Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon en zijn bar slechte service

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

ik had paar maanden geleden problemen met mijn Nikon Coolpix 885 ... diafragma was in aantal stukskes ... en blokkeerde de lens. Opgestuurd naar nikon. Teruggekregen (170 €) herstelling. Sindsdien heb ik enkel nog maar softwarematige problemen ... toestel op 'on'... ie weigert aan te gaan ... ge zet hem na tijdje op 'off'... dan schiet ie in gang, en terug uit. ook af en toe errors op den lcd. Coolpix is terug onder garantie naar Nikon.
    ondertussen wel al D70 gekocht, maar 'k zit der toch mee in.

Originally posted by j@n
    Librix, het is vervelend wat je overkomt. Doch het is niet altijd alleen maar Canon. Mijn vrouw heeft een Nikon 5400 die niet goed scherpstelt. Een vergelijkende test met eenzelfde camera van een vriend bewees dat nog eens overduidelijk. Toen de camera van Nikon NL terug uit de reparatie kwam, was het probleem nog erger. Op de reparatienota stond: scherpstelling gejusteerd en in orde bevonden. Na diverse telefoontjes en email met bewijsstukken, schrokken ze toch bij Nikon: 'Tja, hoe kan dat nu' was hun reactie. Weer opgestuurd en na het vervangen van het sluitermechanisme, kregen we de camera weer terug, maar nog steeds is hij nog niet 100%.
    Vorig jaar heb ik 9 weken moeten wachten bij Nikon NL op de reparatie van mijn toenmalige Nikon 5700.
    Toch hoor ik ook vaker klachten over Canon en ik wil je ervaringen zeker niet bagateliseren. Het is natuurlijk wel ze dat als je 5 keer zoveel producten verkoopt als de concurentie, er ook 5 keer zoveel kans is op ontevreden klanten.
    www.loft6.be

Comment

Voor herstellingen, onder garantie zit je natuurlijk vast aan het merk hersteller of de invoerder. Dat spreekt voor zich. Voor reparaties van toestellen (analoge sommige digitale en zeker lenzen) is er in Gent een kei van een onafhankelijk hersteller. Ik heb er zo eens mijn Minolta SR100 laten in orde zetten. En een twee oogige reflex 6x6 Ze zijn als nieuw. Ook mijn coolpixken heeft hij eens hersteld. Over de prijs kan ik niets meer zeggen, maar in mijn achterhoofd zit er toch zo iets van een een aanvaardbaar getal. De zaak noemt Camera Repair en is in de straat juist achter de kazerne. Als er hier behoeftigen zijn dan zal ik graag het adres zoeken.

Comment

Eigenlijk zouden de grote camerafabrikanten in een aantal steden reparatiecentra moeten hebben waar ze kleine reparaties direct kunnen uitvoeren. Klaar terwijl u wacht.

Comment

Met klaar terwijl u wacht heb ik als voormalig pc reparateur wat moeite. Het is namelijk erg moeilijk om een fout te herstellen als hij niet of zelden reproduceerbaar is. Ligt het dan aan de hardware of aan de software? of zelfs aan de gebruiker?

Eenvoudige herstellingen zouden idd door een inbrengpunt verholpen moeten kunnen worden, maar dan praat ik uitsluitend over het opnieuw installeren of upgraden van de software.
          Wel zou het helpen als degene die de camera inneemt zelf ook een test doet en zijn bevindingen daarbij rapporteert. Op die manier zou de afhandeling van storingen een heel stuk sneller moeten kunnen verlopen.

Comment

Canon is waker geworden, mede door blijvend aandringen van de handelaar denk ik. De test-piloot van Canon (Dit zou de man zijn die alle toestellen test, viel van zijn paard, bij het horen van het probleem, schijnt!!!!)
            Nu doet het probleem zich niet alleen bij een EOS 300D voor maar ook bij de D60....
            Ze beloven dat ze naar een oplossing zoeken. Maar dat zal vermoedelijk heeééééééél lang duren.
            Feit is het probleem doet zich dus ook voor op de testbank van Canon. Wij, klant en handelaar zijn dus tot het juiste besluit gekomen.
            Aan ons is het niet gelegen.
            Ik hou iedereen hier op de hoogte.

Comment

ik ben er zeker van dat er mensen die ook negatieve ervaringen zullen hebben met nikon. zo gaat dat nu eenmaal, nergens is het perfect, overal worden er fouten gemaakt en dat is nooit leuk voor de personen die met het ongemak zitten.
              GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Kom net van de site van Fred Miranda (deze site en het forum kan ik iedereen aanbevelen: http://www.fredmiranda.com/) Daar wordt regelmatig gekankerd op de slechte service van Nikon Canada en dat diverse fotografen om die reden zijn overgestapt op Canon.
                Ik wil er mee zeggen dat service erg belangrijk is en dat ik mij goed kan voorstellen dat de Belgen om die reden meer geneigd zijn een Nikon dan een Canon te kopen. In Nederland ligt dat probleem iets genuanceerder.

Comment

Vandaag is er althans voor mij een voorlopig einde gekomen aan deze flitsafstandblokjes story.
                  In samenspraak met mijn handelaar, hebben we besloten ze bij Canon hun werk te laten doen.
                  Hij stuurt de boel terug en ik krijg een Credit Nota.
                  Wie weet hoe lang Canon er over doet om dit op te lossen.
                  Kunnen ze het oplossen dan ben ik nog steeds geintreseerd in het product. Ik bijt in het zand. Canon ook blijkbaar.

Comment

Originally posted by gabriella
                    Ik praat met veel LOF over de service van Canon.

Toen mijn Camera een error 99 aangaf, ik ik meteen de volgende dag mijn camera brengen naar Roosendaal waar de Repaire centre zit.
                    Ik legde uit heel normaal en netjes dat ik mijn camera dagelijks gebruik, in de studio, en of het mogelijk was om een leen camera mee terug te krijgen.

Binnen 10 min stond ik buiten met een andere camera.
                    Mijn oude camera kreeg ik deze week binnen wel met vertraging, maar omdat ze midden in een verhuizing zitten hebben ze waar achterstand opgelopen.
                    Een tijdje terug heb ik in Camera's en Accessoires mijn eigen ervaringen met Canon Service toegelicht. Ik ga als Belg ook rechtstreeks naar Roosendaal, en ik heb een CPS-kaart (Canon Professional Service) om mee te zwaaien, maar ik kan je verzekeren dat ik mijn hele handel ook bijna 5 weken kwijt ben geweest, en dat het helemaal niet mogelijk was om een vervangtoestel te krijgen. VIJF WEKEN voor een calibratie die 2 tot 4 uur duurt!!!

Ze hadden mij ter plaatse ook verzekerd dat ze hun best gingen doen om binnen 10 dagen alles klaar te krijgen, aangezien mijn apparatuur professioneel wordt gebruikt, maar ik heb uiteindelijk een dure zakenreis moeten annuleren. Na vier weken (en een telefoontje of 10) had de technicus er nog steeds niet naar gekeken. Zo springen ze dus om met 7000 euro pro-materiaal.

Gabriella, met alle respect, heeft geen apparatuur die in aanmerking komt voor CPS lidmaatschap (twee pro bodies en 3 L lenzen vereist), maar toch kan ze betere service krijgen dan ik. Of is het misschien omdat ze Nederlandse is...?
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

mss ga ik even off topic hiermee maar de service van sony is nog veel slechter, daar ben je je toestel een half jaar tot een jaar kwijt

Comment

Ik ga in iedergeval een sigma lens kopen. Canon kan effen de pot op.

Comment

Working...
                        X