Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon en zijn bar slechte service

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Librix
    Misschien is dat taal die ze verstaan een aangetekend schrijven met een officiële in gebreke stelling.
    dat is de enige taal die ze kennen .. toch toen ik Canon probs had .. pas na een officiële in gebreke steling door mijn advokaat, met copieën NL en EN vertaling gestuurd naar alle afdelingshoofden (laat de bedrijfspolitiek maar werken) en een copy naar Canon Europ en eentje naar Japan was mijn probleem heel snel opgelost .. ik was het toen zodanig beu dat alles van Canon na omruiling werd verkocht, en ik nooit meer een Canon koop .. soms jammer als ik zie wat ze soms maken, maar meestal niet

Comment

Ik praat met veel LOF over de service van Canon.

Toen mijn Camera een error 99 aangaf, ik ik meteen de volgende dag mijn camera brengen naar Roosendaal waar de Repaire centre zit.
      Ik legde uit heel normaal en netjes dat ik mijn camera dagelijks gebruik, in de studio, en of het mogelijk was om een leen camera mee terug te krijgen.

Binnen 10 min stond ik buiten met een andere camera.
      Mijn oude camera kreeg ik deze week binnen wel met vertraging, maar omdat ze midden in een verhuizing zitten hebben ze waar achterstand opgelopen.

Ik ben altijd netjes snel en correct geholpen, alleen heb ik wat problemen met de garantie, wil deze graag verlengen naar 2 jaar maar helaas is dat niet mogelijk, gelukkig hebben ze indien weer nodig daar een heel mooi en correct alternatief voor kunnen regelen.

mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

Comment

Originally posted by gabriella
        Ik praat met veel LOF over de service van Canon.
        maar jij woont ook in NL .. en zee van verschil !

Comment

Originally posted by gabriella
          .
          Ik ben altijd netjes snel en correct geholpen, alleen heb ik wat problemen met de garantie, wil deze graag verlengen naar 2 jaar maar helaas is dat niet mogelijk, gelukkig hebben ze indien weer nodig daar een heel mooi en correct alternatief voor kunnen regelen.

Blij dat het voor jou anders is. Waarom heb je geen vertrouwen in het Canon materiaal dat als het een jaar uithoud ook de rest van zijn leven? Ik vraag maar hé. Niet dat je geen gelijk hebt. Europa wil voor alles een garantie van 2 jaar. Voor auto's is dat in België al zo, naar Europeese norm. (Toch zijn er hier nog garagisten die je het extra jaar voorstellen als een extra legale service, en dus iets aanbied dat gewoon wettenlijk is)
          Bovendien is men volgens Europeese wetgeving ook verplicht om in de landstaal vertaalde handleiding bij te leveren. Wat voor Nederlands ook niet altijd het geval is.
          Maar we wijken af. Blij dat het voor jou anders is. Maar jou leverancier lijkt me ook best OK Hier kunnen ze alleen maar klagen.

Comment

[/quote]
            Pie, ff een vraagje, connecties met Canon ?
            Je zou het bijna gaan denken
            Neen, je zou het bijna gaan hopen

by mic
            Je moet hun dit eens terugmailen.
            Ik heb dat ook eens gedaan. Toen niets meer hielp.
            Ik zei in mijn brief dat ik het zou posten op het Internationale forum van BelgiumDigital en een mail zou zenden naar testaankoop en vier verschillende vakbladen over fotografie.
            Je moet eens kijken hoe vlug ze dan zijn.
            In mijn geval, ik had een probleem met een Internetprovider, stond mijn geld na vier dagen al teruggestort op m'n rekening
            [/quote]

maar mannekes toch,
            ik heb een canon, minolta en nikon
            wil graag connecties ontwikkelen bij canon, iemand een hint?

even een analyse van de reply van mic over een topic betreffende de service van canon:
            1 "Je moet hun dit eens terugmailen. Ik heb dat ook eens gedaan"
            = dat is niet waar want dat betrof een internetprovider en dus niet canon

