Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mijn 2de toestel was een 35 GSN en nog steeds in mijn bezit.(1974)
Helaas ondervindt de mijne het zogenaamde "Pad of Death" probleem, waarbij de sluiter/lichtmeting niet meer correct functioneert. Kan enkel verholpen worden mits de camera open te doen. Het wordt dus wat knutselwerk alvorens ik hem kan gebruiken.
Gisteren rommelmarktje. Voor €15 weer wat speelgoed gevonden. Yashica Electro 35 (1966).
Lijkt nog in goeie staat, lichtmeter werkt, maar het zal afwachten worden naar het eerste rolletje.
Mijn ouders hebben nog net dezelfde, en zij dachten (nu ik ze dit heb laten zien, niet meer) dat ie al heel wat waard was .
Ze hebben ook nog een Voigtländer (vraag me niet welk type) en nog een paar van die zwarte rechthoekige doosjes die je tegen je buik moest houden.
Het is dus blijkbaar niet omdat ze oud zijn, dat ze ook wat waard zijn.
Mijn ouders hebben nog net dezelfde, en zij dachten (nu ik ze dit heb laten zien, niet meer) dat ie al heel wat waard was .
Ze hebben ook nog een Voigtländer (vraag me niet welk type) en nog een paar van die zwarte rechthoekige doosjes die je tegen je buik moest houden.
Het is dus blijkbaar niet omdat ze oud zijn, dat ze ook wat waard zijn.
De prijzen verschillen nogal op 2ehands markten. Je ziet er van €15, €40, €80. Allemaal afhankelijk van de staat. Sommige toestellen worden als echte collectors aanzien en daar kan er dan soms wel boven de honderd euro voor gevraagd worden. Het probleem bij die toestellen is dat het moeilijk is om een volledig werkende te vinden. Die dingen verslijten wel eens na 30 jaar dienst of ergens op een zolder gelegen te hebben . Geef je 15 euro er aan uit, dan kan het zijn dat je nog eens €100 kwijt bent aan een expert om hem terug werkend te krijgen.
De prijzen zijn enerzijds gekelderd doordat film niet meer populair is, maar anderzijds worden sommige toestellen door de fanatiekelingen opgehemeld waardoor de prijzen dan weer stijgen. Het hangt af per type.
Comment