Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat betekent: geen reacties

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat betekent: geen reacties

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    of
    Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
    - Camera Model
    - Lens
    - Sluitertijd
    - Diafragma
    - ISO waarde
    - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
    Ik zou niet weten hoe tips daar relevanter van worden.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Ik zag die ontkenningsfase en -zich persoonlijk aangevallen voelen fase- al aankomen.
      Men bukt zich, mompelt "it wasn't me", en draait zich met schaamrood om.
      Dit terwijl ik niemand's naam heb geroepen...
      ik, schaamrood? bah nee, ik word omringd door mensen die zich in mijn plaats schamen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Ik zou niet weten hoe tips daar relevanter van worden.
        tja..das inderdaad jammer)(.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik, schaamrood? bah nee, ik word omringd door mensen die zich in mijn plaats schamen .
          Kijk, weer doet het zich voor: mensen voelen zich aangesproken zonder dat ik ooit iemand's naam heb vermeld.

Self Fulfilling Prophecy

Comment

... Men bukt zich, mompelt "it wasn't me", en draait zich met schaamrood om. ...
            Het schrijft natuurlijk comfortabeler als je jezelf "Anonymous" noemt.

... ik word omringd door mensen die zich in mijn plaats schamen .
            Schitterend! Daar ga ik ook mee beginnen.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Het schrijft natuurlijk comfortabeler als je jezelf "Anonymous" noemt.
              Maar voor hetzelfde geld ben jij Bert Bemelmans en noem je jezelf Jos Vanhengel als nickname.
              Want wie wil er nu Bert Bemelmans genoemd worden op een forum?

Wie zal het ooit weten op het anonieme internet?

Mvg,
              Bert.

Comment

Kijk, weer doet het zich voor: mensen voelen zich aangesproken zonder dat ik ooit iemand's naam heb vermeld.

Self Fulfilling Prophecy
                och ik vond gewoon de kans eens een grapje over schaamte te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  als je niet veel, domme of gewoonweg geen reactie krijg na pakweg 3 dagen dan is je foto waarschijnlijk niet meer dan een snapshot
                  Wat geen geduld, geen reacties geschreven zoals waw, oooooo, tien duimen omhoog, een echte meerwaarde brengt dat niet.En het klopt, heb ik niet gedaan.
                  Ik ben hier van 2009 en zie maar, waar zijn al die gekende namen die er echt iets aan hebben toegevoegd.Ik heb hier veel opgestoken, maar de laatste maanden, is het huilen met de pet op.
                  En even terug naar het citaat,dit,staat er nu meer dan een maand op, 303 kijkers gekregen waar voor dank, 0,zero reactie.
                  Een snapshot, jawatte.
                  Voor mij is het over en out.
                  https://ggpics.be/

Comment

Want wie wil er nu Bert Bemelmans genoemd worden op een forum?

Mvg,
                    Bert.
                    Ik niet, maar anders niets verkeerd aan als je zo heet!
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      Een snapshot, jawatte.
                      Voor mij is het over en out.
                      Ik moet zeggen, doen ik die uitspraak over dat snapshot las, was mijn eerste reactie ook zo iets van "who the f... do you think you are" maar ik denk dat de poster toen hij dat schreef zich niet realiseerde dat hij eigenlijk ineens een redelijk straf en ongenuanceerd oordeel velt over de foto's van (veel) mensen die foto's staan hebben met 0 reacties.
                      We gaan er best van uit dat het snapshot bericht niet zo bedoeld was (denk ik).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Ik ben hier van 2009 en zie maar, waar zijn al die gekende namen die er echt iets aan hebben toegevoegd.Ik heb hier veel opgestoken, maar de laatste maanden, is het huilen met de pet op.
                        En even terug naar het citaat,dit,staat er nu meer dan een maand op, 303 kijkers gekregen waar voor dank, 0,zero reactie.
                        Ik begrijp zeker je frustratie.

Een van de oplossingen is om eens een ander forum ook uit te proberen. Om daar een second opinion te vragen. Liefst een internationaal forum waar de meningen iets meer verdeeld zijn dan hier in de Lage Landen. En met minder mogelijkheid tot kliekjesvorming.

Maar mocht het een troost zijn, die trend zet zich op andere fora ook voort.
                        Vb van een doordeweeks ander forum:

Ook niet altijd spectaculair veel reacties, meestal krijg je pas een reactie na 100 views.
                        Maas pas op, nadien kan het exponentieel stijgen!!

