Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

    Ik heb zelf ook nog geen problemen gehad met de verkopers, maar dat is omdat ik altijd weet wat ik nodig heb. Op die manier valt die discussie over de keuze weg, en wordt het veel gemakkelijker.
    Maak dus vooraf een lijstje, en vraag gewoon de spullen die je nodig hebt.
    Als je daar aan de kassa een 1100D vraagt met een Tamron 17-50 f2,8 , dan zullen ze die wel aan jou verkopen. Ze kunnen er dan wel op wijzen dat er nog andere mogelijkheden zijn. Zoals in dit geval is er nog de Canon 18-135 met een veel groter zoombereik, dat voor sommige mensen interessanter kan zijn dan een lichtsterke breedhoekzoom met een kort bereik.
    De Tamron 28-75 f2,8 zou ik nooit aanraden als enige lens voor een 1,6x crop DSLR, want dan mis je teveel breedhoek. Ik heb ze zelf ooit ook gebruikt op een 300D, maar toen had ik nog altijd de kitlens bij als breedhoeklens. Met die lens heb je ook wat geluk nodig, het ene exemplaar is scherp op f2,8, terwijl je met een andere exemplaar op f5,6 moet werken om wat scherpte in de foto te krijgen (misschien is de kwaliteitscontrole ondertussen wat verbeterd bij Tamron, want dit is al wel een tijdje geleden).

    Wat ze wel elke keer doen, dat is vragen of ik nog een filtertje nodig heb als ik een lens koop, of geheugenkaartjes en accu's bij aankoop van een camerabody (nog een tasje om alles in te steken??).
    Maar dat is net hetzelfde als wat een garagist doet als je een nieuwe auto bestelt. Die probeert je ook zoveel mogelijk opties aan te smeren zodat de auto waarvoor je eerst kwam toch nog 25 tot zelfs 50% duurder wordt dan die waarvoor je eigenlijk kwam zien.
    Het is dan aan jou om "nee" te zeggen.

    Of dat verkeerd is? Elke winkelier doet hetzelfde, als je een kabeltje nodig hebt om een DVD-speler aan te sluiten op je nieuwe TV, dan verkopen ze liefst eentje met "gouden" stekkers, want daar verdienen ze meer aan dan aan een gewoon kabeltje dat net even goed werkt...

    Ik denk dat die verkopers het soms niet gemakkelijk hebben. Er komen heel wat klanten binnen die niets kennen over fotografie, maar hun buurman heeft een DSLR, en die maakt daarmee veel betere foto's dan zij met hun compactje.
    Dan willen ze dus ook een DSLR, liefst nog een betere dan die van hun buurman, omdat ze overtuigd zijn dat ze dan plots veel betere foto's maken.
    De verkoper moet dan voor hun beslissen wat in dat geval "de beste keuze" is, en dat is niet altijd even simpel. Sommige kopers hebben ook ergens gehoord dat een lichtsterke lens veel beter is, maar die staan dan een week later terug in de winkel omdat de foto's niet scherp zijn. Ze laten de camera beslissen waar er scherpgesteld wordt (camera op automatisch, met alle scherpstelpunten ingeschakeld), en dan maak je met bijvoorbeeld een 50mm f1,8 niet veel scherpe foto's. En dan ligt dat aan de verkoper, want die heeft een slechte lens verkocht...

    Er zijn dus altijd twee kanten, als je niet tevreden bent over hun aanpak, dan ben je ook niet verplicht om daar wat te kopen. Ik zie wel dat ze bij Fotokonijnenberg toch redelijk wat tijd besteden aan een klant, en dat is zeker niet overal het geval.


    @ Sultana, als je in een winkel naar een "1-dags seminarie " gaat, dan is dat altijd een poging om zoveel mogelijk te kunnen verkopen achteraf. Dat weet je voor je daar naartoe gaat, ze geven die demonstraties niet zomaar.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

      Aha, dus je kwam eigenlijk gewoon twee objectieven uittesten op je body, teneinde de meest geschikte keuze te maken en deze dan aan te kopen. Je kwam dus niet echt uitleg vragen over een objectief.

      Het is natuurlijk altijd wijs een objectief op je eigen body te kunnen uittesten. In hoeverre je dat natuurlijk naar behoren kunt doen in een winkel, gezien het doel van het objectief.
      Het is inderdaad geen slimme zet van de verkoper om het jullie niet te laten uittesten, vanuit commercieel oogpunt van zijn kant én het niet-klantvriendelijk zijn ten opzichte van het door jullie gevraagde produkt.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #18
        Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

        Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
        Hoe zag die verkoper eruit? Hollander met brilleke, lang en smal? In de 50?
        Als dat de verkoper is die je voor de borst heeft gestoten... jammer voor je, kerel weet zeker waarover ie praat. Is al het grootste deel van zijn leven met fotografie bezig en is een wandelende Nikon encyclopedie. Het is een beetje een speciale maar hij weet waarmee ie bezig is.....
        TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

        Comment


        • #19
          Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

          Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
          .......... Ik en vriendin....
          en hier gaat het al fout!!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            en hier gaat het al fout!!!!
            grt,bouk.
            Ja, tis een vriendin en ik...

