Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Absurde biedingen 2dehands materiaal.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Absurde biedingen 2dehands materiaal.

Dirkske,

Ook ik wou de vraagprijs betalen voor uw lens zoals vermeldt stond op uw site.
    Ook ik kreeg de volle lading over koopjesjagers.
    Terwijl ik nog via andere PM's uw duidelijk te kennen gaf dat ik je prijs wou betalen.
    Geen antwoord meer ontvangen.

Ik begrijp dat je boos bent op mogelijke koopjesjagers,reageer dan gewoon niet op hen of maak hen duidelijk dat dit niet doorgaat, maar dat je hierdoor ook de correcte potentiële kopers niet meer serieus neemt

Nu hoef ik ondertussen uw lens niet meer, alleen al vanwege de manier waarop U te werk gaat. Ik kijk wel uit naar een andere en eventueel een nieuwe.

Mvg
    www.wildlifepixs.com

Comment

tja, is je aankoopbeleid misschien niet de oorzaak van je ontevredenheid over de verkoop?
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
        Ga het dan allemaal nieuw kopen in de winkel he.
        Daar is Canon noch Nikon overpriced dan!
        Begrijp niet waar je druk om maakt. Zet gewoon in de advertentie dat biedingen beneden de vraagprijs geen antwoord ontvangen. Dus als je die dan toch krijgt " shift delete " zo simpel kan het leven zijn.

Mocht je het toch niet verkopen dan kun je altijd nog je prijs herzien. Deze beslissing is puur aan jou.

Ik begrijp dan ook niet alle ophef.

Comment

Ik heb een 40D gekocht van hier op het forum van een aardige man uit Izegem, gaan zien, prijs besproken en ter plaatse een compromis bereikt wat voor beide partijen een fijne ervaring was. Je maakt ervan wat je zelf wil, jij bent de enige dirigent van jouw leven en als jij je zo laat opnaaien over een "fout bod" is het misschien een idee om je af te vragen waarom zoiets je zo op de kast gejaagd krijgt. Tenslotte is het geen plicht te verkopen, het is een kans, een aanbod, een aanbieding en vragen en bieden staat elke klant vrij, ook in menig winkels ... Het staat de verkoper al even vrij om erop in te gaan of gewoon te bedanken voor het aan- of tegenbod maar er van af te zien. Ik "voel" een achterliggende frustratie hier ...
          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dafoto Bekijk bericht

Nu hoef ik ondertussen uw lens niet meer, alleen al vanwege de manier waarop U te werk gaat. Ik kijk wel uit naar een andere en eventueel een nieuwe.

Mvg
            Koop jij maar een nieuwe lens : Want het was eigenlijk toch teveel wat je er moest voor geven heb je zelf geschreven via pm!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Dirk,

Ik begrijp je niet hoor.
              Als je geen richtprijs geeft, dan kan je het de forumleden niet kwalijk nemen dat ze een prijs vragen aan de welke ze iets dat ze misschien niet nodig hebben willen kopen.
              Wie niet waagt, niet wint.

Als je een redelijke prijs vraagt, krijg je een product dat sterk gevraagd wordt, wel kwijt.

Jij bied iets aan en ieder is vrij hieropte reageren. In alle gevallen vind ik dat een hoffelijke reactie van beide partijen een elementaire blijk is van wederzijds respect.

Veel succes met je verkoop, maar het draagt weinig bij als je nadien je ongenoegen uit over de bieders.

Groetjes

Peter
              Er stonden richtprijzen bij en toch doen ze nog van die debielen biedingen!!!!!
              Eb als je dan bij aangeboden zet dat je niet reageert als hun bod te laag is dan zeggen ze hier : Arrogantie 1ste klas.

Ja hey zeg mijn beslissing is gemaakt en het gaat de zolder op en laat het daar maar wegrotten.Heb er geen probleem mee en kunnen de koopjesjagers elders proberen.
              Last edited by Dirkske007; 2 februari 2012, 20:30.

Comment

... aan konijnenberg verkocht.
                Wat gaven ze?325 euro (dacht ik) en ik had de mijne aan iemand verkocht aan een eerlijke 2dehands prijs van toen 700 euro.En konijn verkocht hem een paar weken erna aan een 650 euro de lens van Johan.
                En dan ben jij kwaad op de bieders van BD ??

...en nu alles op zolder in de kou ligt en stof ligt te vreten.

Hopelijk hebben die koopjesjagers nu wat ze willen?
                Laat alles een jaar of 50 op je zolder liggen.
                Verkoop het dan als antiek.
                Misschien krijg je dan de prijs dat je wenst.

greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

Comment

Ja hey zeg mijn beslissing is gemaakt en het gaat de zolder op en laat het daar maar wegrotten.Heb er geen probleem mee en kunnen de koopjesjagers elders proberen.
                  Denkt gij nu echt dat daar iemand (buiten uzelf) van wakker ligt? Tjonge jong, wat een kinderachtige reactie.

