Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor 25.000 euro fotomateriaal gestolen op Nacht van Exclusief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor 25.000 euro fotomateriaal gestolen op Nacht van Exclusief

Kunnen ze op een "Nacht van Exclusief" er dan niet voor zorgen dat een deel van de rode loper alleen toegankelijk is voor mensen die er horen te zijn en waar er enigszins wat controle zou kunnen zijn wie er rondloopt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotokurt Bekijk bericht
      Want wie weet, wie leest er hier allemaal mee...
      Euh.. Hoezo?

Ik stel voor dat alle off-topic posts over de waarde van wat er in de tas zat gewist worden.

En als er niet gepost wordt wat er precies in de tas zat dan kan evengoed de hele draad gewist worden, want dan is dit topic compleet zinloos.
      Als we weten wat er in zat, met serienummers, kan het tenminste helpen om het materiaal (en evt de dief) terug te vinden.

Comment

Allemaal erg vreemd dat de discussie zo snel ontaard in "klopt het wel dat er voor €25.000 in de tas zat?" .

Is dat jaloezie? Of om interessant te doen?
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
          Allemaal erg vreemd dat de discussie zo snel ontaard in "klopt het wel dat er voor €25.000 in de tas zat?" .

Is dat jaloezie? Of om interessant te doen?
          Het is een normale menselijke reactie. Het gaat helemaal niet om de persoon. En het is zeker geen persoonlijke aanval. Veel mensen hier zijn bezig met fotografie en een zak verliezen met 25000 EUR aan materiaal is vrij uitzonderlijk. Dat die vraag dan naar boven komt drijven lijkt mij niet meer dan normaal. Indien er had gestaan fototas van x gestolen met 5000 EUR aan materiaal dan zou er aanzienlijk minder interesse in deze thread zijn. Het is nu net dat dit bedrag zo bijzonder hoog is dat het de interesse van iedereen wekt.
          Ik ben mijn tas ook recent kwijt door inbraak. En het is niet tof, maar ik heb mijn les eruit geleerd.
          Bij een inbraak kan ik niet veel doen. Maar ik ben nu in ieder geval meer bewust van diefstal als ik met mijn zak ergens ben.

Ik laat trouwens nooit memory cards in de zak. Je kan die gewoon in je broekzak steken.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

Comment

Beste Kurt,
            Wat hier gebeurd is schandalig, Hopelijk ben je verzekerd tegen diefstal.
            Ikzelf heb me laten verzekeren tegen diefstal van mijn materiaal. Misschien een goede tip. Ik hoop trouwens dat je je materiaal snel terug hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
              Kunnen ze op een "Nacht van Exclusief" er dan niet voor zorgen dat een deel van de rode loper alleen toegankelijk is voor mensen die er horen te zijn en waar er enigszins wat controle zou kunnen zijn wie er rondloopt ?
              Dat zou idd het meest ideale zijn !!
              Nu wisten de meeste BV's niet welke kant ze moesten opgaan. Aangezien er 2 ingangen waren en de bv's de linkse ingang diende te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tcanon Bekijk bericht
                Beste Kurt,
                Wat hier gebeurd is schandalig, Hopelijk ben je verzekerd tegen diefstal.
                Ikzelf heb me laten verzekeren tegen diefstal van mijn materiaal. Misschien een goede tip. Ik hoop trouwens dat je je materiaal snel terug hebt.
                Bestaat dan wel een verzekering tegen diefstal (zonder geweld) ?? Want zo zou je kunnen zeggen wat je wil he.

Comment

die camera's die overal in het straatbeeld opduiken hebben natuurlijk net juist nu niets geregistreerd zeker ? Of men mag de beelden niet bekijken wegens de privacy wet zeker? Allen eerlijke hardwerkende mensen worden zo beboet.
                  Hoop dat je ze terugvindt , heb ermee te doen.
                  Erwin
                  Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Hallo Leden,

Misschien nog een tip, zelf heb ik het nog, maar in Nederland kan je het al bestellen.
                    Het is een soort van 2 sleutelhangers. De ene is een zendertje en de andere een ontvanger met fluitsignaal. Het zendertje wordt in je cameratas geplaatst en het ontvangertje aan je broeksriem of iets dergelijke. de afstand is instelbaar van 5m dacht ik. Wanner de zender verder dan de ingestelde afstand verwijderd is van de ontvanger dan loopt er sirenetje af. Het wordt in nederland verkocht om kinderen niet uit het oog te verliezen. Ga naar deze link : http://kind-baby.marktplaats.nl/baby...ontvanger.html

Tony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                      Alle respect maar hoe krijg je 25000 euro in zo'n tasje? Zelfs als je hem volledig kan omvullen met de duurste primes kom je nog niet aan dat budget. Tenzij het die fameuze primes van Leica of zo zijn?
                      dat is niet moeilijk....

Comment

Hallo Leden,

Misschien nog een tip, zelf heb ik het nog, maar in Nederland kan je het al bestellen.
                        Het is een soort van 2 sleutelhangers. De ene is een zendertje en de andere een ontvanger met fluitsignaal. Het zendertje wordt in je cameratas geplaatst en het ontvangertje aan je broeksriem of iets dergelijke. de afstand is instelbaar van 5m dacht ik. Wanner de zender verder dan de ingestelde afstand verwijderd is van de ontvanger dan loopt er sirenetje af. Het wordt in nederland verkocht om kinderen niet uit het oog te verliezen. Ga naar deze link : http://kind-baby.marktplaats.nl/baby...ontvanger.html

Tony
                        interessante tip, nee?
                        dslr4dummies

Comment

Hallo Leden,

Tony
                          Lijkt mij zeer interessante tip. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort van dingetjes? Duurzaamheid, betrouwbaarheid, ...? Zijn er nog fabrikanten die zoiets maken?

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                            Lijkt mij zeer interessante tip. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort van dingetjes? Duurzaamheid, betrouwbaarheid, ...? Zijn er nog fabrikanten die zoiets maken?

Djienbe
                            Ervaring neen :maar :
                            Kind ... alarm werkt wel op van die CR2032 batterijen, en da's gene vette denk ik..
                            met een trekkoord.. dit ziet er beter uit, maar weer een speciale batterij van 12 volt
                            Ik zou zo ook wel iets willen, maar het moet met gewone batterijen werken, en dat vind ik niet direct.
                            Last edited by Guest13; 24 maart 2011, 16:14.

Comment

Heel erg dat dit gebeurd, ik vloek me rot als dit zou gebeuren met men schamele outfit.
                              Ik heb echter wel een verzekering genomen ALL Risk, van diefstal tot eigenhandig laten vallen. Het verzekerde bedrag is 6800 euro en de premie kost me 213 euro jaarlijks, als pro kan ik me dan moeilijk voorstellen dat je het 4 voudige bedrag niet zou willen betalen.
                              En idd, serie nummers, deze spullen duiken gegarandeerd ergens online op tegen een spot prijs.
                              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                              Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                ja ik vroeg mij dat ook af .. 25k €? rijdt die pippo daar rond met een golfkarretje of zo?
                                of gaat die gast daar een domme BV fotoshoot doen met een dozijn Hasselblad cameras in zijne zak?
                                Pippo ? Domme BV fotoshoot ?
                                "Your opinions are constantly open for revision" teken je - ik zou er dan maar eens mee beginnen.
                                Ken je dit nog: "Wat je zegt dat ben je zelf"?
                                Zulks kan iedereen overkomen, zelfs bij de beste voorzorgsmaatregelen.

Comment

Working...
                                X