            Neenee, ben zelf tot nu toe tevreden daar, EN ook bij Rubens (studio73)
            Meestal lees ik veel over wat ik wil, hier en reviews en ga dan in de shop (waar het op dat moment het goedkoopste is of als ik in de buurt moet zijn, het materiaal bekijken en aankopen.
            Maar ja, eigenlijk is het de indruk dat je hebt van dat moment die voor jezelf bepaald of je tevreden bent of niet en of je nog teruggaat. Mensen die zelf snel ergens aanstoot aan nemen zullen snel beperkt zijn in hun mogelijkheden.
            Wat denkt de vriendin eigenlijk van het bezoek aan de winkel?
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #21
              Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

              Wil je een degelijke service, dan ga je naar een vakwinkel en niet naar dozenschuivers zoals bv. Konijnenberg.

              Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
              Als dat de verkoper is die je voor de borst heeft gestoten... jammer voor je, kerel weet zeker waarover ie praat. Is al het grootste deel van zijn leven met fotografie bezig en is een wandelende Nikon encyclopedie. Het is een beetje een speciale maar hij weet waarmee ie bezig is.....
              De man mag de grootste kennis hebben, maar dat wil niet zeggen dat je daarom ook een goede verkoper bent.
              Net zoals de beste fotograaf zijn geen garantie is tot het geven van goede workshops.
              Er komen meer vaardigheden bij kijken dan alleen maar kennis.

              Hij heeft gekozen voor de makkelijkste oplossing. Het aanbieden van een all-round lensje.
              Voor de meeste beginners waarschijnlijk voldoende.
              Als 'de vriendin' echt verder wel met portretfotografie zal ze wel snel overschakelen op een meer geschikte lens.
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Niet dat het er iets toe doet, maar toch ben ik nieuwsgierig naar het verhaal dat de
                verkoper over u te vertellen heeft.
                Die is goed hoor ... klant is koning hé gasten ... als ik zo'n 'pusher ' krijg gaat hij gelijk weten waar de deur is, want ik ben er net door gegaan, net zoals zijn commissie die hij zou krijgen op mijn aankoop.

                De eerste verkoper die tegen mij zegt 'wilt U mij alstublieft niet meer storen' als hij een collega iets aan het uitleggen is gaat in elk geval een mooi antwoord krijgen ... wij komen iets kopen, als hij niet kan verdragen dat de 'koper' er ook iets van af weet dat hij dan in een frituur gaat werken hé.

                Ik snap het niet hoor, als hier iets negatief over Konijn ter sprake komt krijg je altijd dergelijke reacties ... ik zou je wel enkele mooie details kunnen vertellen over hun werkwijze, maar ik ga niet met modder gooien ... te riskant ... in elk geval zien ze mij daar nooit meer terug, en dat is mijn keuze, ik ga wel bij Studio73, en als die het niet verkopen laat ik het uit de UK of DE afkomen ... maar nooit of te nimmer nog bij Konijn ... en mijn collega's ook niet meer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                Als dat de verkoper is die je voor de borst heeft gestoten... jammer voor je, kerel weet zeker waarover ie praat. Is al het grootste deel van zijn leven met fotografie bezig en is een wandelende Nikon encyclopedie. Het is een beetje een speciale maar hij weet waarmee ie bezig is.....
                So what !? Voor mijn part is hij CEO van Nikon, hij is niet heilig hoor ... zo simpel is het, als je als verkoper een slechte dag hebt ga dan naar huis maar werk het niet op klanten uit die ook verstand hebben van fotografie
                Last edited by LamboCars; 11 juni 2011, 10:41.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #23
                  Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                  Ik snap het niet hoor, als hier iets negatief over Konijn ter sprake komt krijg je altijd dergelijke reacties ...
                  Zou Konijn niet een van de deuren zijn die je best niet intrapt op Belgium Digital?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Awel... in alle eerlijkheid en objectiviteit denk ik er ook zo over.

                    Ik probeer me de situatie in te beelden:

                    Leek kom met niet-leek in een fotografie-shop.
                    Leek vraagt een woordje uitleg aan de verkoper.
                    Afgaande op de objectief-discussietopic: occassioneel vakantiekiekje,...
                    Verkoper geeft adhv de gegeven info wat meer uitleg en prijst zelfs een goedkoper objectief aan. Wil de leek niet onnodig op kosten jagen.
                    Zit daar een wise-ass niet-leek de verkoper te "verbeteren/verstaanbaar" te maken tegenover de leek. En niet éénmaal, maar meerdere keren.
                    De verkoper maakt de bedenking: "Waarom kom je überhaupt een woordje uitleg vragen als je vriendin het toch beter weet?"
                    Afhankelijk van de aard van het beestje kan de verkoper op verschillende manieren reageren. In dit geval niet zo acceptabel zoals de niet-leek zou willen.

