ik had paar maanden geleden problemen met mijn Nikon Coolpix 885 ... diafragma was in aantal stukskes ... en blokkeerde de lens. Opgestuurd naar nikon. Teruggekregen (170 €) herstelling. Sindsdien heb ik enkel nog maar softwarematige problemen ... toestel op 'on'... ie weigert aan te gaan ... ge zet hem na tijdje op 'off'... dan schiet ie in gang, en terug uit. ook af en toe errors op den lcd. Coolpix is terug onder garantie naar Nikon.
ondertussen wel al D70 gekocht, maar 'k zit der toch mee in.
ondertussen wel al D70 gekocht, maar 'k zit der toch mee in.
Originally posted by j@n
Librix, het is vervelend wat je overkomt. Doch het is niet altijd alleen maar Canon. Mijn vrouw heeft een Nikon 5400 die niet goed scherpstelt. Een vergelijkende test met eenzelfde camera van een vriend bewees dat nog eens overduidelijk. Toen de camera van Nikon NL terug uit de reparatie kwam, was het probleem nog erger. Op de reparatienota stond: scherpstelling gejusteerd en in orde bevonden. Na diverse telefoontjes en email met bewijsstukken, schrokken ze toch bij Nikon: 'Tja, hoe kan dat nu' was hun reactie. Weer opgestuurd en na het vervangen van het sluitermechanisme, kregen we de camera weer terug, maar nog steeds is hij nog niet 100%.
Vorig jaar heb ik 9 weken moeten wachten bij Nikon NL op de reparatie van mijn toenmalige Nikon 5700.
Toch hoor ik ook vaker klachten over Canon en ik wil je ervaringen zeker niet bagateliseren. Het is natuurlijk wel ze dat als je 5 keer zoveel producten verkoopt als de concurentie, er ook 5 keer zoveel kans is op ontevreden klanten.
Librix, het is vervelend wat je overkomt. Doch het is niet altijd alleen maar Canon. Mijn vrouw heeft een Nikon 5400 die niet goed scherpstelt. Een vergelijkende test met eenzelfde camera van een vriend bewees dat nog eens overduidelijk. Toen de camera van Nikon NL terug uit de reparatie kwam, was het probleem nog erger. Op de reparatienota stond: scherpstelling gejusteerd en in orde bevonden. Na diverse telefoontjes en email met bewijsstukken, schrokken ze toch bij Nikon: 'Tja, hoe kan dat nu' was hun reactie. Weer opgestuurd en na het vervangen van het sluitermechanisme, kregen we de camera weer terug, maar nog steeds is hij nog niet 100%.
Vorig jaar heb ik 9 weken moeten wachten bij Nikon NL op de reparatie van mijn toenmalige Nikon 5700.
Toch hoor ik ook vaker klachten over Canon en ik wil je ervaringen zeker niet bagateliseren. Het is natuurlijk wel ze dat als je 5 keer zoveel producten verkoopt als de concurentie, er ook 5 keer zoveel kans is op ontevreden klanten.
Comment