Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb met de voorzitter (van de PCclubs en kunstacademie) gesproken...
Helaas zijn mijn Workshops ook voor dit jaar weer uitverkocht.
De Workshops beginners 6 zaterdagen vanaf September : Vol
Workshop gevorderden 5 zaterdagen vanaf November: Vol
Workshop Photoshop met digitale fotografie :18 zondagen vanaf September 23 plaatsen: Vol.
Dus er zal een andere workshop moeten opgestart worden.
Misschien iets in samenwerking met BD ?????
Ik heb al een mailwisseling met de BD crew (Peter) gehad.
Maar de grote struikelblok is de zaal met computers... Die zijn keiduur. Dan wordt het voor ons amateurs te duur om bv een Workshop te volgen van zes voormiddagen.
Het moet een hobby blijven he? We gaan ons niet blauw betalen voor achter een pcke te kunnen zitten.
Originally posted by Perrush
Mic, wat is fout met dat iedereen zijn eigen PC meebrengt ? Duurt misschien wat langer om optestellen, maar tijd hebben we genoeg denk ik .. of niet.
Ooo, natuurlijk dat gaat ook.
Ergens een zaal afhuren en iedereen brengt zijn laptop of eigen computer mee.
Dan heb je alleen een beamer nodig.
Het enigste probleem is dan dat niet alle computers dezelfde PS hebben en dezelfde instellingen. Maar dat is wel op te lossen.
en de tijd voor 't opstellen is niet zo veel denk ik.
Als je rekend op een half uur voor alles op te stellen en op te starten...
Idd dat gaat...
OK goed...
Mensen met een laptop of eigen PC kunnen meedoen...
Maar waar gaat 't door? Limburg??? De Vlaanders??? Brabant?? Nederland???
En dan wanneer? op een zaterdag? zondag of woensdagavond of liever donderdag tussen één en vijf?
En hoe lang? Zeker geen hele dag. Want als PS nieuw voor je is, moet je veel onthouden en 't kunnen verwerken. Je kan niet alles onthouden. Dan is drie uur het maximum. bv onderhalf uur workshop 15 min. koffie en terug onderhalf uur workshop.
Dus moet 't een zaal zijn met koffie?
En dan hoeveel Workshops? drie ? vijf of zes?
En wat moet 't zijn? een cursus of workshops? Dit zijn zeer verschillende zaken. Ik geef de laatste zes jaar nog enkel Workshops... ( behalve één cursus Powerpoint uitgezonderd)
Ik zou het spijtig vinden moest dit puur een cursus photoshop worden, er zijn duizenden goede en duidelijke photoshop tutorials te vinden op het web via google...
Mijn persoonlijke interesse:
* raw foto uit digitale camera (eerder flets)
* hoe bewerk ik die tot een mooie foto:
- levels aanpassen: uitleg methode, waarom welke aanpassingen
- verscherpen: hoeveel
- contrast
- hue/saturation
- ...
- hoe alles in batch verwerken
deze uitleg door verschillende personen die elk hun eigen workflow uitleggen
Misschien met kennis van photoshop (en eigen pc meebrengen) als vereiste om cursus te volgen.
Of heeft er iemand hier een mooie tutorial over die ik eens kan lezen ?
Comment