Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

station in luik...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: station in luik...

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
    Ik ben er in juli geweest, fototoestel met 1 lens, geen statief bij. Aangekomen en vertrokken met de trein, toegang tot de perrons kon al geen probleem zijn met het ticket op zak.Enkel foto's van het gebouw buiten gemaakt als ook op het perron. Binnen heb ik mijn toestel niet gebruikt.Wel al gelezen dat het gebruik van een statief, externe lichtbron een obstakel kan zijn in stations waar je de toelating voor zou moeten vragen.
    Niemand heeft mij vragen gesteld noch verboden om daar op die manier foto's te maken.
    Ik durf ze na dit hier te lezen wel niet plaatsen zolang er geen zekerheid is of het kan en mag. Hopelijk kan er iemand de juiste info vinden en geven.

Pfff. eigenlijk mag je niet zo heel veel als je alle regels moet kennen en naleven.Je zou bang worden om ook nog maar 1 foto te plaatsen op het internet waarvan je kan vermoeden dat het om een mogelijke overtreding zou kunnen gaan

Leve de bloemetjes en de bijtjes, daar krijg je geen problemen mee.
    Plaats je foto's hier maar gerust ...
    Er is toruwens al een ShootingDay geweest naar dit station en dan zijn ook de foto's hier gepost geworden zonder problemen ...
    Trouwens op het internet zijn er tal van te vinden, zelf met commentaren van de architect.

http://www.flickr.com/photos/jfreund1/6210909111/

Men moet nu eenmaal leren niet alles zomaar te slikken en eveneens het gezonde verstand te gebruiken.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

normaal ga ik er morgen fotograferen.

ik zal wel mijn materiaal in een gewone rugzak steken die minder opvalt dan mijn fototas.

statief neem ik ook mee, maar zal dit enkel in nood gebruiken.

ik wil eigenlijk naast de architectuur ook beelden maken van de aanwezige mensen, een soort van sfeer rond het treinreizen vastleggen.

ben benieuwd - hopelijk geen rit van 230 km om de deur gewezen te worden...

Comment

Ik heb vandaag gebeld naar een persoon die daar baas is in het station.
        Het moet 14 dagen op voorhand aangevraagd worden en dan moet je aangeven of het commercieel of voor eigen gebruik is,hoeveel personen,welk materiaal en volledige adres gegevens.
        Ik heb de mail en het nummer van de man die me na een mail zelfs persoonlijk gebeld heeft in een goede bui die zei dat ik morgen persoonlijk een machtiging krijg van hem ...
        Hij was verjaart vandaag en wou eens iets goeds doen..

Dit sis de mail die ik gekregen heb.

Bonjour,

Pour pouvoir utiliser l'image de la gare Liège Guillemins même en arrière-plan, une autorisation doit vous être délivrée. ATTENTION : Toutes les demandes doivent nous parvenir au min 14 jours avant la date prévue.

Pour des reportages commerciaux, le tarif est 1000€/HTVA la demi-journée + 75€ de frais administratifs. Pourront également s'ajouter les coûts d'éventuels frais. Par reportages commerciaux, nous entendons (shooting publicitaire, expo et vente de clichés, publications, etc.) C’est gratuit pour des reportages non commerciaux.

Pour pouvoir vous établir une autorisation et/ou une offre aussi précise que possible nous avons besoin des infos suivantes:

1. descriptif de votre reportage
        2. but de votre reportage
        3. type et quantité de matériel déployé
        4. besoins (surfaces, électricité, parking, etc.)
        5. nombre de personnes sur place
        6. date précise de l'événement
        7. vos coordonnées complètes (nom, prénom, adresse postale, téléphone)

Si ces conditions vous agréent, je vous rédigerai une autorisation et si nécessaire une offre de prix officielle que je vous enverrai pour accord.

Je vous remercie pour l'intérêt que vous portez au site de la gare de Liège Guillemins.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

man, man, man. Gelukkig doen ze in Antwerpen niet zo moeilijk.

Grtz, Michel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michel De Keyser Bekijk bericht
            man, man, man. Gelukkig doen ze in Antwerpen niet zo moeilijk.

Grtz, Michel
            In Luik ook nie zenne? Je hebt toch een mond en vragen kost niks.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              In Luik ook nie zenne? Je hebt toch een mond en vragen kost niks.
              hihi , na de kantooruren gaan , dan zijn de grootste ambetanterikken er niet meer ...
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                hihi , na de kantooruren gaan , dan zijn de grootste ambetanterikken er niet meer ...
                Inderdaad maar er is 24 op 24 uur bewaking en je loopt altijd het risico om weg gestuurd te worden..zeker waar ik mocht komen met mijn toegangs bewis zoals op de perrons...
                Naast deze plaatsen zijn er uiteraard genoeg bogen en strepen buiten het station die boeiend genoeg zijn.
                Mij zie je er de volgende tijd niet meer terug....het is namelijk niet echt mijn ding.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Iemand maakte hier al eerder de link naar het Urbexmilieu.
                  99% van mijn foto's zijn dus illegaal....goed bezig ik

Een jaar geleden had ik de gelegenheid om naast "madam de rechter" te zitten op een communiefeestje en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar eens te polsen over dit soort toestanden. Tot mijn verbazing deed ze daar helemaal niet moeilijk over.