Stop met online te verkopen want het is duidelijk niks voor u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cheeta Bekijk bericht
                    laat alles een jaar of 50 op je zolder liggen.
                    Misschien krijg je dan de prijs dat je wenst
                    greetz
                    cheeta
                    Heeeel misschien

Comment

Het is jammer dat je ziet dat sommigen ogenschijnlijk alles verkocht krijgen en daar dan nog mooi geld voor vangen.
                      Verkoop je dan zelf iets dan zou men nog geld willen om het mee te nemen (overdreven gesteld).
                      Ik ken het gevoel en het is behoorlijk frustrerend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                        Laat alles een jaar of 50 op je zolder liggen.
                        Misschien krijg je dan de prijs dat je wenst.
                        Cheeta
                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Heeeel misschien

daarvoor is het niet het juiste materiaal of merk om als goed antiek door te gaan

ikzelf zal nooit reageren op een advertentie hier of andere internet site's als de vraagprijs te hoog is ten opzichte van de nieuwwaarde van de aangeboden items
                        zo zal ik dus nooit meer dan 70% van de nieuwwaarde betalen
                        ten eerste btw die sommige niet kunnen recupereren ( er zijn er hier veel die een btw nr hebben )
                        dan kan je evengoed iets bij opleggen en genieten van de volledige garantie
                        plus dan kan je ook het toestel of lens op je eigen naam registreren wat dikwijls niet meer mogelijk is met 2dehands materiaal
                        voor die reden is het bij mij max 70% van de nieuwwaarde en dan nog
                        just my 2cents

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          daarvoor is het niet het juiste materiaal of merk om als goed antiek door te gaan

ikzelf zal nooit reageren op een advertentie hier of andere internet site's als de vraagprijs te hoog is ten opzichte van de nieuwwaarde van de aangeboden items
                          zo zal ik dus nooit meer dan 70% van de nieuwwaarde betalen
                          ten eerste btw die sommige niet kunnen recupereren ( er zijn er hier veel die een btw nr hebben )
                          dan kan je evengoed iets bij opleggen en genieten van de volledige garantie
                          plus dan kan je ook het toestel of lens op je eigen naam registreren wat dikwijls niet meer mogelijk is met 2dehands materiaal
                          voor die reden is het bij mij max 70% van de nieuwwaarde en dan nog
                          just my 2cents
                          Er stond hier een een paar weken geleden een 24-105mm F4 te koop voor 700 euro.
                          Nieuwprijs 849 euro. Als ik U regelke zou toepassen kom ik uit op 595 euro afgerond.
                          Awel ik melde dat diene verkoper en kreeg een hoop verwijten naar mijn hoofd geslingerd dat niet meer mooi was.
                          En het is een bekend figuur hier op het board!!!!

Wat betreft 2dehands materiaal niet meer kunnen registreren op eigen naam is dikke zever!Ik ben cps member en daar heb ik een 2dehands 16-35mm V1 geregistreerd gehad op eigen naam en mijne 1D Mark III was ook 2dehands en stond daar ook geregistreerd op mijne naam.

Dus dikke zever die je verkoopt!!!

Comment

Ik stel mij de vraag of deze persoon uberhaupt wel dat materiaal heeft.
                            Juli 2011 heb ik hem een pm gestuurd om te zeggen dat ik akkoord was met zijn vraagprijs.
                            Dus m.a.w. ik heb zelfs niet afgeboden !
                            Ik heb daarop nooit geen reactie gehad.

Ondertussen gaat het zelfs zo ver dat ik verweten ben door TS in een ander subforum voor leugenaar
                            Deze verwijten zijn ondertussen weggehaald door een mod.

Volgens hem zou ik dit jaar 950 € geboden hebben voor z'n 5D MKII, zou begot niet weten waarom aangezien ik er vorig jaar een aangeschaft heb.
                            Ik heb 'm inderdaad onlangs een pm gestuurd met de vraag hoeveel hij voor z'n materiaal vroeg, no more no less. (dit omdat ik eventueel interesse zou hebben voor de 70-200) ik kreeg een botweg antwoord terug, zodoende ben ik er niet verder op ingegaan.

Ondertussen krijg ik verwijten van deze persoon via pm, hij maakt me uit voor leugenaar en oneerlijk persoon.

Ik heb hem dan uiteraard gevraagd om mijn pm die ik naar hem gestuurd had met de bieding van 950 € aan mij terug te sturen.

Wat blijkt, deze persoon heeft zelf de tekst aangepast, vooraleer hij mij deze terugstuurde, hieronder vinden jullie het pm'ke terug, het gedeelte in het blauw heeft hij er zelf aan toegevoegd ;

"begin pm"

Hey leugenaar :

Deze ben je vergeten zekers :

Citaat:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg
                            Hey Dirk,

Kun je me even de vraagprijzen doormailen van het materiaal dat je te koop stelt ?

Voor jou 5D Mark II wil ik wel 950 euro geven.

grts
                            Sieg
                            Als je dan berichten plaatst in het openbaar deel zie dat je dan de juiste berichten plaatst en niet die in u kraam passen!!!

Maar ja...

Ik zal zeker en vast men excussens dus NIET aanbieden.

mvg

"einde pm"

Dus zoals jullie zien begint deze persoon mij serieus te enerveren !
                            By the way, hij heeft één grote fout gemaakt in zijn aangepaste tekst, iets dat ik zelf praktisch nooit zou schrijven en de aandachtige lezers zullen het wel opgemerkt hebben.
                            Tevens zou ik niet eerst de prijs vragen en meteen een bod doen in dezelfde pm.

Ik vraag me trouwens af of BD de originele verzonden en ontvangen berichten kan opvragen ?

Mvg
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                              Het is jammer dat je ziet dat sommigen ogenschijnlijk alles verkocht krijgen en daar dan nog mooi geld voor vangen.
                              Verkoop je dan zelf iets dan zou men nog geld willen om het mee te nemen (overdreven gesteld).
                              Ik ken het gevoel en het is behoorlijk frustrerend.
                              haha ik ben er zo eentje die voor habbekratskes topgerief in goede vorm vindt en als ik iets anders wil krijg ik er af en toe nog meer voor dan ik zelf heb betaald. Ik kan daar niets aan doen, ik geef wat er gevraagd wordt en vraag wat er courant is op de 2dehandsmarkt.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Hebben we hier niet te maken met een trol?
                                Misschien vindt Dirkske het gewoon leuk om de boel op te ruien.

Comment

Working...
                                X