                    Bedenkingen:
                    1) Kon de leek aan de verkoper zelf niet vragen om wat meer in begrijpelijke taal te spreken?
                    2) Misschien was het beter de verkoper eerst z'n verhaal te laten doen en misschien daarna persoonlijk met je vriendin de bedenkingen/aanvullingen/verbeteringen te doen?

                    LittleLeentje: ik wil geen stok in het hoenderhok gooien, persoonlijk denk ik zo een beetje dat ik me zowel kan inleven in uw verhaal, als dat van de verkoper. 't Komt volgens mij toch wel een beetje van twee kanten. Best is, volgens mij dan toch, als je een leek wat bijstand wil verlenen bij een aankoop in een winkel, dat je wat afstand houdt in het gesprek dat de verkoper met je vriendin voert. Want als er twee mensen tegen haar bezig zijn is het volgens mij voor haar ook niet gemakkelijk om alles te blijven volgen.
                    Ik ben ervan overtuigd dat je vriendin (die jou tenvolle vertrouwd, anders zou ze je niet meegevraagd hebben) op het eind van het verhaal toch nog even je goedkeuring zal vragen.

                    Soit, jammer dat het geen leukere ervaring mocht zijn, da's het spijtige aan het verhaal.
                    Maakt niet uit hoe je het je inbeeld. Je zet een klant gewoon niet voor schut door te zeggen dat ie zijn mond moet houden!!
                    Maar snap TS ook niet dat ie zo over zich heen heeft laten lopen?? Ik was die winkel al meteen uitgelopen na hem ff op z'n nummer te zetten.
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                      Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                      ..........

                      Om het cru te stellen ketste hij alles af van Third Party lenzen. Enkel de Canons, en eigenlijk enkel de 18-135 kon voor hem. Voor de rest was al de rest niet goed voor hem...

                      En dat begrijp ik niet goed.
                      was je wel in de juiste winkel?
                      pannenkoeken, veganistisch, Heemstede, homebrew, Heemsteeds bier, pannenkoekenhuis, wildgerechten, burgers, terras, wandelbos Groenendaal, Amsterdam, pancakes, dutch food, Grand Prix, Keukenhof, bedrijfslocatie, bedrijfsuitje, bedrijfsuitstapje Heemstede

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                        Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
                        Zou Konijn niet een van de deuren zijn die je best niet intrapt op Belgium Digital?
                        In dit land zijn alle deuren gelijk.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #27
                          Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Die is goed hoor ... klant is koning hé gasten ... als ik zo'n 'pusher ' krijg gaat hij gelijk weten waar de deur is, want ik ben er net door gegaan, net zoals zijn commissie die hij zou krijgen op mijn aankoop.
                          Mooi betoog. Maar goed lezen. Ik heb gewoon gezegd dat ik zijn kant van het verhaal
                          eens wil horen. Niet dat ik hem gelijk geef. Daar heb ik altijd interesse in, zelfs al ben
                          ik betrokken partij.
                          Luisteren naar beide partijen, dat is toch het minste.
                          Per slot van rekening is het een mens. Nederlander of turk, dat maakt niks uit. Er is al
                          zoveel gelyncht zonder dat we de ware toedracht kenden.
                          En als meneer de verkoper dan zijn kant van het verhaal heeft gedaan -en die kant is
                          er, eender wie wat beweert en hoe koning de klant ook is. Dan kan hij zich nog altijd
                          excuseren.
                          Maar tegen me zeggen dat ik niet het recht heb om ook naar de verkoper te luisteren,
                          vind ik op zich minst merkwaardig.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                            [QUOTE=LittleLeentje;3152796]

                            Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)

                            Wat een uitdrukking ! een beleefd en opgevoed mens ben je blijkbaar niet hoor

                            Comment


                            • #29
                              Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                              Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                              ...

                              Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;

                              Wat een uitdrukking ! een beleefd en opgevoed mens ben je blijkbaar niet hoor
                              en wat hier van te denken:

                              Per slot van rekening is het een mens. Nederlander of turk, dat maakt niks uit?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Konijnenberg en aggressieve / foute / slechte verkopers

                                Je hebt mensen die dit alleen maar durven denken : "Dat ie z'n lenzen in z'n hollands gat steekt ;-)" maar anderen ook met het karakter dit te zeggen of te schrijven.

                                Comment

                                Working...
                                X