2 "Ik zei in mijn brief dat ik het zou posten op het Internationale forum van BelgiumDigital en een mail zou zenden naar testaankoop en vier verschillende vakbladen over fotografie.
            Je moet eens kijken hoe vlug ze dan zijn."
            = waarom heb je dat dan niet gedaan ? normaal zou je daarna met het bewijs naar de betwiste firma gegaan zijn ipv van te gaan dreigen en huilen

sorry,
            hier wordt veel gehuild maar weinig gedaan
            indien ik tijdens de garantieperiode een probleem heb met een toestel ga ik na afgifte van het materiaal voor herstelling NIET buiten zonder gratis gelijkwaardig vervangingsmateriaal INDIEN IK EEN GELDIG BEWIJS VAN GARANTIE HEB

wie heeft hier een afgestempeld en ondertekend garantiebewijs van zijn materiaal?

zou het misschien kunnen dat er hier veel gekocht wordt in internetwinkels zonder dat er enige 'door beide partijen' ondertekende garantie bestaat ?

objectiviteit is een moeilijk begrip en wordt meestal subjectief aangewend om zijn objectiviteit te bewijzen

ik ben altijd bereid om bij de canonfamilie 'binnen' te geraken (misschien toch wat te oud), ben vooral geinteresseerd in de L-IS dochter

'vanwege iemand die het toch een beetje van op afstand bekijkt'
            pie

Comment

Jammer dat er zoveel verschil in kan zitten voor de garantie en service in Belgie en Nederland.

Librix:
              Ik heb nog wel vertrouwen in Canon, maar het geval is dat ik veel meer foto's maak dan normaal.
              ong. 150 per dag. en soms per dag het 3 Dubbele
              Of de camera en de sluiter van de 300D daar wel tegen kan is nog maar de vraag. Ik wacht het gewoon geduldig af.
              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 20-35 usm

Comment

Originally posted by pie
                [COLOR=Black]
                2 "Ik zei in mijn brief dat ik het zou posten op het Internationale forum van BelgiumDigital en een mail zou zenden naar testaankoop en vier verschillende vakbladen over fotografie.
                Je moet eens kijken hoe vlug ze dan zijn."
                = waarom heb je dat dan niet gedaan ? normaal zou je daarna met het bewijs naar de betwiste firma gegaan zijn ipv van te gaan dreigen en huilen

sorry,
                hier wordt veel gehuild maar weinig gedaan
                indien ik tijdens de garantieperiode een probleem heb met een toestel ga ik na afgifte van het materiaal voor herstelling NIET buiten zonder gratis gelijkwaardig vervangingsmateriaal INDIEN IK EEN GELDIG BEWIJS VAN GARANTIE HEB

[/quote]

Pie,

EERST naar de vakbladen gaan en daarna naar de bewuste firma is niet echt logisch, wel !?????

En des te beter dat jij erin slaagt, niet buiten te gaan zonder gelijkwaardig vervangingsmateriaal !!!

Salut
                Lukathi
                Groetjes

Lukathi

Comment

Ik heb dus wel een nieuwe camera meegekregen, en ook een 300D !

Sorry maar om te gaan dreigen met een publieke brief en deze openbaar te stellen, schiet je niet altijd iets mee op, je kan alleen maar kwaad bloed zetten.

Misschien een idee om voor degene die in belgie wonen rechtstreeks naar roosendaal ( nederland) te bellen, en uitleggen dat het in belgie niet zo netjes gaat ??
                  Misschien dat het helpt ??
                  mvg
                  gabriella
                  Canon 300D en 350D
                  canon 20-35 usm

Comment

Beste Gabriella,
                    Je hebt natuurlijk gelijk als je kiest in eerste instantie diplomatiek te overleggen. Maar het kwaadbloed is dikwijls al veroorzaakt bij de consumenten, door ze niet altijd te behandelen als men zou mogen verwachten. Als ze naar middelen als deze grijpen is het hek al van de dam. Infeite zou in een tijd zoals nu met zoveel concurentie iedereen zijn beste beetje moeten voorzetten. Als is in Nederlandse vakbladen kijk dan heb ik dikwijls de indruk dat het er in Nederland anders aan toegaat. Ik zou zeggen gelukkig maar.
                    Nu heb ik zo nogal eens de indruk van onze verkoopspolitiek bestaat erin; " We lijmen een klant met een Basic spul en maken dan alles non compatibel. En dan kunnen ze toch niet meer weg, dan hebben we ze in ons greep."
                    Ze hebben natuurlijk gelijk dat ze een eigenheid uitbouwen. Dat getuigt juist van hun evolutie. Maar er moet service blijven bestaan van basic tot accesoires. Op hetzelfde niveau. Of het nu over een body van 1500€ of een spulletje van 300€ ik had graag eenzelfde service. Tenslotte leven zij toch van wat wij kopen.
                    Verder kan ik zeggen dat ge geen schrik moet hebben van veelvuldig gebruik. Ik heb al 20.000 digitale foto's gemaakt met een digitaal compacttoestel en ook dat werkt nog perfect. Bovendien hebben digitale reflexen veel stukken die ook in analoge toestellen zitten. Of gelijk aardig zijn. En ook daar zullen al veel toestellen zijn die enorm veel foto's er op zitten hebben.

