregen om "verloren" te zijn gegaan.

                      Iets aannemen voor iemand die je niet kent vind ik wel raar hoor, en als je dan nog moet tekenen voor ontvangst ?!?!?
                      Heel raar ik zou dat nooit doen want als puntje bij paaltje komt.... ja dan ben ik uiteindelijk de "dief".
                      Bij grote bedrijven neemt de receptioniste elk pakket aan. Als de firmanaam klopt is het in orde. Dat het pakketje op de juiste plek komt is de volgende stap. En ja bij grote bedrijven kan een pakje zwerven als de naam niet klopt.
                      Het bedrijf aansprakelijk gaan stellen zou ik ook niet dadelijk doen.
                      W@nnes

                      Comment


                      • #26
                        Bij een bedrijf dat meer dan 1000 mensen in dienst heeft , is het in mijn ogen vreemd dat een pakketje van een koeriersdienst bij de receptie wordt afgeleverd , maar goed dat is natuurlijk van bedrijf tot bedrijf verschillend.

                        De meeste grote bedrijven hebben namelijk ook een eigen postkamer, waar normaal gesproken alle post en alle pakketjes binnenkomen. Deze mensen weten vaak wie er in een bedrijf werkt en kennen ook veel , zo niet alle namen ( spreek uit eigen ervaring , ik heb gewerkt in een postkamer van een bedrijf met meer dan 1000 mensen , en kon echt een hele hoop mensen bij naam ....denk zelf aan meer dan 70% )

                        wie weet is het daar terechtgekomen. Wat ik ook een vreemde gang van zaken vind is , dat een receptioniste schijnbaar zomaar lukraak tekent voor een pakketje. Het lijkt me , dat als er een pakketje op naam binnenkomt , de receptioniste wel even controleert of er iemand binnen het bedrijf werkzaam is met dezelfde naam als op het pakketje ....

                        Hoe dan ook het is een rotsituatie waarin je verkeerd.

                        Maar zou sowieso , alsdat al niet gedaan is , ook even bij de postkamer ( als die er is ) informeren. Vaak , als er een pakket retour gestuurd wordt , is daar wel een bon van.

                        Sterkte in ieder geval !!



                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #27
                          ik vind het eigenlijk raar dat je als nieuwe poster (slechts 5 posts) direct een winkel begint af te breken met wie ik zelf al veel goeie zaken heb gedaan en veel van mijn kennissen ook door mijn goede mond aan mond reclame ..om eerlijk te zijn, ik twijfel een beetje aan je "goede intentie" om anderen te waarschuwen ...het zou me niet verbazen moest er in de toekomst ineens een berichtje van je komen dat je een veel betere winkel hebt gevonden in belgie...

                          Indien het toch zo gegaan is zoals je zegt, bel gewoon even naar topfoto ... in de bestellingskosten zijn verzekeringskosten inbegrepen ...
                          En tja, ik vertrouw ook nooit verzendingen maar dat is dan door mijn ervaring met de post zelf ...dus bijna al mijn bestellingen ben ik gewoon gaan halen bij topfoto ..slechts 2 lenzen heb ik laten bezorgen en die waren correct geleverd.

                          Dus ik zou zeggen, bel naar topfoto, leg het uit en probeer het met de verzekering te regelen

                          Comment


                          • #28
                            Probleem ligt hier niet bij topfoto ... die hebben uitgevoerd wat jij vroeg...

                            dan zijn er nog 2 mogelijkheden:

                            - Ofwel is het de post die verkeerd geleverd heeft ... en jah zoek het dan maar uit.

                            - Of je hebt echt 'heel toffe' collega's...

                            Anderzijds pakket op uw naam zetten en opsturen naar u vrouw... dat is vragen om moeilijkheden bij de post... die kunnen nu al 1 naam niet lezen..

                            Bijna liep het slecht bij mijn schoonpa:

                            Die bestelt lens in Nederland en laat het thuis afleveren.
                            Op het pakket staat zijn naam (Eduard J.) en adres juist en juist geschreven!

                            En toch zaten die mannen van de post aan de andere kant van de gemeente om het bij Eva J. af te leveren .. terwijl die persoon niets met hem te maken heeft ...

                            Ik moet tegeven dat ik niets laat opsturen en het zelf ga halen bij TopFoto (heb firmawagen) maar diene persoon doet wel alles heel juist en correct!

                            BTW ze hadden lekkere taart en koffie bij topfoto om hun 5-jarig bestaan te vieren..
                            [Nikon D5100 & Nikon D70]
                            [Yves en Liesbeths blog Resort]

                            Comment


                            • #29
                              Volgens mij is dit de enige juiste handelswijze, voor TopFoto is alles ok, zij hebben geleverd en een ontvangtsbewijs, het is nu aan jezelf om op je strepen te gaan staan, en zeker niet TopFoto in een slecht daglicht te gaan stellen.
                              Ik lees nergens dat Sonara TopFoto in een slecht daglicht stelt (tist) laat staan dat hij een Flame sessie is begonnen (Cooma).

                              Comment


                              • #30
                                Ik denk, dat het tijd is om een paar dingen uitteleggen.

                                Ja, de levering gebeurde naar de werk-adres (de naam van de zaak klopte), maar wij hebben in plaats van de naam van de echtgenote, de naam van de besteller op het adres-label geschreven.

                                Wat wij wel altijd doen: de complete adres wordt steeds een tweede keer op het pakket geschreven (aan een andere zijde). Volgens mijn collega staat hier de juiste naam van de echtgenote bij!!!

                                Volgens Taxi-Post is het pakket goed bij de zaak terecht gekomen (een kopie van de handtekening van wie het pakket heeft ontvangen heb ik van Taxi-Post gekregen en doorgestuurt aan onze klant).

                                Het pakket is wel verzekerd. Dus: Als het niet wordt afgeleverd betaald de verzekering.

                                Maar: Het pakket is goed terechtgekomen.

                                Wij versturen niet "aangetekend" (per Einschreiben). Dus: Ook al staat de juiste naam op het pakket, mag iederen in de zaak het pakket ontvangen en voor het pakket odertekenen. Taxi-Post (zoals iedere andere pakket-dienst ook) vraagt niet naar een identiteitskaart!

                                Dus: Ook al staat de juiste naam op het pakket, is het mogelijk dat het in een grote zaak 'verdwijnt" of wordt gestolen!

                                Ik snap, dat het jammer is, dat het pakket nu weg is, maar dat is na het terechtkomen bij de zaak gebeurt.

                                Ik kan geen recherche doen in de zaak, dat is iets voor de politie.

                                De vraag is nu: Van wie is de handtekening - wie heeft het pakket ontvangen in de zaak?!

                                Comment

                                Working...
                                X