Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

station in luik...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: station in luik...

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Het atomium, Horta-gebouwen, ... zijn auteurrechtelijk beschermd. Er staat een soort patent op en dat is na te checken, is geregistreerd.
    Een fotoverbod op het Atomium? Dan krijgt de sensuurpolitie in België het druk:

    Comment


    • #32
      Re: station in luik...

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Een fotoverbod op het Atomium? Dan krijgt de sensuurpolitie in België het druk:

      http://www.google.nl/search?q=atomiu...J&ved=0CEgQsAQ
      En toch is er een bescherming. Je mag voor persoonlijk gebruik fotograferen. Niet op internet, publiek plaatsen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #33
        Wat het Atomium betreft, alles wat mag en niet mag staat mooi uitgelegd op hun website: www.atomium.be
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #34
          Re: station in luik...

          Architect
          Op (bouw)tekeningen en schetsen rust auteursrecht. Dat houdt in dat niemand deze zonder uw toestemming mag gebruiken om er mee te bouwen, ze mag verspreiden of ze mag kopiëren. Indien u een ontwerp in opdracht maakt, behoudt u zelf het auteursrecht daarop tenzij u dit aan uw opdrachtgever overdraagt. Ook als u tekent/ontwerpt aan de hand van (duidelijke) instructies en ideeën van de opdrachtgever, bent u de auteursrechthebbende. Als u het auteursrecht overdraagt, kunt u daar voorwaarden aan verbinden, bijvoorbeeld dat de tekeningen niet zomaar veranderd mogen worden of dat ze slechts éénmaal gebruikt worden. En u kunt er een financiële vergoeding voor vragen.

          Anderen mogen voor hun eigen gebruik foto’s, een film en andere afbeeldingen maken van het door u ontworpen gebouw voor hun eigen gebruik. Deze afbeeldingen van uw werk mogen ook zonder uw toestemming verkocht of anderszins verspreid worden, behalve als het gebouw de hoofdafbeelding is. Zonder uw toestemming mag er geen poster gemaakt en verkocht worden of een foto op de cover van een boek geplaatst worden waar (bijna) alleen uw bouwwerk op staat. In de wet staat een uitzondering voor kunstwerken en gebouwen die op een openbare plaats staan, zoals bijvoorbeeld langs de openbare weg. Een kunstwerk in een bedrijfshal of museum valt niet onder die uitzondering en mag niet gefotografeerd worden.
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #35
            Re: station in luik...

            hier ook eens kijken en doorbladeren naar pagina 80 .



            grts Peter
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • #36
              Re: station in luik...

              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Graag wel even terug "on Topic"
              Melding is dat er blijkbaar niet meer gefotografeerd mag worden in Luik-Guillemins of je krijgt een boete ....
              1) Hierbij wordt geen duiding gemaakt voor persoonlijk gebruik of gebruik persoonlijk en internet of voor eventueel economische doeleinden
              2) Je wordt beboet indien je gezien wordt.

              Ik herhaal nu even mijn vraag. Waar ergens is de bron weer te vinden van dit gegeven of is dit gebaseerd op "radio couloir". Wel graag de bronvermelding.
              Misschien is dit al een goede start :
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #37
                Re: station in luik...

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Misschien is dit al een goede start :
                http://zoom.nl/foto/1611643/voertuig...----_____.html

                Ik haal deze thread nog eens terug boven want ik wil er binnenkort nog eens naar toe. Zijn er nu al mensen die een verbod gekregen hebben toen ze in het station van Luik wilde fotograferen ? of is het van horen zeggen
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #38
                  Re: station in luik...

                  Ik ben er onlangs nog geweest met heel mijne glaswinkel ...
                  Statief, ...
                  Alleen even een babbel omdat iemand echt geïnteresseerd was en om e te melden dat je met een statief wel wat moet oppassen voor de reizigers ...
                  Nee, zelf heb ik GEEN problemen gehad.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #39
                    Re: station in luik...

                    Zo'n genre fotos ?

                    Comment


                    • #40
                      Re: station in luik...

                      Als men er niet mag fotograferen, moeten ze maar een bordje zetten dat het verboden is. Zolang dat bordje er niet staat zal ik blijven foto's nemen.
                      Canon EOS 90D EFS 18-135

                      Comment


                      • #41
                        Re: station in luik...

                        Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                        yep, maar niet deze, wel het genre
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #42
                          Re: station in luik...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                          Als men er niet mag fotograferen, moeten ze maar een bordje zetten dat het verboden is. Zolang dat bordje er niet staat zal ik blijven foto's nemen.
                          Ik zou eerder zeggen, leer uw wetgeving
                          er zijn nu eenmaal bepaalde zaken waardat je volgens de wet geen foto's mag van maken
                          oa militaire kazerne's

                          Comment


                          • #43
                            Re: station in luik...

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            Ik zou eerder zeggen, leer uw wetgeving
                            er zijn nu eenmaal bepaalde zaken waardat je volgens de wet geen foto's mag van maken
                            oa militaire kazerne's
                            Ik veronderstel dat u dan wel de wetgeving kent.
                            Zou u mij dan de wetttekst laten geworden, waar in staat dat het verboden is om publiek toegangkelijke gebouwen te fotograferen?
                            Eventuele uitspraken van cassatie mogen ook.
                            Canon EOS 90D EFS 18-135

                            Comment


                            • #44
                              Re: station in luik...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                              Als men er niet mag fotograferen, moeten ze maar een bordje zetten dat het verboden is. Zolang dat bordje er niet staat zal ik blijven foto's nemen.
                              'k deel uw mening ...
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • #45
                                Re: station in luik...

                                Ik ben er in juli geweest, fototoestel met 1 lens, geen statief bij. Aangekomen en vertrokken met de trein, toegang tot de perrons kon al geen probleem zijn met het ticket op zak.Enkel foto's van het gebouw buiten gemaakt als ook op het perron. Binnen heb ik mijn toestel niet gebruikt.Wel al gelezen dat het gebruik van een statief, externe lichtbron een obstakel kan zijn in stations waar je de toelating voor zou moeten vragen.
                                Niemand heeft mij vragen gesteld noch verboden om daar op die manier foto's te maken.
                                Ik durf ze na dit hier te lezen wel niet plaatsen zolang er geen zekerheid is of het kan en mag. Hopelijk kan er iemand de juiste info vinden en geven.

                                Pfff. eigenlijk mag je niet zo heel veel als je alle regels moet kennen en naleven.Je zou bang worden om ook nog maar 1 foto te plaatsen op het internet waarvan je kan vermoeden dat het om een mogelijke overtreding zou kunnen gaan

                                Leve de bloemetjes en de bijtjes, daar krijg je geen problemen mee.
                                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                                Comment

                                Working...
                                X