Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bd forum traaaaaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    dat was op dat board een regel he, messchien kan je eens kijken naar de gemiddeld aantal posts dat een "regelmatig" gebruiker hier heeft, zijn er dat bv 5, laat dan 3 posts per dag toe ofzo... dat is 40% minder trafiek...


    Originally posted by jaja
    Hallo maite,

    De traffiek van dit forum is idd gigantisch, maar tot zo'n drastische beperking willen we niet overgaan hoor.
    Misschien dat kleine dingentjes al wel zouden kunnen helpen, bv. het zo minimaal mogelijk houden van de tekst in een signature, daar geen afbeeldingen plaatsen e.d. ...
    't Is maar een ideetje ...

    Jaja

    Originally posted by maite
    is het niet omdat er gewoon teveel mensen opzitten tegelijk en ook teveel gepost word? op een ander forum waar ik zat hadden we dat ook, veel te veel, er is toen een regel opgelegd van 1 post per 24 uur... om zo de traffic te verlagen


    canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

    please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

    Comment


    • #62
      Originally posted by maite
      dat was op dat board een regel he, messchien kan je eens kijken naar de gemiddeld aantal posts dat een "regelmatig" gebruiker hier heeft, zijn er dat bv 5, laat dan 3 posts per dag toe ofzo... dat is 40% minder trafiek...
      Tja, als je dit zou invoeren zou het forum een langzame dood sterven.
      Er zou bijna niet gereageerd worden op iemand anders zijn foto, iemand die in problemen zit zou ook niet worden geholpen want moest je die dag zelf nog een probleem hebben, of een foto wil posten zou dit niet meer gaan.
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #63
        Originally posted by Wunjo
        Originally posted by maite
        dat was op dat board een regel he, messchien kan je eens kijken naar de gemiddeld aantal posts dat een "regelmatig" gebruiker hier heeft, zijn er dat bv 5, laat dan 3 posts per dag toe ofzo... dat is 40% minder trafiek...
        Tja, als je dit zou invoeren zou het forum een langzame dood sterven.
        Er zou bijna niet gereageerd worden op iemand anders zijn foto, iemand die in problemen zit zou ook niet worden geholpen want moest je die dag zelf nog een probleem hebben, of een foto wil posten zou dit niet meer gaan.
        ik denk van nie, je moet rekenen, de digitale evolutie is pas goe bezig, dus wacht es en zie eens hoeveel mensen hier binnen een jaar gaan zijn, wat doe je dan? je zal als er beperking opgelegd word gewoon wat selectiever te werk moeten gaan en wat meer doelgericht posten...
        een board die elke 5 minuten vastloopt omwille van te veel volk zal na een tijd (als dit blijft duren natuurlijk) ook zn members verliezen...

        (het zijn maar suggesties dat ik geef ivm die beperking he)
        canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

        please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

        Comment


        • #64
          Originally posted by jaja
          Hallo rept,

          Fameuze problemen?

          De BD-website heeft per maand ongeveer 3.500.000 hits en bij mijn weten is de BD-webserver (www.belgiumdigital.com) een keer of 4 even uit de lucht geweest op 3 jaar tijd waarvan 2 keer door onderhoudswerkzaamheden van de hosting-compagny.
          LOL ja als de website niet te bereiken is en daarjuist het forum niet dan klasseer ik dit onder fameuze problemen. Als een klant mij belt en zegt dat hij zijn applicatie niet meer kan opstarten valt dit ook onder de noemer fameuze problemen. Niks verkeerd mee bedoeld hoor. BD heeft inderdaad een zeer goede uptime maar laatste dag waren er toch fameuze problemen

          Het is nu in ieder geval in orde precies
          Gallery: http://www.fotogallerij.be

          Comment


          • #65
            Fameuze problemen?

            LOL ja als de website niet te bereiken is en daarjuist het forum niet dan klasseer ik dit onder fameuze problemen. Als een klant mij belt en zegt dat hij zijn applicatie niet meer kan opstarten valt dit ook onder de noemer fameuze problemen. Niks verkeerd mee bedoeld hoor. BD heeft inderdaad een zeer goede uptime maar laatste dag waren er toch fameuze problemen

            Het is nu in ieder geval in orde precies
            Uw klant zijn budget is wel groter dan BD zijn budget veronderstel ik? In ieder geval, wij zijn alle mogelijkheden aan het bekijken, de hostingfirma zal sowieso de database server vervangen binnen 1 à 2 maand door een veel krachtigere machine (om andere redenen natuurlijk), maar ik denk eerlijk gezegd dat de db server niet het probleem is.
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #66
              Svennie,

              Dit euvel heeft zich al eens voorgedaan, en het werd toen volledig opgelost. Wat heeft men (of: heb jij) toen gedaan?
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #67
                Originally posted by Jochen
                Svennie,

                Dit euvel heeft zich al eens voorgedaan, en het werd toen volledig opgelost. Wat heeft men (of: heb jij) toen gedaan?

                -Searchfunctie gelimiteerd
                -oude post gearchiveerd
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Sven
                  Uw klant zijn budget is wel groter dan BD zijn budget veronderstel ik? In ieder geval, wij zijn alle mogelijkheden aan het bekijken, de hostingfirma zal sowieso de database server vervangen binnen 1 à 2 maand door een veel krachtigere machine (om andere redenen natuurlijk), maar ik denk eerlijk gezegd dat de db server niet het probleem is.
                  Budget maakt niet uit bij classificatie van ernst van problemen of wel?
                  Als jullie back-end database SQL Server is dan kan de hostingfirma toch perfect de belasting bekijken hiervan bekijken.
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Wunjo
                    Originally posted by Jochen
                    Svennie,

                    Dit euvel heeft zich al eens voorgedaan, en het werd toen volledig opgelost. Wat heeft men (of: heb jij) toen gedaan?

                    -Searchfunctie gelimiteerd
                    -oude post gearchiveerd
                    Hmmmm... tijd om nogmaals te achiveren dan waarschijnlijk...
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #70
                      ik ondervind ook wel serieuze problemen nu
                      runtime errors en zo en als ik geen error krijg gaat het zeer traag
                      Panasonic dmc fz28

                      Comment


                      • #71
                        Het is vandaag inderdaad slecht met BD , krijg veel time-out errors , en af en toe kan hij heel BD niet vinden !
                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #72
                          Idd vandaag is het héél erg, echt niet te doen...

                          Comment


                          • #73
                            Nu wil ik niet stellen dat het aantal bezoekers en/of topics geen invloed heeft in de time-out problemen, maar ik vind het vreemd dat zelfs op zeer rustige momenten met slechts een paar tientallen visitors online der ook time-outs voorkomen.



                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #74
                              Ik kom dan waarschijnlijk alleen maar zien op de rappe ogenblikken...heb gelukkig van enige traagheid nog niets gemerkt.
                              Ik twijfel niet hoor mannen/vrouwen dat het bij jullie anders is.
                              Maar de meeste dagen kom ik toch een paar keer/dag kijken.

                              Comment


                              • #75
                                Maanden geleden heb ik de beslissing genomen om maximaal 1 foto te posten per veertien dagen, en nog weinig te reageren op postings van anderen. Maar ik blijf wel bijna alles lezen wegens verslaafd. Van de snelheid niet echt te klagen, soms wel eens een time-outje maar dan dan neem ik mijn kamera nog eens vast, en alles is weer goed
                                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X