Comment

Nu haalt mijn slecht karakter de bovenhand maar mag je daar dan ook niet schilderen ?
                    In het IJslands is fotograferen "schilderen met licht". Gesteld dat je nu een IJslander bent, en dus geen woord Frans spreekt

Comment

Inderdaad maar er is 24 op 24 uur bewaking en je loopt altijd het risico om weg gestuurd te worden..zeker waar ik mocht komen met mijn toegangs bewis zoals op de perrons...
                      Naast deze plaatsen zijn er uiteraard genoeg bogen en strepen buiten het station die boeiend genoeg zijn.
                      Mij zie je er de volgende tijd niet meer terug....het is namelijk niet echt mijn ding.
                      Ben er ook reeds twee maal geweest zonder problemen .. = geluk gehad ??
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Iemand maakte hier al eerder de link naar het Urbexmilieu.
                        99% van mijn foto's zijn dus illegaal....goed bezig ik

Een jaar geleden had ik de gelegenheid om naast "madam de rechter" te zitten op een communiefeestje en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar eens te polsen over dit soort toestanden. Tot mijn verbazing deed ze daar helemaal niet moeilijk over.
                        wacht maar tot ze voor je zit !!
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          wacht maar tot ze voor je zit !!
                          She's two heads smaller than me

Comment

Lol ik denk dat 'fotografie' in meer dan alleen het Ijslands 'schilderen met licht' betekent

Maar to the point : De logica ontgaat me geheel. Eerst studeer je een aantal jaar om een gebouw te mogen maken, als jouw ontwerp dan ook daadwerklijk gerealiseerd (de roem en eer, toch ?) wordt en duizenden mensen lopen er jaarlijks doorheen, waarvan vele toeristen.. waarom mag men er geen foto van maken en die elders laten zien ?? Bekrompen geldgraaiers als het zo is hoor. Tis niet alsof de verf afgaat telkens er een foto gemaakt wordt. Zet dan gewoon een betonnen doos met vensters erin. Ik kan me niet voorstellen dat ik in een ander leven ooit voor architect of autobouwer zou gaan en dan alle fotograferen zou verbieden van mijn ontwerpen op straat, aangezien het net de bedoeling is dat je zoveel mogelijk je handtekening op de wereld zet ? Duh.
                            Van bepaalde muzikale groepen snap ik het wel een beetje dat ze geen fotografen willen tijdens het concert, maar dan alleen omdat de sfeer van het moment een beetje verloren gaat als iedereen enkel nog daar staat om de sjiekste foto's op facebook te zetten.. of ze willen zelf niet al te lelijk op een foto gezet worden zoals dat al eens voorkomt
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik heb vandaag gebeld naar een persoon die daar baas is in het station.
                              Het moet 14 dagen op voorhand aangevraagd worden en dan moet je aangeven of het commercieel of voor eigen gebruik is,hoeveel personen,welk materiaal en volledige adres gegevens.
                              Ik heb de mail en het nummer van de man die me na een mail zelfs persoonlijk gebeld heeft in een goede bui die zei dat ik morgen persoonlijk een machtiging krijg van hem ...
                              Hij was verjaart vandaag en wou eens iets goeds doen..

Dit sis de mail die ik gekregen heb.

Bonjour,

Pour pouvoir utiliser l'image de la gare Liège Guillemins même en arrière-plan, une autorisation doit vous être délivrée. ATTENTION : Toutes les demandes doivent nous parvenir au min 14 jours avant la date prévue.

Pour des reportages commerciaux, le tarif est 1000€/HTVA la demi-journée + 75€ de frais administratifs. Pourront également s'ajouter les coûts d'éventuels frais. Par reportages commerciaux, nous entendons (shooting publicitaire, expo et vente de clichés, publications, etc.) C’est gratuit pour des reportages non commerciaux.

Pour pouvoir vous établir une autorisation et/ou une offre aussi précise que possible nous avons besoin des infos suivantes:

1. descriptif de votre reportage
                              2. but de votre reportage
                              3. type et quantité de matériel déployé
                              4. besoins (surfaces, électricité, parking, etc.)
                              5. nombre de personnes sur place
                              6. date précise de l'événement
                              7. vos coordonnées complètes (nom, prénom, adresse postale, téléphone)

Si ces conditions vous agréent, je vous rédigerai une autorisation et si nécessaire une offre de prix officielle que je vous enverrai pour accord.

Je vous remercie pour l'intérêt que vous portez au site de la gare de Liège Guillemins.
                              Goedenavond,

Ik ga over 2 weken naar Luik en zou voor de zekerheid graag toestemming hebben.
                              Met wie moet ik dan contact opnemen? Heeft u het e-mailadres nog?
                              Vast bedankt.

Met vriendelijke groet,
                              Martin
                              Met vriendelijke groet,
                              Martin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartinGJ Bekijk bericht
                                Goedenavond,

Ik ga over 2 weken naar Luik en zou voor de zekerheid graag toestemming hebben.
                                Met wie moet ik dan contact opnemen? Heeft u het e-mailadres nog?
                                Vast bedankt.

Met vriendelijke groet,
                                Martin
                                Ik heb die mail nog ergens.. Zalheteven moeten opzoekenen dan doorsturen.
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X