Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD cursus Fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Tja, ik weet het.
    Ik wist wel dat ze het verhuurden, maar niet de prijs. Nu weten we het dus...

    Er zullen inderdaad wel alternatieven te vinden zijn...

    Comment


    • #17
      Plette,
      bij fotofun in Gent ,geven ze workshops fotobewerking in enkele avonden.

      Comment


      • #18
        Ik heb met de voorzitter (van de PCclubs en kunstacademie) gesproken...
        Helaas zijn mijn Workshops ook voor dit jaar weer uitverkocht.
        De Workshops beginners 6 zaterdagen vanaf September : Vol
        Workshop gevorderden 5 zaterdagen vanaf November: Vol
        Workshop Photoshop met digitale fotografie :18 zondagen vanaf September 23 plaatsen: Vol.

        Dus er zal een andere workshop moeten opgestart worden.
        Misschien iets in samenwerking met BD ?????
        Ik heb al een mailwisseling met de BD crew (Peter) gehad.
        Maar de grote struikelblok is de zaal met computers... Die zijn keiduur. Dan wordt het voor ons amateurs te duur om bv een Workshop te volgen van zes voormiddagen.
        Het moet een hobby blijven he? We gaan ons niet blauw betalen voor achter een pcke te kunnen zitten.


        Comment


        • #19
          Mic, wat is fout met dat iedereen zijn eigen PC meebrengt ? Duurt misschien wat langer om optestellen, maar tijd hebben we genoeg denk ik .. of niet.
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #20
            Originally posted by Perrush
            Mic, wat is fout met dat iedereen zijn eigen PC meebrengt ? Duurt misschien wat langer om optestellen, maar tijd hebben we genoeg denk ik .. of niet.
            Ooo, natuurlijk dat gaat ook.
            Ergens een zaal afhuren en iedereen brengt zijn laptop of eigen computer mee.
            Dan heb je alleen een beamer nodig.
            Het enigste probleem is dan dat niet alle computers dezelfde PS hebben en dezelfde instellingen. Maar dat is wel op te lossen.
            en de tijd voor 't opstellen is niet zo veel denk ik.
            Als je rekend op een half uur voor alles op te stellen en op te starten...
            Idd dat gaat...

            Comment


            • #21
              Briljant idee!

              Ik hoop dat het niet te ver weg is, anders doe ik graag mee!
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #22
                Ik en Wannes hebben een laptop.
                Wij hebben dus al 1 pc en 1 scherm dat we kunnen "uitlenen".


                Loes

                Comment


                • #23
                  Indien praktisch haalbaar doe ik zeker mee. Schitterend initiatief.
                  Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                  SB600
                  Tripod: Velbon CX 530

                  Comment


                  • #24
                    Mic, als je evt hulp nodig hebt voor de organisatie; geef maar een seintje.

                    Comment


                    • #25
                      ja hoor ik heb voorlopig ook tijd zat dus als je nog wat handen kan gebruiken laat maar weten!

                      Comment


                      • #26
                        Dit lijkt mij ook een leuk idee !!!
                        Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                        www.bartvo.be

                        Comment


                        • #27
                          Dag Mic,

                          Count me in ! En als jullie echt geen projector vinden, ik heb er één staan thuis, die we eventueel zouden kunnen gebruiken !

                          Gerrit
                          BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

                          Comment


                          • #28
                            OK goed...
                            Mensen met een laptop of eigen PC kunnen meedoen...
                            Maar waar gaat 't door? Limburg??? De Vlaanders??? Brabant?? Nederland???
                            En dan wanneer? op een zaterdag? zondag of woensdagavond of liever donderdag tussen één en vijf?
                            En hoe lang? Zeker geen hele dag. Want als PS nieuw voor je is, moet je veel onthouden en 't kunnen verwerken. Je kan niet alles onthouden. Dan is drie uur het maximum. bv onderhalf uur workshop 15 min. koffie en terug onderhalf uur workshop.
                            Dus moet 't een zaal zijn met koffie?
                            En dan hoeveel Workshops? drie ? vijf of zes?
                            En wat moet 't zijn? een cursus of workshops? Dit zijn zeer verschillende zaken. Ik geef de laatste zes jaar nog enkel Workshops... ( behalve één cursus Powerpoint uitgezonderd)

                            Zoals jullie zien zijn er nog een boel vragen he?

                            Comment


                            • #29
                              Als hollander heb ik wellicht een afwijkende mening, maar toch:

                              - locatie: maakt niet uit (NL of Be), als het maar niet al te ver van de NL-grens is (Antwerpen of noordelijker is te doen)

                              - tijdstip: bij voorkeur in het weekend ivm vervoer

                              - aantal dagen: 3 á 4

                              - koffie? nee dank u, ik drink thee of Fanta

                              - wat: workshop: leer je volgens mij het meeste van

                              Als de grote gemene deler iets anders vindt, dan is dat prima, ik zie het als een bonus als ik mee zou kunnen doen. Zo niet, dan jammer...
                              www.lowspark.nl

                              Comment


                              • #30
                                Ik zou het spijtig vinden moest dit puur een cursus photoshop worden, er zijn duizenden goede en duidelijke photoshop tutorials te vinden op het web via google...

                                Mijn persoonlijke interesse:
                                * raw foto uit digitale camera (eerder flets)
                                * hoe bewerk ik die tot een mooie foto:
                                - levels aanpassen: uitleg methode, waarom welke aanpassingen
                                - verscherpen: hoeveel
                                - contrast
                                - hue/saturation
                                - ...
                                - hoe alles in batch verwerken

                                deze uitleg door verschillende personen die elk hun eigen workflow uitleggen

                                Misschien met kennis van photoshop (en eigen pc meebrengen) als vereiste om cursus te volgen.

                                Of heeft er iemand hier een mooie tutorial over die ik eens kan lezen ?
                                Panoramix

                                Comment

                                Working...
                                X