Comment

Ik zou natuurlijk ook heel erg boos zijn geworden als het er zo aan toe gaat, en ik vindt dat het niet mag kunnen dat er zo veel verschil in zit tussen de landen Qua service.
                      Idd slechte zaak dus.
                      Of de 300D ook geschikt is voor Prof. gebruik,
                      ik denk het zelf van niet,
                      alleen de nikon die ik eigenlijk wilde hebben is te groot voor mijn handen.
                      Persoonlijk denk ik dat de techniek van deze camera niet geschikt daarvoor is, anders had ik niet binnen 6 mnd deze storing.
                      Ik blijf het een enorme goede camera vinden, en de vergrotingen 60*75 cm zijn perfect.. ik ga helemaal off topic sorry...

Al met al dus ik hoop dat jullie een goede oplossing vinden, en dat canon zijn service flink gaat verbeteren.

mvg
                      gabriella
                      Canon 300D en 350D
                      canon 20-35 usm

Comment

Handelaar liet deze namiddag weten dat de stukken ineens toegekomen waren. Dus ik naar de shop. Zou er toch iemand van Canon dit weekend hier zitten rondneuzen hebben. !!!!
                        Dus ik met Canon 3OOD en 550EX naar de shop om te proberen.
                        HELAAS, HELAAS, HELAAS, jullie begrijpen het al dit stel werkt dus niet.
                        Een nieuw blokje TTL Flitsschoenadapter 3 / verlengkabel 300 / Losse flitsschoenadapetr OA-2 werken niet tussen de canon EOS 300D en de speedflits 550EX. Maar dat weten ze bij Canon dus ook niet.
                        Dat ze het niet direkt wisten. OK (alhoewel)
                        Maar dat ze zoveel poespas vekopen, en zelf niet weten dat het niet werkt, erg toch, en vooral triest.
                        Nergens, noch in een catalogus, noch in een handleiding is te vinden dat er geen compatibiliteit is tussen deze onderdelen.
                        De set werkt nogthans want op een ander canontoestel werkt de set wel.
                        Zijn ze er toch alleen maar op uit om te verkopen?!?!
                        Intriest!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Beste Librix,
                          de (goede)service van Canon ken ik ook al een beetje en heb er men buik van vol,HOPELOOS gewoon, ik kocht namelijk een dure Canon L lens, na een maand vertoonde deze een mankementje, reactie van de fotohandelaar, dit mankement is doodnormaal en hebben meerdere lenzen, enkele maanden later werd het steeds erger, ik terug naar de fotozaak en weer het zelfde antwoord, ik stond er toen zelf op om dit te laten onderzoeken bij Canon, resultaat: nieuw vet aangebracht en (klaar), een maand later had ik terug het zelfde probleem, opnieuw de lens naar Canon, idem scenario, enkele maanden later idem, momenteel is mijn lens terug naar Canon en ben deze zoals de vorige malen weer al vijf weken kwijt, eens kijken wat ze nu weer te vertellen hebben, als blijkt na enige tijd dat de lens weer het zelfde voorkrijgt, gaat de lens terug, maar deze keer breng ik hem persoonlijk en het zal er stuiven deze keer, de garantietijd loopt nog tot juni, en tot hiertoe heb ik nog niets moeten betalen. Dan denk je al eens iets goeds te kopen.

