Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwaar teleurgesteld in Forumlid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    of gewoon mensen die zich vervelen...
    Yep, de vakantie is begonnen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #17
      Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      dat is hier eenvoudig te achterhalen hoor, ip adres blijft hetzelfde.

      grts
      1) Ik vermoed dat jullie geen IP-adressen (bij BD toch) kunnen zien? Wij als Mods kunnen dat wel, en inderdaad: dat KAN een bepaalde aanwijzing zijn. Niet altijd hoor, want je mag perfect legaal met twee vanuit één IP adres posten (mijn vrouw en ik doen dit al jaren; beiden een eigen Mac, maar via een draadloos netwerk verbonden met het web), zolang de forumleiding hiervan op de hoogte is.
      2) Een IP-adres is echter niet alleen zaligmakend. Als ik bijvoorbeeld jou als voorbeeld neem, vind ik een lijst van IP-adressen van waaruit jij (ooit) gepost heb, een lijst zo lang dat ie niet eens op mijn 24 inch scherm past. En toch kan ik bijna met zekerheid zeggen dat jij geen dubbelaccount hebt.
      3) Weet dat wij bij BD dubbelaccounts zeer ernstig nemen. Soms duurt het even vóór we het doorhebben, en dus kunnen ingrijpen, en daarom doen wij ook beroep op jullie medewerking daarin.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Yep, de vakantie is begonnen.
        een trouwfotograaf, en ik ben er bijna zeker van dat hij er ook één is, zou het juist superdruk moeten hebben nu...

        met de nadruk op 'zou'
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #19
          Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

          1) Te druk met fotograferen en shoppen, zeker en geen tijd om op het forum "rond te hangen"?
          2) Ik heb daarstraks vernomen dat het nu eigenlijk eer een luwe periode is voor trouwers. (Mei zou de topmaand zijn?) Hoewel, wij zijn afgelopen weekend nog naar een trouwreceptie gegaan...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            1) Ik vermoed dat jullie geen IP-adressen (bij BD toch) kunnen zien? Wij als Mods kunnen dat wel, en inderdaad: dat KAN een bepaalde aanwijzing zijn. Niet altijd hoor, want je mag perfect legaal met twee vanuit één IP adres posten (mijn vrouw en ik doen dit al jaren; beiden een eigen Mac, maar via een draadloos netwerk verbonden met het web), zolang de forumleiding hiervan op de hoogte is.
            2) Een IP-adres is echter niet alleen zaligmakend. Als ik bijvoorbeeld jou als voorbeeld neem, vind ik een lijst van IP-adressen van waaruit jij (ooit) gepost heb, een lijst zo lang dat ie niet eens op mijn 24 inch scherm past. En toch kan ik bijna met zekerheid zeggen dat jij geen dubbelaccount hebt.
            3) Weet dat wij bij BD dubbelaccounts zeer ernstig nemen. Soms duurt het even vóór we het doorhebben, en dus kunnen ingrijpen, en daarom doen wij ook beroep op jullie medewerking daarin.
            Bedankt LesC. Ja inderdaad, ik post op dit forum vanop het werk, maar ook vanaf thuis. Ik denk dat die vanaf thuis altijd hetzelfde is?

            Anyway, Thierry heeft jullie een mailtje gestuurd denk ik ivm die dubbelaccounts. Kunnen jullie dat eens nagaan? Want het gaat volgens mij over die persoon... (op beide fora)

            gegroet,

            inspector morse
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #21
              Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              wat ik heel spijtig vind, zo ook in beoordelen van foto's lees je soms hoe de jaloersheid eraf afdruipt met als gevolg dat de beteren stilaan wegblijven of zijn al weg, of lezen nog enkel mee zonder reageren of te posten.
              heel jammer ...
              Fijne en terechte opmerking, bedankt dat je voor je mening uitkomt.

              Comment


              • #22
                Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                Ik heb zelfs een tijdje geleden een dreigmail ontvangen. Blijkbaar gaf ik slechte kritiek op zijn foto's en kon daar niet mee omgaan. Als ik opmerkingen heb bij een foto dan zeg ik dat gewoon en ga me zeker niet inhouden.
                In het begin kreeg ik ook bakken kritiek in showcase. Ik was overtuigd dat de foto's goed waren maar na een tijdje hier op het forum rond te kijken, besefte ik dat er heel wat meer voor nodig is om een echte showcase foto te maken.
                Een foto die echt goed is, zal niemand afbreken en de commentaren blijven toestromen.
                Ik heb hier in ieder geval veel bijgeleerd en vind dat ze goed bezig zijn.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                  Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                  tja leentje als het om geld gaat moet je opletten.
                  al wat je hier neerschrijft kan tegen je bebruikt worden.
                  het is zoals dat gezegde, de ene zen dood is de andere zen brood.
                  ben hier nu een enige tijd lid en merk zelf dat het nietmeer het kwaliteivolle forum is zoals een paar jaar terug.
                  wat ik heel spijtig vind, zo ook in beoordelen van foto's lees je soms hoe de jaloersheid eraf afdruipt met als gevolg dat de beteren stilaan wegblijven of zijn al weg, of lezen nog enkel mee zonder reageren of te posten.
                  heel jammer ...