Comment

Zonder mij persoonlijk aangesproken te voelen (zal het maar op voorhand meegeven...) denk ik dat het moeilijk is om voor iedereen goed te doen.
                          Steeds tracht ik foto's te bekijken zonder dat de persoon TS daar een rol in speelt.
                          Ook heeft volgens mij iedereen recht op zijn/haar mening. Die kan dan eventueel gevolgd of tegengesproken worden. Mijn mening is steeds vrijblijvend. Zo ook de mening van TS. Daar kan ik het volste respect voor opbrengen.
                          Evenwel erger vind ik het als je bij een commentaar of een mening tegengesproken wordt niet vanwege de foto maar vanwege de persoon. Dit kan dan zowel handelen om TS of de persoon die commentaar geeft.
                          Misschien even verduidelijken met een voorbeeldje. Bij één beginner gaat hij een antwoord krijgen in de zin van RTFM...(terecht, maar onsympathieke uitspraak)...gaat het om een zij...wordt het al een stuk gematigder en wordt men extreem galant.
                          Als iemand 6 foto's post en vier ervan zijn overbelicht en je geeft dat mee krijg je..."Ja...maar toch zie ik het graag hoor..." Dan kan ik daar in mijn optiek (om de mening van TS te respecteren) enkel maar bij aansluiten. Is het dan nog wel de moeite dat je iets probeert te schrijven op die persoon zijn/haar volgende topics ?
                          Als een persoon een foto plaatst die niet scherp is...je geeft hem/haar dit mee...en nog geen twee uren later krijg je diezelfde onscherpe foto voorgeschoteld in een fotoshop-werkje...wat is daar nog het nut om reageren...?
                          Teveel reageren is complimentjes vissen op je eigen foto's. Te weinig reageren deugt ook niet...want dan blijven er teveel mensen zonder reacties...
                          Iemand die nog beroepshalve actief (of moeke de huisvrouw die er na de dagtaak nog een taak bij heeft) is zal er zeker de tijd niet kunnen aan spenderen die sommige mensen er wel kunnen aan geven.
                          Ook ik heb al gekeken en geplaatst op andere fora. Op bijvoorbeeld 500PIX (om er maar één te noemen dat niets met onze lage landen te maken heeft) mag je plaatsen wat je wil. Daar zie je onscherpe, shuine horizonten, 0,0 compo passeren met enkel maar wow's en aaaaah's...Begrijp me niet verkeerd...de betere springen er inderdaad soms boven uit. Maar niet steeds. Nog steeds voor mezelf heb ik het weinige dat ik er van afweet HIER opgestoken.
                          Maar ook dit is een vrijblijvende mening.

Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                            Hier heb ik mijn bedenkingen bij. Het is dus toch een soort kliekjesvorming waarbij mensen elkaar gaan prijzen en buitenstaanders worden genegeerd ? Anderzijds snap ik dat het forum als doel heeft relaties op te bouwen, ook al is het maar virtueel.
                            Mijn foto's zijn niet geweldig en halen ook weinig commentaar, daarmee heb ik ook besloten om te stoppen met te posten in het fotoforum. Mijn kennissen krijgen ze wel te zien op facebook of op mijn site. Denk dat ik ooit misschien wel eens portretten of trouwfoto's zou posten om te zien of er wat verbeterd kan worden, maar misschien krijg ik dan zo'n slechte kritiek dat ik mijn hele zaak sluit. Heb namelijk geen connecties hier die alles ophemelen wat ik doe
                            Voila de nagel op de kop hoor je niet bij het kliekje dan is het simpel.
                            Wil je bij het kliekje eerst het kliekje ophemelen gedurende enkele maanden dan komt het goed.

Comment

Bovenstaand argument kan ik niet bijtreden.
                              Op een paar uitzonderingen na heb ik met niemand problemen op dit forum. Die uitzonderingen weten het zelf niet want ik blijf uit hun vaarwater...zo eenvoudig is dat. Dit zou dan ook kunnen overkomen dat zij zich uitgesloten voelen uit een kliekje.
                              Ikzelf hanteer geen "negeerlijst..." en heb er ook geen behoefte toe.

