Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Absurde biedingen 2dehands materiaal.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

Voor de klein kindjes die durven te beweren dat ik bijv de body's niet in men bezit heb :

Gsm kwaliteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Voor jou 5D Mark II wil ik wel 950 euro geven.

By the way, hij heeft één grote fout gemaakt in zijn aangepaste tekst, iets dat ik zelf praktisch nooit zou schrijven en de aandachtige lezers zullen het wel opgemerkt hebben.
      "jouW" ? Je maakt me nieuwsgierig

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
        Voor de klein kindjes die durven te beweren dat ik bijv de body's niet in men bezit heb :

Gsm kwaliteit
        nu weten we dat je legen dozen hebt en een sjokkelatte body. Dat kreeg ik ook van de sint
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb 1x iets 2e hands gekocht en 1x iets 2e hands verkocht (particulier) aan mensen hier op BD en heb er enkel positieve ervaringen mee.

Afspreken om het materiaal te bezichtigen was niet eenvoudig gezien onze verschillende werkuren, maar het ging toch na een paar weken. Ondertussen was t materiaal niet verkocht aan betere bieders. Da's pas fair !

t Materiaal werd uitvoerig getest, en we praatten veel over onze hobby, maar over de prijs is nooit enige discussie geweest, noch bij de verkoop, noch bij aankoop.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

zelf toch ook wal wat gekocht van bd leden en ook verkocht , nog nooit problemen gehad , altijd alles netjes verlopen, maar ja ik wil dan ook niet perse het onderste uit de kan he...

een gevoel zegd mij hier met een trol te maken te hebben.....
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Mooie foto - is het bed ook te koop?

Groetjes,
              Sidney.
              Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
              Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
              [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

Comment

Zelf op dit forum ook reeds ervaring gehad met aankoop en verkoop van 2de hands materiaal. En dat waren goeie ervaringen.

Ik zal initieel nooit meer bieden dan 2/3e van de nieuwprijs op een 2de hands artikel. Dan koop het ik nog liever nieuw in de winkel. Ik heb het gehad met praatjes "slechts 2x gebruikt". De verkoper kan zeggen wat hij wil. Punt. Indien de verkoper enigszins wil tegemoet komen, dan ben ik ook zo vriendelijk om tegemoet te komen.
                Het omgekeerde is ook waar: ik zal ook nooit een artikel hoger dan 2/3 van de nieuwprijs 2de hands aanbieden. En indien redelijk, kan ik ook nog verder onderhandelen.

Als het bod belachelijk is, dan stopt het voor mij. Zowel in verkoop als in aankoop.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Heb nog nooit zoveel plezier beleefd als aan deze tread.
                  De kleutertuin ten gronde.
                  1) Forum onderdeel verkopen.
                  Je hebt twee spelers. De verkoper die iets te koop aanbiedt waar hij eigenlijk vanaf wil en uiteindelijk nooit genoeg voor krijgt. (overschatting).
                  De aankoper die iets zoekt wat hij niet heeft, maar wel wenst te kopen en altijd denkt dat hij teveel betaalt (onderschatting).

Noch de verkoper, noch de hebben verplichtingen zolang een verkoop niet beklonken is.
                  Gevolg, je hoeft hier geen draadje over op te maken omdat je als verkoper je bedrag niet haalt wat je wilde.
                  Je hoeft als koper eveneens geen draadje te openen omdat je vindt dat je teveel moet betalen.

Er zijn hier NERGENS dwingende regels tot (ver)kopen. Kom hier dan ook niet uithuilen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Vind TS nu ook meer een aandachtstrekker. Hij pikt enkel de reacties op waar hij negatief op kan reageren.

Terwijl het zo simpel is. Gewoon niet reageren als er een onzinnig bod gedaan word. PM/mail deleten en verder. Zonde om je daar zo over op te winden.

Vind je reacties dan ook heel erg overtrokken !!!

Comment

Grappig ik heb hier eergisteren via het forum een 400D gekocht met battrygrip voor 100€
                      ik had niet het gevoel dat ik teveel betaalde, en de verkoper... was blij dat ik er blij mee was,
                      't leven kan toch simpel zijn he...

