Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwaar teleurgesteld in Forumlid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

    ik ben een vrouw. emotioneel en gevoelig aan dit soort zwartmakerij.
    als iemand commentaar geeft op één bepaalde foto, en die is goed onderbouwd en negatief, geen enkel probleem...
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #32
      Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

      Leentje,

      heb je daarnet ff gegoogeld, via je rl naam of via de site naam kom je sowieso terecht op Belgium digital. Daar kan ieder potentiële klant je "uitpluizen"
      Het zal mss tegen het forum klinken, maar misschien ben je beter als je als pro door het leven wil gaan je te beperken tot de positieve zaken van je fotografie gebeuren op het forum.
      zaken die misgelopen zijn kan je altijd via een 2de account hierop posten.
      Het is waarschijnlijk wel tegen de forumregels om hier zo'n 2de account te hebben, maar op die manier kan je je beschermen tegen zulke negatieve feedback.

      Ik weet wel dat beide problemen uiteindelijk geen invloed gehad hebben op je werk naar de klant toe, maar in de toekomst zou je door je eerlijkheid hier wel opdrachten kunnen mislopen.
      Denk trouwens niet dat je hier de enige pro zal zijn die dit toepast.

      Ik heb wel moeite gehad om bovenstaande te typen, wetende dat ik (als amateur, geen intentie op pro te gaan) het bijzonder boeiend vind om het reilen en zeilen van enkele "pro's" te kunnen volgen (via BD, FB,...). Dus als forumgebruiker kan ik het onmogelijk zelf eens zijn met die uitleg hierboven, maar dit lijkt mij de enige oplossing om je hier tegen te kunnen wapenen.

      Verder zou ik er vooral niet te veel energie in steken en concentreer je waar je goed in bent, foto's trekken ;-)
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

      Comment


      • #33
        Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

        Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
        Leentje,

        heb je daarnet ff gegoogeld, via je rl naam of via de site naam kom je sowieso terecht op Belgium digital. Daar kan ieder potentiële klant je "uitpluizen"
        Het zal mss tegen het forum klinken, maar misschien ben je beter als je als pro door het leven wil gaan je te beperken tot de positieve zaken van je fotografie gebeuren op het forum.
        zaken die misgelopen zijn kan je altijd via een 2de account hierop posten.
        Het is waarschijnlijk wel tegen de forumregels om hier zo'n 2de account te hebben, maar op die manier kan je je beschermen tegen zulke negatieve feedback.

        Ik weet wel dat beide problemen uiteindelijk geen invloed gehad hebben op je werk naar de klant toe, maar in de toekomst zou je door je eerlijkheid hier wel opdrachten kunnen mislopen.
        Denk trouwens niet dat je hier de enige pro zal zijn die dit toepast.

        Ik heb wel moeite gehad om bovenstaande te typen, wetende dat ik (als amateur, geen intentie op pro te gaan) het bijzonder boeiend vind om het reilen en zeilen van enkele "pro's" te kunnen volgen (via BD, FB,...). Dus als forumgebruiker kan ik het onmogelijk zelf eens zijn met die uitleg hierboven, maar dit lijkt mij de enige oplossing om je hier tegen te kunnen wapenen.

        Verder zou ik er vooral niet te veel energie in steken en concentreer je waar je goed in bent, foto's trekken ;-)
        bedankt davy... het is inderdaad jammer dat je al schuilnamen moet aannemen om openlijk op dit forum te kunnen communiceren. Ik dacht altijd "ik ben wie ik ben", maar blijkbaar wordt dat tegen je gebruikt, ook als je al eens een probleemke hebt met je materiaal of iets dergelijks.

        Ik neem het zeker mee in m'n achterhoofd.
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #34
          Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

          Leentje had dit inderdaad allemaal voor zich kunnen houden, maar door dit hier te plaatsen heeft wél extra informatie verkregen die haar wellicht kan helpen

          Ik weet nu toevallig wel waarover het gaat, en het zijn m.i. ontoelaatbare praktijken. Dat ze (deels?) via het internet gebeuren maakt het niet minder erg.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #35
            Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

            [MOD] Laten we het on-topic houden en niet met persoonlijke opmerkingen gaan gooien...
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #36
              Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

              Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
              Leentje,


              Het zal mss tegen het forum klinken, maar misschien ben je beter als je als pro door het leven wil gaan je te beperken tot de positieve zaken van je fotografie gebeuren op het forum.
              zaken die misgelopen zijn kan je altijd via een 2de account hierop posten.
              Het is waarschijnlijk wel tegen de forumregels om hier zo'n 2de account te hebben, maar op die manier kan je je beschermen tegen zulke negatieve feedback.
              Slecht Advies
              Als je op een forum iets post moet je op voorhand weten dat :
              - je positieve/negatieve reacties gaat krijgen, daar doe je het voor
              - dat heel de wereld mee kan lezen (en dit jaren na de post)
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #37
                Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                [MOD] Laten we het on-topic houden en niet met persoonlijke opmerkingen gaan gooien...
                ma allez, het begon net plezant te worden
                hahaha
                just kidding
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door hung

                  ma allez, het begon net plezant te worden
                  hahaha
                  just kidding
                  Ja, dat vond ik ook. Ik kwam nog iets over mijn kleine persoontje met beperkte, of geen kwaliteiten te weten...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                    Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                    Leentje,
                    Ik zou zo'n threads gewoon vermijden naar de toekomst toe. Je bereikt er toch niets mee. Je zegt niet te willen verlagen tot hun niveau maar door dit te posten doe je dat net wel.

