Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Canon EF 16-35mm f/2.8L USM II en Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
Canon 5Dmark III - EF 50mm f/1.8 II - EF 70-200mm f/2.8L IS USM II - EF 24-70mm f/2.8L II USM - Canon EF 16-35mm f/2.8L USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM -2 x Speedlite 600EX-RT - Speedlite Transmitter ST-E3-RT - Canon WFT-E7B
Deze week een Canon 17-40L aangeschaft. Ik wilde eerst de 16-35 f2.8 kopen maar vond de meerprijs toch teveel, aangezien deze optisch toch niet veel beter schijnt te zijn en ik hem meestal toch zal gaan gebruiken op f8 tot f11. Bijkomend voordeel van deze keus is dat ik nu budget overhoudt om mijn 24-70 te upgraden naar de mk II óf mijn Sigma EX50mm te upgraden naar de 50mm ART.
Zo saai allemaal, iedereen koopt precies steeds hetzelfde. Is dat om aan de buurman te kunnen tonen dat jij ook zo'n duur Canon of Nikon kan kopen ?
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Er zijn er hier veel die hun vakantiegeld gekregen hebben precies.
Hier is gisteren een nieuwe droogkast in huis gekomen met warmtepomp.
Kan de lectriciteitsrekening weer omlaag.
Hier dubbeltariefmeter laten vervangen door enkel tarief zodat ik niet meer moet opvolgen wat ik wanneer moet aanzetten. ( heb een kleine 8Kw aan zonnepanelen liggen)
Zo saai allemaal, iedereen koopt precies steeds hetzelfde. Is dat om aan de buurman te kunnen tonen dat jij ook zo'n duur Canon of Nikon kan kopen ?
Mijn laatste aanwinst......ik heb me onlangs een nieuwe knie (totale knieprothese) laten plaatsen.
Mijn buurman had er ook één, en ik dacht ik moet toch tonen dat ik dat ook kan .
Ik heb daarenboven gekozen voor een éénpersoonskamer met als gevolg dubbel ereloon en dubbel loon voor de chirurg (dat was dan toch iets meer dan mijn buurman ) omdat het me toch niets kost...... wegens goede hospitalisatieverzekering door werkgever betaald.
Groetjes
Pas aangekomen uit Hongkong: 2 occasie Nikon 'strap lugs', dat zijn die metalen driehoekjes met plastic beschermstukje waar je de draagriem mee aan de camera bevestigd. De volle 10 euro voor betaald en toch is het pakje nog opengedaan door de douane om te controleren wat er inzat. Jaja, ik heb me laten gaan.
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Eindelijk een Nikon d610d aangeschaft met Tamron lens SP 28-70+70-200 F/2.8 Di VC USD na jaren sukkelen met compacte cameras met slecht resultaat tegenover mijn oude slr.
Hopelijk zijn de resultaten terug even goed als 20 jaar geleden.
Na lang denken en twijfelen toch maar mijn oude 5D (die intussen ook een nieuwe eigenaar vond) vervangen voor een 5D MarkIII. Als ik straks thuis ben van het werk ga ik hem eens een keertje uitproberen en testen... ben benieuwd...
Mvg,
M.
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Net overeengekomen een Lowepro Flipside 300 over te nemen van iemand hier.
Mijn Slingshot 300 vind ik niet erg handig om lang mee rond te trekken, dus gebruik ik die voornamelijk om al mijn gerief in te steken.
Ik ga ook nooit met al mijn lenzen op stap. Het ligt eraan wat ik ga doen. Dus kan ik met een kleinere zak op stap, en ik wilde een rugzak.
Ik vrees dat ik zo langzaamaan verslaafd raak aan fototassen.
Comment