Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Onlangs heb ik PS CS5 op een nieuwe PC geïnstalleerd. Ik hoopte dat ik nu ook een RAW-versie kon lezen. Niet dus, CS5 herkent het RAW-bestand van de NEX niet.
Heeft iemand een idee hoe het wel kan?
Onlangs heb ik PS CS5 op een nieuwe PC geïnstalleerd. Ik hoopte dat ik nu ook een RAW-versie kon lezen. Niet dus, CS5 herkent het RAW-bestand van de NEX niet.
Heeft iemand een idee hoe het wel kan?
denk dat je het eerst moet uploaden/instaleren.
bedoel je NEX.
grt,bouk.
Supported cameras for the Camera Raw plug-in and Lightroom
Support for the following cameras is included in Camera Raw 6 and Lightroom 3. Camera Raw 6 is not compatible with Photoshop CS4.
.....
Sony
.....
Alpha NEX-3
Alpha NEX-5
.....
Daarom dacht ik dat het misschien kon helpen om de laatste camera raw plugin te installeren.
Een andere oplossing is om de software te gebruiken die op de CD staat die bij de Nex 5 zit nl Image date converter.
Ik heb dit zojuist geInstaleerd en het is een programma te vergelijken met Camara Raw van PS. Je kan ermee allerlei verbeteringen aanbrengen in je RAW-bestand maar nadien kan je het enkel als TIF overzetten naar PS dus eigenlijk niet echt wat je zoekt maar misschien een tussenoplossing
Comment