                    Lach er gewoon mee of stuur het naar collega fotografen, maar steek er verder geen tijd in. Je zal zien dat je later weining of geen tijd meer gaat hebben om je hier druk om te maken. Want je zal gewoon continu werken. Als je goed bent dan vinden mensen je wel.

                    Maak je minder druk om zo'n dingen, je zal er ook langer van leven
                    Live and let live.

                    ps: door te tonen dat het je raakt doe je die mensen net een plezier.
                    Goeie raad!
                    https://www.tinicleemputfotografie.com/

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                      ps: door te tonen dat het je raakt doe je die mensen net een plezier.
                      Het toont mijn insziens dat ze een mens is... G o d z i j d a n k lopen er nog mensen rond die het goede in anderen zien, want anders zou het écht maar een triestig wereldje zijn...

                      Zeg Klojo... Gij zijt ne coolen hé jongen ? Nen echten TOPfotograaf... Ik zou dat ook niet moeten weten hoor, een "gekkin" ( Dixit verwijderd bericht van Klojo ) die achter Uw duiven schiet... Onmiddellijk klacht indienen jongen.. Ten strijde tegen die onverlaten en stielbedervers die Uw onmiskenbaar talent boycotten !

                      Crusade ! Crusade ! Crusade !

                      Ik heb effe een search gedaan maar ik kan je website niet vinden , Klojo, kun je die effe posten, ik heb een topfotograaf nodig, ik ging eerst een of andere "gekkin" aanprijzen, maar ik wil de Beste, de aller aller beste.. Waar kan ik U vinden jongen ?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                        Ik denk dat Leentjes foto's wel voor zichzelf spreken ...

                        Iets anders : als het om bijverdienstekes (geld dus) gaat, kunnen mensen heel raar doen.

                        Een maat van mij die vroeger in t zwart ging snoeien heeft een btw-nr moeten aanvragen omdat andere collega's hem dreigden aan te geven bij de belastingen.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Iets anders : als het om bijverdienstekes (geld dus) gaat, kunnen mensen heel raar doen.
                          Een maat van mij die vroeger in t zwart ging snoeien heeft een btw-nr moeten aanvragen omdat andere collega's hem dreigden aan te geven bij de belastingen.
                          Zou jij het plezant vinden dat er één of andere plezanterik jouw job (al dan niet goedkoper) doet zónder belastingen te moeten betalen en daardoor jou werk afpakt...?
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #43
                            Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Ik denk dat Leentjes foto's wel voor zichzelf spreken ...

                            Iets anders : als het om bijverdienstekes (geld dus) gaat, kunnen mensen heel raar doen.

                            Een maat van mij die vroeger in t zwart ging snoeien heeft een btw-nr moeten aanvragen omdat andere collega's hem dreigden aan te geven bij de belastingen.
                            dat is inderdaad een ander verhaal johan. zwart werken mag niet eh :-)
                            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                            Comment


                            • #44
                              Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                              Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                              ...
                              zaken die misgelopen zijn kan je altijd via een 2de account hierop posten.
                              Het is waarschijnlijk wel tegen de forumregels om hier zo'n 2de account te hebben, maar op die manier kan je je beschermen tegen zulke negatieve feedback...
                              Lees jij dan niet wat anderen (b.v. een Mod zoals ik) in deze zelfde topic schrijven?
                              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                                Hey Leentje

                                Zoals door anderen reeds aangegeven ...
                                Jouw foto's geven weer wat je kan. En daar mag je NIET aan twijfelen.
                                Dat zullen anderen hier ook bevestigen.

                                Het negatief beoordelen / commentaar geven is o zo makkelijk. En daar wordt altijd maar weer te veel aandacht aan gegeven.
                                En uit welke hoek komt die ruis ... een ontstemde, verongelijkte medemens die (mogelijks) denkt door een professioneel toestel te hebben, ook zo'n foto's te kunnen maken.

                                We weten allemaal dat niet het toestel ... maar de persoon achter het toestel, diegene die op het knopje drukt het verschil maakt.

                                Je kan het én je doet het ook. Dus laat die ruis jou niet verstoren.

                                greetz

                                Comment

                                Working...
                                X