Verder:
                      2e hands verkopen is nooit gemakkelijk,
                      je moet er altijd geduld mee hebben...
                      Maar onvriendelijkheid helpt daar zeker niet bij...

Als je dat niet aankan: verkoop dan niet...
                      je hebt daar gelijk in,
                      laat het materiaal liever op je zolder liggen.

want met onmogelijke eisen en onvriendelijkheid ga je niet veel bereiken...
                      2e hands verkopen is het spel van bieden en tegenbieden... tot beide partijen "blij" zijn...

ik bied (bijna) ALTIJD héél laag.. om zo te kijken wat de persoon zijn laagste prijs is...
                      tenzij het over dure items gaat dan ga ik een vrij open gesprek aan voor de laagste prijs...

maarjah, open gesprek lijkt hier geen optie...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Veel van mijn materiaal is hier tweedehands gekocht, en soms doe ik ook wel eens iets weg.
                        Dat is veel moeilijker dan kopen, en ik heb er nog nooit op gewonnen, maar als ik de kleine minwaarde als huur of leergeld bekijk mag ik niet klagen.

Ik vind ook dat velen hun vraagprijs te hoog leggen en een korting ingecalculeerd hebben.

Dat doe ik niet, ik stel mijn prijs niet te hoog, ik ben geen fotohandel.
                        Maar een maand later zoekt iedereen de lens in kwestie, geduld loont dus wel.

Vroeger bood ik nooit af, maar als ik het nu te duur vind vertel ik dat de verkoper vriendelijk, en enkele weken later komen we dan toch tot een vergelijk.

Altijd prettig verlopen bij BD .

Comment

Dit is geen trol maar een Querulant!
                          Mvg, Tin_tin
                          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Dirkske,

als het u niet aanstaat dan stel ik voor dat je u gerief op 2dehands.be of op Kapaza zet... Ik kan u garanderen dat het daar nog een heel pak erger is... Dan krijg je niet alleen onzin biedingen maar heb je ook nog van die sulletjes die willen ruilen voor een gsm of voor hun schoonmoeder...
                            Ik heb hier al veel verkocht en gekocht en onzin biedingen heb je altijd, maar ik heb hier al goeie zaken gedaan en dat in beide richtingen...

Als ik dit topic zo doorlees heb je dit allemaal zelf in de hand gewerkt... Je oogst wat je zaait, weet je wel...
                            Bottom line, het is hier nog altijd één van de beste plaatsen in België om tweedehands materiaal te kopen of te verkopen...

Tip : Vriendelijk blijven, altijd... En als een bieding u niet aanstaat reageer je gewoon niet... Ook onbeleefd maar nog altijd beter dan iemand de huid vol te schelden.
                            Tommy
                            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Tja onzinbiedingen zullen er altijd zijn. en zo onzinnig vind ik ze toch niet altijd. 900 euro voor een 16-35 is een mooie prijs in mijn ogen, nieuwprijs is 1192. Ik begrijp dat je er wat meer voor wilt, maar je kan nu toch ook niet zeggen dat het een belachelijke prijs is. Je staat natuurlijk ook altijd vrij om een tegenbod te doen, of zeggen dat je prijs vast is etc.

Kortom je doet belachelijk en maakt je druk om niets! Gedraag je niet als een klein kind dat zijn ijsje niet onmiddellijk heeft gekregen van de mama. Met een beetje geduld krijg je je spreekwoordelijke ijsje wel, behalve als je er onrealistisch veel bollen op wilt natuurlijk
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                Tja onzinbiedingen zullen er altijd zijn. en zo onzinnig vind ik ze toch niet altijd. 900 euro voor een 16-35 is een mooie prijs in mijn ogen, nieuwprijs is 1192. Ik begrijp dat je er wat meer voor wilt, maar je kan nu toch ook niet zeggen dat het een belachelijke prijs is. Je staat natuurlijk ook altijd vrij om een tegenbod te doen, of zeggen dat je prijs vast is etc.
                                900€ voor een lens die 1200 nieuw kost is geen absurd bod. Meer dan 900€ voor dezelfde lens is een absurde vraag.
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X