Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen website ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eigen website ??

hey lambo

ik volg avondschool webdesign reeds 4 jaar en mijn ondervindingen zijn:
    ik geef je een goede raad om toch niet voor one te kiezen want als je later
    joomla drupal met css in de site wil gebruiken kan dat niet in one echter wel in webreus
    geloof zelfs dat webreus goedkoper is 10 euro voor server en 7 euro voor domeinnaam

webhosting voor html PHP joomla drupal en dergelijke is qua service
    en meest gemakkelijk en zeker voor installatie en kosten
    zeker WEBREUS https://www.webreus.nl/ daar draai je zeker drupal en
    joomla en css op
    ben je zeker dat je alles kan en zeker niet duur kijk maar op de link
    geloof zelfs dat ze een site bij geven

heel makkelijk om in joomla en drupal een site te maken
    downloaden installeren cursus downloaden en beginnen
    template kiezen en weg ben je
    wil je daar eens over babbelen stuur dan maar een PM naar mij

groetjes rudy
    Last edited by rude50d; 2 april 2011, 14:27. Reden: tekst bij gezet
    Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8
    portfolio = http://rdewebs.com

Comment

Ik ben pas naar Smugmug overgestapt omdat Fotopic verdwenen was. Ik heb een aantal verschillende opties bekeken. Omdat one.com met limieten werkt, was dat voor mij zeker geen goede oplossing omdat ik geregeld foto's maak van evenementen. Bij de triatlon en stratenloop probeer ik om alle deelnemers in beeld te krijgen, en dan is het aantal foto's dat ik online zet zo groot dat ik al snel tegen de limieten aanzit van one.com.

Daarom is Smugmug veel beter, je moet ook helemaal niets kennen van websites, alles is spotgemakkelijk aan te passen zoals jij dat wil.

Je kan Smugmug gratis 14 dagen uitproberen. Het goedkoopste abonnement kost 40 dollar per jaar (dat is maar zo'n 30 euro).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rude50d Bekijk bericht
        hey lambo

ik geef je een goede raad om toch niet voor one te kiezen want als je later
        joomla drupal met css in de site wil gebruiken kan dat niet in one
        Dan moet je toch eens uitleggen waarom ik wel 5 sites lopen heb op one.com onder joomla met css ? ? ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rude50d Bekijk bericht
          hey lambo

ik geef je een goede raad om toch niet voor one te kiezen want als je later joomla drupal met css in de site wil gebruiken kan dat niet in one

heel makkelijk om in joomla en drupal een site te maken downloaden installeren cursus downloaden en beginnen template kiezen en weg ben je wil je daar eens over babbelen stuur dan maar een PM naar mij

groetjes rudy

Hey Rudi, ik WIL helemaal geen Joomla! site hebben ... Joomla!, Drupal, WordPress en al die grote CMS systemen zijn véél te log om op shared hosting te draaien.

Als je Joomla! juist configureert kan je die best op one.com zetten hoor, Zappa laat duidelijk zien dat het kan ... je volgt al vier jaar webhosting en dan ga je een Joomla! site maken met een template ?!?!

Mag ik hier op reageren ? Ik ben zelf al effe bezig met websites, ik heb zelfs nog twee BBS systemen opgezet begin jaren tachtig, ik zit dus net iets langer in dit wereldje dan jij denk ik, en ik heb mijn eigen CMS geschreven dat telkens voor iedere klant 'custom made' wordt, voor mij geen Joomla! of wat dan ook, dergelijke pakketten zijn serieuze overkill voor de meeste sites die het gebruiken, ik heb één Joomla! site voor een klant gemaakt omdat hij dit persé wou, draait op een dedicated server en werkt perfect, aan de front-end zal je absoluut niet zien dat hier Joomla! achter zit, zowat elke lijn php is aangepast ...

Joomla! is ideaal om snel iets te hebben online, maar om een Joomla!, Drupal, Wordpress ed degelijk te draaien zal je toch zelf serieus wat coding moeten kennen, als je alles standaard laat staan en een gratis template binnenhaalt ben je niet echt bezig als webdesigner hé ... een template binnenhalen en dit volledig aanpassen, zowel css als grafisch, dat is andere koek.

Ik schrijf mijn sites in Notepad++, voor mij geen DreamWeaver of Frontpage, heb ik niet nodig, zelf je html, php en css schrijven, dat is pas een site ontwikkelen hoor, hang daar dan een MySql database achter en je kan perfect bij one.com terecht, met of zonder een custom made cms als backend.