Naar mijn idee draait om het even welk forum op interactiviteit. Als ik, bijna als enige die reageert op iemand zijn topic, schrijf dat de foto te donker ontwikkeld is, ik duid dat aan dmv het histogram....En ik krijg nadien taal nog teken dat TS akkoord of niet akkoord gaat met deze gefundeerde stelling dan kan ik enkel maar denken dat hij niet de raad maar persoon in kwestie niet smaakt. Hij/zij zou zich inderdaad uit het kliekje uitgesloten kunnen voelen...Een simpele: "ja akkoord maar...", "neen niet akkoord om die of die reden..." of "ik zal trachten een update plaatsen..." zou wonderen doen.
                              Zou het ook deze categorie personen kunnen zijn die zich omzeggens "steeds" uitgesloten voelen?
                              Het is niet steeds makkelijk om een gevoel over te brengen met een klavier. Evenzo kan men al vlug zaken concluderen die er misschien wel niet zijn. Het simpelste zou dan zijn te vragen of je persoon in kwestie correct begrepen hebt...Maar dat ligt al wat moeilijker.

Op die paar jaren dat ik hier kom heb ik al verschillende mensen de revue zien passeren die een enorme kennis hebben omtrent fotografie, zo echt van die cracks waarvan je denkt verdorie...'k wenste dat ik dat ook kon. Sommige daarvan kunnen dat heel goed verwoorden op een gematigde en vooral leerrijke manier...sommige daarvan doen dat op een botte manier...Welnu, die botte manier is aan mij niet besteed.
                              Soms denk ik wel eens dat zulks leeftijdsgebonden is...Enerzijds het "haantjesgedrag"(ongeacht het geslacht) en anderzijds "verzuring."

Is het verwonderlijk dat ik op termijn enkel nog ga reageren bij mensen naar wie ik opkijk voor het werk dat zij leveren en waarvan ik denk dat ik iets kan bijleren? En ook deze laatsten weten dat ik een "eigen" mening heb.

Enne...neen ik ben geen "paterke" als men "zijn" ego wil botvieren op mij dan komen de onaardige trekjes in mij ook boven...Alvast mijn excuses daarvoor.
                              Nu ga ik nog even kijken wat ik zou kunnen verbeteren aan mijn foto's. Meer kan ik hier niet aan toevoegen.

Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Interessante discussie... je merkt inderdaad dat er een kliekjes-mentaliteit heerst, wat op zich niet zo heel erg is, en zelfs normaal is. De mens is nu eenmaal een kuddebeest dat er wil bijhoren, kost wat kost.

Ikzelf doe al graag eens tegendraads. Niet uit plezier, maar uit subjectieve overtuiging. Ik kom regelmatig foto's tegen waar een hoopje mensen 'whoows' en 'whaaaws' op kleven, terwijl ik er zelf niets aan vind. Vroeger zou ik mijn mening gewoon gegeven hebben... nu niet meer. De bakken kritiek die je achteraf moet verwerken zijn mijn tijd echt niet waard. Een gevestigde waarde van BD mag je niet tegenspreken! Heel af en toe maak ik een uitzondering: als ik de foto echt geweldig vind of als een beeld me om een of andere reden intrigeert.

Ik heb 6 jaar lang geen enkele foto gepost op BD, nadat mijn allereerste post met de grond gelijk is gemaakt geweest (al dan niet terecht, dat laat ik in het midden). Na die 6 jaar waag ik nog eens een poging en raar maar waar, HoF nominatie terwijl zo goed als niemand de foto becommentarieerd had. Awel, ik heb er meer genoegen aan gehad op die manier dan wanneer er manipulatieve antwoorden komen à la 'die zien we maandag terug, of ik weet het niet meer' (ik krijg het sch**t van dat soort zinnetjes). Plots krijg je dan wel proficiatjes naar je hoofd geslingerd, waar ik eerlijk gezegd totaal geen boodschap aan heb. Dank u wel, maar het zijn meestal vijgen na pasen.

De enkele commentaartjes die ik nu krijg in het zwart-wit forum (DE showcase-underdog van BD bij uitstek) doen me meer plezier dan moest ik een bende volgelingen hebben die 'whaw' zeggen omdat het chique staat me naar de mond te praten. Geef me dan maar een technische bouk-exif vraag (kan ik misschien nog iets van leren) of een geweldige doudeke-levensbeschouwing (waaruit blijkt dat uw foto een snaar geraakt heeft). Geef uw eerlijke alles-behalve-objectieve mening of zwijg gewoon.

Bedankt voor 't lezen. V.
                                http://www.catchlight.be
                                Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                                https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Working...
                                X