                  grts
                  Tja, de namen van diegenen die niet meer (actief) posten of die vertrokken of nadat ze het beu waren en giftig reageerden werden geband... da's een lijstje dat op mijn 24" Samsung niet past. En dit soort toestanden is inderdaad alleen maar triestig te noemen...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                    Voor mij is er één algemene regel die ik steevast toepas (en die ik iedereen wil aanraden) : doe geen zaken met iemand die zijn eigen "kwaliteit" enkel kan aantonen door de kwaliteit van anderen te ondermijnen.
                    Iemand die echt kwaliteit kan bieden, kan dat probleemloos aantonen aan de hand van zijn eigen prestaties en hoeft daar de conculega's niet voor onderuit te halen. Iemand die dat wel doet toont aan dat hij/zij zwak staat.
                    Dus ... niets van aantrekken ... die cowboy gaat er vroeg of laat vanzelf aan ten onder
                    Master the craft, and the art will follow.
                    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                      Voor mij is er één algemene regel die ik steevast toepas (en die ik iedereen wil aanraden) : doe geen zaken met iemand die zijn eigen "kwaliteit" enkel kan aantonen door de kwaliteit van anderen te ondermijnen.
                      Iemand die echt kwaliteit kan bieden, kan dat probleemloos aantonen aan de hand van zijn eigen prestaties en hoeft daar de conculega's niet voor onderuit te halen. Iemand die dat wel doet toont aan dat hij/zij zwak staat.
                      Dus ... niets van aantrekken ... die cowboy gaat er vroeg of laat vanzelf aan ten onder
                      inderdaad, hij gaat er aan onder gaan. Ik, en nog enkele anderen, zijn er mee bezig en we weten al beduidend veel.

                      the soap story.. to be continued...
                      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                        Hey Leentje,

                        écht belachelijk,
                        ik (www.L-FOTO.be) heb je ook al mogen tegenkomen op WIJTROUWEN (om dan toch namen te noemen ),
                        en ja het is en blijft een forum met zijn en zijn .
                        Wat ik hiermee wil zeggen dat dit dikwijls een gemakkelijke plaats is om iemand te "verheerlijken" en iemand "af te breken".

                        Nu, dit zal er altijd zijn en is wss ook wel de "sterkte" van een forum..

                        Anyway, keep on the good work !

                        Groeten
                        Lieven
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                          Lol, mevrouw heeft na de 'slechte' verkoper bij konijnenberg een andere rant gevonden. Pas maar op want zij en enkele anderen zijn ermee bezig.

                          Iemand die een internet forum au serieux neemt om er zijn verhaal te vertellen is en blijft een idioot, accounts hier zijn en blijven pixels op een scherm.

                          Of dacht je nu echt dat er hier één echte beroepsfotograaf zijn foto's ten grabbel gooit, in showcase of andere?

                          Beware, beware, do not feed the trolls. Maar ja, idioten hé
                          TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                            Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                            Lol, mevrouw heeft na de 'slechte' verkoper bij konijnenberg een andere rant gevonden. Pas maar op want zij en enkele anderen zijn ermee bezig.

                            Iemand die een internet forum au serieux neemt om er zijn verhaal te vertellen is en blijft een idioot, accounts hier zijn en blijven pixels op een scherm.

                            Of dacht je nu echt dat er hier één echte beroepsfotograaf zijn foto's ten grabbel gooit, in showcase of andere?

                            Beware, beware, do not feed the trolls. Maar ja, idioten hé
                            dankuwel voor uw ondersteunende commentaar. aan andere forumleden hebben we tenminste wél hulp.
                            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                              Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                              Lol, mevrouw heeft na de 'slechte' verkoper bij konijnenberg een andere rant gevonden. Pas maar op want zij en enkele anderen zijn ermee bezig.

                              Iemand die een internet forum au serieux neemt om er zijn verhaal te vertellen is en blijft een idioot, accounts hier zijn en blijven pixels op een scherm.

                              Of dacht je nu echt dat er hier één echte beroepsfotograaf zijn foto's ten grabbel gooit, in showcase of andere?

                              Beware, beware, do not feed the trolls. Maar ja, idioten hé
                              Van iemand met zo'n nickname kan men moeilijk andere reacties verwachten...
                              En toch niet toevallig ook nog bevriend met de afzender van de weinig vriendelijke mail waar TS het over heeft?
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zwaar teleurgesteld in Forumlid

                                Leentje,
                                Ik zou zo'n threads gewoon vermijden naar de toekomst toe. Je bereikt er toch niets mee. Je zegt niet te willen verlagen tot hun niveau maar door dit te posten doe je dat net wel.

                                Lach er gewoon mee of stuur het naar collega fotografen, maar steek er verder geen tijd in. Je zal zien dat je later weining of geen tijd meer gaat hebben om je hier druk om te maken. Want je zal gewoon continu werken. Als je goed bent dan vinden mensen je wel.

                                Maak je minder druk om zo'n dingen, je zal er ook langer van leven
                                Live and let live.

                                ps: door te tonen dat het je raakt doe je die mensen net een plezier.
                                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                                website: http://www.hung.be
                                facebook - Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X