Als je nog wat info nodig hebt of wat verder wilt babbelen ... aarzel niet me een PM te sturen hé

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

heb webcreating als host http://www.webcreating.be/Linux-webhosting-pakketten.html er is al een pakket voor 30€, je krijgt er een hoop soft progs bij zoals kontakt formulier enz...

voor het bouwen van je site kan je gratis progs installeren op je pc, ik denk aan nvu, kompozer allen gratis te installeren en te gebruiken.
            hou het simpel in html, een album voor je foto's daar kan je simpleviewer voor gebruiken. of het album dat je bij je host krijgt.
            hebbedinggetjes kan je vinden bij leejoo en tal van anderen je kan het zo gek niet bedenken daar.

grts
            korandoke
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              ... Omdat one.com met limieten werkt, was dat voor mij zeker geen goede oplossing omdat ik geregeld foto's maak van evenementen. ...
              Wat bedoel je met limieten, Bart?
              Op one.com kan ik een onbeperkt aantal galerijen aanmaken. Die gallerijen kunnen elk een onbeperkt aantal albums bevatten. Je zal natuurlijk wel onder die 3 gigabyte (goedkoopste versie) webruimte moeten blijven.
              De software voor galerijen en albums is voorzien bij de webruimte.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

'k Heb ook even een trial geprobeerd bij Smugmug en wat close-ups en macro's in albums gezet. 't Ziet er wel vlug en verzorgd uit, maar elke keer ik naar de albums kijk veranderen de eerste foto's op de homepage. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen of kan dat niet in een trial ?

Billions of happy photos, millions of passionate customers. Gorgeous online photo albums. Protect your priceless memories. Buy beautiful prints & gifts.
                Last edited by Vicky; 6 april 2011, 19:14. Reden: aanpassen url
                Groetjes Vicky

Comment

ik betaal ietsje meer dan bij One.com (zit bij webcreating.be) zoiets van een 100€ per jaar, maar vind niet dat ik moet klagen.
                  zeer goede service ook
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Wat bedoel je met limieten, Bart?
                    Op one.com kan ik een onbeperkt aantal galerijen aanmaken. Die gallerijen kunnen elk een onbeperkt aantal albums bevatten. Je zal natuurlijk wel onder die 3 gigabyte (goedkoopste versie) webruimte moeten blijven.
                    De software voor galerijen en albums is voorzien bij de webruimte.
                    Ik heb nu al 2,4GB foto's online staan. Het is de bedoeling dat ik dit jaar weer op verschillende evenementen foto's maak, en dan zal ik al heel snel over de limiet van 3 GB zitten die ze bij One.com hanteren voor het goedkoopste abonnement.

Als ik er elke keer foto's moet afhalen om onder de 3GB te blijven, dan krijg ik mailtjes om te vragen waar die foto's gebleven zijn...

In het begin zette ik bij Fotopîc ook altijd maar een beperkt aantal foto's van een bepaald evenement online. Maar na de triatlon of stratenloop kreeg ik altijd mailtjes om te vragen of ik van de persoon met nr... ook nog foto's gemaakt had. Dan kon ik elke keer gaan zoeken, en die bepaalde foto online zetten. Om dat te vermijden komen alle "gelukte" foto's online, als er dubbels zijn (soms maak ik een reeksje van 4-5 foto's aan 10 foto's per seconde), dan zoek ik er ééntje uit van die reeks.
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
                      'k Heb ook even een trial geprobeerd bij Smugmug en wat close-ups en macro's in albums gezet. 't Ziet er wel vlug en verzorgd uit, maar elke keer ik naar de albums kijk veranderen de eerste foto's op de homepage. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen of kan dat niet in een trial ?

http://vickysgallery.smugmug.com/Nature
                      De eerste foto verandert elke keer, ik heb nog niet gezocht hoe dat aan te passen is, want ik vind dat eigenlijk geen probleem. Dan moet ik zelf geen keuze maken.

Ik denk dat je in de trial versie alle mogelijkheden hebt van de "pro", het staat toch bij op je website.
                      BD0338BE

Comment

Mijn website (http://www.wolves-fotografie.nl) is naar alle tevredenheid gehost bij Hosting2go.nl.
                        www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                        Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

Comment

Iedereen bedankt voor de info en eventueel ook het meedenken aan een naam voor de site !
                          Maar ik ben er nog steeds niet uit om een goeie naam te bedenken

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Heb nog steeds geen naam gevonden voor een site, iemand nog suggesties ???

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Heb nog steeds geen naam gevonden voor een site, iemand nog suggesties ???
                              Sieg.nl, sieg.be, sieg.com

Ik draai mijn site gewoon op een oude laptop met IIS er op en dat gaat al 6 jaar prima.

Ik moet nog eens een domeinnaam kopen, want die nummertjes zijn ook niet alles.

http://82.176.233.82/
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mijn eerste website in januari 2011 gemaakt met Joomla!. Template van 't internet gekocht voor 25 dollar, hosting bij Gandi.net. Daarbij heeft m'n broer en een maat een server draaien, waarop m'n site ook draait. Daarvoor betaal ik 4€/maand, + de hosting, die ook erg goedkoop is.

M'n eerste Joomla! site is nu vervangen door een 'gewone' html geschreven site, geschreven door een vriend van me, die webdesigner is en de site voor een prijsje voor mij heeft gemaakt (<200€). Nu heb ik een site die volledig naar m'n stijl en zin is!

m'n site: www.leentjeloveslight.com

m'n webdesigner: www.storylinedesign.be
                                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Working...
                                X