digiron

Comment

Met het risico van off topic te gaan, reageer ik graag op de uitspraak van Librix, de moedige aanzetter van deze post: “Ze focussen dus ook niet op verkoop”.
                            Toen ik in 1983 de schoolbanken voor bekeken hield was het een periode van grote werkloosheid, dus je koos de job die je aangeboden werd als schoolverlater.
                            Zo belandde ik in de kleinhandel van non-food luxeproducten, computers, geluid en beeld.
                            Mijn werkgever had nauwe banden met De Beukelaer (of hoe schrijf je dat ook als weer, maar ik bedoel de Antwerpse importeur van oa Nikon, Minolta, Pentax…) en ook Canon.
                            Er waren producten waar je een hoge rotatie en marge op had en waar je dus op moest focussen en al de rest. Zo is het meestal interessant om een aantal basisproducten te verkopen zoals een body, bepaalde lenzen, één of twee flitsen, en de rest is manifest oninteressant.
                            Zo werd er dus dan te werk gegaan. Ik kan mij inbeelden dat voor Canon reserve accu’s geen prioriteit zijn. Worden de Canon accu’s nog veel gekocht? Ik kocht vorige maand mijn 10D met een merkloze reserve accu erbij. Prijs voor het origineel: iets van 70 euro, merkloos: 30 euro. Even goed vertelt men mij, pikant detail: het Canon merkproduct was niet in voorraad, het merkloze variant wel. En dat was ook weer een verkoopstechniek van vroeger: als het merkloze variant even goed is: verkoop het. Je doet de klant een plezier ermee: klantenbinding. En meestal heeft de kleinhandelaar een grotere marge op het merkloze product.
                            Ik schaar mij achter Mic: laat ons blijven klagen en laat ons blijven druk zetten op onze fotoboer, internetprovider, whatever. Ik blijf met het gevoel dat Canon zich de koning te rijk voelt met de succesverhalen van de 10D en de 300D. Ik ben tevreden dat Nikon intussen terug tegendruk kan zetten met het succesverhaal D70, het geeft wat meer kleur aan onze hobbyistische wereld, als we allemaal met een Canon rondlopen valt er niet meer te discussiëren over wie het beste toestel heeft.
                            Het is ook niet de eerste keer dat ik mij erger aan de vaststelling dat de Nederlandse markt klantvriendelijker is dan deze in België.
                            http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

Librix, het is vervelend wat je overkomt. Doch het is niet altijd alleen maar Canon. Mijn vrouw heeft een Nikon 5400 die niet goed scherpstelt. Een vergelijkende test met eenzelfde camera van een vriend bewees dat nog eens overduidelijk. Toen de camera van Nikon NL terug uit de reparatie kwam, was het probleem nog erger. Op de reparatienota stond: scherpstelling gejusteerd en in orde bevonden. Na diverse telefoontjes en email met bewijsstukken, schrokken ze toch bij Nikon: 'Tja, hoe kan dat nu' was hun reactie. Weer opgestuurd en na het vervangen van het sluitermechanisme, kregen we de camera weer terug, maar nog steeds is hij nog niet 100%.
                              Vorig jaar heb ik 9 weken moeten wachten bij Nikon NL op de reparatie van mijn toenmalige Nikon 5700.
                              Toch hoor ik ook vaker klachten over Canon en ik wil je ervaringen zeker niet bagateliseren. Het is natuurlijk wel ze dat als je 5 keer zoveel producten verkoopt als de concurentie, er ook 5 keer zoveel kans is op ontevreden klanten.

Comment

Oké, je kan al eens pech hebben dat een onderdeel niet in voorraad is. Maar moet het dan nog wéken duren eer dat onderdeel vanuit Japan in Europa geraakt? Dat zijn toch geen onderdelen waar je een vrachtschip voor moet inschakelen?
                                Stel je even voor dat jou wagen binnen moet voor een nazicht en olieverversing: kom je wagen maar afhalen binnen 5 weken! Wie zou dat nemen? Maar om een sensorreiniging van 3 minuten werk zou je wél mogen aanvaarden dat je de camera voor 5 weken kwijt bent? Wel, ik kan dat niet aanvaarden!
                                Het kan niet anders dat er véél te weinig techniekers aan het werk zijn bij Canon. Maar dan is het wel vreemd dat de reparatietijd vrijwel gelijk blijft. Misschien vind Canon het wel normaal, een reparatietijd van 4 á 6 weken?

Ik vraag me af of Canon deze informatie opvangt?
                                Wie durf zich outten als Canon-werknemer?

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                                X